- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál1. Delegování
je procesem (nikoliv aktem)
znamená rozhodnout se, jak a komu přerozdělit dané úkoly, popř. jaké úkoly si ponechat
vybraný pracovník na sebe bere odpovědnost za splnění úkoly včetně autority jednat za vedoucího pracovníka
vyřešení všech vzniklých problémů závisí na vedoucím pracovníkovi
2. Prvky procesu delegování
Jednotlivé činnosti jednorázového charakteru jsou delegovány vedoucími pracovníky na své podřízené formální cestou. Vedoucí pracovníci se takto snaží uvolnit si prostor pro řešení zásadních otázek.
Úkoly sledují plnění funkce organizačního systému ve společenském prostředí. Delegují se formální cestou, a to od nadřízených k podřízeným. Vedoucí na nejvyšších stupních řízení si ponechávají pouze rozhodující část prvků rozhodovacího procesu a zbytek delegují podřízeným. To se opakuje na každém stupni řízení.
Oblast rozhodování je delegována při vzniku organizačních a řídících jednotek, kdy nelze specifikovat jejich funkci výčtem jednotlivých úkolů nebo jednorázových činností. Má relativně trvalý charakter.
Delegování pravomoci jako souhrn práva a moci umožňuje splnění delegovaných činností, úkolů a oblastí rozhodování. Má rovněž formální charakter a deleguje se shora dolů. Pravomoc má být delegována současně s činnostmi, úkoly a rozhodovacími oblastmi, a to v takové míře, aby bylo možné jejich splnění.
Odpovědnost je zásadně nedelegovatelná. Vzniká v procesu delegování a znamená, že každý vedoucí pracovník nese odpovědnost za všechny jemu svěřené úkoly, činnosti a oblasti rozhodování, i když mněkteré z nich delegoval s pravomocí dále na své podřízené. Každý vedoucí je zodpovědný nejen za svou práci, ale i za práci svých podřízených.
3. Co můžeme delegovat
rutinní práce,
práce, které jiní umí udělat lépe, rychleji, ekonomičtěji
rozhodnutí, která děláme nejčastěji
dobrá rozhodnutí, která se opakují vedoucím pracovníkům zbytečně zabírají čas
pracovníkům většinou stačí nastínit hlavní principy, protože detaily zná lépe než nadřízený
práce, které umožní podřízeným získat určité zkušenosti
rozvíjet a motivovat své pracovníky je jednou ze základních povinností manažera
činnosti, které oživí rutinní práci
změna stereotypu se může stát stimulem pro lepší vykonání práce
možnost vidět
Vloženo: 8.03.2011
Velikost: 53,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz