- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálbě témata jsou totiž v rozporu s autorskou „čistotou – odvahou – nezištností“, avizovanou v druhém úvodním textu, signovaném Istvánem Lékóem. Textová část je tu zbytečně promarněna ke škodě knižního celku i pražské streetartové scény.
Pokus o komunikaci navenek
Reprodukce, byť anonymní (jmenovitě i místně), naštěstí vše nahrazují. Konečně jejich vydání je z hlediska operativní dokumentace záslužná činnost, protože většina z fotograficky zachycených pražských realizací již nenávratně zanikla nebo každým okamžikem zanikne. Intervence do veřejného prostoru pohybující se na hraně zákona s tímto osudem počítají. Jako by se tu mezi řádky samovolně vytvářely nové mýty o anonymních tvůrcích současnosti, na jejichž způsobu práce (rychlost, adrenalin, stylizace, zkratka, kontext, šifry) si lze fyzicky uvědomit vlastní hranice veřejného prostoru i jeho sociální a vlastnické proměny a vazby. Kniha oslavuje dobývání sdíleného teritoria nově formulovanými patafyzickými prostředky. Otázkou zůstává, zda živé patafyzické aktivity, byť podbarvené společenskou nespokojeností, politickou revoltou, šířením konkrétní ideologie, mesiášskými sklony nebo pouhým narcisismem, potřebují podobné pomníky, a pokud ano, zda tak překotně brzy. Nebezpečí se totiž skrývá v tom, že se tímto způsobem pouze urychlí časem neodvratný vstup nezávislého „street artu“ do uměleckého establishmentu, který si ho už využije a zrecykluje po svém, jako se to stalo například s graffiti. Tržní mechanismy jsou jednoduše velmi mocné a těžko se jejich svodům odolává. http://namesfest.net BLU – rozhovor
©namesfest.net
1. Prosím, můžeš se nám představit? Mohl bys nám říct v krátkosti něco o tom, jak jsi začal malovat na zdi?
Ahoj, moje falešné jméno je BLU.
2. Maluješ převážně figurativně a používáš jen dvě barvy - černou a bílou. Řekl bych, že je to víc kreslení než malování na zdi. Používal jsi zezačátku více barev a časem jsi je redukoval nebo jsi prostě kreslíř od přírody?
Ano, je to převážně o kresbě. Obvykle kombinuji další barvy, pokud mají nějaký specifický význam v celkovém konceptu. Jinak barvy používám, abych kresbu oddělil od podkladu, černá a bílá je nejjednodušší kombinace, jak toho dosáhnout.3. Jsi zaměřený na malování pokud možno co největších ploch. Určitě není pokaždé k dispozici vysokozdvižná plošina. Jak si pomáháš, abys dosáhnul tak vysoko? A z čeho byla ta nejbláznivější prodloužená tyč?
Snažím se v malbě využít celou budovu. Obvykle si pomáhám dlouhými tyčemi, nejlepší byla dlouhá a lehká bambusová větev. Bohužel je nemožné s ní cestovat.4. Hlavním tématem tvé práce je člověk. Člověk v různých situacích. Mohl bys popsat co je hlavní poselství v tvém umění?
Není v něm nějaké specifické poselství. Každý piece má svůj příběh a nejvíc věcí je otevřeno různým interpretacím. Člověk je jen standartní model, jak ty příběhy vyjádřit.5. Byl jsi někdy v Praze? Co víš o našem městě a co bys chtěl dělat na Names?
V Praze jsem nikdy nebyl, ale vždycky jsem chtěl Prahu navštívit. Co znám a co mám opravdu rád z pražské kultury, jsou Kafkovy knihy a čeští mistři animace - Švankmajer například.A na Names: Řekl bych, že pomaluju pár zdí.. Daniel Landa je veřejně pandalizován(Radek Wohlmuth, Aktuálně.cz, 4. dubna 2008, 9:30)Streetartová umělkyně Efox zaútočila z OstravyRecenze – Je to ďábel, nebo světec, hlásala anotace na velký rozhovor se zpěvákem. Pravda je prostší, Daniel Landa je podle všeho panda."Asi bych ty plakáty řešila, i kdybych neměla bratra zaníceného skinheada," říká Aktuálně.cz autorka pandalismu, která si říká Efox. "Ale skinheadi mi otravují život asi od dvanácti, a Landou to začalo."Ze streetartové komunity zase zamířil výstřel do černého. Už podruhé v relativně krátké době přišel ze Slezska, a ne z Prahy, jak bývá zvykem. Šablonky k pandalizaci Landy Konec
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 1,39 MB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu
Reference vyučujících předmětu KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu
Podobné materiály
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - semináře
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - semináře
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - semináře
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - semináře
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - semináře
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - semináře
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: