- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálPravou příčinou zániku většiny nápadů, které se nikdy nedočkají stadia plánování a realizace, je strach z kritiky.
N. Hill
Metoda Brainstormingu a její využití v řízení
Úvod
Nejprve si vysvětlíme podstatu slova Brainstorming. Slovo je amerického původu, brain znamená mozek a storm bouři. Tuto metodu tedy volně překládáme jako bouři mozků nebo bouření mozků.
Brainstorming je skupinová technika zaměřená na generování co nejvíce nápadů na dané téma. Je to metoda založená na skupinovém výkonu. Nosnou myšlenkou je předpoklad, že lidé ve skupině, na základů podnětů ostatních, vymyslí více, než by vymysleli jednotlivě.
Otcem Brainstormingu bývá nazýván zakladatel jedné z nejznámějších technik tvůrčího myšlení Alex Faickney Osborn. Poprvé s touto myšlenou přišel v roce 1039.
Základ této techniky můžeme hledat už v době před druhou světovou válkou, ale první klíčovější využití vzniklo až v jejím průběhu. V dnešní době se nejčastěji využívá v managementu (viz dále), podnikání, při hledáví optimálních postupů či v prognostice.
Alex Faickney Osborn
Alex F. Osborn byl reklamní manažer a autor kreativní techniky nazvanou Brainstorming.
Narodil se v Bronxu roku 1888 a dětství strávil v New Yorku. Vystudoval Hamilton College, kde začal pracovat pro školní noviny.
Po dokončení školy, Osborn pokračoval v dráze žurnalisty v Buffalu, Nex York, a pracoval v Buffalo Times a Buffalo Express, ze kterého byl vyhozen pro nedostatek nadání. Potom pracoval na různých místech. V roce 1919 se spojil s Brucem F. Bartonem a Royem S. Durstinem a založili BDO reklamní agenturu. Osborn byl manežerem BDO pro trh v Buffalu. V roce 1928 přizvali ještě George Batten Company a vytvořili BBDO.
Po letech úspěšné práce a přežití Velké krize na burze, BBDO podstoupila krize v roce 1938, ztrátou mnoha klientů a vedoucích pracovníků. Osborn se přestěhoval do New Yorku a nakonec zachránil společnost. V roce 1939 se stal více presidentem BBDO po Durstinově resignaci. Osborn rozhodl v přijímání mnoha top zaměstnanců, včetně Bena Duffyho, který se nakonec stal presidentem BBDO.
Osborn se stal také aktivním autorem a publikoval mnoho knih o kreativním myšlení. V roce 48 například Your Creativ Power, ve které presentoval techniku Brainstormingu, který byl používán mnoho let v BBDO. Dále například Wake
Vloženo: 8.03.2011
Velikost: 36,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ERE61E - Teorie řízení PAA
Reference vyučujících předmětu ERE61E - Teorie řízení PAA
Podobné materiály
Copyright 2024 unium.cz