- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Seminární práce
KpojP - Pojišťovnictví
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Ing. Michaela Jurová
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálPojištění odpovědnosti z provozu vozidla
Seminární práce
Tereza Holtmanová
Barbora Malá
E22/E23
Brno 2012
Obsah
HYPER13 TOC \o "1-3" \h \z \u HYPER14
HYPER15
HYPER15
HYPER15
HYPER15
HYPER15
HYPER15
HYPER15
HYPER15
HYPER15
HYPER15
HYPER15
HYPER15
HYPER15
1 ÚVOD
Jako téma této seminární práce jsme vybraly pojištění odpovědnosti z provozu vozidla neboli povinné ručení. V první kapitole bychom rády popsaly co vlastně je povinné ručení a co toto pojištění kryje. Dále se dozvíme, jaké jsou další výhody a připojištění. Také zde vysvětlíme pojem poškozený, jeho povinnosti a práva, dále také podmínky sjednání povinného ručení.
Hlavním bodem této seminární práce je porovnání dvou pojišťoven, které nabízejí povinné ručení, ale každá při jiné ceně. V této kapitole přesně popíšeme, jaký mají mezi sebou tyto pojišťovny rozdíl.
Informace jsme čerpaly především z internetových zdrojů, ale také z osobní konzultace s oběma pojišťovnami.
2 Charakteristika
Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla je upravováno podle zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla a je zákonnou povinností každého vlastníka motorového vozidla s registrační značkou a technickým průkazem. Hovorově můžeme toho pojištění nazvat jako povinné ručení. Jedná se o povinně smluvní pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při provozu vozidla. Z tohoto pojištění jsou kryty škody způsobené pojištěným jiné osobě při provozování auta. Pokud pojištěný způsobí havárii, pojišťovna neuhradí škodu vzniklou na vozidle pojištěného. Povinné ručení při havárii chrání pojištěného před nepříznivým finančním dopadem nároků poškozené strany. Jde o nejrozšířenější druh pojištění u nás a využívá ho asi 7 miliónů vozidel, proto mají pojišťovny pro tento druh pojištění široké pole působnosti.
Pojištěný odpovědnostní z provozu vozidla kryje:
Úhradu způsobené škody na zdraví nebo usmrcením
Úhradu způsobené škody vzniklé poškozením, ničením nebo ztrátou věci, také i škodu vzniklou odcizením věci, pokud fyzická osoba pozbyla schopnosti ji opatrovat
Úhradu škod, majících povahu ušlého zisku
Úhradu za účelně vynaložené náklady spojené s právním zastoupením při uplatňování nároků z povinného ručení, a to u škod na zdraví vždy a u škod na věci jen v případě prodlení pojistitele nebo oprávněného odmítnutí či krácení pojistného plnění pojišťovnou
Povinné ručení můžeme využít při každé zahraniční cestě v rámci EU a to bez dalších příplatků. Státy, kterých se povinné ručení týká, jsou uvedeny na tzv. zelené kartě, kde jsou vyjmenovány. Tato karta zajišťuje uplatnění náhrady škody v případě zavinění nehody pojištěnou osobou.
3 Další výhody povinného ručení a připojištění
Součástí povinného ručení jsou další výhody nebo připojištění, které může pojištěný využívat.
Pojištění střetu se zvěří nebo poškození vozidla zvířetem
Jde o ochranu vozidla proti škodám způsobeným střetem se zvěří (jedná se o divokou zvěř, kterou definuje zákon o myslivosti) a také střetem s domácími a hospodářskými zvířaty. Někteří pojistitelé v rámci povinného ručení kryjí také riziko, kdy je vozidlo napadeno například hlodavci, kteří mohou zničit například brzdovou a chladící soustavu.
Pojištění proti živelním nebo přírodním škodám
Toho pojištění se vztahuje na škody, které jsou způsobené například vichřicí, krupobitím, požárem nebo pádem stromu.
Připojištění čelního skla
Připojištění čelního skla může být sjednáno k havarijnímu pojištění nebo k povinnému ručení. Cena se pohybuje v rozmezí 250 – 3000 Kč v závislosti na typu vozidla. Některé pojišťovny vyžadují spoluúčast klienta.
Přímá likvidace
Připojištění nadstandartních asistenčních služeb
Úrazové připojištění
Připojištění zavazadel
4 Poškozený
Poškozeného můžeme definovat jako vlastníka motorového vozidla, jemuž byla způsobena škoda jiným účastníkem silničního provozu. Pojistné plnění je hrazeno z pojišťovny viníka. I poškozený má svoje práva a povinnosti, které musí ze zákona dodržovat.
4. 1 Povinnosti
Poškozený nese tzv. Důkazní břemeno. To znamená, že poškozený má povinnost prokázat výši způsobené škody i účelnost nákladů, které jsou na škodu vynaloženy, aby nenavyšoval stávající škody. Předcházením škod znamená, že poškozený vynaloží maximální úsilí k zábraně vzniku další škody. Preventivní povinnosti poškozeného vychází ze zákona č.40/1964 Sb. Občanský zákoní
Vloženo: 4.01.2015
Velikost: 99,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu KpojP - Pojišťovnictví
Reference vyučujících předmětu KpojP - Pojišťovnictví
Reference vyučujícího Ing. Michaela Jurová
Podobné materiály
- VM - Výpočetní metody - Seminární práce
- MPO - Manažerské poradenství - Seminární práce
- BpisP - Podnikové IS - Seminární práce
- DPPO - Daň z příjmu právnických osob - zadání samostatné práce
- DPPO - Daň z příjmu právnických osob - zadání semestrální práce
- MA1 - Matematika 1 - Semestrální práce ke Chvátalové (2)
- MA1 - Matematika 1 - Semestrální práce ke Chvátalové
- MPO - Manažerské poradenství - Zadání písemné semestrální práce
- UIKP - Úloha informací v komunikaci podniku - Semestrální práce
- MAK - Makroekonomie - Nezaměstnanost a trh práce
- KA - Knihovnické aplikace - Tvorba odborné práce
- MIK - Mikroekonomie - semestrální práce
Copyright 2024 unium.cz