- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálnávání, b) divinativní - vcítění se do textů, hledání smyslu
J. G. Hegel - spíše idealista, přechod mezi racionalismem a iracionalismem, vypracoval systém:
- logiku - dílo Věda o logice
- filozofie přírody
- filozofie ducha
snaží se ujednotit ducha přírody; přebírá Fichtovu teorii triády; zabývá se uměním, historií
na intuitivizmus kriticky navázali Ludwig Feuerbach, Karl Marx
4.filozofie života
voluntarismus (od vůle) - filozofie vůle
A. Schopenhauer + Friderich Nietzsche - umění žít, pokus vše vysvětlit iracionálně, intuice, víra - né rozum
A. Schopenhauer (1788 - 1860)
pokračovatelem filozofie Kantovi, kritik Hegela, Fichta
studoval v Anglii, ovládal 6 jazyků, studoval medicínu a filozofii
dílo - Svět jako vůle a představa
zabýval se náboženstvím - buddhismus - indická filozofie - pokládá svět za představu; svět má dva aspekty - vůle k životu - je všude, je jí protknuta celá příroda, představa - organickým produktem vůle
zabýval se přírodou
poznání je:
- intuitivní - hlavní poznání (přecenění citu před rozumem)
- rozumové (intelektem) - intelekt nás klame „intelekt tančí jak vůle píská“
názor na svět skeptický až pesimistický
svět nemá smysl, život také ne (nicotnost, utrpení života) - jediným východiskem je smrt, útěcha života je umění
optimizmus pokládá za hořký výsměch utrpení - štěstí má negativní charakter (v životě
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 34,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu KFI/UDF - Úvod fo filosofie
Reference vyučujících předmětu KFI/UDF - Úvod fo filosofie
Podobné materiály
- KČJ/UDLB - Úvod do lingvistické terminologie - komplet přednášky
- KČJ/ZAJA - Úvod do studia jazyka - komplet přednášky
- KČJ/FF - Fonetika a fonologie ČJ - Přednášky
- KNJ/FON - Fonetika a fonologie - Přednášky
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - Přednášky
- KČJ/CSLS1 - Slavistika a staroslověnština 1 - přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KFI/UDF - Úvod fo filosofie - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KČJ/SLS2 - Slavistika a staroslověnština 2 - Přednášky
- KVK/HVP - Hermeneutika výtvarného projevu - přednášky
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - přednášky
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - Přednášky
- KPG/SPEZ2 - Speciální pedagogika základní B - přednášky
- KPG/PPG - Předškolní pedagogika - Přednášky z pedagogiky 1. semestr
Copyright 2024 unium.cz