- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
SCPT-testové otázky
KPG/SCPT - Sociální patologie
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Doc. PaedDr. Marie Kocurová Ph.D.
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálVysvětlete pojem lež a konfabulace: lež je úmyslné řečení nepravdy, konfabulace smyšlenka u dětí v předškolním věku neodliší reálné od nereálna
Rozdíl mezi delikventní a nedelikventní partou: delikventní parta ( páchají trestné činy pod vlivem alkoholu, drog) nedelikventní parta ( chlapci, cítění sociálního chování, provozují sport, širší zájmy atd. )
Jaké poruchy chování v dětském věku způsobují predikáty závažné poruchy chování v dospělosti: lhaní, útěky, záškoláctví, krádeže…
Jaké jevy se objevují v domácím násilí: syndrom týrané a zneužívané ženy, syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte násilí na seniorech
Jaké jsou pravidla vyšetřování a řešení šikany: zeptat se kdo, kde, kdy, jak, zajistit ochranu, nesmí se setkat oběť a agresor…
Afirmativní akce: pozitivní diskriminace ( záměrné úsilí, jak některou negativně diskriminativní skupinu cíleně zvýhodnit )
Jaký vliv má konvenční vývoj v rámci šikany: snaha přizpůsobit se určité skupině, hlavně vrstevníkům, což má za následek, že se jedinec přidá k jádru skupiny, která šikanuje a přijímá normy agresorů
Co je homosexualita a jak vzniká: psychosexuální a kulturní jev touhy vůči osobám stejného pohlaví, vzniká – vrozená, dědičná, sociální ( do 5 let ) coming aut (proces duševního vyrovnání a přijetí orientace homosexuality)
Charakterizujte historii soužití Romů s Evropany: od 9. Století migrují, k nám přicházejí v 15. Století z Indie, povolání, vázne vzájemné respektování
Co jsou parafilie, dělení a charakteristika hlavní: parafilie kvalitativní změna sexuální motivace, abnormity sociální preference ( zoofilie, fetišizmus… )
Co jsou diagnostické ústavy, typy: speciální výchovná zařízená kam jsou přiřazování nezletilí, v případě poruch chování a nefunkčnosti rodiny, plní diagnostické, vzdělávací, terapeutické, výchovně vzdělávací a sociálně právní úkoly
Vývoj drogové závislosti: experiment s drogou, rekreační užívání, rozvoj drogové závislosti, droga na plný úvazek, drogový stereotyp
Co je substituční léčba: jednou z možností léčby závislosti na opiátech, při léčbě je poskytována náhradní látka za opiáty
Závislost, klasifikace: skupina fyziologických, behavioritních a kognitivních fenoménů, kde užívá látky má pro jedince přednost, než jiné jednání, kterého si kdysi cenil více.
-kokainový typ, opiátový typ, halucinogenní typ, tabakismus, kofeinismus
Syndrom týraného a zneužívaného dítěte = CAN: jakékoliv nenáhodné vědomé jednání rodiče, vychovatele či jiné osoby vůči dítěti, poškozuje tělesný, duševní, tělesný stav a vývoj dítěte, může způsobit i smrt
Dělení: fyzické, psychické, sexuální
Vyjmenuj poruchy chování ( jednu vybrat a popsat): poruchy chování u dětí ( šikana, lhaní, záškoláctví ), u dospělých ( kriminalita, zneužívání, prostituce )
Sexuální deviace: kvalitativní a kvantitativní odchylka od sexuálního chování ( sexuální dysfunkce, poruchy sociální identity, abnormity sex. preference, problémy se sexuálním vývojem a orientací )
Šikana x krádeže z hlediska sociálního, trestného, patologického: poruchy chování, šikana narušuje trestná práva, typ agrese, krádeže se neprojevuje agresivita
FLASHBECK - stav, který nastává jako po použití drogy, ale s odstupem času:
VOYERSTVÍ: sledování intimního počínání nic netušících anonymních objektů
FROTERISMUS: vzrušování se třením s neznámými objekty v tlačenici
Kdo a kam může poslat děti do ústavní výchovy + ochranná výchova: soud, když je nefunkční rodina, dochází k trestným činům, ochranná výchova – mladiství 15 – 18 let trestním řízení, u dětí mezi 12 – 15 rokem občansko právní řízení
Charakterizujte vztah mezi sociální normou, deviací, poruchou chování a sociálně patologickými jevy:
Sociální norma: pravidla koexistence v jednom soc. prostoru, vycházející z hodnot soc. skupiny
Sociální deviace: porušování sociálních norem
Sociální patologie: sankciované normy deviantního chování
Popište systém terapie drogových závislostí: terapeutická zařízení ( nejprve je nutno očistit organismus ), motivace, dlouhodobá záležitost, záleží na tom zda se má osoba kam vrátit nebo existují zvláštní zařízení, důležitý návrat
Šikana z pohledu právního, psychopatologie a sociopatologického: právní ( narušuje lidská práva ), psychologické ( projev psychopatologie jedince ), sociopatologického ( jako projev patologických sociálních vztahů )
Teorie etiketace: společnost označí jedince etiketou, a příště od něj očekává to samé chování
Charakterizujte osobnost oběti šikany: jedinec odlišný psychicky, fyzicky nebo sociálně, jedinec s nízkým sebehodnocením
Problémy při soužití minority s majoritou a řešení: oddělení (segregace, apartheid) - souvisí s nadřazeností majority asimilace - spontánní či násilná genocida - vyhlazování, masové přestěhování integrace - soužití při vzájemném respektování
Proč mladí začínají užívat drogu + motivace: snaha získat uznání vrstevníků, potřeba identifikace se skupinou vrstevníků, únik nudě
Jaký je vztah sociální normy a sociální deviace: sociální norma určuje pravidla soužití v sociálním prostoru, určuje hodnoty ve společnosti zvyklé a osvědčené, přípustné, správné a žádoucí, sociální deviace je odchylka od sociální normy
Jak vzniká sociální napětí ve společnosti a k čemu vede? Vzniká na základě odlišnosti jedinců, skupin a je
Vloženo: 14.04.2010
Velikost: 72,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu KPG/SCPT - Sociální patologie
Reference vyučujících předmětu KPG/SCPT - Sociální patologie
Reference vyučujícího Doc. PaedDr. Marie Kocurová Ph.D.
Podobné materiály
- KPS/PSTEB - Psychoterapie B - Otazky
- KPG/PEDG2 - Pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSDI - Psychologická diagnostika - Otazky
- KPG/SPPG - Speciální pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSPAO - Psychopatologie - Otazky
- KPS/PSZD - Psychologie zdraví - Otazky
- KVD/ITV - Informační technologie ve výuce - Otazky
- KPS/VYPSO - Vývojová psychologie - Otazky
- KPS/PEPSB - Pedagogická psychologie B - Otazky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 30-38
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 39-50
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Hlavní otázky školství v mezinárodním kontextu.
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - Otázky k testu
Copyright 2024 unium.cz