- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
otázky ke zkoušce
KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov
Hodnocení materiálu:
Vyučující: PaedDr. Helena Chýlová
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálnkrát, dvakrát, třikrát… Omezeně je možno násobnost vyjádřit sufixem –mo: dvojmo, trojmo…
2) okolnost časového pořadí – lze pojmenovat prefixačně-sufixačním způsobem. K základu řadové číslovky se připojuje prefix po- a sufix é/í: poprvé, podruhé, potřetí…
Adverbia ze zájmen
- představují většinou pouze výsledky tvoření už historicky uzavřeného, odvozovací zájmenné základy nejsou vždy ztřetelné
Adverbia místní: statická lokalizace (kde, zde, onde..), adverbia směrová (kam, tam, sem), průběhově směrová (kudy, tudy, jinudy…), adverbia východisková (odkud, odtud, odsud…)
Adverbia časová: kdy, tehdy, onehdy, jindy, tehdá, onehdá
Adverbia způsobová: jak, tak, onak, jinak, kterak…
Adverbia z adverbií
Zesilování významu
- druhý stupeň (komparativ): se u nejfrekventovanějších adverbií tvoří nepravidelně: dobře – lépe, vysoko – výše. V ostatních případech lze druhý stupeň vytvořit sufixem –eji/-ěji: hladčeji, řidčeji..
- třetí stupeň (superlativ): tvoří se připojením prefixu nej- k druhému stupni: nejlépe, nejhůř…
- zdvojení – jen ojediněle: užuž, dennodenně…
Zeslabování významu
- lze vyjádřit spojením komparativu méně se základním stupněm adverbia: méně příznivě…
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 33,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slovReference vyučujícího PaedDr. Helena Chýlová
Podobné materiály
- KPS/PSTEB - Psychoterapie B - Otazky
- KPG/PEDG2 - Pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSDI - Psychologická diagnostika - Otazky
- KPG/SPPG - Speciální pedagogika 2 - Otazky
- KPS/PSPAO - Psychopatologie - Otazky
- KPS/PSZD - Psychologie zdraví - Otazky
- KVD/ITV - Informační technologie ve výuce - Otazky
- KPS/VYPSO - Vývojová psychologie - Otazky
- KPS/PEPSB - Pedagogická psychologie B - Otazky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KPS/DEPS - Dějiny psychologie - Zpracované otázky
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 30-38
- KČJ/USL - Úvod do studia literatury - otázky ke zk - 39-50
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KČJ/LLTS - Lexikologie, lexikografie a tvoření slov - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/SOC - Sociologie - otázky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Hlavní otázky školství v mezinárodním kontextu.
- KPG/SKL - Legislativa ve školství - Otázky k testu
- KPG/SCPT - Sociální patologie - SCPT-testové otázky
- KNJ/FON - Fonetika a fonologie - Zápisky ke zkoušce
- KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B - Okruhy ke zkoušce z pedagogiky pro učitele SŠ
Copyright 2024 unium.cz