- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálte až k vrcholu svých tužeb... Zmocní-li se vás opravdový cit, ukryjte jej jako poklad, neprozraďte ho nikdy, byl byste ztracen." Rastignac v honbě za kariérou skutečně odhazuje všechny morální zásady. Jeho praktické zkušenosti doplní bývalý trestanec Vautrin i teoretickým zdůvodněním. Vautrin má vyléčit mladého hrdinu ze zbytků iluzí. Rastignac se zprvu bouří proti jeho cynismu, a když je Vautrin odhalen jako zločinec, mladistvé iluze Rastignakovy ještě načas vítězí. Obětavě ošetřuje umírajícího Goriota, ale po jeho smrti jde "dobývat život". V dalších románech pronikl Rastignac do velkého světa a stal se politikem, který opustil ideály mládí. Také přijal Vautrinovu životní filosofii: "Za velkým jměním, nabytým neznámo jak, tají se vždy zločin, promlčený proto, že byl čistě proveden."Třísvazkový román Ztracené iluze (1837 - 43). Venkovský básník, Lucien Rubempré, v Paříži poznává rub umělecké slávy - úspěch uměleckého díla je závislý na zájmech těch, kterým umělec slouží, o talentech rozhodují nakladatelé, prodejnost vládne i v divadelním světě. Hrdina je postaven před rozhodnutím buď žít čestně, ale odříkavě, nebo se zaprodat a dosáhnout úspěchu. Lucien se dává na cestu žurnalisty, má úspěchy, ale nakonec padá do léčky, kterou mu připravili nepřátelé. Lucienovým protikladem je v románu vynálezce David Séchard. Na rozdíl od poněkud zženštilého Luciena je Séchard rozvážný a morálně pevný. Věří, že svou prací dosáhne významného postavení. Jeho vynálezu však využije zámožný podnikatel a Séchard je nakonec rád, když zachrání holý život.Lesk a bída kurtizán (1838 - 47). Čtyřdílný román zobrazující spojení finančního světa (v podání bankéře Nucingena) s pařížským podsvětím. Lucien (hrdina z předchozího románu Ztracené iluze) se již naučil "umění žít". Zůstal slabochem, který se žene pouze za milostným uspokojením nebo společenským úspěchem. Na jeho povahu doplácí i milenka Ester - kurtizána, kterou společenské podmínky vehnaly do role ženy obšťastňující mužskou společnost, jíž však hluboce pohrdá. Lucien končí ve vězení, kde spáchá sebevraždu.Balzac o umění Bankovní dům Nucingen (La Maison Nucingen/The Firm Of Nucingen), 1838 Bezděční herci Bratranec Pons (Le Cousin Pons/Cousin Pons), 1847 Červená hospoda (L'Auberge rouge), 1831 Črty a portréty Dcera Evina Dívka se zlatýma očima Drama na břehu moře Dům U pálkující kočky Dvojí rodina Elixír života Evženie Grandetová (Eugénie Grandet), 1833 Farář tourský (Le Curé de Tours/The Vicar Of Tours), 1832 Flora Brazierová Gobseck, 1835 Historie třinácti (Histoire des treize/History Of The Thirteen), 1833-5 (3 díly) Hledání absolutna (La Recherche de l'absolu/The Quest Of The Absolute), 1834 Honorina Kabinet starožitností (Le Cabinet des antiques), 1839 Kuratela La Physiologie du mariage (The Physiology Of Marriage), 1829La Rabouilleuse (The Black Sheep), 1841-2 Lesk a bída kurtizán (Splendeurs et miséres des courtisanes/A Harlot High And Low/Glanz und Elend der Kurtisanen), 1838-47 (4 díly) Lettres á l'étrangére (Letters To A Foreigner) (4 díly) Lilie v údolí Louis Lambert, 1834 Macecha Massimilla Doniová (Massimilla Doni), 1839 Mistr Cornelius Modesta Mignonová Mše atheistova Neznámé arcidílo (Le Chef-d'oeuvre inconnu/The Unknown Masterpiece), 1830-1 Otec Goriot (Le Pére Goriot/Old Goriot/Vater Goriot), 1834 Petr Grassou (Pierre Grassou), 1840 Petřička Plukovník Chabert (Le Colonel Chabert), 1832 Prokleté dítěQuinolovy nápady Scénes de la vie privée (Scenes From Private Life), 1830 Séraphîta, 1834-5 Sestřenice Běta (La Cousine Bette/Cousin Bette), 1847 Slavný Gaudissart (L'Illustre Gaudissart/The Illustrious Gaudissart), 1833 Spekulant Stará panna Šagrénová kůže/Oslí kůže (La Peau de chagrin/The Wild Ass's Skin), 1831 Šuani/Chouani/Poslední Šuani (Les Chouans/Die Königstreuen), 1829 Tajemství princezny z Cadignanu Temná událost (Une Ténébreuse Affaire/A Shady Business), 1841 Ursule Mirouët, 1841 Usmířený Melmoth (Melmoth réconcilié), 1835 Velikost a pád Césara Birotteaua (César Birotteau), 1837 Vendetta (La Vendetta), 1830 Venkované (Die Bauern), 1844 Venkovská musa Venkovský lékař (Le Médecin de campagne/The Country Doctor), 1833 Venkovský ples Vstup do životaZtracené iluze (Illusions perdues/Lost Illusions/Verlorene Illusionen), 1837-43 (3 díly) Žertovné povídky (Contes drolatiques/Droll Stories), 1832-7 (3 díly)Alphonse DaudetAlphonse Daudet (1840 - 1897), francouzský prozaik a dramatik. Narodil se 13. května 1840 v Nîmes, kde prožíval štastné dětství až do doby únorové revoluce 1848 zasáhla do osudu dosud zámožné rodiny. V roce 1849 se zchudlá rodina přestěhovala do Lyonu. Již v průběhu studia na gymnáziu projevoval Alphonse Daudet intenzivní zájem o literaturu – svůj první (nedochovaný) román napsal v roce 1855. V roce1856 byl nucen z důvodu nedostatku finančních prostředků pro další studium nastoupit bez maturity jako pomocný učitel v Alés, zde strávil jeden rok. Po neúspěšném pokusu o sebevraždu pro nešťastnou lásku jej rodiče poslali do Paříže za starším bratrem Ernestem, který si již vydobyl určité postavení v literárním světě svými básněmi a romány. S jeho pomocí získá místo v redakci jednoho z deníků a začíná se věnovat psaní poezie a začíná publikovat. Velký význam pro jeho další tvorbu má seznámení s provensálským básníkem Frederikem Mistralem, který jej nadchne jak svou tvorbou, tak i v něm probudí lásku k prostředí slunné Provance. Finanční zajištění mu přináší místo tajemníka v kabinetu vévody Mornyho, jež zastává od podzimu 1860 až do jeho smrti v r. 1865. V této době se může také plně věnovat uměleckým zájmům. 23. ledna 1867 se oženil s Julií Allard, s níž pak prožil mnoho let šťastného manželství a rostoucí literární slávy.Od roku 1880 trpěl Daudet postupně čím dál více neznámou a nevyléčitelnou nemocí míchy. Přes opakované ozdravné pobyty v Alpách se jeho zdravotní stav dále zhoršoval a během 90. let 19. století jeho literární aktivita postupně slábla. Po vleklé chorobě zemřel na zástavu srdce 16. prosince 1897 v Champrosay.Úspěch sbírky básní Zamilované (1858) učinil z Daudeta známého autora a otevřel mu přístup do pařížského literárního života. V roce 1862 je v Paříži uváděna jeho první divadelní hra Poslední modla (1862). V podobě fejetonů vycházejí koncem roku 1865 Listy z Paříže a Vesnické listy, které byly vlastně jakýmsi předobrazem jednoho z jeho nejúspěšnějších děl, sbírky próz Listy z mého mlýna (1869), které otevřely Daudetovi cestu ke čtenářům. Jednotlivé prózy vycházely časopisecky od roku 1866 a knižně pak v roce 1869.Listy z mého mlýna. Náměty autor čerpá především z prostředí Provence a vypráví příběhy ze všedního života tamních lidí. Mlýn je pro autora symbolem zašlého venkovského života, idylicky čistého, prostého a romantického světa, který je líčen s příznačnou prostotou a samozřejmostí života hrdinů, to také dává tomuto světu příznak dokonalosti a krásy, která je mnohdy konfrontována s prostředím městské civilizace, zvláště Paříže. Hlavním vypravěčem příběhů je sám autor a líčí příběhy, které buď sám prožil, nebo byl jen jejich svědkem, ale i takové, které zná jen z doslechu. Často roli vypravěče v jednotlivých příbězích přejímá některá z postav.V povídce Koza pana Seguina se vypráví o tom, jak pan Seguin neměl štěstí se svými kozami. Pokaždé přetrhly provaz, na kterém byly přivázány, utekly do hor a tam je sežrali vlci. Povídka líčí příběh jedné z nich, její touhu po svobodě a i její hrdinný konec.V povídce Elixír důstojného otce Gauchera vypráví o prostoduchém fráterovi Gaucherovi, který zachránil premonstrátský klášter před úpadkem, když přišel s nápadem vyrábět v klášteře likér z bylin. A jak při ochutnávání pokaždé marně bojoval s ďáblovými pokušeními.K prostředí Provence se váže i humoristická trilogie o jihofrancouzském mluvkovi Tartarinovi, Podivuhodná dobrodružství Tartarina z Tarasconu (1872), které rovněž dosáhly světové proslulosti. Sedmdesátá léta přináší zásadní zvrat v Daudetově tvorbě. V roce 1873 vychází soubor Pondělní povídky (1873), v nichž je dosavadní optimistický vztah k životu vystřídán hořkou ironií, realističností. Hlavním inspiračním zdrojem jsou události prusko-francouzské války v roce 1870, obléhání Paříže a doba pařížské Komuny (1871). Většina povídek je prodchnuta hlubokým vlasteneckým cítěním prostých Francouzů, kteří jsou ochotni položit svůj život pro záchranu země. V povídkách se odrážejí i autorovy osobní zkušenosti, sám sloužil v národní gardě při obraně Paříže, je zde i vyzdvižen pocit ponížení národní hrdosti vítěznou pruskou armádou.Poslední léta těžké nemoci jsou zachycena v autentické próze Bolest. Zamilované (Les Amoureuses), 1858Králové ve vyhnanství (Les Rois en exil), 1879Poslední modla (La Derniére idole), 1862Listy z mého mlýna (Lettres de mon moulin), 1866 - 1869Podivuhodná dobrodružství Tartarina z Tarasconu (Tartarin von Tarascon), 1872 (3 díly)Pondělní povídky (Contes du Lundi), 1873Fromont mladší a Risler starší (Fromont jeune at Risler aine), 1874Jack, 1876Nabob (Le Nabab), 1877Králové v exilu (Les Rois en exil), 1879Nouma Roumestan (Numa Roumestan), 1881Evangelista (L'Évangéliste), 1883Sapho, 1884Tartarin v Alpách (Tartarin sur les Alpes), 1885Nesmrtelná (L'Immortel), 1889Přístav Tarascon (Port-Tarascon), 1890Krásná NiverňankaArelatkaGustave FlaubertGustave Flaubert (1821 - 1880), francouzský romanopisec, významný představitel realismu. Dílo odráží dvě různé tváře autorovy povahy - první, uchvácená romantickým lyrismem, rozletem myšlenek a harmonií slov, pojímá román jako nositele krásna, druhá, usilovně hledající neosobní a objektivní pravdu, nastavuje satirické zrcadlo banální měšťanské společnosti a jejím zlořádům. Tento kontrast není pouze mezi jednotlivými díly, ale i v dílech samých - momenty poetické exaltace se v textu často střídají se strohostí a neúprosností Flaubertovy kritiky. Ten poetikou svých románů, rozvíjejících balzakovské téma citové a morální deziluze, předznamenává naturalismus. Přestože je Flaubert přitahován, stejně jako jeho hrdinové, "svůdností fantazie a pokušením zpovědi", zachovává si pokaždé od příběhu určitý odstup - s vědeckou neosobností a nestranností hledá pravou tvář skutečnosti, jež však nemá být dílem napodobována, nýbrž se má stát východiskem k hledání pravé, absolutní krásy. Společným tématem všech jeho románů je ironické a skeptické pojímání života, které vede až k nihilistické prázdnotě. V roce 1857 byl Flaubert za své časopisecky otiskované dílo obžalován z ohrožení veřejné mravnosti. Citová výchova (1869) Román o ztrátě iluzí, v němž se odehrávají dva paralelní příběhy. Romantik Moreau se chce postupně stát spisovatelem, hudebním skladatelem, malířem, vědcem a politikem, ale nemá v ničem vytrvalost, má pouze schopnost snít. I jeho láska k paní Arnouxové skončí rozčarováním. Moreauovým protějškem je Deslauriers, člověk myslící jenom na svůj prospěch, houževnatý, ale romantický ve svých představách o budoucnosti. Rozpor mezi jeho plány a možností je uskutečnit končí ztroskotáním. I v tomto románu se objevuje romantická inspirace. Román Paní Bovaryová (1856). Ema Bovaryová, podnícena romantickou četbou, chce poznat, zda existuje v životě opravdová vášeň a opojení, které si zcela podmaní člověka. Chce uniknout z hlouposti a farizejského pokrytectví své doby a svého prostředí, touží po vzrušujícím životě, ale její iluze se postupně vyprchávají. Dostává se do milostných a peněžních dobrodružství, až skončí sebevraždou. Flaubertovi se podařilo hluboce psychologicky prokreslit příběh romantické ženy, která nemůže ve všedním manželství s venkovským lékařem nalézt uspokojení, natož pak životní cíl. Salambo (1862) Vědecky neosobní historický román. Líčí odboj námezdných vojáků vedených přeběhlým římským otrokem Spendiem a vůdcem barbarů Mathem proti Kartagincům i Mathovu lásku k Salambo, dceři kartaginského vojevůdce Hamilkara. Flaubert vytvořil typ historického románu odlišného od starší historické prózy. Podle dostupných pramenů respektoval pravdu nejen v zobrazení prostředí a děje, ale i v myšlení a jednání hrdinů. Bouvard a Pécuchet (Bouvard et Pécuchet/Bouvard And Pécuchet), 1881 Citová výchova (Erziehung der Gefühle), 1869 Hérodias Kandidát (Le candidat/The Candidate), 1874 Krajem a pobřežím L'Éducation sentimentale: Histoire d'un jeune homme, 1843-5 (2 díly) Le Sexe faible (The Feeble Sex) Legenda o svatém Juliánovi Pohostinném Listopad (Novembre), 1842 Paměti bláznovy (Mémoires d'un fou/Memoirs Of A Mad Man), 1837 Paní Bovaryová (Madame Bovary), 1856 (2 díly) Pokušení svatého Antonína (Le Tentation de Saint Antoine/The Temptation Of Saint Anthony), 1874 Prosté srdce (Le Château des coeurs/The Castle Of Heart), 1863 Salambo (Salammbô), 1862 Tři povídky (Trois contes/Three Tales), 1872 Zármutek srdceRuský realismusFjodor Michajlovič DostojevskijFjodor Michajlovič Dostojevskij (1821 - 1881), ruský novelista, romanopisec, publicista a myslitel, jeden z nejvýznamnějších spisovatelů všech dob. Narodil se 11. listopadu 1821 v Moskvě jako potomek zchudlého šlechtického rodu. Jeho otec byl vysloužilý vojenský lékař. Dětství prožil v postředí moskevské chudinské nemocnice, byl vychováván v přísném náboženském duchu. Zprvu navštěvoval soukromou školu, ale v roce 1837 po smrti jeho matky dochází i k zhoršení majetkových poměrů rodiny a z těchto důvodů je poslán na vojenské technické učiliště do Petrohradu. O dva roky později byl zabit jeho otec, ubili jej jeho vlastní nevolníci pro kruté zacházení. Absolvuje v roce 1843, poté nastupuje na krátký čas na ministerstvo obrany, nicméně již po roce se vzdává činné vojenské služby a toto své místo opouští, rozhodnut věnovat se profesionálně literární tvorbě.Svými prvními, romanticky laděnými, psychologizujícími prózami se stává již ve druhé polovině čtyřicátých let 19. století uznávaným autorem. Zdárně se rozvíjející kariéru úspěšného literáta ale přeruší obvinění ze styků se stoupenci utopického socialismu. Dostojevskij je jako člen kroužku Michaila Vasiljeviče Petraševského (1821 - 1866) zatčen a spolu s dvaceti dalšími "petraševci" je roku 1849 odsouzen k trestu smrti. Trest smrti je pak změněn až v průběhu popravního ceremoniálu za dlouholetý trest káznice a pobyt v v sibiřském vyhnanství. Ve vyhnanství stráví celkem čtyři roky (1850 – 54, místem jeho vyhnanství je Omsk), dalších pět let je pak nucen na Sibiři sloužit v carské armádě (v letech 1854 – 1859). V roce 1859 je mu povolen návrat do evropské části Ruska. Tato životní zkušenost výrazně ovlivnila jeho další život a i literární tvorbu, vrátil se psychicky a fyzicky na dně, také daleko častěji se u něho objevují záchvaty epilepsie, kterými trpěl celý život.Vrací se do Petrohradu, v letech spolu se svým bratrem Michailem vydával časopis Čas Vremja (1861 – 63) a rok poté časopis Epocha (1864-1865). Během dvou delších pobytů v západní Evropě, v roce 1865 a pak v letech 1867 až 1871, kdy střídavě pobýval ve Francii a v Německu, se začal zajímat o moderní západoevropskou civilizaci, ke které má velmi kritický vztah, především pro stále se prohlubující individualismus. Po návratu do Ruska byl v letech 1873 – 1874 redaktorem konzervativního časopisu Občan. Zásadní potřebu změny v Rusku viděl ve vnitřní proměně jedince, v návratu k pokoře, v respektování ruských tradic. Těmito názory si získal přízeň a úctu cara.Zemřel 9. února 1881 v Petrohradě.Prvním dílem Dostojevského byl román Chudí lidé (1846), který byl nadšeně přijat stoupenci a propagátory raně realistického proudu v ruské literatuře 40. let minulého století, tzv. naturální školou. V témže roce vydal fantastickou povídku Dvojník (1846), v níž je již patrný příklon k psychologii osobnosti. Do svého zatčení v roce 1849 napsal ještě několik drobnějších romanticky laděných próz: Pan Procharčin (1846), Bílé noci (1848), Nětočka Nězvanovová (1849) a další. Druhá etapa jeho tvorby začíná v roce 1860, po návratu z vyhnanství. Dostojevského literární projev se zásadně mění. Své zážitky z let vyhnanství a pobytu ve vězení Dostojevský zachycuje v autobiografické, dokumentárně laděné próze Zápisky z Mrtvého domu (1861–62), dílo (ve 20. století zhudebnil Leoš Janáček). Hluboký psychologický a sociální podtext pak mají i románové prózy Ves Stěpančikovo a její obyvatelé (1858), Uražení a ponížení (1861). Šedesátá léta 19. století jsou pak v literární tvorbě Fjodora Michajloviče Dostojevského léty vrcholnými – právě během šedesátých let 19. století totiž vznikají Dostojevského nejslavnější románová díla. V roce 1866 vydává jedno z nejproslulejších děl, román Zločin a trest (1865 - 1866), o rok později pak vzniká román Idiot (1868) s titulní postavou knížete Myškina, v letech 1871 – 72 pak píše románový pamflet Běsi, v němž na pozadí anarchistického terorismu Dostojevskij řeší základní morální otázky lidské společnosti.Na konci sedmdesátých let 19. století pracuje na románové epopeji Bratři Karamazovi (1879 – 80), kde ústředním tématem je otcovražda a hledání viníka mezi třemi syny zavražděného.Z další tvorby stojí za pozornost především román Výrostek, kde podrobuje ostré kritice ruskou aristokracii, román s autobiografickými rysy Hráč (1866), v němž vykresluje duševní pochody v nitru „hráče“, sám náruživý a nepříliš úspěšný hazardní hráč. Dále pak následují další kratší literární útvary, ať již novely či povídky Zápisky z podzemí, Něžná, Strýčkův sen apod.Z publicistické tvorby je ceněn především Deník spisovatele.Chudí lidé (
Vloženo: 5.02.2011
Velikost: 75,94 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu CJ - Český jazyk
Podobné materiály
- - Český jazyk - otázka č. 12 realismus ve světové literatuře
- - Český jazyk - otázka č. 13 kritický realismus v české leteratuře
- CJ - Český jazyk - Americký realismus
- CJ - Český jazyk - Realismus
- CJ - Český jazyk - světový realismus
- CJ - Český jazyk - český realismus
- LIT - Literatura - Realismus a naturalismus
- LIT - Literatura - Realismus ve světové literatuře a počátky realismu u nás
- LIT - Literatura - Český surrealismus
- CJ - Český jazyk - Avantgardní poezie 20.-30.let - poetismus, surrealismus
- CJ - Český jazyk - Kriticky realismus
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus a naturalismus v evropské literatuře
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus v české literatuře
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus ve světové a české literatuře 19. a počátky 20. století
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus ve světové literatuře
- CJ - Český jazyk - Realismus světový
- CJ - Český jazyk - Realismus v české literatuře
- CJ - Český jazyk - Realismus v české proze a dramatu 80.a a 90. let 19.st.
- CJ - Český jazyk - Realismus ve světové literatuře
- CJ - Český jazyk - Realismus ve světové literatuře
- CJ - Český jazyk - Realismus český
- LIT - Literatura - Kritický realismus a naturalismus v české próze 80. a 90. let 19. stol.
- LIT - Literatura - Realismus 1
- LIT - Literatura - Realismus 20 stol. ve svete
- LIT - Literatura - Realismus a naturalismus ve světové literatuře
- LIT - Literatura - Realismus u nas
- LIT - Literatura - Realismus u nás
- LIT - Literatura - Realismus v české literatuře
- LIT - Literatura - Realismus ve světové literatuře
- LIT - Literatura - Realismus ve světě
- LIT - Literatura - Realismus
- LIT - Literatura - realismus
- LIT - Literatura - Realismus_ve_svete
- LIT - Literatura - Světový kritický realismus
- LIT - Literatura - Český realismus
- LIT - Literatura - Světový realismus
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus v české literatuře
- LIT - Literatura - světovej realismus
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus v české literatuře od 80. let 19. stolet
- CJ - Český jazyk - Realismus v evropských literaturách 19. století
- CJ - Český jazyk - Realismus v české literatuře konce 19. století
- CJ - Český jazyk - Romantismus a realismus v dílech autorů české literatury 30
- CJ - Český jazyk - Světový realismus a naturalismus
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus
- CJ - Český jazyk - Evropský realismus
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus v
- CJ - Český jazyk - Český realismus
- LIT - Literatura - Kritický realismus a naturalismus 2
- LIT - Literatura - Kritický realismus a naturalismus 3
- LIT - Literatura - Kritický realismus a naturalismus
- LIT - Literatura - REALISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE A POČÁTKY REALISMU V ČESKÉ
- CJ - Český jazyk - Realismus
- CJ - Český jazyk - Kriticky realismus
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus v české literatuře
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus v české próze a dramatu, nejvýznamnější
- CJ - Český jazyk - Realismus ve světové literatuře, nejvýznamnější představite
- LIT - Literatura - Kritický realismus v české literatuře
- LIT - Literatura - Kritický realismus ve světové lliteratuře
- LIT - Literatura - Existencialismus a neorealismus
- LIT - Literatura - Magický realismus
- LIT - Literatura - Futurismus, dada, surrealismus
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus a naturalismus v české literatuře
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus ve svetě
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.11- Kritický realismus v naší a světové
- CJ - Český jazyk - Poetismus a surrealismus
- CJ - Český jazyk - Realismus ve světové literatuře 19. století
- CJ - Český jazyk - Realismus
- CJ - Český jazyk - Surrealismus
- LIT - Literatura - Realismus v Evropské literatuře
- LIT - Literatura - Francouzský realismus
- LIT - Literatura - Kritický realismus, anglický realismus
- LIT - Literatura - Realismus a natrualismus ve světové literatuře 2.pol.19.st
- LIT - Literatura - Ruský a americký realismus
- LIT - Literatura - Český realismus
- CJ - Český jazyk - Kriticky realismus ve svetove literature
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus
- CJ - Český jazyk - realismus a naturalismus
- CJ - Český jazyk - Realismus v ceske literature
- CJ - Český jazyk - Realismus v české literatuře
- CJ - Český jazyk - realismus v české poezii a dramatu
- CJ - Český jazyk - Realismus ve svetove literature
- CJ - Český jazyk - Realismus ve světové literatuře
- VV - Výtvarná výchova - Realismus
- LIT - Literatura - realismus ve světové a české literatuře
- CJ - Český jazyk - Realismus dramatu
- CJ - Český jazyk - Realismus v době Brorovského a Němcové
- CJ - Český jazyk - Realismus v České literatuře
- CJ - Český jazyk - Světový realismus
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus a naturalismus v české literatuře
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus ve světové literatuře v 19. století
- CJ - Český jazyk - Proletářská poezie, surrealismus ad.
- CJ - Český jazyk - Cesky realismus
- CJ - Český jazyk - Kriticky realismus
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus ve světové literatuře 19. století
- LIT - Literatura - A. Jirásek- realismus,naturalismus
- CJ - Český jazyk - realismus a kritický realismus ve světové a české literatuře
- CJ - Český jazyk - Surrealismus
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus v české literatuře
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus v
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus ve světové literatuře
- CJ - Český jazyk - kritický realismus
- CJ - Český jazyk - Magický realismus, Sci-fi - směry a osobnosti svět.lit. 2.pol.20.stol.
- CJ - Český jazyk - Poetismus, surrealismus a dadaismu
- CJ - Český jazyk - REALISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE
- CJ - Český jazyk - realismus
- CJ - Český jazyk - Světový kritický realismus
- LIT - Literatura - Realismus a naturalismus v české literatuře
- LIT - Literatura - Realismus a naturalismus ve světové literatuře
- LIT - Literatura - Francouzský realismus
- LIT - Literatura - Kritický realismus, anglický realismus
- LIT - Literatura - Magický realismus
- LIT - Literatura - Neorealismus, nový román
- LIT - Literatura - Ruský a americký realismus
- LIT - Literatura - Surrealismus, česká lit. v době okupace
- LIT - Literatura - Český realismus
- CJ - Český jazyk - Neorealismus
- CJ - Český jazyk - Realismus
- CJ - Český jazyk - kritick realismus
- CJ - Český jazyk - Kriticky realismus ve svetove literature - upraveno
- CJ - Český jazyk - kriticky realismus
- CJ - Český jazyk - Realismus - svět
- CJ - Český jazyk - Realismus a naturalismus ve svět. lit. 19. stol.
- CJ - Český jazyk - realismus svet
- CJ - Český jazyk - Realismus ve světě
- CJ - Český jazyk - REALISMUS ČESKÝ A SVĚTOVÝ
- CJ - Český jazyk - Realismus český
- CJ - Český jazyk - realismus
- CJ - Český jazyk - realismus2
- CJ - Český jazyk - Realismus3
- CJ - Český jazyk - realismusb
- CJ - Český jazyk - svetovy realismus
- CJ - Český jazyk - SVĚTOVÝ REALISMUS A NATURALISMUS
- LIT - Literatura - Kriticky realismus ve svetove literature
- LIT - Literatura - Poetismus a surrealismus
- LIT - Literatura - Realismus a naturalismus ve světové próze 19. století
- LIT - Literatura - Vedecky realismus a prehodnocovani narodnich idealu
- LIT - Literatura - Český realismus a naturalismus
- VV - Výtvarná výchova - Dadaismus, surrealismus u nás
- VV - Výtvarná výchova - Realismus
- VV - Výtvarná výchova - Romantismus a realismus v Čechách
- VV - Výtvarná výchova - Surrealismus
- Lit - Literatura - Francouzský realismus
- Lit - Literatura - Ruský realismus
- LIT - Literatura - Pocatky realismu, kriticky realismus, naturalismus
- LIT - Literatura - kritický realismus v české lit
- LIT - Literatura - kritický realismus a naturalismus ve světě
- LIT - Literatura - Kritický realismus a naturalismus v dílech našich a světových au
- LIT - Literatura - Kritický realismus v Čechách
- UCE - Účetnictví - Podstata a význam účetnictví, znaky, funkce
- CJ - Český jazyk - Lit.po roce 1990
- CJ - Český jazyk - Německy psaná lit.v českých zemích
- LIT - Literatura - Dobrodružná lit.realismu
- CJ - Český jazyk - Renesance a humanismus v evr. lit.
- LIT - Literatura - Prokletí básníci světové lit., česká moderna a její představitelé
- LIT - Literatura - svet.lit. 1.pol.20.stol
- LIT - Literatura - česká středověká lit.
- CJ - Český jazyk - Svět. lit. mezi válkami
- CJ - Český jazyk - Svět. poválečná lit.
- CJ - Český jazyk - Téma venkova v čes. lit.
- CJ - Český jazyk - Téma války v lit.
- CJ - Český jazyk - Umělecký obraz historie v čes. lit.
- CJ - Český jazyk - Světová lit. 1. pol. 20. st.
- CJ - Český jazyk - č.lit. 1. pol.20.stol
- LIT - Literatura - Česká středověká lit. v 9. až 14. stol
- CJ - Český jazyk - Meziválečná lit.
- CJ - Český jazyk - Vývoj meziválečné prozy + utopická lit.
- CJ - Český jazyk - Antiromán, antidrama, postmodernismus - směry a osobnosti svět.lit. 2.pol.20.stol.
- CJ - Český jazyk - Obraz války v literatuře - směry a osobnosti svět.lit. 2.pol.20.stol.
- CJ - Český jazyk - Rozhněvaní mladí muži, beat generation, existencialismus - směry a osobnosti svět.lit. 2.pol.20
- CJ - Český jazyk - Antická lit. a kultura orientáních despotií
- CJ - Český jazyk - Nejstartí lit. památky
- CJ - Český jazyk - Nejstartí lit. památky2
- CJ - Český jazyk - Romantismus ve světové lit.
- CJ - Český jazyk - Světová lit. meziválečná
- CJ - Český jazyk - Česká lit. na přelomu 19.-20.
- D - Dějepis - Hosp.a polit. poměry v Ev. mezi válkami, vznik fašism
- LIT - Literatura - humanismusvceskelit.
- D - Dějepis - Revoluční rok 1848 v Evropě
- LIT - Literatura - Renesance a humanismus v Evropě
- Z - Zeměpis - Transformační procesy v post komunisticke evrope
- D - Dějepis - Osvícenský absolutismus u nás a v Evropě, české země od třicetileté války do konce 18. století.
- D - Dějepis - Revoluční rok 1848 v Evropě i u nás.
- D - Dějepis - Vrcholný středověk v Evropě (12. - 15. stol.) - Francie, Anglie, Svaté říše římská, Mongolové a Rusko, Balkán atd.
- D - Dějepis - Boj mezi Anglií a Francií o nadvládu v západní Evropě
- CJ - Český jazyk - Renesance a humanismus v Evropě a u nás
- D - Dějepis - Osvícenství v Evropě
- D - Dějepis - Vrcholný Středověk V Evropě
- MNG - Management - cestovní ruch v jižní evropě
- VV - Výtvarná výchova - Významné sbírky výtvarného umění v Evropě
- D - Dějepis - Pocatky absolutismu v evrope
- CJ - Český jazyk - Romantismus v Evropě
- D - Dějepis - Revoluční rok 1848 v Evropě
- CJ - Český jazyk - Renesance v Evropě
- Z - Zeměpis - Integrační procesy v Evropě
- VV - Výtvarná výchova - Baroko v Evropě
- VV - Výtvarná výchova - Renesance v Evropě
- D - Dějepis - VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK V EVROPĚ
- D - Dějepis - politická situace ve světě a v Evropě po r. 1945
- D - Dějepis - REVOLUČNÍ ROK 1848 V EVROPĚ A HABSBURSKÉ ŘÍŠI.
- D - Dějepis - revoluční rok 1848 v Evropě
- D - Dějepis - REVOLUČNÍ ROK 1848 – 1849 V EVROPĚ A U NÁS
- D - Dějepis - vznik feudálních států v evropě
- D - Dějepis - ČESKÝ STÁT ZA JIŘÍHO Z PODĚBRAD, VLÁDA JAGELLONCŮ, ZMĚNY V EVROPĚ A VE SVĚTĚ
- MNG - Management - cestovní ruch v jižní evropě
- D - Dějepis - Národně osvobozenecké hnutí v Evropě od Vídeňského kongr
- D - Dějepis - První buržoazní revoluce v Evropě - nizozemská a anglick
- D - Dějepis - Raný středověk v Evropě
- D - Dějepis - Vrcholný středověk v Evropě ve 12. - 15. století
- D - Dějepis - vrcholný středověk v evropě ve 12.-15.st.
- ZSV - Základy společenských věd - HOSPODÁŘSKÁ INTEGRACE ČESKOSLOVENSKA V POVÁLEČNÉ EVROPĚ, EU
- ZSV - Základy společenských věd - VOJENSKÁ INTEGRACE V EVROPĚ A VE SVĚTĚ, NATO, STUDENÁ VÁLKA
- ZSV - Základy společenských věd - Vojenská integrace vEvropě a ve světě. NATO.Studená válka
- CJ - Český jazyk - STŘEDOVĚKÁ LITERATURA V EVROPĚ 5.-15.STOL.
- D - Dějepis - Ranný feudalismus ve vých.Evropě
- D - Dějepis - Revoluční rok 1848 v Evropě
- D - Dějepis - Umění, kultura,..v Evropě v 19.stol.
- LIT - Literatura - Vliv baroka na literaturu v Evropě i u nás
- VV - Výtvarná výchova - Baroko v Evropě
- VV - Výtvarná výchova - Renesance v Evropě
- D - Dějepis - Revoluce 1848-1849 u nás a v Evropě
- D - Dějepis - Renesance a humanismus v Evropě
Copyright 2024 unium.cz