- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
. VYUČOVACÍ METODY; DĚLENÍ; KONSTRUKTIVNÍ A TRANSMISIVNÍ PŘÍSTUP
KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálláska, motivace
celkově jde o receptivní, pasivní a verbální charakter vyučování s převahou vnější motivace, chybí aktivní a samostatná myšlenková a praktická činnost žáků
tato koncepce vede k encyklopedismu, verbalismu, formalismu a intelektualismu – zdrojem teoretického poznání
herbartismus
+ slovně názorná koncepce J. A. Komenského
koncepce vychází z kritiky dogmatického vyučování, dále ze senzualistické filosofie (založena na poznávání reálných věcí a skutečností prostřednictvím vnímání názorné ukázky)
základním modelem této koncepce je: smyslové vnímání; rozumové zpracování; užití a cvičení
lze ji ocenit za: respekt k dítěti; individuální přístup k žákům; humanismus (výchova jako kultivace člověka, školy jsou „dílny lidskosti“); pedagogický optimismus (každý člověk je vychovatelný a vzdělavatelný); idea přirozené výchovy (respektování přirozeného vývoje žáka); důraz na aktivní činnosti žáka ve vyučování; za využívání didaktických zásad ve výuce (zásada názornosti, uvědomělosti a aktivity, postupnosti, soustavnosti, trvalosti, věkové a individuální přiměřenosti)
je třeba zdůraznit, že J. A. Komenský: zavedl hromadné vyučování; systém ročníků, tříd, vyučovacích hodin; organizace školního roku; plánování cílů a obsahu vyučování na celý rok, měsíc, hodinu
konstruktivní model školy
předpoklady: dítě ví a přichází do školy, aby si prohloubilo a rozvíjelo poznatky; učitel je garant metody; inteligence je oblast, která je modifikována a rekonstruována
znaky: různost; otevřenost; integrace; blízká zkušenost; kooperativní formy – preference skupinového vyučování; učitel je garantem metody; hodnocení – individuálně vztahovou formou (slovní hodnocení)
konstruktivní škola uplatňuje ve výchově a vzdělávání humanistické pojetí žáka, respektuje žáka jako subjekt výchovy a vzdělávání, využívá metody aktivního učení a zdůrazňuje spolupráci rodiny a školy
žák se podílí na vlastním poznání, je aktérem vlastního poznání, propojení se životními zkušenostmi žáka
metoda učí žáky nejen něco nového, ale učí ho žít v kolektivu, spoluuvažovat, toleranci
21. - 2 -
Vloženo: 14.01.2010
Velikost: 87,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele BPodobné materiály
Copyright 2024 unium.cz