- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálje disciplínou sémiologii podřazenou, neboť se jako věda zabývá jen jedním z mnoha znakových systémů. Pojmu „sémiologie“ se jako synonymu k sémiotice v některých státech dává přednost dodnes (např. ve Francii).
Někteří významní sémiotici
Roland Barthes, Umberto Eco, Algirdas Julius Greimas, Louis Hjelmslev, Jurij Michajlovič Lotman, Charles W. Morris, Ivo Osolsobě, Charles Peirce, Ferdinand de Saussure, Thomas A. Sebeok, Valentin Vološinov
Viz heslo „Sémiologie“ ve Wikipedii
Konstruktivismus
Směr druhé poloviny 20. století, který zdůrazňuje aktivní úlohu člověka, význam jeho vnitřních předpokladů a důležitost jeho interakce s prostředím a společností.
(Hartl, Hartlová, 2000)
Konstruktivistická pedagogika
Pedagogické hnutí, které prosazuje ve výuce řešení problémů ze života, tvořivé myšlení, práci dětí ve skupinách a méně teorie a drilu. Způsoby výuky zdůrazňují manipulaci s předměty.
Pedagogika vycházející z Piagetovy genetické epistemologie - poznávající subjekt spojuje fragmenty informací o svém prostředí do smysluplných struktur a provádí s nimi mentální operace. Další podněty čerpá z poznatků kognitivních věd.
(Průcha a kol., 1995) behaviorismus Kognitivismus, informační technologie Kognitivní konstruktivismus Sociální konstruktivismus Pojetí poznání Univerzální, objektivní, nezávislé na poznávajícím Univerzální, objektivní, ale ovlivněné předchozí znalostí poznávajícího Individuálně konstruované, „objektivní“, ale závislé na úrovni vývoje inteligence poznávajícího Sociálně konstruované, „subjektivní“, distribuované mezi různé jedince, situované Metafora žáka Velké nádraží s mnoha výhybkami Počítač Naivní vědec Učeň u mistra Definice učení Změna postojů chování Osvojení nových způsobů zpracování informace Osobní nalézání smyslu Vnikání do kultury určitých spo
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 233,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu
Reference vyučujících předmětu KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu
Podobné materiály
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - semináře
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - semináře
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - semináře
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - semináře
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - semináře
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: