- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálVysoké učení technické v Brně
Fakulta podnikatelská
SEMINÁRNÍ PRÁCE Z PŘEDMĚTU
ELEKTRONICKÝ OBCHOD
Téma č.4 : Marketing elektronického obchodu.
Autor: Martin Žigárdy
Ročník, obor: 3, Manažerská informatika
Hodnocení práce:
BRNO, prosinec 2007
OBSAH
TOC \o "1-4" \h \z \u HYPERLINK \l "_Toc185003517" 1Úvod PAGEREF _Toc185003517 \h 3
HYPERLINK \l "_Toc185003518" 1.1Cíl práce PAGEREF _Toc185003518 \h 3
HYPERLINK \l "_Toc185003519" 2Marketingový mix PAGEREF _Toc185003519 \h 4
HYPERLINK \l "_Toc185003520" 2.1Produkt PAGEREF _Toc185003520 \h 4
HYPERLINK \l "_Toc185003521" 2.2Cena PAGEREF _Toc185003521 \h 4
HYPERLINK \l "_Toc185003522" 2.3Umístění
marketing PAGEREF _Toc185003525 \h 6
HYPERLINK \l "_Toc185003526" 2.4.2Aktivní propagace PAGEREF _Toc185003526 \h 6
HYPERLINK \l "_Toc185003527" 2.4.2.1Bannery PAGEREF _Toc185003527 \h 7
HYPERLINK \l "_Toc185003528" 2.4.2.2Kontextová reklama PAGEREF _Toc185003528 \h 7
HYPERLINK \l "_Toc185003529" 2.4.2.3Podtrhávání slov v textu PAGEREF _Toc185003529 \h 7
HYPERLINK \l "_Toc185003530" 2.4.2.4Cross-selling, Up-selling PAGEREF _Toc185003530 \h 8
HYPERLINK \l "_Toc185003531" 2.4.2.5Standardní metody propagace PAGEREF _Toc185003531 \h 8
HYPERLINK \l "_Toc185003532" 3Zákaznická podpora PAGEREF _Toc185003532 \h 9
HYPERLINK \l "_Toc185003533" 3.1Zákaznická linka PAGEREF _Toc185003533 \h 9
HYPERLINK \l "_Toc185003534" 3.2Vyřizování reklamací
Toc185003537" 4Závěr
5003540" 5.2Elektronické zdroje
Úvod
Není to tak dávno, co internetové obchody byly pro většinu lidí pouze jakousi atrakcí, kterou využívali pouze internetový nadšenci. To už však dávno neplatí. V dnešní době získávají tyto obchody, čím dál větší podíl na trhu na úkor kamenných obchodů. To je více než zřejmé, avšak přijde mi, že někteří majitelé těchto obchodů žijí stále v pionýrské éře a nepřizpůsobují se moderním trendům. Je zvláštní, že instituce, které už jsou na trhu dlouho a které by měli mít jakési konkurenční výhody, jsou vytlačované novými obchody. Důvod je jednoduchý, tito dinosauři prostě podcenili vliv aplikace strategicko-marketingových plánů. Proto bych se chtěl této problematice trochu věnovat.
Cíl práce
Cílem mé práce je pozměnit pohled na e-shopy jako na nějaký přívěšek normální činnosti společnosti, jako nějaké domácí zvířátko, které máme jen na to, aby jsme využili nějaké přebytečné kapacity. Chci aby lidé pochopili, že e-shop by měl být v rámci společnosti řešen jako samostatná jednotka, která má svůj vlastní strategický a marketingový plán a své vlastní vedení s nějakou nezávislostí.
Marketingový mix
Jako první věc si musíme uvědomit, že v dnešní době musíme brát e-shop v rámci firmy jako samostatnou jednotku, proto se náš marketingový plán pro e-shop musí lišit od všeobecného firemního marketingového plánu. Nejlépe je vytvořit management, který má na starosti pouze E-shop. Toto se může zdát zbytečné plýtvání, ale musíme si uvědomit, že e-shop je nejenom prodejním místem, ale že může být i bezednou studnicí informací pro marketing celé společnosti. V tomto bodě mám na mysli například potenciál e-shopu v oblasti různých anketových nebo dotazníkových průzkumů.
Produkt
Tato část marketingového mixu nás při vytváření marketingového plánu pro e-shop nemusí moc zajímat. Zde můžeme plně vycházet z marketingového plánu celé společnosti. Lze jen doporučit, které výrobky se pro on-line prodej hodí, a které ne. Navíc v dnešní době je velmi složité odlišit svůj produkt na on-line trhu, protože konkurence je zde vysoká.
Cena
Cena je v rámci on-line prodeje velmi důležitá, protože díky různým internetovým nástrojům lze velmi jednoduše porovnat ceny jednotlivého zboží. Při určování ceny jde uplatnit dva přístupy podle toho, zda-li se jedná o společnost, která provozuje kamenné obchody a rozšiřuje se na web nebo zda-li se jedná o společnost, která provozuje pouze internetový obchod. V prvním případě se dá říci, že společnost by se měla držet všeobecnou firemní cenovou strategií a měnit ceny pouze pří různých akčních nabídkách. Společnost by si tedy měla udržovat kompaktní cenovou strategii, aby nedocházelo ke vnitro-firemní kanibalizaci. Z toho vyplývá, že takovéto firmy se nepohybují c low-price segmentu trhu. ( mohou si to dovolit) Naproti tomu v tomto segmentu by se měli pohybovat čistě interaktivní obchodníci, protože e-shop je pro ně jediným zdrojem příjmů, proto by měl volit agresivnější cenovou politiku. Navíc taková společnost nemusí provozovat kamenné obchody, tudíž by měla mít nižší náklady a tedy tato společnost by měla mít prostor k tomu dostat své ceny níže.
Umístění
Tento aspekt je dost zjednodušen už samotnou podstatou e-shopu. Můžeme úplně vypustit tržní pokrytí a umístění, protože internet má pokrytí téměř všude. V této části mixu by jsme se měli zamyslet nad tím jakou formou se bude řešit doručování. Zda budeme zboží posílat pouze poštou nebo využijeme vyzvedávání zboží přímo ze skladů. Poslední ale z hlediska moderních trendů nejdůležitějším faktorem je způsob platby. U nás zatím převažuje platba dobírkou, ale ve světě už převládá placení kreditní kartou. A objevují se nové způsoby jako placení prostřednictvím virtuáln
Vloženo: 24.04.2009
Velikost: 103,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu EO - Elektronický obchod
Reference vyučujících předmětu EO - Elektronický obchod
Podobné materiály
- DPPO - Daň z příjmu právnických osob - zadání semestrální práce
- MA1 - Matematika 1 - Semestrální práce ke Chvátalové (2)
- MA1 - Matematika 1 - Semestrální práce ke Chvátalové
- MPO - Manažerské poradenství - Zadání písemné semestrální práce
- UIKP - Úloha informací v komunikaci podniku - Semestrální práce
- MIK - Mikroekonomie - semestrální práce
- EO - Elektronický obchod - Projekt
- KA - Knihovnické aplikace - Můj projekt do KA
- KA - Knihovnické aplikace - Projekt rozvoz čínského jídla
- VF - Veřejné finance - PPP projekty
Copyright 2024 unium.cz