- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál5Pohlaví a sexualita, rodina, manželství
5.1Pohlaví a socializace
•tématu diferenciace mužských a ženských rolí bylo věnováno mnoho prací
•vnímání rozdílů mezi pohlavími začíná už u velmi malých dětí a je nevědomé
•ve věku 2 let už dokáže zařadit sama sebe a většinou i ostatní lidi
•ve věku, kdy jdou do školy, si už děti rozdíly mezi rolí chlapce a dívky uvědomují
•vliv vrstevníků na upevňování a rozvíjení identity je dalším významným faktorem socializace.
5.2Realizace mužské a ženské role
•utváří se brzy, v dospělosti je vnímáme jako samozřejmost
•rozdílné role nejsou něčím, co existuje; my sami je v každodenních sociálních interakcích s ostatními lidmi vytváříme
•sociální reprodukce – každý den role reprodukujeme a znovu je vytváříme; sexuálně diferenciovaným rolím se trvale učíme
•identita a sexualita – tři teorie:
1)Freudova teorie:
-podle něj závisí vnímání rozdílů mezi pohlavími malých dětí především na to, zda mají nebo nemají penis
-byl přesvědčen, že učení se rolím je soustředěno do oidipovské fáze (tj. okolo 4. a 5. roku)
2)Teorie Nancy Chodorowové :
-počátek identifikace s mužským či ženským pohlavím ve velmi časném období a odvozuje ji z fixace kojence na rodiče
-daleko víc než Freud zdůrazňuje úlohu matky
-z jejího pohledu chybí něco mužům a ne ženám – ztrácejí totiž blízký vztah k matce
-tato teorie pomáhá chápat, proč muži jen s obtížemi dávají najevo své city.
3)Teorie Carol Gilliganové:
-vychází z toho, jak dospělí muži a ženy vnímají sebe sama podle osobních vztahů a posu-zují to, čeho dosáhli, s ohledem na schopnost pečovat o druhé.
5.3Sexualita v západní kultuře
•postoj západní společnosti k sexualitě se utvářel především pod vlivem křesťanství
•podle mnoha křesťanů by měla být omezena na minimum nezbytné k plození dětí
•v 19. století došlo k částečnému nahrazení náboženských představ o sexualitě představami lékařskými
•viktoriánské období – převládalo sexuální pokrytectví – muži navštěvovali prostitutky, měli milenky – společ-nost se k tomu stavěla blahosklonně, zatímco u ženy to byl skandál – toto dvojí měřítko přetrvávalo dlouho a jeho pozůstatky dosud nevymizely
•ve většině západních zemích převládly v posledních desetiletích tolerantnější názory na sex.
Homosexualita
•existuje ve všech kulturách; do 18. století název „sodomie“ – trest smrti
•pojem byl zaveden v 60. letech 19. století – od té doby byli homosexuálové stále více považováni za zvláštní typ lidí
•v mnoha mimoevropských kulturách je tolerována nebo dokonce podporována
•první poznatky o pravděpodobném rozsahu homosexuality v západních kulturách přinesl výzkum Alfreda Kinseyho – zabýval se více problémy (nevěra…), byl to první velký výzkum sexuality, způsobil velký poprask ve společnosti
•netoler
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 43,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu KPG/SOC - Sociologie
Reference vyučujících předmětu KPG/SOC - Sociologie
Podobné materiály
- KPS/PSTEB - Psychoterapie B - Otazky
- KPG/PEDG2 - Pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSDI - Psychologická diagnostika - Otazky
- KPG/SPPG - Speciální pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSPAO - Psychopatologie - Otazky
- KPS/PSZD - Psychologie zdraví - Otazky
- KVD/ITV - Informační technologie ve výuce - Otazky
- KPS/VYPSO - Vývojová psychologie - Otazky
- KPS/PEPSB - Pedagogická psychologie B - Otazky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 30-38
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 39-50
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Hlavní otázky školství v mezinárodním kontextu.
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - Otázky k testu
- KPG/SCPT - Sociální patologie - SCPT-testové otázky
- KNJ/FON - Fonetika a fonologie - Zápisky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Okruhy ke zkoušce z pedagogiky pro učitele SŠ
Copyright 2024 unium.cz