- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálOdpovědi na kontrolní otázky
Otázka 1: Laděním se nazývá uspořádání vzájemných výškových poměrů jednotlivých
tónů stupnice hudebního nástroje. V čistém ladění jsou všechny intervaly ve
stupnici vyjádřeny poměry celých čísel, v temperovaném ladění některé z nich
v poměru celých čísel nejsou. Tři základní soustavy ladění jsou Pythagorejská,
přirozená a temperovaná soustava ladění.
Otázka 2: Zjednodušeně lze barvu zvuku definovat obsah vyšších harmonických i
neharmonických složek spektra zvukového signálu.
Otázka 3: Hladiny zvukových signálů +4 dBu a –10 dBu jsou linkovými úrovněmi a
hladina –40 dBu je mikrofonní úrovní.
Otázka 4: Účelem používání symetrického vedení signálu je snížení úrovně rušivých
signálů indukovaných do vedení. Opačně polarizované užitečné signály
symetrického vedení se na vstupním diferenciálním zesilovači sečtou, kdežto
souhlasně polarizované rušivé signály indukované stejnou mírou do obou pólů
se navzájem vyruší.
Otázka 5: Analogové mixážní pulty s digitálním řízením zpracovávají analogové signály,
zpracování zvukových signálů v mixážním pultu je pouze analogové, ale je
řízeno číslicovými obvody, takže nabízejí možnost dálkového ovládání.
Digitální mixážní pulty interně zpracovávají pouze digitální signály, které jsou
do mixážního pultu přiváděny buďto pomocí digitálních zvukových rozhraní
nebo jsou do a z číslicové podoby převáděny pomocí A/D a D/A převodníků
mixážního pultu.
Otázka 6: Fantomové napájení stejnosměrné napájecí napětí pro některé typy vstupních
zařízení, zejména mikrofonů. Je přivedeno přímo na vstupní konektor, vstupy
zesilovače jsou od stejnosměrného napětí odděleny vstupním transformátorem
nebo kondenzátory.
Otázka 7: Nakreslete zapojení potenciometru pro napájení efektové (pomocné) sběrnice a
potenciometru balance k hlavnímu potenciometru hlasitosti.
Otázka 8: Tlačítko Mute slouží k vypnutí kanálu, tj. odpojení vstupního signálu od hlavní,
pomocných, efektových i skupinových sběrnicí. Ke sběrnici odposlechu a
případným indikačním sběrnicím zůstává vstupní signál připojen.
Otázka 9: Skupinové sběrnice se používají pro sloučení vstupních kanálů do skupin, což je
vhodné například při ozvučování akustických nástrojů více mikrofony –
odpovídající vstupy lze sloučit do skupiny a potom nastavovat hlasitost a měnit
další parametry pro celou skupinu.
Otázka 10: Základní funkce vstupní jednotky mixážního pultu jsou normalizace napěťových
úrovní, úprava fáze, filtrace nežádoucích signálů, indikace úrovně signálu,
úprava kmitočtového spektra signálu, fantomové napájení a přímé odbočení
signálu.
Otázka 11: Výstupní jednotka mixážního pultu obsahuje hlavní výstup, monitorový výstup a
pomocné a efektové výstupy, které nemusí být obsaženy v jednodušších
mixážních pultech.
Otázka 12: Zvuková data nejsou na záznamové médium ukládána spojitě, ale jsou dělena do
bloků, informace o návaznosti dílčích bloků je uložena zvlášť. Bloky dat jsou
vkládány do libovolných, avšak formátováním přesně definovaných pozic.
Nejdůležitější výhodou je možnost okamžitého přístupu k libovolnému místu
v nahrávce a střih s přesností jednoho vzorku, dále lepší možnosti synchronizace
a editace.
Otázka 13: Při nedestruktivní editaci si záznamové zařízení pamatuje, jaká operace byla
provedena, ale zaznamenaný zvukový signál nechá beze změny. Při přehrávání
jsou zaznamenané editační operace prováděny v reálném čase.
Otázka 14: Ukazatel pozice skladby odpovídá aktuální pozici skladby během nahrávání,
přehrávání a editace záznamu, marker je pouze ukazatel, který nese informaci o
pozici v nahrávce, region nese informaci o začátku a konci určitého úseku
nahrávky a lokátory jsou speciální případy markerů, které vymezují určitou
oblast nahrávky, ke které se vztahují prováděné editační a nahrávací operace.
Otázka 15: Kodér Dolby Surround používá tzv. MP matici, která kóduje čtyři kanály do
dvou kanálů: levý a pravý kanál jdou přímo bez modifikace do výstupů, střední
kanál je stejnou měrou rozdělen do obou výstupních kanálů a jeho úroveň je
snížena o 3 dB, surroundový kanál je také rozdělen mezi oba výstupní kanály,
ale nejprve je kmit
Vloženo: 23.04.2009
Velikost: 197,74 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu BSHE - Studiová a hudební elektronika
Reference vyučujících předmětu BSHE - Studiová a hudební elektronika
Podobné materiály
- BCA1 - CISCO akademie 1 - Odpovědi na otázky
- BEL1 - Elektrotechnika 1 - Odpovědi na test
- BDIZ - Diagnostika a zkušebnictví - Kontrolní otázky a odpovědi
- BVNP - Vysoké napětí a elektrické přístroje - Tahák- odpovědi na otázky
- BMVA - Měření v elektrotechnice - Zápočtový test - pouze odpovědi
- BMPT - Mikroprocesorová technika - BMPT-PC cviceni- vypracované odpovědi na otázky 2011
- BVKS - Vysokorychlostní komunikační systémy - Otázky/odpovědi na zkoušku - 2012
Copyright 2024 unium.cz