- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálPřednáška 2
Marketingové prostředí
Mikroprostředí
podnik
zákazníci
dodavatelé
distribuční články a prostředníci
konkurence
Makroprostředí
STEP (SLEPT, PEST) faktory:
sociální (demografické, kulturní)
technické a technologické
ekonomické
politicko-legislativní
přírodní a ekologické
Analýza podniku
analýza makroprostředí
(SLEPT analýza)
analýza mikroprostředí
(využití Porterovy analýzy, SWOT analýzy, analýzy marketingového mixu, analýzy interních zdrojů, atd.)
Porterův pětifaktorový model konkurenčního prostředí
Intenzita konkurence uvnitř odvětví
velikost a růst odvětví
koncentrace v odvětví a rozmanitost konkurentů
diferenciace výrobků, povědomí zákazníků o značce
náklady přechodu
bariery výstupu
Bariery vstupu
úspory plynoucí z rozsahu výroby
výrobková diferenciace
investiční náročnost
přístup k distribučním kanálům
absolutní výhody nízkých nákladů nezávislých na rozsahu výroby - přístup k potřebným vstupům
- povědomí o značce
vládní politika
očekávaná odvetná opatření konkurentů
Vyjednávací síla dodavatelů
diferenciace vstupů
náklady přechodu u dodavatelů a u podniků v daném odvětví
existence náhradních vstupů
koncentrace dodavatelů
důležitost dodávek pro dodavatele
dopad vstupů na výši nákladů nebo na diferenciaci
hrozba dopředné integrace
Vyjednávací síla odběratelů
koncentrace zákazníků vs. koncentrace podniků
objem nákupu zákazníků
náklady přechodu u zákazníků a u podniků v daném odvětví
hrozba zpětné integrace
existence substitučních výrobků
citlivost na ceny
Substituční výrobky
náklady přechodu
relativní výše cen - poměr cena / užitek
sklon (ochota) zákazníků přejít na nový výrobek
Analýza konkurence
5 typů konkurenčního statusu:
1. Jedna nebo více větších výhod
2. Řada malých výhod, které ve svém celku vytváří jednu velkou konkurenční výhodu
3. Výhody existují, ale bud nejsou rozpoznány, nebo nejsou plně využity
4. Žádná zřetelná konkurenční výhoda
5. Konkurenční nevýhody - plynoucí z omezené velikosti podniku, nepružnosti, zastaralých výrobních postupů, omezení distribuční sítě, nevyhovující nákladové struktuře, slabém image,....
Pojetí konkurence podle nahraditelnosti výrobků
4 úrovně konkurence:
konkurence mezi výrobci stejného nebo podobného zboží, určeného stejné cílové skupině zákazníků, prodávané za podobné ceny
konkurence mezi výrobci podobných výrobků všech tříd
konkurence mezi výrobci substitučních výrobků
konkurence mezi těmi, kdo usilují o zákazníkovy peníze - z ohledu na druh vyráběné produkce / poskytovaných služeb
Analýza marketingového mixu
Analýza 4P (5P, 7P)
SWOT analýza
Technika strategické analýzy, založená na zvažování vnitřních faktorů společnosti (silné a slabé stránky) a vnějších faktorů (příležitosti a hrozby).
SWOT analýza je nástroj používaný zejména při hodnotovém managementu a tvorbě podnikové strategie k identifikaci silných a slabých stránek podniku, příležitostí a ohrožení.
Silné a slabé stránky podniku jsou faktory vytvářející nebo naopak snižující vnitřní hodnotu podniku (aktiva, dovednosti, podnikové zdroje atd.).
Naproti tomu příležitosti a ohrožení jsou faktory vnějšími, které podnik nemůže tak dobře kontrolovat.
Ale může je identifikovat pomocí vhodné analýzy konkurence nebo pomocí analýzy demografických, ekonomických, politických, technických, sociálních, legislativních a kulturních faktorů působících v okolí podniku.
Analýza SWOT je pro tvůrce strategických plánů užitečná v mnoha směrech:
Poskytuje manažerům logický rámec pro hodnocení současné a budoucí pozice jejich organizace. Z tohoto hodnocení mohou manažeři usoudit na strategické alternativy, které by mohly být v jejich situaci ty nejvhodnější.
Může být prováděna periodicky, aby manažery informovala o tom, které interní nebo externí oblasti nabyly nebo naopak ztratily na významu vzhledem k podnikovým činnostem.
Vede ke zlepšené výkonnosti organizace.
Schéma SWOT analýzy:
Legenda:SO – využít silné stránky na získání výhodyWO – překonat slabiny využitím příležitostíSW – využít silné stránky na čelení hrozbámWT – minimalizovat náklady a čelit hrozbám
Analýza - Strategie
na základě provedených analýz volí podnik vhodné cíle a strategie jejich dosažení.
cíle by měly odpovídat pravidlům SMART.
S - specifické (jasně definované)
M - měřitelné
A - akceschopné
R – reálné
T – časově zvladatelné
Příklad analýzy společnosti X
1. Představení společnosti
(rok vzniku, sídlo společnosti, majitel společnosti, právní forma, jednatel, obor podnikání, počet zaměstnanců, roční obrat, hlavní cíle společnosti, provozovny)
2. Analýza obecného okolí společnosti
EKONOMICKÝ FAKTOR
EKOLOGICKÝ FAKTOR
SOCIÁLNÍ FAKTOR
TECHNOLOGICKÝ FAKTOR
POLITICKÝ FAKTOR
2. Analýza obecného okolí společnosti
EKONOMICKÝ FAKTOR
Situaci podniku silně ovlivňuje stav ekonomiky (např.: hospodářská politika vlády jako podpora podnikání, míra inflace, situace na kapitálovém trhu).
Podnik je v podstatě v dobré finanční situaci. Pro překlenutí plateb má k dispozici revolvingový úvěr od svého bankovního ústavu. Nákup nových vozidel financuje za pomocí finančního leasingu. Na trhu se objevuje dostatečná nabídka finančních produktů a úroková míra je též zatím příznivá pro investování do budoucích projektů. Společnost má v plánu vybudování vlastní základny pro odstavení vozidel pro Českou Republiku. Současné období považuje podnik za velmi příznivé k podobným investicím.
V tomto podnikání se velmi silně projevuje růst ceny ropy. Pro společnost to znamená vyšší náklady na provoz, které se snaží promítnout do doprav. Protože ale ceny pro klienty tvoří vždy na 1 rok dopředu, ne vždy je velký nárůst možno promítnout do cen.
Dalším důležitým faktorem je daňové zatížení, které je v České Republice velmi vysoké hlavně z hle
Vloženo: 28.04.2009
Velikost: 168,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ZM - Základy marketingu
Reference vyučujících předmětu ZM - Základy marketingu
Podobné materiály
- ZF - Základy financování - Přednáška 1
- ZF - Základy financování - Přednáška 2 a 3
- DS_2 - Datové sklady - Přednáška ve wordu 1 a 2
- ZM - Základy marketingu - Přednáška 1
- VF - Veřejné finance - 1. přednáška - Úvod, Výklad základních pojmů
- VF - Veřejné finance - 2. přednáška - Specifikum rozhodován ve veřejném sektoru, Veřejná volba
- VF - Veřejné finance - 3. přednáška - Kořeny a vývoj teorie veřejných financí
- VF - Veřejné finance - 4.přednáška - Příjmy veřejných rozpočtů
- VF - Veřejné finance - 5. přednáška - Veřejné výdaje
- VF - Veřejné finance - 6. přednáška - Základy daňové teorie
- VF - Veřejné finance - 7. přednáška - Sociální politika a sociální zabezpečení
- VF - Veřejné finance - 8. přednáška - Fiskální federalismus
- VF - Veřejné finance - 9. přednáška - Rozpočtová soustava v ČR, Státní rozpočet ČR
- VF - Veřejné finance - 10. přednáška - Fiskální politika státu
- VF - Veřejné finance - 11. přednáška - Rozpočtový deficit a veřejný dluh
- VF - Veřejné finance - 12. přednáška - Etika veřejných financí, Etika ve veřejném sektoru
- I1 - Informatika 1 - přednáška - Důležité funkce v excelu
- I1 - Informatika 1 - Úvodní přednáška
- ZK - Základy komunikace - 1. a 2. přednáška
- I1 - Informatika 1 - přednáška
- I1 - Informatika 1 - přednáška
- I1 - Informatika 1 - přednáška
- I1 - Informatika 1 - přednáška
- I1 - Informatika 1 - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - ppřednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- MAK - Makroekonomie - přednáška
- MAK - Makroekonomie - přednáška
- MAK - Makroekonomie - přednáška
- MAK - Makroekonomie - přednáška
- MAK - Makroekonomie - přednáška
- OOPP - Občanské, obchodní a pracovní právo - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- ZK - Základy komunikace - přednáška
- ZK - Základy komunikace - přednáška
- VF - Veřejné finance - přednáška
- ZK - Základy komunikace - přednáška
- ZK - Základy komunikace - přednáška
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 2
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 3
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 4
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 7
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 8
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška 2
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška číslo 1
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška č.2
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška č. 3
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - přednáška č. 4
- KipeP - Informatika pro ekonomy - přednáška č. 1
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 1
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 2
- Kep1P - Ekonomika Podniku - Přednáška 3
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 4
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 5
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 7
- Kep1P - Ekonomika Podniku - přednáška 6
- Kspkm - Sociálně-psychologické kompetence manažera - přednáška
- Kspkm - Sociálně-psychologické kompetence manažera - přednáška
- Kspkm - Sociálně-psychologické kompetence manažera - přednáška
- Kspkm - Sociálně-psychologické kompetence manažera - přednáška
- KfpP - Finance podniku - přednáška 1
- KfpP - Finance podniku - přednáška 2
- KfpP - Finance podniku - přednáška 3
- KfpP - Finance podniku - přednáška 4
- KfpP - Finance podniku - přednáška 5
- KfpP - Finance podniku - přednáška 7
- KfpP - Finance podniku - přednáška 8
- KfpP - Finance podniku - přednáška 9
- KstatP - Statistika - 1. přednáška
- KstatP - Statistika - 2. přednáška
- KstatP - Statistika - 3. přednáška
- KstatP - Statistika - 4.přednáška
- KstatP - Statistika - 5. přednáška
- KstatP - Statistika - 6. přednáška
- KstatP - Statistika - 7.přednáška
- KstatP - Statistika - 8.přednáška
Copyright 2024 unium.cz