- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiála vývoji národa hrají změny počtu obyvatel a hustota zalidnění
3)rasová antropologie – vycházela z předpokladu, že společnost je determinována rasou, dědičností; rasové znaky jsou nejdůležitější
•představitelem byl Arthur Gobineau, francouzský antropolog, duchovní otec rasismu
•mezi psychickými a fyzickými znaky existuje korelace, čtyři rasy:
-a) bílá – malá smyslovost, vysoké IQ, smysl pro pořádek
-b) žlutá – pracovitost, nespolehlivost, lstivost
-c) černá – lenost, nízké IQ
4)maltuziánství – podle kněze Maltüse
•tvrdil, že základními faktory života jsou jídlo a sex Maltüsův zákon: přibývá víc lidí a snižu-je se schopnost obstarat si potravu
•přemnožení brání překážky – nemoci, války, pohromy
•daleko lepší jsou podle něj preventivní překážky (plánované rodičovství).
3.4První, druhý a třetí svět
•od 17. století až do počátku století 20. si evropské země vytvořily kolonie v mnoha částech světa – kolonia-lismus měl rozhodující vliv na současnou podobu našeho světa
První svět
•představovaly ho průmyslové státy Evropy, USA, Austrálie, Nový Zéland, Japonsko
•všechny tyto země měly pluralitní, parlamentní systém vlády.
Druhý svět
•jeho země byly protipólem zemím prvního světa, tj. komunistické společnosti tehdejšího Sovětského svazu a východní Evropy; byly to země s centrálně řízenou ekonomikou (dnes již jiné země než před rokem 1989).
Třetí svět
•země jsou na mnohem nižší úrovni průmyslového rozvoje, jsou to země velkých kontrastů – Indie, Čína, Brazílie, africké země,…
3.5Globalizace
•= proces integrace společnosti na vyšší geografické úrovni
•tento proces je nevyhnutelný, předvídatelný
•hlavním principem jsou ekonomické aktivity prostřednictvím :
-pohybu kapitálu a informací
-obchodu se zbožím
-řízení nadnárodní společnosti
•ve 20. letech minulého století došlo ke spojování malých firem, což vedlo ke vzniku nadnárodních společností (např. Mc’Donald)
•bývá jí vytýkáno:
-zvyšuje rozdíly mezi chudými a bohatými
-přispívá k zániku kulturní národní identity – unifikace
-ničí přírodu, nešetrně zachází se životním prostředím.
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 39,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu KPG/SOC - Sociologie
Reference vyučujících předmětu KPG/SOC - Sociologie
Podobné materiály
- KPS/PSTEB - Psychoterapie B - Otazky
- KPG/PEDG2 - Pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSDI - Psychologická diagnostika - Otazky
- KPG/SPPG - Speciální pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSPAO - Psychopatologie - Otazky
- KPS/PSZD - Psychologie zdraví - Otazky
- KVD/ITV - Informační technologie ve výuce - Otazky
- KPS/VYPSO - Vývojová psychologie - Otazky
- KPS/PEPSB - Pedagogická psychologie B - Otazky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 30-38
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 39-50
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Hlavní otázky školství v mezinárodním kontextu.
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - Otázky k testu
- KPG/SCPT - Sociální patologie - SCPT-testové otázky
- KNJ/FON - Fonetika a fonologie - Zápisky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Okruhy ke zkoušce z pedagogiky pro učitele SŠ
Copyright 2024 unium.cz