- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Přednášky
KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2
Hodnocení materiálu:
Vyučující: PaedDr. Helena Chýlová
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiáldruhu
*se - mẹSubst. N-kmen
(se = KOŘEN; mẹ = KMENOTVORNÝ SUFIX)
*se – je / šiVerbum 2. os. sg. prézenta, indikativu, aktiva (3.třída prézentní)
(se = KOŘEN; je = KMS; ši = koncovka 2.os.sg. préz. ind. akt.)
POZN.: KOŘEN + KMS = KMEN !
Původní stavba slovanského tvaru byla tříprvková (stejnou strukturu předpokládáme i v indoevropštině)
123
kořenkmskoncovka (tvarotvorný sufix)
*dělati
*žen a m7
*nes0ti
*togo
v praslovanštině už nastává proces, kdy se hranice mezi jednotlivými morfémy začínají stírat = ztráta pojmu kmene
*rab 07
*lěto0→*lět0o
- už nejsme schopni vydělit původní tříprvkovou stavbu
- u slova lěto proběhla navíc ještě fúze – pravděpodobné splynutí koncovky
- začíná se ztrácet význam starých KMS, není už je možné identifikovat ve formě
už v praslovanštině se začíná významně projevovat pronikání kategorie rodu do kmenového systému – nastává stav, že v některých případech (*lěto, *rab7) je rod vyjádřen formálně = princip rodové diferenciace, ale zároveň u některých kmenů zůstává zachov
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 32,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2Reference vyučujícího PaedDr. Helena Chýlová
Podobné materiály
- KČJ/UDLB - Úvod do lingvistické terminologie - komplet přednášky
- KČJ/ZAJA - Úvod do studia jazyka - komplet přednášky
- KČJ/FF - Fonetika a fonologie ČJ - Přednášky
- KNJ/FON - Fonetika a fonologie - Přednášky
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - přednášky
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - přednášky
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - Přednášky
- KPG/SPEZ2 - Speciální pedagogika základní B - přednášky
- KPG/PPG - Předškolní pedagogika - Přednášky z pedagogiky 1. semestr
Copyright 2024 unium.cz