- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Prezentace 1
KVK/UKV1 - Umění v kontextech vzdělávání 1
Hodnocení materiálu:
Vyučující: PaedDr. Rudolf Podlipský Ph.D.
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálVýchova uměním a k uměníRead, Arnheim UKV1 - 1 Výchovu k umění je možné rozčlenit na:
výchovu k tvorbě
výchovu k responzi (vnímání, prožívání, chápání uměleckého díla)
www.wikipedia
Proč výchova uměním?
Výchova uměním zahrnuje v dnešním pohledu výchovu k umění a i to, že výchova sama je uměním. Výchova uměním a výchova k umění? Výchova k responzi k „porozumění umění“, jejíž potřeba nastala v postnáboženské době, je dosud zakládána na dvou principech - klasicistním a romantickém. Klasicistní přístup k umění hledá jeho smysl v naplnění „vyšších“, nadosobních cílů, romantický ve vyvolání osobního prožitku. Současný přístup také „pracuje“ s prožitkem (zážitkem), ale spěje k poznání. Výchova k tvorbě uměleckého díla měla dosud v sobě jistá omezení. Bylo ji možno zahájit - bráno v historických souvislostech - až když člověk na sebe převedl tvořivé kompetence, připisované původně bohu (v původních náboženských systémech se s tvořivostí člověka nepočítá). Úcta k této boží autoritě tvorby se nadále projektovala do představy o talentu umělce - nadání, které je delegováno na člověka vyšší mocí. Teprve v současném pluralistickém přístupu je možné chápat talent a s ním spjatou originalitu jako kvalitu přináležející subjektu z podstaty, na základě jeho neopakovatelné časoprostorové (historické) existence. Talent není již tedy v moci záhadných předurčení, jeho rozvinutí závisí na tom, jak jsme subjektu schopni pomoci odhalit jeho jedinečnost a z ní vyplývající možnosti a jaké mu poskytneme prostředky k jejich vyjádření. Vznik a rozvoj talentu tedy zálež
Vloženo: 16.06.2009
Velikost: 1,08 MB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu KVK/UKV1 - Umění v kontextech vzdělávání 1
Reference vyučujících předmětu KVK/UKV1 - Umění v kontextech vzdělávání 1
Reference vyučujícího PaedDr. Rudolf Podlipský Ph.D.
Podobné materiály
- KVK/UKV1 - Umění v kontextech vzdělávání 1 - Prezentace 2
- KVK/UKV1 - Umění v kontextech vzdělávání 1 - Prezentace 4
- KVK/UKV1 - Umění v kontextech vzdělávání 1 - Prezentace 5
- KVK/UKV1 - Umění v kontextech vzdělávání 1 - Prezentace 6
- KVK/UKV1 - Umění v kontextech vzdělávání 1 - Prezentace 7
- KVK/UKV2 - Umění v kontextech vzdělávání 2 - Prezentace 8
- KVK/UKV2 - Umění v kontextech vzdělávání 2 - Prezentace 9
- KVK/UKV2 - Umění v kontextech vzdělávání 2 - Prezentace 10
- KVK/UKV2 - Umění v kontextech vzdělávání 2 - Prezentace 11
- KVK/UKV2 - Umění v kontextech vzdělávání 2 - Prezentace 12
- KVK/UKV2 - Umění v kontextech vzdělávání 2 - Prezentace 13
- KVK/UKV2 - Umění v kontextech vzdělávání 2 - Prezentace 14
- KVK/UKV2 - Umění v kontextech vzdělávání 2 - Prezentace 15
- KVK/UKV2 - Umění v kontextech vzdělávání 2 - Prezentace 16
- KVK/UKV2 - Umění v kontextech vzdělávání 2 - Prezentace 17
- KAT/DITVA - Didaktická a informační technologie A - Prezentace v PowerPointu
Copyright 2024 unium.cz