- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Tahák na ZK
ZM2 - Parametrické modelování - Pro/Engineer
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálPrvky managementu: Plánování, Organizování, Stimulování, Kontrola. H. Koontz a H. Weihrich definovali pět základní manažerských funkcí: plánování, organizování, personalistiku, vedení a kontrolování. Funkce managementu: Technická, Obchodní, Personální, Ekonomická, Výrobní. Role manažera: Role komunikačního manažera, Role manažera času, Role manažera cílů, Role manažera změn. Odbornost manažera: Manažerské myšlení, Znalosti + Schopnosti a dovednosti + Zkušenosti. Zásady a nástroje úspěšného manažera: Nikdy nic nezapomenout, Úkol musí být splněn, Správná míra odstupu od věci, Mít autoritu, Posedlost ziskem a náklady, Rychle se vypořádat s lenochy, Citlivost k lidem, Stimulovat. Livingstonovy kvality manažera: Potřeba řídit, Potřeba moci, Schopnost vcítit se. Evropský standard manažerské způsobilosti: Iniciovat a zabezpečovat změny a zdokonalení, Sledovat, zabezpečovat a zlepšovat, Sledovat a řídit užití zdrojů, Zajišťovat efektivní rozdělení zdrojů, Podílet se na náboru pracovníků, Rozvíjet týmy, jednotlivé pracovníky a sebe sama, Plánovat, rozdělovat a hodnotit práci, Vytvářet, udržovat a rozvíjet efektivní pracovní vztahy, Získávat, vyhodnocovat a organizovat relevantní informace, Zajišťovat informace významné pro řešení problémů a vyhodnocování. Plánování zahrnuje výběr úkolů, cílů a činnosti potřebných pro jejich dosažení. Plán poskytuje racionální výběr mezi možnostmi budoucího průběhu činností. Druhy plánů: Smysl či poslání, Úkoly či cíle, Strategie, Taktiky, Postupy, Pravidla, Programy, Rozpočty. Cíle představují budoucí očekávaný stav. Strategie je určení dlouhodobých základních cílů a stanovení nezbytných činností a zdrojů pro dosažení těchto cílů. Taktiky určují a objasňují postupy nebo způsoby uvažování při rozhodování. Postupy jsou chronologické posloupnosti požadovaní činností. Pravidla určují specifické požadavky na činnosti, které vylučují jakoukoliv volnost a způsob provádění činností bez specifikace časové posloupnosti. Programy jsou souhrnem cílů, taktik, postupů, pravidel, přidělených úkolů, potřebných kroků, využívání zdrojů a dalších prvků potřebných k provádění dané posloupnosti činností. Rozpočet je numerické stanovení očekávaných výsledků. Postup vytváření plánů: Uvědomit si příležitost, Stanovit cíle, Zhodnotit podmínky, Určit možné postupy, Zhodnotit jednotlivé postupy, Vybrat nejlepší postup, Formulovat odvozené plány, Vyčistit plány. Stanovování cílů zahrnuje: Stanovení cílů na vrcholové úrovni, Vyjasnění specifických úloh potřebných pro dosažení cílů, Určování a modifikování cílů pro podřízené. Strom cílů – hlavní cíl + další cíle odvíjející se od něho. Síť cílů – jednotlivé cíle spolu souvisí (metoda kritické cesty). SMART – cíle by měli být: S – specific – konkrétní, M – measurable – měřitelné, A – attainable but challenging – dosažitelné ale inspirující, R – relevant and recorder – relevantní a zaznamenaný, T – time frame – časový rámec. Kroky procesu organizování: Stanovení cílů firmy, Formulování podpůrných cílů, taktik a plánů, Identifikace a klasifikace činností, potřebných pro jejich dosažení, Seskupování těchto činností z hlediska disponibilních lidských a materiálních zdrojů, Delegování potřebných pravomocí pro vedoucí skupin, Horizontální a vertikální provázání skupin pravomocí pomocí vztahů nadřízenosti a podřízenosti a pomocí informačních toků. Pravomoc je právo, příslušné dané pozici používat volnost k rozhodování, které ovlivňuje ostatní. Odpovědnost je povinnost za něco ručit – splnění úkolu, fungování oddělení, …. Úkol, pravomoc a odpovědnost tvoří nedělitelnou jednotu. Delegování nastává, když dá vedoucí svému podřízenému určitou volnost k rozhodování. Proces delegování: Určení očekávaných výsledků, Určení úkolů, Delegování pravomoci, Určení osoby. Principy organizování
Vloženo: 22.04.2009
Velikost: 67,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu ZM2 - Parametrické modelování - Pro/EngineerPodobné materiály
- DM - Diskrétní matematika - Tahák
- FP - Finance podniku - Tahák
- MA2 - Matematika 2 - Tahák
- MA2 - Matematika 2 - Tahák.doc
- MAK - Makroekonomie - Taháky ke Groligové (2)
- MAK - Makroekonomie - Taháky ke Groligové
- MIK - Mikroekonomie - tahák na teorii (2)
- MIK - Mikroekonomie - Tahák na teorii
- OOPP - Občanské, obchodní a pracovní právo - Tahák na zkoušku 38 otázek
- OOPP - Občanské, obchodní a pracovní právo - Tahák na zkoušku 38.otázek
- PS - Pravděpodobnostní statistika - Malej tahák (2)
- PS - Pravděpodobnostní statistika - Malej tahák
- PS - Pravděpodobnostní statistika - Tahák na teorii (2)
- PS - Pravděpodobnostní statistika - Tahák na teorii
- PSI - Počítačové sítě - Aktualizovaný tahák na PSI
- RPV - Řízení projektů vývoje IT/IS - Tahák
- VM - Výpočetní metody - Tahák
- ZEP - Základy ekonomiky podniku - Tahák na zápočet
- ZK - Základy komunikace - Tahák ke zkoušce
- ZOR - Základy optimalizace a rozhodování - Tahák na zkoušku teorie final salec
- DS_2 - Datové sklady - Tahák
- MAK - Makroekonomie - Tahák na zkoušku (2)
- MAK - Makroekonomie - Tahák na zkoušku
- VPU - Vnitropodnikové účetnictví - Účetnictví zimní semestr tahák
- MAK - Makroekonomie - Tahák na zkoušku
- Bmik1P - Mikroekonomie 1 - tahák na cviko
- Kmik1P - Mikroekonomie 1 - tahák
- KfuP - Finanční účetnictví - tahák
- KstatP - Statistika - tahák
- BpisP - Podnikové IS - Kompletní tahák
- BpisP - Podnikové IS - tahák
Copyright 2024 unium.cz