- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál12. Filozofický výklad podstaty člověka. Přírodní, společenská a duchovní stránka člověka. Problém smyslu života.
otázka co je člověk? - kardinální otázka filozofické antropologie
renesanční člověk; antický člověk - nesmíme ho vytrhnout z kontextu
- v renesanci - znovuzrození člověka
- v osvícenství - člověk je dán rovností, rozumem - na tom stojí lidská práva
je člověk od přírody dobrý nebo zlý?
filozofie byla ve všech ohledech antropologická
smysl života byl v psychologii využit na terapeutickou praxi - léčba smyslem (=logoterapie)
podle křesťanství je člověk obrazem boha
Imanuel Kant položil tři zásadní otázky:
- co mohu vědět?
- co mám činit? dají se shrnout do otázky - co je člověk?
- v co smím doufat?
Dostojevskij - „člověk je tvor, který si na všechno zvykne“
Člověk jako přírodní bytost
vychází se z Darwinovské teorie - člověk jako poslední produkt přírody, který se liší od zvířat
zavedl biologismus - i psychické procesy se dají redukovat (zjednodušovat) na fyziologické
zvláštní postavení mezi zvířaty (člověk může žít kdekoliv, člověk nemá přirozené instinkty, útočné orgány)
René Descartes - chápe člověka jako zvíře
J. O. Mettrie - autor kn
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 33,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu KFI/UDF - Úvod fo filosofie
Reference vyučujících předmětu KFI/UDF - Úvod fo filosofie
Podobné materiály
- KČJ/UDLB - Úvod do lingvistické terminologie - komplet přednášky
- KČJ/ZAJA - Úvod do studia jazyka - komplet přednášky
- KČJ/FF - Fonetika a fonologie ČJ - Přednášky
- KNJ/FON - Fonetika a fonologie - Přednášky
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - přednášky
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - přednášky
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - Přednášky
- KPG/SPEZ2 - Speciální pedagogika základní B - přednášky
- KPG/PPG - Předškolní pedagogika - Přednášky z pedagogiky 1. semestr
Copyright 2024 unium.cz