- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálantní postoje vůči homosexualitě byly v minulosti natolik výrazné, že teprve nedávno zmizely některé mýty, jimiž bylo toto téma obestřeno
•v jistém smyslu se dnes „normalizuje“, neboť se stává společensky přijatelnější
•skandinávské země (Dánsko, Norsko, Švédsko, Holandsko, Belgie) dnes umožňují homosexuálům uzavřít re-gistrované partnerství
•legislativa
-u nás nepovoleno
-různé dimenze
•možnost „žít“ spolu jako druh a družka
•vychovávat potomky, adopce
-? kdo bude otcem a kdo matkou – role ?
-? bude to pravá rodina ?
-? jaké budou právní nároky (dávky …) ?
•Typy homosexuality:
1)nezávazná
•příležitostná, v pubertě
2)situační
•v prostředích nedovolujících heterosexuální styk (vězení, …), později se vrací do normálu
3)personalizovaná
•jedinci ví o své úchylce, ale tají ji
•často mají i styk s manželkou – utajení
4)homosexualita jako způsob života
•veřejná, netajená, homosexuální vztah
Prostituce
•„nejstarší řemeslo“
•lze ji definovat jako poskytování sexuálních služeb za úplatu
•slovo prostituce se začalo běžně používat na konci 18. století
•v západních zemích dnes podobně jako v minulosti pocházejí prostitutky z nižších společenských vrstev, ně-které i ze střední třídy
•rezoluce OSN z roku 1951 odsuzuje ty, kdo prostituci organizují nebo se na ní obohacují, ale nezakazuje ji jako takovou
•na prostituci se často podílejí také nezletilí
•ztělesňuje mocenskou nerovnost mezi muži a ženami v určitém kontextu, a jako taková patří ke světu patriarchálních vztahů
•problém ohrožování mravní výchovy, šíření chorob, legalizace, …
•přesah do oblasti morálky
•dětská prostituce – pedofilie (Thajsko)
AIDS
•působí zhroucení imunitního systému
•u každého, kdo se nakazí virem HIV, se dříve nebo později vyvine AIDS
•šíří se pohlavním stykem – poprvé se o něm začalo hovořit v roce 1981, kdy se vyskytl mezi americkými ho-mosexuály
•původně byl AIDS považován za nemoc homosexuálů, prvotní důkazy pro heterosexuální přenos přišly ze střední Afriky, kde byl hodně rozšířen
•AIDS se rychle stává epidemií globálního charakteru
•V celosvětovém měřítku dnes mezi postiženými převládají heterosexuálové
5.4Rodina
•funkce rodiny:
a)socializační – výchovná
b)ekonomická – finanční pomoc všem členům, hospodaření
c)biologická – „rozplozovací“ – plození dětí
d)emoční – citová – řešení citových problémů, prostor svěřit se
•trendy:
-vyšší věk uzavření 1. manželství (26 let ) – cestování, vzdělávání apod.
-menší počet dětí – „Evropa vymírá“, více starší generace
-odlišné způsoby soužití – bez manželství
-bydlení u rodičů
Rodina v minulosti
•rodina = skupina osob přímo spjatých příbuzenskými vztahy, jejíž dospělí členové jsou odpovědni za výchovu dětí
•před nástupem moderní doby byly rodiny v průměru větší než dnes
•ro
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 43,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu KPG/SOC - Sociologie
Reference vyučujících předmětu KPG/SOC - Sociologie
Podobné materiály
- KPS/PSTEB - Psychoterapie B - Otazky
- KPG/PEDG2 - Pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSDI - Psychologická diagnostika - Otazky
- KPG/SPPG - Speciální pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSPAO - Psychopatologie - Otazky
- KPS/PSZD - Psychologie zdraví - Otazky
- KVD/ITV - Informační technologie ve výuce - Otazky
- KPS/VYPSO - Vývojová psychologie - Otazky
- KPS/PEPSB - Pedagogická psychologie B - Otazky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 30-38
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 39-50
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Hlavní otázky školství v mezinárodním kontextu.
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - Otázky k testu
- KPG/SCPT - Sociální patologie - SCPT-testové otázky
- KNJ/FON - Fonetika a fonologie - Zápisky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Okruhy ke zkoušce z pedagogiky pro učitele SŠ
Copyright 2024 unium.cz