- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálPodstata strat.ríz.- Manažerský proc., spočívající ve vytv.í a udržování rovn. mezi fir. cíli a zdr. a mezi exist. a objevujícími se příležitostmi na trhu
Operativní a taktické řízení - Zabývá se cíli, které jsou odvozeny od vytvořených cílů vyšších úrovní, Na tyto cíle má silný vliv minulý vývoj – zkušenosti, analogie, Cíle jsou přiřazovány jednotlivým organizačním jednotkám firmy, Řídící pracovníci, formulující tyto cíle a zajišťující jejich dosažení, jsou úzce spojeni se svou funkcí/ profesí, Výsledky lze hodnotit bezprostředně po dosažení/nedosažení cílů ¨
Strat. Řízení- Strat. cíle jsou často formul, jako obecné, Nové cíle a strategie mohou být nejednoznačné, diskutabilní, zkuš.í týkající se formul. těchto cílů a jejich real. jsou minimální, případně irele.í, Cíle mají celopodnikový charakter, Řídící pracovníci mají celofiremní rozhled, mají chápat problémy a příležitosti firmy v širším kontextu, Míru splnění cílů lze posoudit až s delším časovým odstupem
Co to je strategie?Spočívá v definování podmínek pro dosahování konkurenční výhody, Vymezení podmínek pro -podnikání v daném odvětví, posílení firemní pozice na trhu,uspokojení zákazníků, dosažení výkonnostních cílů firmy
Dvojí pojetí strategie- a)Strategie je ztotožňována s dlouhodobým plánem a plánováním – nejdříve se sbírají a analyzují informace, na jejich základě je zformulována strategie, od které se očekává, že bude mít relativně dlouhodobou platnost b)Strategie je ztotožňována se schopností firmy ad-hoc reagovat na měnící se podmínky vnějšího i vnitřního prostředí. Zdůrazňuje se nutnost kontinuálního vytváření strategií, připravenosti na různý vývoj prostředí, strategie mívá podobu scénářů, připravených na různý vývoj prostředí
Dva přístupy ke strategickému řízení-a)The Industrial Organization Approach- Založený na ekonomické teorii – používá koncepce konkurenční strategie, rozdělování zdrojů, hospodárnost z rozsahu výroby, rentabilit b)The Sociological Approach- Založený na mezilidských vztazích – používá koncepce spokojenosti zákazníků a zaměstnanců, důraz na psychologické aspekty a (sebe) realizaci pracovníků
Strategické řízení – pro –Strat. Říz. umožňuje podnikům předvídat bud vývoj, Strategické řízení vymezuje jasné cíle a směry budoucí orientace firmy – pro vedení i pro zaměstnance, Řešením problémů strategického řízení se firemní management „trénuje“
Proti- Podmínky jsou natolik proměnlivé, že dlouhodobě nelze nic naplánovat, Strategické cíle jsou často formulovány jako obecné
Etapy strategického řídícího procesu- Plánovací etapa – strategická analýza okolí a vnitřního prostředí firmy, stanovení vize a poslání firmy, definice cílů a formulace strategií, sestavení marketingového plánu. Realizační etapa – realizace marketingového plánu a vytvoření efektivní marketingové organizace. Kontrolní etapa – měření dosažených výsledků a porovnávání s plánem, hodnocení, korigování a využití odchylek.
Faktory ovlivňující tvorbu firemní strategie- a)Ext.vlivy- Společenské hodnoty,Nátlakové skupiny, Vláda,Legislativa, b)Povaha odvětví -Tržní situace,Charakter výrobků, Technologie, c) Organizační kultura-Historie firmy,Leadership a řídící styl,Struktura a systémy d) Očekávání okolí
očekávání stakeholderů
Porterovy generické strategie- a)Strategie nízkých nákladů, b)Strategie založená na diferenciaci, c)Strategie založená na úzkém zaměření
Faktory ovlivňující marketingovou strategii- a)Tržní síly- SLEPT analyza, b)Cyklus vývoje trhu/odvětví-vznik nov. Poptávky, redefinice trhu, nove technologie, změna v distribuci, c)charakter konkurence. D)strategická okna- Soulad mezi klíčovými faktory úspěchu na trhu a unikátními firemními kompetencemi / marketingovými aktivy, Vychází z kritiky tvorby strategie založené na (pouhém) posuzování výrobkového portfolia – statický přístup- konkr.případy- nova poptávka, vznik nov. Techn. E)marketingová aktiva- Marketingová aktiva jsou ty faktory, které firmě dávají schopnost upozornit na sebe zákazníky, přetáhnout je od konkurence a udržet si je. Tato aktiva mohou přispět k dosažení konkurenční výhody, např. objednávkový systém,návrh výrobku,poskytování vzorků
Hlavní oblasti strategického marketingu- a)Hlavní oblasti strategického marketingu,b) „Funkční“ oblasti: výrobky a výrobkové řady,cena,distribuce, komunikace,STP – segmentace, zacílení a umístění na trhu c)Vymezení marketingových aktiv (assets) a dovedností (skills) d)Určení výše požadovaných/očekávaných investic
Hlavní úkoly strategického řízení – 1)def.vize a poslání firmy, 2)Stanovení cílů, 3)vytvoření strategie pro dos. Cíl
Vloženo: 28.04.2009
Velikost: 71,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu MAK - Makroekonomie
Reference vyučujících předmětu MAK - Makroekonomie
Podobné materiály
- DM - Diskrétní matematika - Tahák
- FP - Finance podniku - Tahák
- MA2 - Matematika 2 - Tahák
- MA2 - Matematika 2 - Tahák.doc
- MAK - Makroekonomie - Taháky ke Groligové (2)
- MAK - Makroekonomie - Taháky ke Groligové
- MIK - Mikroekonomie - tahák na teorii (2)
- MIK - Mikroekonomie - Tahák na teorii
- OOPP - Občanské, obchodní a pracovní právo - Tahák na zkoušku 38 otázek
- OOPP - Občanské, obchodní a pracovní právo - Tahák na zkoušku 38.otázek
- PS - Pravděpodobnostní statistika - Malej tahák (2)
- PS - Pravděpodobnostní statistika - Malej tahák
- PS - Pravděpodobnostní statistika - Tahák na teorii (2)
- PS - Pravděpodobnostní statistika - Tahák na teorii
- PSI - Počítačové sítě - Aktualizovaný tahák na PSI
- RPV - Řízení projektů vývoje IT/IS - Tahák
- VM - Výpočetní metody - Tahák
- ZEP - Základy ekonomiky podniku - Tahák na zápočet
- ZK - Základy komunikace - Tahák ke zkoušce
- ZM2 - Parametrické modelování - Pro/Engineer - Tahák na ZK
- ZOR - Základy optimalizace a rozhodování - Tahák na zkoušku teorie final salec
- DS_2 - Datové sklady - Tahák
- MAK - Makroekonomie - Tahák na zkoušku
- VPU - Vnitropodnikové účetnictví - Účetnictví zimní semestr tahák
- MAK - Makroekonomie - Tahák na zkoušku
- Bmik1P - Mikroekonomie 1 - tahák na cviko
- Kmik1P - Mikroekonomie 1 - tahák
- KfuP - Finanční účetnictví - tahák
- KstatP - Statistika - tahák
- BpisP - Podnikové IS - Kompletní tahák
- BpisP - Podnikové IS - tahák
- OOPP - Občanské, obchodní a pracovní právo - Souhrn paragrafu ne zkoušku
- OOPP - Občanské, obchodní a pracovní právo - Souhrn paragrafů na zkoušku
- PS - Pravděpodobnostní statistika - matroše na zkoušku
- DPFO - Daň z příjmu fyzických osob - Na zkoušku
- MAK - Makroekonomie - 11.1.2009 zadání písemky na zkoušku
- MAK - Makroekonomie - 9.1.2008 - zadání písemky na zkoušku
- KzpP - Základy práva - Lhůty na zkoušku
Copyright 2024 unium.cz