- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
otázky ke zkoušce
KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov
Hodnocení materiálu:
Vyučující: PaedDr. Helena Chýlová
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálváznout, mrznout, kysnout), neodvozená slovesa tohoto typu jsou většinou perfektiva (hrábnout, klepnout, kývnout, máznout, líznout…).
- k vzoru TNOUT patří slovesa pnout, tnout, žnout, jmout
3. třída
- k vzoru TRPĚT patří slovesa zakončená na –ět nebo –et, množství sloves tohoto typu označuje zvuky, a to jako děj nerozčleněný, př. bečet, mečet, fičet, kvičet, řinčet…Neodvozená slovesa tohoto vzoru jsou zčásti slovesa stavová – klečet, bolet, hořet , viset, slušet…
- k vzoru SÁZET patří především všechna víceslabičná slovesa, jejichž předposlední slabika je dlouhá, dále slovesa vracet, věšet, smět, umět, klanět, stavět + slovesa odvozená z adjektiv, patří jsem deverbativa odvozená od vzoru prosit (ztratit – ztrácet, přijít – přicházet)
4. třída
- k vzoru PROSIT patří slovesa, která mají před infinitivní koncovkou –i- a dále slovesa s jednoslabičnými infinitivy zdít, clít, snít, ctít…, slovesa z dnešního hlediska neodvozená představují u tohoto vzoru nejpočetnější složku. Patří sem: hubit, tlačit, tajit, balit, lepit…, se zakončením –olit: šveholit, mrholit, drmolit.
5. třída
- k vzoru VOLAT patří slovesa, která mají před infinitivní koncovkou –a-. Některá slovesa na –bat, -lat, -pat, -sat, -zat a slovesa párat, orat patří k vzoru MAZAT, desubstantiva jsou ojedinělá, neadjektivní slovesa představují malou skupinku (bělat se, zelenat se), deverbia pak představují několik skupin, vyjadřují =) děj rozčleněný (drcat, bodat,švihat, píchat), jsou zde imperfektivní protějšky prefigovaných sloves vzoru NÉST a PÉCT, omezenou skupinu představují i imperfektiva k prefigovaným slovesům vzoru TŘÍT a mnoho sloves je neodvozených (lákat, páchat, číhat, žádat), některá mají expresivní zabarvení (drkotat, chrochtat, camrat, škemrat), osobitý typ kombinované derivace prefixem po- a sufixem –v- vyjadřuje přerušovaný, přitom n
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 38,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slovReference vyučujícího PaedDr. Helena Chýlová
Podobné materiály
- KPS/PSTEB - Psychoterapie B - Otazky
- KPG/PEDG2 - Pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSDI - Psychologická diagnostika - Otazky
- KPG/SPPG - Speciální pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSPAO - Psychopatologie - Otazky
- KPS/PSZD - Psychologie zdraví - Otazky
- KVD/ITV - Informační technologie ve výuce - Otazky
- KPS/VYPSO - Vývojová psychologie - Otazky
- KPS/PEPSB - Pedagogická psychologie B - Otazky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 30-38
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 39-50
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Hlavní otázky školství v mezinárodním kontextu.
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - Otázky k testu
- KPG/SCPT - Sociální patologie - SCPT-testové otázky
- KNJ/FON - Fonetika a fonologie - Zápisky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Okruhy ke zkoušce z pedagogiky pro učitele SŠ
Copyright 2024 unium.cz