- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
MOTIVACE ŽÁKA VE ŠKOLE
KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele B
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál17. motivace žáka ve škole
školní úspěšnost – velmi diskutovaný a stále nedostatečně objasněný pojem
může znamenat:
1. zvládnutí požadavků kladených školou na jednotlivce, které se projevuje v pozitivním hodnocení žákova prospěchu
2. produkt kooperací učitelů a žáků vedoucí k dosažení určitých vzdělávacích cílů, tzn. že školní úspěšnost není pouze dílem žáka, jeho schopností, píle aj., ale také dílem učitele, resp. součinnosti obou aktérů
= soubor dispozic, které žákovi umožňují plnit požadavky školy
tři roviny pojmu školní úspěšnost:
1. sociologická – vychází ze sociální pozice rodiny (= jaká sociální status rodina zaujímá + prestiž rodiny); důležitá pro dítě i učitele; tlak rodiny je vysoký
2. pedagogická – zahrnuje hlavně školní hodnocení, výkon žáka a jeho sebehodnocení
3. psychologická – znamená prožitek (jak žák prožívá) a sebehodnocení a sebepojetí žáka, které je hodnoceno ze tří rovin:
a) úroveň poznávací (kognitivní) – zahrnuje sebehodnocení žáka
b) úroveň emocionální (citová) – proces rozvíjení sebecitu = prožitek žáka, jestli prezentuje to, co se naučil (důležitá sebedůvěra)
c) úroveň hodnotící – poměřování mezi ideálním a reálným Já; založena na sebehodnocení; často nesoulad těchto Já ( nastupují obranné mechanismy: obrana, útěk
činitelé, které působí na průběh a výsledky školní úspěšnosti
1. vnější
a) učivo – žák se vyvíjí; něco je pro něj náročné, něco ne
b) učitel – jeho postoj k žákovi, chování, hodnocení
c) vyučovací metody a formy – nejvíce vyhovují kinestetické formy
d) postavení ve třídě, počet žáků, vztahy
Vloženo: 14.01.2010
Velikost: 84,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu KPG/PEDGB - Pedagogika pro učitele BPodobné materiály
Copyright 2024 unium.cz