- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálVyučováním se učíme - Seneca
(esej)
Antická filozofie, jejíž počátky jsou datovány do šestého století před naším letopočtem, se ve své nejranější fázi nezaměřovala na oblasti, v nichž by stěžejní úlohu sehrával člověk. První témata byla spjata s kosmem. Člověk (a jeho postavení v rámci společenských struktur) se do popředí dostává až na přelomu pátého a čtvrtého století, a to zásluhou sofistů. Ti usilují o jeho vzdělání zejména v oblasti rétoriky. Vedle ní vzkvétá také dialektika, gramatika či pedagogika.
Třebaže citát, předložen k analýze, pochází až ze století po Kristu, již dříve, především zásluhou učení Sokrata, jsme schopni doložit význam vzdělání, které sloužilo nejenom jako prostředek k přenosu nabytých znalostí a vědomostí, již tehdy na ně bylo možné pohlížet v intencích obohacení svého osobního života. I když učení Sokrata poznáváme až zpětně, z děl jeho žáků (nejenom toho nejvýznamnějšího, jímž byl Platón) jsou známy jeho zásadní myšlenky. Tou nejvýznamnější bylo poznání sebe sama, což vnímal jako nejvyšší ctnost lidského života. Rozhovorem či učenou disputací je člověk schopen své dosavadní vědomosti obohatit, posunout hranice svých vlastních možností a znalostí, díky vyučování druhé osoby zároveň vzdělat sebe sama. Člověk, vědom limitů ve sféře vzdělání („vím, že nic nevím“), se zásluhou učení stává bytostí, žijící v souladu s etikou (již on sám vnímal v intencích prototypu mravnosti).
I když mezi učením Sokra
Vloženo: 16.04.2011
Velikost: 38,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz