- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
poznámky Sturm und Drang
KNJ/LITB - Německá literatura B
Vyučující: PhDr. Alena Kováříková
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálSturm und Drang ( Bouře a vzdor) bylo romantismus&action=edit" \o "Preromantismus" preromantické literární hnutí, působící v letech – .
Sturm und Drang získalo své jméno podle stejnojmenné hry , někdy bývá označováno podle svého programu jako „éra géniů“ ( Geniezeit).
Toto hnutí působilo pouze v , vzniklo jako určitá reakce na éru a . Na rozdíl od tehdejších trendů, které vyzdvihovaly rozum, přišlo Sturm und Drang s návratem k . Tato snaha o emotivnost vyústila ve snahu o rozvoj geniální osobnosti, která by nejednala racionálně, ale právě naopak rozvíjela svoji s.wikipedia.org/wiki/Emoce" \o "Emoce" emocionalitu. Ve svých dílech tak tito literáti kladli velký důraz na cit a fantazii, což nutně vedlo ke zdůrazňování tvůrčí i osobní svobody a nadřazenosti osobnosti nad pravidly a autoritami. Z těchto myšlenek vznikl požadavek na originalitu, inspirací k jednotlivý dílům byla především příroda a .
Tyto myšlenky vyústily ve vzpouru mladé generace proti , a to nejen literárním, ale postupně i společenským. Nejpříhodnějším literárním útvarem pro jejich díla bylo "Drama" drama, které nejvíce umožnilo naplnit tyto ideály.
V omezené míře se toto hnutí odrazilo i v , kde však nedosáhlo významu jako v ura" \o "Literatura" literatuře.
Myšlenky hnutí silně ovlivnily německý . Patrný byl zejména vliv rich Schiller" Schillera a důraz na .
Sturm und Drang
Sturm und Drang ist die Bezeichnung für die 29" \o "Epoche (Literatur)" Epoche deutscher Literatur von etwa HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/1769" \o "1769" 1769 bis etwa HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/1785" \o "1785" 1785 und wird auch „ HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/Genie" \o "Genie" Geniezeit“ oder „zeitgenössische Genieperiode“ genannt nach der Verherrlichung des Genies als „Urbild des höheren Menschen und Künstlers“, „des wahren Schöpfers der Kunst“. Die Epoche ist nach dem gleichnamigen Drama HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Maximilian_Klinger" \o "Friedrich Maximilian Klinger" Friedrich Maximilian Klingers benannt. Sie kann wohl in die europäische HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Pr%C3%A4romantik&action=edit" \o "Präromantik" Präromantik eingeordnet werden.
Die Literatur der Aufklärung
In der zweiten Hälfte des 18. Jahrhunderts ist das HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/Philosophisch" \o "Philosophisch" philosophische und HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/Literarisch" \o "Literarisch" literarische Leben im deutschen Sprachraum weitestgehend von der HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/Zeitalter_der_Aufkl%C3%A4rung" \o "Zeitalter der Aufklärung" Aufklärung bestimmt. Der laut HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/Immanuel_Kant" \o "Immanuel Kant" Immanuel Kants klassischer HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/Definition" \o "Definition" Definition „Ausgang des Menschen aus seiner selbst verschuldeten Unmündigkeit“ soll durch den Einsatz der HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/Vernunft" \o "Vernunft" Vernunft als bestimmender Lebensmaxime erreicht werden. Literatur sollte den Leser moralisch bilden, ihn erhellen und seine Vernunft wecken. Die durch die Aufklärung angestrebte Freiheit war dem neuen Zwang eines engen Regelwerks gewichen, der die Literaten an die (gestalterisch) kurze Leine nahm.
Die Einheit von Ort, Zeit und Handlung, eine gehobene Sprache und die Trennung der Besetzung von Adel und Bürgertum nach Tragödie und Komödie waren die Postulate, die man in zahlreichen Dichterakademien die angehenden Literaten lehrte.
Die Anfänge
Doch bereits mit HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/Gotthold_Ephraim_Lessing" \o "Gotthold Ephraim Lessing" Gotthold Ephraim Lessings Werk HYPERLINK "http://de.wikipedia.org/wiki/Minna_von_Barnhelm" \o "Minna von
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 67,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu KNJ/LITB - Německá literatura BReference vyučujícího PhDr. Alena Kováříková
Podobné materiály
- KNJ/CPCJ1 - Praktická cvičení jazyková 1 - poznámky - slovíčka
- KNJ/CPCJ1 - Praktická cvičení jazyková 1 - poznámky - slovíčka
- KNJ/UVDK - Úvod do dějin a kultury - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky -
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky -
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky -
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky -
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky -
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky -
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky -
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky -
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky -
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky -
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KČJ/UVLIT - Úvod do studia literatury a interního textu - poznámky
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky -
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky -
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky -
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky -
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky -
- KNJ/UVNJ - Úvod do studia německého jazyka - poznámky -
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky -
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky -
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KČJ/OJSŠ - Obecná jazykověda ČJ SŠ - poznámky
- KBI/BIUS - Biologie pro učitele sš - poznámky
- KNJ/MF1 - Morfologie současné němčiny 1 - poznámky
- KNJ/FON - Fonetika a fonologie - poznámky
- KNJ/LITB - Německá literatura B - poznámky - Goethe
- KNJ/LITB - Německá literatura B - poznámky -Schiller
- KNJ/LITB - Německá literatura B - poznámky -Adalbert Stifter
- KNJ/LITB - Německá literatura B - poznámky - leiden des jungen Werthers
- KPG/VVKVS - Výchova a vzděl. v kontextu vývoje spol. - Poznámky z přednášek VVKVS
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: