- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál1. Mix-výrobek-služba- odvětví CR je rychle měnící se odvětví- v CR je nejdynamičtější rozvojStruktura odvětví CR- v rámci odvětví CR existuje několik subsystémů, které plní různé funkce:A) DODAVATELÉ SLUŽEB CRŢ poskytují služby, které zprostředkovatelé CR prodávají nebo je zákazníci přímo nakupují- dodavatel lze rozdělit do 5-ti kategorií:1. Ubytovací zařízení- hotely rezortní- hotely kongresové- hotely konferenční)- hotely tranzitní- motely, motoresty a zájezdní hostinceTrendy: 1. Dominace řetězů - Ramada, Marriot, Holliday Inns2. Rostoucí segmentace podle značky - tento typ segmentace je v současnosti velmi využívaný a rozšířil nabídku různých typů hotelů pod jednu značku 3. Fúzování a společné mg programy - sdružování firem k získání většího postavení na trhu je výrazný trend4. All-suite hotely - růst jejich počtu - všechny pokoje jsou koncipovány jako malá apartmá5. Růst počtu programů častých návštěvníků6. Speciální služby a vybavenost(kabelová televize, počítačové rezervační systémy, fitnes)2. Restaurační a stravovací zařízení- dominují velké řetězce- v první desítce stravovacích zařízení jsou 4 firmy rychlého občerstvení (McDonald s, Burger King, Wendy s, Hardee s) a 2 řetězce pizerií (Pizza hut, Domino s)Trendy: 1. Větší důraz na domácí dodávky jídel2. Větší důraz na nutriční hodnotu pokrmů- zdraví3. Růst popularity národních kuchyní4. Nápoje s nízkým obsahem alkoholu5. Franchizing ve veřejném stravování- hlavně u rychlého občerstvení 75% firem- je to nákup podnikové licence od mateřské firmy 3. Společnosti zabývající se zábavnými plavbami po moři- jsou spíše dodavateli služeb než dopravci "jejich hotely se pohybují"Trendy: 1. Rychlý rozvoj zábavné plavby po moři - nejdynamičtěji se rozvíjející odvětví CR2. Závislost na CK - více než 90% rezervací zprostředkovávají CK4. Společnosti půjčující automobily- ohromný rozvoj v posledních letechTrendy: 1. Prodej je koncentrován na tržní vůdce - 10 největších společností tyto služby zabezpečuje 80% světových služeb (Herz, Avis) 2. Závislost na aeroliniích a CK3. Účast v programech častých návštěvníků5. Atraktivity CR- představují rozhodující prvek návštěvy určitého místa- patří do atraktivit přírodních (Niagary) nebo do společních událostí (Olympijské hry)Trendy: 1. Růst popularity zábavních parkůB) DOPRAVCI- zajišťují dopravu z místa bydliště do destinace1. Aerolinie- mají klíčovou roliTrendy: 1. Fúze a koncentrace v oboru - největší společnosti (Texas Air, Delta, American Airlines)2. Více oblastních linek3. Programy častého pasažéraC) ZPROSTŘEDKOVATELÉ1. Maloobchodní CK- jsou svými příjmy (provizí) přímo závislý na dopravcích, dodavatelích či ostatních zprostředkovatelích Ţ současně jsou však oni (dopravci) závislí na doporučeních zástupců CK2. Touroperátoři a velkoobchodníci se zájezdyŢ sestavují programy a balíky služeb do brožur, které pak distribuují prostřednictvím CK3. Manažeři a agentury služebních a pracovních cest4. Organizátoři zájezdu za odměnuŢ spotřebiteli těchto packagů jsou firmy, které je využívají k odměně svých zaměstnanců za mimořádné výkony- využívá se k motivaci zaměstnanců5. Organizátoři konferencíD) MG ORGANIZACE ZABÝVAJÍCÍ SE CR- růst odvětví CR přilákal mnoho státních úřadů, ale i firem do rozvoje mg v jejich destinacích Ţ stále více měst, regionů či oblastí si zakládá kanceláře rozvoje a propagace CR, aby se zabývali touto oblastí mg.1. Státní úřady mg CR- zabývají se státní podporou CR2. Soukromé kanceláře zabývající se rozvojem CR v destinaciŢ ve světe má každé město s více než 50 000 obyvateli svou kancelář propagace rozvoje CR Ţ zastupují dodavatelské firmy v oblasti a prostředky na svoji činnost získávají z poplatků od nichRozhodnutí o mixu-výrobek-služba- každá firma odvětví CR má svůj vlastní mix-výrobek-služba, který se skládá z těchto částí:1. CHOVÁNÍ ZAMĚSTNANCU, JEJICH VZHLED A UNIFORMYŢ u nich existují přesná pravidla chování, zásady oblékání- mg plán by měl minimálně určit:a) změny či zlepšení uniforem zaměstnancůb) prémiový řád zaměstnancůc) výcvikové programy prodeje a vztahu se zákazníky2. EXTERIÉRY BUDOV- výrazně ovlivňují zákazníkovu představu o firmě3. VYBAVENÍŢ zákazníci oceňují firmy v CR zvláště za dobrý stav a čistotu vybavení (vlaky)4. NÁBYTEK A INVENTÁŘ5. VÝVĚSNÍ ŠTÍT- zákazník dává rovnítko mezi špatnými nápisy a nízkou kvalitou poskytovaných služeb6. KOMUNIKACE SE ZÁKAZNÍKY A OSTATNÍ VEŘEJNOSTÍ- kvalita a rozsah reklamní činnosti, stejně jako výběr médií, vytváří pro zákazníky psychologické vodítko k ocenění úrovně firmyVětšina firem musí realizovat rozhodnutí o mixu-výrobek-služba na dvou úrovních:1. ROZHODNUTÍ NA ÚROVNI CELÉ ORGANIZACEa) Šířka a hloubka mixu-výrobek-služba- šířka = různé služby (ubytování, stravování)- hloubka = jedna služba (v jedné službě různé věci)b) Zlepšování a modernizace mixu-výrobek-služba- firma situační analýzou a mg výzkumem musí zjistit vhodný okamžik pro modernizaci služebc) Strukturování podle obchodních značekPř. : hotelnictví Ţ klientům jsou nabízena různá zařízení, která lépe uspokojují jejich potřeby2. JEDOTLIVÁ ROZHODNUTÍ V JEDNÉ FIRMĚ O VYBAVENÍ - SLUŽBĚ- jsou to rozhodnutí, která se týkají kvality, rozsahu či designu zařízení a poskytovaných služeb Ţ význam služeb:- firmy v CR musí pro úspěch udělat dvě věci:1) Poskytovat dobrý výrobek (jídlo, sedadlo v letadle)2) Poskytovat kvalitní službyŢ poskytování kvalitních služeb je hlavním předpokladem pro úspěch firmy- technické zdokonalování služeb Ţ je nutné začít hned pří prvním interview s novým zaměstnancem, kdo chce poskytovat kvalitní služby by měl zaměstnávat tyto zaměstnance:. flexibilní chování. výrazné schopnosti dobrých vztahů k ostatním lidem. schopnost vcítit se do myšlení, do pocitů + jiných
2. Mg plán a 8 "P" marketingu v CR- mg plán nám dává odpověď na otázku číslo 3: JAK SE TAM DOSTANEME?DEFINICE MG PLÁNU- je písemnou formou zpracovaný plán, který organizace využívá jako průvodce pro své mg činnosti na období do 1 rokuROZDÍLY MEZI STRATEGICKÝM A TAKTICKÝM PLÁNOVÁNÍMMg plán = taktický nebo-li krátkodobý plán Ţ sám nestačí Ţ je nezbytné sestavovat i plány dlouhodobé (strategické) - musí být mezi nimi souladMg plány se zabývají zkoumáním mg mixu firmy a obsahují detailní rozpočty a časové harmonogramyPožadavky na sestavení efektivního mg plánu- mg plán musí být:1. Založen na faktechŢ mg plán musí být vybudován na předcházejícím výzkumu a analýze2. Organizovaný a koordinovanýŢ musí se přesně identifikovat oddělení a osoby, které jsou zodpovědné za jednotlivé úkony3. ProgramovanýŢ mg plán musí mít detailní časový harmonogram, aby všechny činnosti probíhaly v požadované sekvenci4. RozpočtovanýŢ pečlivě rozpočtován, musí se připravit několik rozpočtových variant5. FlexibilníŢ v rámci mg plánu a mg rozpočtu je nutné počítat s neočekávanými událostmi6. KontrolovatelnýŢ každý plán musí obsahovat měřitelné cíle a způsoby určení ke zjištění pokroku7. Vnitřně konzistentní a propojený- mg kroky budou v souladu a vzájemně na sebe navazují, a proto musí být konzistentní (např. reklamní kampaně a nástroje podpory prodeje by měli být vzájemně spojeny k dosažení vyšší účinnosti)8. Jasný a jednoduchýŢ nestačí aby plánu rozuměl pouze ten kdo ho sestavovalVýhody mg plánu- existuje 5 klíčových výhod:1.Činnost firmy probíhá v souladu s cílovými trhyŢ v mg plánu je detailní vymezení mg mixu pro vymezené cílové trhy2. Je dosaženo souladu cílů firmy a priorit požadovaných cílovým trhemŢ je nesmyslné aby firma spotřebovala 80% mg rozpočtu na cílový trh, který garantuje pouze 20% celkového zisku Ţ v praxi tomu tak bohužel je3. Garantuje vymezené pravomociŢ mg plán podrobně vymezuje činnost lidí jak uvnitř tak i vně firmy3. Podílí se na měření úspěšnosti mgŢ mg plán je nástrojem řízení, neboť vytváří základ pro kontrolu mg činností4. Navazuje na dlouhodobé plánování- mg plány doplňují strategický obchodní plán a vytváří spojení mezi dlouhodobým a krátkodobým plánovánímObsah mg plánu- mg plán má 2 části:A) PRINCIPIÁLNÍ ČÁST- principiální mg plán- sdružuje výzkumy, analýzy a objasňuje skutečnosti a předpoklady na nichž je mg plán vybudován- popisuje mg strategie, cílové trhy, přístupy k umísťování a zvolené mg cíleB) REALIZAČNÍ ČÁST- realizační mg plán- zpracování mg rozpočtu, odpově
Vloženo: 11.02.2011
Velikost: 72,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz