- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
souhrn
BpisP - Podnikové IS
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Ing. Zdeňka Videcká Ph.D.
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálNěkteré zkratky:
CRM – Customers Relationship Management – Řízení vztahů se zákazníky
SCM – Supply Chin Management – Řízení dodavatelského řetězce = Logistika
MRP I (Materiál Requirements Planning) vs MRP II (Manufacturing Ressource Planning)
ERP - Enterprise Resource Planning (Plánování podnikových zdrojů)
MRP - plánování materiálových požadavků - Material Requirement Planning
CRP - plánování kapacitních požadavků CRP (Capacity Requirement Planning)
CTP – Plánování výrobních kapacit - Capable-to-Promise
ATP – Příslib termínu dodání - Available-to-Promise
TPV – technická príprava výroby – výrobné postupy (technologie), kusovníky, technická
CRM - Customer Relationship Management (systémy řízení vztahů se zákazníky)
SCM - Supply Chain Management (řízení dodavatelského řetězce)
EAM - Enterprise Asset Management (řízení údržby a správu podnikového hmotného majetku)
CAQ - Computer Aided Quality (počítačem podporované řízení jakosti)
PDM (Product Data Management) - nástroje pro správu dat o výrobku
MIS - Manažerský Informační Systém
MES - Manufacturing Execution Systems = systémy pro operativní plánování a řízení výroby.
PPS (Production Planning Systems) - Plánování výroby a zdrojů, Řízení výroby, Logistika
PLM - produkt lifecycle management - nástroje pro správu dat o výrobku
BPMN - Business Process Management Notation - jazyk pro integraci vývoje IS od modelu obchodních procesů až ke tvorbě zdrojového kódu
USGQ- U – Umwelt (životní prostředí), S – Sicherheit (bezpečnost), G – Gesundheit (zdraví), Q – Qualität (jakost)
SFA - podpora prodejních aktivit – SFA (Sales Force Automation)
EMA - podpora marketingových aktivit – EMA (Enterprise Marketing Automation)
CSS - podpora servisních aktivit – CSS (Customer Service & Support)
APS – Advanced Planning and Schedulling - Rozšiřuje plánování a rozvrhování ERP integrací
MPS-Master Plan(zakázky, prognózy),
MTM,MOST,PERT-metody pro měření,
CRP-úrovně řízení kapacit-plánování požadavků na zdroje, hrubé kapacitní plánování (RCCP),plánování požadavků na kapacity,řízení vstupů a výstupů.
RCCP-identifikace klíčových zdrojů a omezení, výpočet požadované kapacity
CAD -Computer Aided Design-česky PC podporované projektování nebo PC podporovaný návrh je používání pokročilých počítačových programů při projektování místo rýsovacího prkna.
PTD-process thread diagram-diagram procesních vláken-elementární firemní proces reprezentuje aktivitu, která je prováděna jako odezva na událost,zpravidla na jednom místě v jednom čase.
PDM-Process Design Management
CAP-Computer Aided Planning,
TP-technologický postup,
BPM – Business Process Management – riadenie podnikových procesov
BPMS – Business Process Management Suite – systém procesného riadenia
BPMS – Business Process Management System – systém procesného riadenia
BPR – Business Process Reegineering
BPRD – Business Process ReDesign
TQM – Total Quality Management
TOC – Theory of Constraints1. Podnikový informační systém a jeho základní prvky
IS - Soubor lidí, metod a technických prostředků zajišťujících sběr, přenos, uchování, zpracování a prezentaci dat, jehož cílem je tvorba a poskytování informací podle potřeb jejich příjemců, činných v systémech řízení.
Úkol: poskytovat info.v požadovaném rozsahu, lhůtách, podrobnostech a formě. IS-dynamický sys., jehož vazby tvoří info a prvky sys.jsou místa transformace infa,
IS je dynamický systém, jehož vazby tvoří informace a prvky systému jsou místa transformace informací,
smyslem je sběr, přenos, redukce, archivace, zpracování a distribuce dat.
Prostředky IS: Hardware, software, orgware – nařízení a pravidla definující provozování a řízení IS, lidská složka – peopleware – adaptace a účinné fungování člověka v IS, Data – dataware, reálný svět jako kontext – informační zdroje, legislativa, normy atd.
Prvky IS: vstupy(data,texty,zvuk..), modely (transformují vstupy na požadované výstupy), technologie(hardware,software), databáze (soubory dat), správa(ochrana dat), Výstupy(kvalitní informace pro všechny úrovně uvnitř i vně organizace.
Info –musí být v správný čas, místě, správnému uživateli
Vše o procesu – co to je, účinnost a efektivnost, klíčový, řídící, podpůrný atd.
Proces je soubor činností, který vyžaduje jeden nebo více vstupů a tvoří výstup,který má pro zákazníka hodnotu.
Druhy procesů:
dle typu:
- Klíčový (hlavní) – proces zřízený k naplnění poslání firmy, ve které přímo vzniká klíčová přidaná hodnota vedoucí k uspokojení potřeb vnějšího zákazníka
- podpůrný – proces zajišťující vnitřnímu zákazníkovy kritický produkt/službu. Kterou nelze zajistit externě bez ohrožení poslání firmy
- vedlejší- proces zajišťující vnitřnímu zákazníkovy produkt/službu, kterou lze zajistit externě a vykonává se uvnitř podniku z důvodu ekonomické výhodnosti.
Dle účelu použití:
- Klíčový (hlavní) - proces zřízený k naplnění poslání firmy, ve které přímo vzniká klíčová přidaná hodnota vedoucí k uspokojení potřeb vnějšího zákazníka
- řídící – průřezové procesy, které udržují společnost konsolidovanou a říditelnou
- podpůrný - procesy, které zajišťují vnitřnímu zákazníkovi nebo hlavnímu procesu produkt/službu, který je možné zajistit i externě bez ohrožení poslání firmy nebo interně z důvodů omezení rizik nebo ekonomickou výhodnost
Účinnost procesu – schopnost docílit požadovaných výsledků
Efektivnost procesu – dosažené výsledky vs. použité zdroje
Tři roviny pohledu na proces: funkční pohled(dle provádění jednotlivých procesů – zpracování objednávky, evidence objednávky, kontrola, vyřízení atd.), organizační pohled(z pohledu organizační struktury ve firmě – oddělení odbytu, tuzemské zakázky, zahraniční zakázky, reklamace a kontrola apod.), datový pohled(dle dat o odběratelích, dodavatelích, obchodních partnerech atd..
Postup při optimalizaci podnikových procesů:
Příprava projektu – hrubé cíle, postup při vypracování, odsouhlasení org. struktury, představení projektu
Strategické plánování – konkretizace cílů projektu – kvalitativní a kvantitativní cíle
Analýza souč. stavu – Popis stavu podnikových procesů (organizační struktura, rámcová architektura, detailní popis procesů), modelování podnikových procesů, => identifikace slabých míst procesů a potenciálu zlepšení.
Koncept cílového stavu – definice alternativních cílových procesů, použití referenčních modelů, vyhodnocování cílových procesů, vypracování odsouhlasené struktury organizace, => organizační opatření k zajištění nových cílů
Koncept zpracování dat – stanovení aplikací pro jednotlivé procesy, výběr systémů (na základě: požadavků definovaných v rámci konceptu cílového stavu, vyhodnocení hospodárnosti, vyhodnocení schopnosti integrace do technologické infrastruktury), => výsledný plán implementace.
Implementace – zavádění IT pro jednotlivé oblasti procesů – detailní definice cílových procesů, přezkoušení souladu procesů s IT řešením, => IT podpora procesů
Pravidelná kontrola úspěšnosti – kontrola cílových procesů a jejich optimalizace, => Opatření k nápravě.
Procesní mapa: vyjadřuje vzájemné návaznosti procesů. Je to diagram přinášející porozumění procesu a procesů, jak sériových tak paralelních.
Rozdíl mezi IDEF3 a Process Chart
IDEF3 zachycuje vztahy mezi situacemi a událostmi v přirozené formě vyjádření strukturovaných znalostí jak systém, procesy a organizace pracují.
Process Chart: Elementární firemní proces reprezentuje aktivitu, která je prováděna jako odezva na událost, zpravidla na jednom místě a v jednom čase.
Další rozdíly jsou v ekvivalentech ve standardech (Generator x Event).
CRM – Customers Relationship Management – Řízení vztahů se zákazníky
- marketing, predaj, servis. Definícia:
„CRM je interaktivní proces, jehož cílem je dosažení optimální rovnováhy mezi investicemi společnosti a uspokojením potřeb zákazníka tak, aby generoval maximální zisk. CRM dovoluje:
měření vstupů napříč všemi funkcemi včetně marketingových, prodejních a servisních nákladů a výstupů v podobě tržeb zákazníků, zisku a přidané hodnoty.
získávat a průběžně zdržovat znalosti o potřebách zákazníků, jejich motivaci a chování v průběhu celého vztahu.
aplikaci znalostí zákazníka v procesu neustálého zlepšování prostřednictvím procesu učení se z úspěchů a neúspěchů.
integraci aktivit marketingu, prodeje a servisu tak, aby byl splněn společný cíl.
implementaci vhodného systému, který podporuje získávání znalostí o zákaznících, jejich sdílení a měření efektivity CRM.
neustále udržovat rovnováhu mezi marketingovými, prodejními a servisními vstupy proti změnám zákazníkových potřeb tak, aby by maximalizován zisk.“ [Dr. Robert Shaw]
Je to obchodní strategie, která vybírá a řídí vztahy se zákazníky. Obecně se jedná o systém obchodních, marketingových, komunikačních a servisních procesů, který umožňuje řídit vztahy se zákazníkem, oslovení zákazníka(marketing), obch.transakce(příprava a uzavření kontraktu), plnění objednáve, zákaz.servis.
Aplikační architektura CRM –
Operační část (automatizace a řízení podnikových procesů)- SFA, EMA, CSS
Analytická část(využití dat o zák.)
kooperativní část (komunikace se zákazníky a okolím organizace).
Analýza CRM – analýza zákazníků z nejrůznějších pohledů (časový, teritoriální, komoditní). Pro efektivní realizaci analytické části se využívá Business Inteligence.
Formy vzťahu k zákazníkovi: zasílání publikací, elektronické pošty, diskuze a konference na webu, call centra, další kontakty typu zákazník – obchodník, obchodník – pracovník marketingu,
Hlavné funkcie - trvalé sledování požadavků zákazníků, zaměření na aktivity, které vedu k dlhodobým a ekonomickým vztahom se zákazníky, tvorba nové hodnoty
Optimalizácia obch. procesov
Vloženo: 4.01.2015
Velikost: 125,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu BpisP - Podnikové IS
Reference vyučujících předmětu BpisP - Podnikové IS
Reference vyučujícího Ing. Zdeňka Videcká Ph.D.
Podobné materiály
- FA - Finanční analýza a plánování - Souhrn ukazatelů (2)
- FA - Finanční analýza a plánování - Souhrn ukazatelů
- OOPP - Občanské, obchodní a pracovní právo - Souhrn paragrafu ne zkoušku
- OOPP - Občanské, obchodní a pracovní právo - Souhrn paragrafů na zkoušku
- PS - Pravděpodobnostní statistika - Vypočtený souhrn ke zkoušce 1
- PS - Pravděpodobnostní statistika - Vypočtený souhrn příkladů ke zkoušce 1
- PRS - Pravděpodobnostní statistika - Souhrn všech příkladů 1
- PRS - Pravděpodobnostní statistika - Souhrn všech příkladů
Copyright 2024 unium.cz