- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálSeminární práce
Srovnání: Vzdělávací program Základní škola
Rámcový vzdělávací program
Pro vzdělávání na základních školách existuje více vzdělávacích programů. Hlavním kritériem pro hodnocení srovnatelnosti vzdělávání všech žáků základních škol je „Standard základního vzdělávání“. Ten stanovuje tři cíle:
1. vzdělávací cíle
2. kmenové učivo pro základní vzdělávání
3. kmenové učivo základního vzdělávání všech žáků ZŠ
Tyto cíle jsou hlavním kritériem při sestavování přijímacích zkoušek na střední školy.
Obsah výuky v jednotlivých předmětech na základních školách je dán tzv. učebním plánem. Je stanoven obsah výuky v jednotlivých předmětech (učební osnovy, učební metody).
Struktura vzdělávacího programu:
povinná část:název, charakteristika východisek a cílů, učební plán a organizace výuky, učební osnovy nebo jiná specifika učiva a formulace podmínek nutných k realizaci programu
nepovinná část:požadavky na hodnocení žáků, na kvalifikaci a přípravu učitelů, speciální programy pro třídy s rozšířeným vyučování některých předmětů
kurikulární dokumenty
pedagogické dokumenty, které vymezují legislativní a obsahový rámec potřebný pro tvorbu →školního vzdělávacího programu; systém kurikulárních dokumentů je vytvářen a uplatňován na dvojí úrovni: státní úroveň tvoří →Národní program vzdělávání a rámcové vzdělávací programy, školní úroveň tvoří →školní vzdělávací programy
klíčové kompetence
souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena společnosti; v →Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání jsou klíčové kompetence vymezeny na úrovni, které mají dosáhnout všichni žáci na konci →základního vzdělávání; v etapě →základního vzdělávání jsou za klíčové považovány: kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence sociální a personální, kompetence občanské, kompetence pracovní
Vzdělávací programy pro základní školu:
1. Obecná škola (1993) a Občanská škola (1994)
(od roku 1997 spojeny pod názvem Obecná škola)
2.Základní škola (1996)
3.Národní škola (1997)
Výstupy těchto programů jsou na konci 1. stupně téměř stejné, což umožňuje pokračovat na 2. stupni jiným programem (nedoporučuje se
Vloženo: 18.01.2010
Velikost: 35,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele BPodobné materiály
Copyright 2024 unium.cz