- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálI. Behaviorální ekologie
A. Potravní strategie
Úvod Toto cvičení testuje, jak může dočasná variabilita v kvalitě zdroje potravy
ovlivnit optimální strategii při získávání potravy
Minuty
5
Pomůcky Dvojice studentů potřebuje hrací kostku s hodnotami 0, 0, 5, 5, 10, 10
Popis
základních
podmínek
Základní situace: Zvíře potřebuje získat určitý počet potravních
jednotek(PJ)/ den, aby přežilo. Má k dispozici pouze 10 pokusů/ den k
získání potravy na dvou místech A a B. Na obou místech lze v
dlouhodobém průměru získat 5 PJ, na místě A lze získat vždy 5 PJ, na
místě B 0, 5 či 10 PJ. Zvíře, které se bude živit na místě B bude riskovat je
tedy “hazardér”, zatímco zvíře, které se bude vyhýbat jakémukoliv riziku
“posera”. Výsledek strategie “hazardéra” je simulován upravenou
kostkou.
5
Otázky: Které potravní místo a která potravní strategie je lepší?
Situace 1 Zvíře se probudí a toho dne potřebuje získat 45 PJ z deseti pokusů získat
potravu, aby přežilo den.
Otázka:
Jakou šanci na přežití má zvíře se strategií “posera” a jakou zvíře se
strategií “hazardér” (hoďte desetkrát kostkou a zjistěte, zda zvíře dosáhne
45 PJ. Zopakujte pro 20 zvířat)
Která strategie je v daných podmínkách lepší?
10
Situace 2 Dakší den je mnohem chladnější a probouzející se zvíře potřebuje k přežití
dne 55 PJ (tzn., že denní potřeba je větší, než průměrná denní odměna).
Otázky:
Jaká proporce zvířat se strategií “posera” přežije?
Jaká proporce zvířat (z počtu 20) se strategií “hazardér” přežije?
Která strategie je v daných podmínkách lepší?
10
Situace 3 Až posud mohla zvířata používat jen jednu strategii. Ve skutečnosti je ale
optimálním řešením, když zvířata mohou měnit mezi strategií “posera” a
strategií “hazardér”.
Zvíře pro svoje přežití potřebuje opět 55 PJ/ den ve stejných podmínkách,
ale tentokrát může měnit libovolně obě strategie.
Otázky:
Jaký je nejvhodnější postup? (Odhadněte nejvhodnější postup a pak ho s
pomocí hrací kostky prověřte pro 20 zvířat. Srovnejte, zda při
kombinován
Vloženo: 16.07.2009
Velikost: 158,69 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu AGA18E - Etologie zvířat
Reference vyučujících předmětu AGA18E - Etologie zvířat
Podobné materiály
- AGA19E - Zootechnika - základy etologie
- AGA77E - Etologie zvířat - historie etologie
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - Etologie
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - etologie a welfare koní
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - etologie a welfare hrabavé drubeze
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - etologie a welfare ovci a koz
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - etologie a welfare prasa
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - etologie a welfare skotu
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - úvod-etologie hosp.zvířat
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - Využití poznatků etologie v chovatelské praxi
Copyright 2024 unium.cz