- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
přednáška
ZK - Základy komunikace
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Ing. Zdeňka Konečná Ph.D.
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálIng. Zdeňka Konečná, Ph.D.
Ústav managementu, P 647
Tel: 54114 3756
konecna@fbm.vutbr.cz
ZÁKLADY KOMUNIKACE řada na sebe navazujících vzájemných mezilidských kontaktů
jeho prostřednictvím se formují sociální vztahy Sociální styk: sociální percepce
sociální interakce
sociální komunikace poznávání člověka člověkem
3 úrovně:
- vnímání chování ostatních lidí, tj. jak se lidé chovají
- vnímání osobnosti druhých lidí, tj. jací jsou druzí lidé
- vnímání příčin událostí, kterých se lidé zúčastňují, co je příčina jejich chování SOCIÁLNÍ PERCEPCE schopnost empatie – tj. intuitivní vycítění charakteristik druhého
sociální inteligencí – schopnost správně porozumět druhým lidem
sociální stereotypy a schémata – zrychlená, ale často zkreslující cesta poznání okolí (př. účetní jsou pečliví, pořádní a přesní ve všem co dělají; úředníci předstírají práci a chovají se povýšeně apod.)
SOCIÁLNÍ PERCEPCE implicitní teorie osobnosti – tzn. na základě vlastních zkušeností si utváříme vlastní teorie o lidech
atribuční teorie + základní atribuční chyba, tj. tendence hledat příčiny chování druhých lidí ve vlastnostech jejich osobnosti bez zohlednění vnějších podmínek daného chování SOCIÁLNÍ PERCEPCE Chyby sociální percepce:
haló efekt – zkreslená představa podle jedné výrazné charakteristiky, většinou povrchní hodnocení podle určitého výrazného znaku (např. užívání nářečí, styl oblékání, účes …)
efekt pořadí – kvalita prvního a posledního dojmu
projekce – promítáme si své vlastnosti do poznávané osoby
SOCIÁLNÍ PERCEPCE představuje působení lidí na sebe navzájem
vzájemné působení, podněcování, ovlivňování a vzájemné reagování osob
Interpersonální kontakt – základní mechanismus sociální interakce = vzájemný kontakt mezi lidmi. SOCIÁLNÍ INTERAKCE výměna informací mezi jedinci lidského druhu
přenos informace předpokládá a umožňuje navázání společné činnosti SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE OSOBNOST ČLOVĚKA vyjadřuje organizovaný, dynamický interindividuálně odlišný celek dispozic, determinující průběh a projevy psychických procesů (reakcí).
(Nakonečný, 1993, str. 12)
označení konkrétního člověka se všemi jeho duševními a fyzickými vlastnostmi, nositele psychické a předmětné činnosti a současně i společenských vztahů.
(Provazník a kol., 2002, str.96) OSOBNOST ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKY OSOBNOSTI osobnost je nepřetržitým procesem, je způsobem, kterým se vyrovnává se změnami podmínek v sobě i ve svém prostředí PŘIZPŮSOBENÍ
A VÝVOJ osobnost je to psychické v člověku, co je relativně stálé a co umožňuje předpovědět chování člověka v určité situaci RELATIVNÍ STÁLOST osobnost je to, co člověka odlišuje od ostatních JEDINEČNOST osobnost je souhrnem psychologických prvků – substruktur, které spolu tvoří nedělitelnou jednotu (celek) CELISTVOST
JEDNOTA vyjadřuje jedinečnost a určitou stálost povahy a jednání každého jednotlivce
v psychologickém slova smyslu jde tedy o organizovaný celek du
Vloženo: 18.12.2009
Velikost: 171,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ZK - Základy komunikace
Reference vyučujících předmětu ZK - Základy komunikace
Reference vyučujícího Ing. Zdeňka Konečná Ph.D.
Podobné materiály
- ZF - Základy financování - Přednáška 1
- ZF - Základy financování - Přednáška 2 a 3
- DS_2 - Datové sklady - Přednáška ve wordu 1 a 2
- ZM - Základy marketingu - Přednáška 1
- ZM - Základy marketingu - Přednáška 2
- VF - Veřejné finance - 1. přednáška - Úvod, Výklad základních pojmů
- VF - Veřejné finance - 2. přednáška - Specifikum rozhodován ve veřejném sektoru, Veřejná volba
- VF - Veřejné finance - 3. přednáška - Kořeny a vývoj teorie veřejných financí
- VF - Veřejné finance - 4.přednáška - Příjmy veřejných rozpočtů
- VF - Veřejné finance - 5. přednáška - Veřejné výdaje
- VF - Veřejné finance - 6. přednáška - Základy daňové teorie
- VF - Veřejné finance - 7. přednáška - Sociální politika a sociální zabezpečení
- VF - Veřejné finance - 8. přednáška - Fiskální federalismus
- VF - Veřejné finance - 9. přednáška - Rozpočtová soustava v ČR, Státní rozpočet ČR
- VF - Veřejné finance - 10. přednáška - Fiskální politika státu
- VF - Veřejné finance - 11. přednáška - Rozpočtový deficit a veřejný dluh
- VF - Veřejné finance - 12. přednáška - Etika veřejných financí, Etika ve veřejném sektoru
- I1 - Informatika 1 - přednáška - Důležité funkce v excelu
- I1 - Informatika 1 - Úvodní přednáška
- ZK - Základy komunikace - 1. a 2. přednáška
- I1 - Informatika 1 - přednáška
- I1 - Informatika 1 - přednáška
- I1 - Informatika 1 - přednáška
- I1 - Informatika 1 - přednáška
- I1 - Informatika 1 - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - ppřednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- MAK - Makroekonomie - přednáška
- MAK - Makroekonomie - přednáška
- MAK - Makroekonomie - přednáška
- MAK - Makroekonomie - přednáška
- MAK - Makroekonomie - přednáška
- OOPP - Občanské, obchodní a pracovní právo - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- ZK - Základy komunikace - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- ZK - Základy komunikace - přednáška
- ZK - Základy komunikace - přednáška
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 2
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 3
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 4
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 7
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 8
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 2
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška číslo 1
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška č.2
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška č. 3
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška č. 4
- KipeP - Informatika pro ekonomy - přednáška č. 1
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 1
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 2
- Kep1P - Ekonomika Podniku - Přednáška 3
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 4
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 5
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 7
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 6
- Kspkm - Sociálně-psychologické kompetence manažera - přednáška
- Kspkm - Sociálně-psychologické kompetence manažera - přednáška
- Kspkm - Sociálně-psychologické kompetence manažera - přednáška
- Kspkm - Sociálně-psychologické kompetence manažera - přednáška
- KfpP - Finance podniku - přednáška 1
- KfpP - Finance podniku - přednáška 2
- KfpP - Finance podniku - přednáška 3
- KfpP - Finance podniku - přednáška 4
- KfpP - Finance podniku - přednáška 5
- KfpP - Finance podniku - přednáška 7
- KfpP - Finance podniku - přednáška 8
- KfpP - Finance podniku - přednáška 9
- KstatP - Statistika - 1. přednáška
- KstatP - Statistika - 2. přednáška
- KstatP - Statistika - 3. přednáška
- KstatP - Statistika - 4.přednáška
- KstatP - Statistika - 5. přednáška
- KstatP - Statistika - 6. přednáška
- KstatP - Statistika - 7.přednáška
- KstatP - Statistika - 8.přednáška
Copyright 2024 unium.cz