- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
vypracovane otazky (3 verze)
BO01 - Konstrukce a dopravní stavby
Vyučující: Ing. Richard Svoboda
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál1.DEFINICE DOPRAVY A PŘEPRAVY, ROZDĚLENÍ DOPRAVY
-doprava - soubor procesů, které vedou k cílenému přemisťování osob, materiálů, energie a informací v prostoru a čase. -přemístění,jako výsledek dopravy, se nazývá přeprava.
z dopravně tech. hlediska:KONVENČNÍ- pozemní, vodní, letecká, kosmická, kombinovaná, NEKONVENČNÍ- potrubní, dopravníková, lanové visuté dráhy, Jednodráhové systémy,vznášedla,SPOJE- radiokomunikace, telekomunikace, pošta, internet.
Z HLEDISKA MÍSTA PŮSOBNOSTI: Technologická, vnitrozávodní, příměstská,vnitrostátní,mezinárodní
.Z HLEDISKA PROVOZNĚ –ORGANIZAČNÍHO: VEŘEJNÁ-uskutečňovaná pro cizí potřeby a přístupná podle předem vyhlášených podmínek, NEVEŘEJNÁ-doprava uskutečňovaná pro vlastní potřeby.
Z PROVOZNĚ TECHNICKÉHO HLEDISKA: hromadná-charakterizována,pravidelnost daná jízdním řádem, individuální-přilež,bez předem urč.tras
2. Rozdělení pozemních komunikací, kategorie silnic a dálnic, kategorie místních komunikací
Dálnice-PK pro rychlou dálkovou a mezistátní dopravu sil.mot.voz, bez úrovňového křížení, směrově rozdělená jízd. pásy, oddelené místa napojení pro pro vjezd a výjezd, nad 80 km/h,
Silnice- je veřejná PK, určená k užití silnič. a jinými vozidly a chodci.
Silnice tvoří sil. Síť., silnice I.třídy – dálkovou a mezinárodní dopravu, II.třídy – pro dopravu mezi okresy, III.třída – pro vzájemné spojení obcí nebo jejich napojení na ostatní PK,
Místní kom.- je veřejně přístupná pozem.kom., která slouží převážně místní Dopravě na území obce, I třída –rychlostní kom., II.třída – sběrné kom., III.třída – oblužné kom., VI.Třída – kom. Pro smíšení provoz,nepřístuná sil. mot. Vozidlům
3)jizdni pasy lze navrhovat jedno-dvou az ctyrsmerne, obousmerne dvou az ctyrpruhove
Zakl. Sirka je 2,75 3,00 3,50 3,75 m, ve směrových obloucích se pro sirky 3,50 provede rozsireni, k jizdnim pruhum se pridavaji pridavne (pomala vozidla) nebo pridruzene pruhy.
4.ODSTAVNÉ A PARKOVACÍ PLOCHY PRO SILNIČNÍ MOTOROVOU DOPRAVU
Odstavovani je umisteni vozidla mimo jizdni pruhy komunikace(bydliste, sidlo provozovatele) po dobu kdy vozidlo nepouziva.
Stani je plocha slouzici k odstaveni (odstavne stani)nebo k parkovani(parkovaci stani) vozidla vcetne nezbytných vzdalenosti kolem neho.
Parkoviste-u komunikace(parkovaci pruhy), na volnych plochach, Garaze-zastresene parkoviště-k dlouhodob. Parkovani, 1)radove-přes 3 stani, v okrajových čtvrtích, 2)hromadne-halove, patrove-v centru města, ve sklepe, svahove-z různých vyskovych urovni, 3)zachytne-na okraji města u hl. prijezdovych komunikaci
-parkoviště – 1auto=3,5 člověka, park místo 2,5x5m, parkovani podelne, 45°, 60°, kolme
Ve vetech messeni-prime nebo tech malo mista proto mimourovnove parkovani(garaze)
-SKUPINA 1:pro vozidla O1,O2, -SKUPINA 2: pro vozidla N1,N2, A, -SKUPINA 3: pro vozidla T,S, O1-malá a střední osobní auta, š 1,65 ,d 4,25 v 1,5 (jednopruhové.dvoupruhové), O2-velké osobní automobily, dodávkové automobily, N1-malá a střední nákladní auta, malé busy, N2 –velké nákladní automobily,busy, T-traktory, S-samojízdné pracovní stroje
5.trasa komunikace,situace,podélný profil,příčný řez
-trasa PK je spojnicí středů povrchu silniční koruny v jednotlivých příčných řezech tělesa komunikace, trasou PK rozumíme prostorovou čáru,určující směrový i výškový průběh dané komunikace,
plynulost trasy vyžaduje, aby přechod z jednoho směru nebo sklonu do druhého,byl vytvořen plynulou křivkou,tvořenou směrovým či výškovým obloukem, jde o obecnou čáru obvykle vyrovnanou v plynulou trasu různé křivosti,
k názornému zobrazení trasy a k snadnému výpočtu všech veličin a hodnot potřebných k projektové dokumentaci(půdorys-osa-situace),(nárys-niveleta-podélný profil),
pro návrh osy PK používáme mapových vrstevnicových podkladů,jejichž měřítko se řídí projektovým stupněm, (podelny profil)
Situace-1:10 000, znaceni po 0,5 km + oznaceni zacatku a konce oblouku
Podelny profil-1:10000/1000 , dela se podle situace, zobrazuje prubeh terenu a nivelety, oznacujeme vysk. Koty, vysku nivelety, vysku terenu, vyskove reseni-prime nebo vyskove oblouky(vydute nebo vypukle), zpracovává se v měřítku odpovídající měřítku osy, vzhledem k malým hodnotám podélného sklonu se neprovádí podílné řezy,ale 10x převýšené podélné profily,které jsou rozvinutým zobrazením osy v jejím výškovém uspořádání
Příční řez: šířkové uspořádaní PK, 1:50, viditelne kni vrstvy
7.KŘIŽOVATKY POZ. KOM.,ZÁKLADNÍ POJMY,DĚLENÍ
Krizovatky:propojeni jednotl. Komunikaci mezi sebou,pripadne jejich napojeni na komunikace vysiho radu
-Na kazde křižovatce je třeba posoudit stretne body-krizne(nejnebezpecnejsi-jizdni smery se protinaji pod mensim nebo vetsim uhlem, muze zde dojit k bocnimu nebo celnimu stretu vozidel), pripojne(vznika když se dva jizdni smery spojuji v jeden,pripojeni se deje pod malym uhlem), odbocne(vznika při rozdelovani jednoho jizdniho smeru do dvou), prupletove
Křižovatky -urovnove-s primymi stretnymi body-proste(malo zatizene silnice-jedno dvou pruhovych, nutnost zajistit dobry rozhled do přilehlých vetvi křižovatky), usmernene(počet strenych bodu by se mel omezit na nejmensi počet, a proto se predepisuje jednotlivym dopravnim proudum jejich draha a to pomoci vodorovných doprav. Znacek nebo dopr. Ostruvku), okruzni(je na ni silnicni provoz veden jednosmernym objezdem kolem stredoveho ostrova, rozdeleni podle vnějšího prumeru-miniokruzni, male okruzni, velke okruzni, Rozdeleni dle druhu stredniho osrova-s nepojizdenym, s castecne pojizdenym a nepojizdenym ostrovem)
-mimourovnove-které vylucuji prime stretne body
-kombinovane-kde je možno na komunikaci nižšího radu vytvaret křižovatky urovnove, zatímco na komunikacich nadrazenych jsou mozna pouze pripojeni nebo odboceni
Za křižovatku se nepovažuje připojení lesních a polních cest,stezky k nemovitostem a připojení obslužných dopravních zařízení.
ÚKOLY A POŽEDAVKY-minimalizace kolizních bodů, zajištění potřebné kapacity,bezpečnost
8. Návrh Nivelety,Lom sklonu, zaoblení lomu sklonu, délky rozhledu…
Výškové řešení trasy PK: Výškové vedení trasy – (průmět do svislé roviny), Návrh výškového polygonu, Návrh nivelety komunikace (soulad se směrovým řešením),
Návrhové prvky nivelety komunikace: přímé úseky, výškové oblouky (parabola 2° se svislou osou).
NIVELETA: čára, udávajíci výškové poměry a podélny sklon liniové stavby.
Rozdelení výškových oblouku: vypuklé,vyduté, vrcholové,údolnicové,svahové.
Délka rozhledu pro zastavení jedoucího vozidla před překážkou na jízdním pásu, je základním požadavkem pro veškeré silniční komunikace.
Délka rozhledu pro předjíždění: nutná pro bezpečné předjetí pomalejšího vozidla na obousměrné dvoupruhové silniční komunikaci, slouží k výpočtu řady úseků směrového a výškového uspořádání. Délka rozhledu vychází z reakční doby řidiče, ve které si uvědomí překážku a reaguje na ni, dále z brzdné dráhy vozidla, kdy u rozhledu na zastavení uvede brzděním vozidlo do klidu a bezpečnostního odstupu od překážky. Při rozhledu na předjíždění je kromě reakce třeba připočítat dráhu potřebnou pro předjetí a zařazení zpět do jízdního pruhu.
10.ZEMNÍ TĚLESO,SKLONY SVAHŮ,ODV. SIL. KOM.,PŘÍKOPY,RIGOLY,TRAT.
TRATIVODY: podpovrchové odvodňovací zařízení.Slouží většinou k odvodnění pláně.Hloubkový můžem použít ke snížení hladiny podzemní vody.Perforované plastové trubky (min. ᴓ 0,08),dříve pálené trativodky min. ᴓ 0,1 obsypané propustnou vrstvou.Min. sklon 0,5%.Vybavený kontrolní šachtou.
RIGOLY- podélná otevřená odvodňovací zařízení s hloubkou max.0,3m.Neodvodňují zemní pláň a jsou doplněny trativodem. Malý průtočný průřez musí být vybaven vpustěmi. Úspora místa. Ve středním dělicím pásu podél vnitřních vodících proužků atd…
PŘÍKOPY-trojúhelníkový, hluboký tak,aby dno bylo 02m pod vyústěním zemní pláně na svah příkopu,lichoběžníkový.
Zemní těleso-dle polohy nivelety a pláně vzhledem k povrchu území rozeznáváme-zemní těleso celé v násypu,celé v zářezu, z části ve výkopu a zčásti v násypu- v odřezu,nebo na povrchu
12. Doprava ve městech, dopravní systémy měst
Dopravní sít mesta se reší na základe predpokládaného rozvoje zástavby prumyslové, obytné, spolecenské a jejich potreb do budoucna. Vedení mestských autodrah je charakterizováno ruznými systémy, z nichž nejtypictejší jsou systém radiální, diametrální, roštový, radiálne okružní a další, vyplývající z jejich kombinací.
Radiální systém se vyznacuje dopravním uzlem v centrální oblasti mesta. Jednotlivé radiály jsou vedeny ve smerech nejvetších požadavku na rychlou dopravu až již cílovou nebo výchozí.
Diametrální systém je variantou radiálního systému, kdy trasy rychlostních komunikací mesta probíhají od jednoho okraje mestské oblasti ke druhé s tím, že se mohou krížit v centrální oblasti nebo i mimo. Roštový systém vychází z takrka rovnobežných, približne ve stejnych vzdálenostech vedenych rychlostních komunikaci. Uzly jsou vytvoreny v jejich prusecicich.
Tangenciální systém vychází z toho, že rychlostní komunikace jsou vedeny tecne k centrální oblasti a pouze se jí dotýkají. Dopravní plochy nárocné na území jsou umísteny v méne hodnotném prímestském území, prujezdná doprava nezatežuje centrální oblast.
Pri okružním systému je trasa rychlostních komunikací vedena jako soustredná kružnice ležící bud vne nebo uvnitr zastavené oblasti.
MHD je speciální dopr. systém uzpůsobený přepravě velkého počto obyvatel na krátké vzdálenosti. Dopr.systémy měst jsou většinou kombinované-centrum ekologičtější tramvaje,trolejbusy,í příměstských oblastí-autobusy, (nenáročné na infrastrukturu).Rychlejší spojení příměst. nebo okraj.částí a centra=metro nebo železnice
13.KATEGORIE DRAH, OBVOD D., OCHRANNÉ PÁSMO D. A DALŠÍ POJMY
-kategorie-železniční(celostátní,regionální,vlečky,speciální), tramvajová, trolejbusová, lanová, Zákon o drahách 266/1994 Sb. se nevztahuje na důlní a průmyslové dráhy a na lyž. vleky.
Obvod dráhy- je území určené územním rozhodnutím pro umístění stavby dráhy, u celostátních a regionálních drah je obvod dráhy ohraničen hranicemi drážního pozemku,u ostatních drah je obvod dráhy 3m vně od osy krajní koleje,nejméně 1,5 od stavby dráhy.
stavba dráhy- stavba určená k pohybu drážních vozidel a stavba , která rozšiřuje,doplňuje nebo mění tuto stavbu,
Stavbou na dráze- v obvodu dráhy,které nejsou stavbou dráhy,
drážní správní úřad- spec. stavební úřad pro stavby dráhy a stavby na dráze.
ochranné pásmo- lze tam stavět atd. se souhlasem drážního správního úřadu a za podmínek jím stanovených,celostátní aregionální 60m od osy krajní koleje,nejméně 30m od hranice obvodu dráhy,pro rychlost větší jak 160km/h 100m,vlečky 30m od osy krajní koleje
14.GEOMETRICKÉ PARAMETRI KOLEJE…
Konstrukční uspořádání koleje- rozchod koleje,vzájemná výšková poloha kolejnicových pásů (převýšení,zborcení.),
geometrické uspořádání koleje-směr, podélná výška a podélný sklon koleje, prostorová poloha koleje- množina bodů osy koleje jednoznačně určených v projektu polohopisnými souřadnicemi a nadmořskou výškou.Pokud jsou tyto prostorové souřadnice vztaženy k absolutnímu souřadnicovému systému, jedná se o absolutní polohu koleje,
osa koleje- množina bodů,ležících v rovinách příčných řezů na spojnicích pojížděných hran protilehlých kolejnicových pásů, v oblouku a přechodnici vzdálená o polovinu jmenovité hodnoty normálního rozchodu koleje od vnějšího kolejnicového pásu,v přímé od pásu přilehl. k zajišť.značkám
niveleta temene kolejnicového pásu- bokorysný průmět temene nepřevýšeného kolejnicového pásu.
niveleta koleje- bokorysný průmět spojnic průsečíků osy symetrie kolejnicového profilu a podélné osy úložných (horních) ploch kolejnicových podpor pod nepřevýšeným kolejnicovým pásem.
15.ROZCHOD KOLEJE,PŘEVÝŠENÍ,SMĚR a sklon POMěry(nakreslit obrazek)
Rozchod-vzdálenost mezi vnitřními hranami kolejnic, měří se rozchodkou 14 mm pod temenem kolejnice, v obloucích bývá rozšířen (snazší projetí).V ČR normální rozchod 1435mm
Rozchod se dělí-široký(až 1676),normální,úzký(až 600), převýšení -v oblouku je vnější kolejnice výše než vnitřní, aby výslednice sil, kterou působí vozidlo na kolej, působila kolmo na rovinu koleje, je to výškový rozdíl kolejnicových pásů daný úhlem, který svírá spojnice temen protilehlých kolejnicových pásů a vodorovná rovina, udává se délkou kratší odvěsny pravoúhlého trojúhelníka, jehož přepona má délku 1 500 mm
Směrové poměry- definují horizontální vedení,skládají se z přímých úseků, kruhových obloků různých poloměrů a přechodnic,
Sklon. poměry- vertikální vedení, skládají se z úseků vodorovných,stoupajících, klesajících a výškových oblouk, kterými se zaoblují lomy sklonů.Největší dovolený podélný sklon na železniční trati nemá přesáhnout 40 ‰ (pokud je sklon větší než 40 ‰, musí být stanoveny podmínky provozování dráhy).
16. PRŮJEZDNÍ PRŮŘEZ,OSOVÁ VZDÁLENOST..
-je obrys obrazce v rovině kolmé k ose koleje,jehož osa je kolmá ke spojnici temen kolejnic a prochází středem koleje, pohybem průjezdného průřezu ve směru podélné osy je nad kolejí vymezen volný prostor pro bezpečný průjezd vozidel, odvozuje se z něj prostorové uspořádání tratí, staveb a zařízení celostátních drah a vleček.
DELÍ SE NA: základní Z –R= 250m, jmenovitý J- R= 250m ,mezní M, Základní tvary PP dané ČSN 736320: Z-GC zahrnuje širší vozidla, Z-GB, Z-GČD, pro elektrizovanou trať se k profilu přidává tzv. Nástavec.OSOVÁ VZD8LENOST: pro V ≤ 160 km/h v přímé koleji a v obloucích o poloměru 250 m a větším 4 000 mm. S ohledem na práci speciálních vozidel se doporučuje na širé trati ponechat již dříve realizovanou osovou vzdálenost kolejí 4 100 mm za předpokladu, že to umožňuje dodržení předepsaného šířkového uspořádání tělesa a staveb železničního spodku,pro 160 km/h < V ≤ 200 km/h při novostavbě 4200 mm, při modernizaci pro V ≤ 200 km/h lze ponechat 4000 mm. V dopravnách a nákladištích- 5000mm
17.ŽELEZNIČNÍ SPODEK, PRAŽCOVÉ PODLOŽÍ, ODVODNĚNÍ
Železniční spodek -těleso železničního spodku, stavby železničního spodku, dopravní plochy a komunikace, drobné stavby a zařízení železničního spodku.
Těleso železničního spodku: (+ZM a ODV)konstrukční vrstvy železničního spodku, zemní těleso-v zářezu, v násypu, v odřezu,v kombinaci zářezu a náspu.
Odvodňovací stavby: -zachycují a odvádějí povrchové a podzemní vody nebo snižují hladinu podzemních vod, zajišťují rychlý odtok vody mimo těleso železničního spodku. Může být: otevřená-odvádějí vodu z povrchu: drážní příkopy, náhorní příkopy, příkopové zídky, skluzy, kaskády a vpusti, lapače splavenin, krytá-odvádí podzemní vodu: trativody, svahová trativodní žebra, výpusti, svodná potrubí, šachty a odvodňovací vrty, vsakovací potru.
Pražcové podloží-vsrtva kolejového lože pod pražcem,kční vrstva tělesa žel.spodku,zemní těleso)
18.ŽELEZNIČNÍ SVRŠEK,KOLEJNICE,PRAŽCE, UPEVNĚNÍ,KOLEJOVÉ LOŽE
Železniční svršek je část trati, která plní nosnou a vodicí funkci pro jízdu drážního vozidla.Klasická konstrukce: kolejnice,kolejnicové podpory, drobné kolejivo, upevňovadla a kolejové lože.Moderní konstrukce: bez kolejového lože,
kolejové lože- slouží k roznášení tlaků pražců na pláň železničního spodku (min. tl. 300mm), k výškové a směrové regulaci koleje a k odvodnění železničního svršku, kolejové lože je tvořeno: drceným štěrkem(32-63mm) a kopaným štěrkem, životnost kolejového lože je různá podle druhu (čedičový, znělcový dioritový, porfyrový..) od 10-14let,
kolejnice-zabezpečují vedení železničních vozidel a přesnost veškerých sil vznikajících provozem na podpory, jsou nejvíce namáhaným prvkem koleje, kola vozidel=statické tlaky a dynamické rázy, jejichž velikost, charakter a směr se neustále mění.Nejvíc namáhaný je kolejnicový styk.
Dělení dle stykování: stykovaná kolej-volná dilatace, 0 napětí, Bezstyková kolej-nemožná dilatace,napětí,
druhy Širokopatní (UIC 60, S49, R 65, T, A) Žlábková, Bloková, Speciální profily, Jeřábová Pražce- zajišťují spolu s kolejnicemi stálost rozchodu koleje a roznášení účinku zatížení od pohybujících se vozidel do pražcového podloží, Dostatečné elektrické oddělení obou kolejnicových pásů,Zajištění dostatečného příčného odporu.-příčné, podélné, ojedinělé podpory vzdálenost pražců se volí podle provozního zatížení, přesné rozdělení v montážních plánech
19.DOPRAVNY A ŠIRÁ TRAŤ,ROZDĚLENÍ ŽEL. STANIC, ČÍSLOVÁNÍ KOLEJÍ
Železniční trať- dopravny-místa na trati, určená pro řízení sledu vlaků=stanice, výhybny, hlásky, hradla, oddílová návěstidla autobloku, širá trať.
stanice- je dopravna s kolejovým rozvětvením,Umožňující předjíždění a křižování vlaků, přepravu cestujících, při větším kolejovém vybavení roztřídění a sestavování vlaků, Výhybna je dopravna s kolejovým rozvětvením pro předjíždění a křižování vlaků a pro jízdu po banalizované (obousměrně pojížděné) koleji.
Hláska je dopravna na trati bez traťového zabezpečovacího zařízení.
Hradlo je dopravna na trati, která je vybavena poloautomatickým traťovým zařízením.
Odbočka slouží k odbočení jiné trati a je dopravnou, pokud je spojena s hláskou nebo hradlem.
Rozdělaní stanic- 1.dle uspořádání kolejiště-průjezdové, hlavové, smíšené, 2. dle účelu a povahy práce- osobní, nákladní, smíšené, 3.dle polohy v železniční síti-výchozí a koncové, mezilehlé, přípojné, odbočné, křižovatkové, styčné, uzlové.
Pro číslování kolejí platí zásada, že koleje vlevo při pohledu od začátku ke konci trati jsou koleje lichých čísel, koleje vpravo jsou sudé.
20.VÝHYBKY A VÝHYBKOVÉ KCE. , JEDNODUCHÁ VÝHYBKA
Výhybky jsou kce žel. svršku používající se k rozvětvení koleje do dvou a více kolejí, zpravidla spolu rovnoběžných,
pojmy: výměna-část výhybky,ve které se rozvětvuje 1 kolej na 2, srdcovka-část výhybky, ve které protíná vnější kolejnicový pás odbočné koleje vnitřní pás hlavního směru, střední část-kolejnice ležící mezi výměnou a srdcovkou, úhel odbočení-úhel daný osami kolejí hlavního směru a odbočné větve, bod odbočení- průsečík os hlavního směru a odbočné větve, matematický bod křížení, stavební délka výhybky, rozdělení dle směru odchýlení odbočné větve: levá,pravá, rozdělení dle konstrukčního uspořádání: jednoduché- v základním tvaru s hlavní větví přímou a odbočnou, vedlejší větví obloukovou, obloukové (jednostranné, oboustranné)-vzniklé transformací jednoduchých výhybek, tak že původní přímá větev a tím i odbočná leží v oblouku, symetrické, křižovatkové-umožňují při křižování dvou přímých kolejí přechod z jedné do druhé koleje v obou směrech (celá křižovatková výhybka) nebo pouze v jednom směru (poloviční křižovatková výhybka, dvojné
6. Směrové oblouky, přechodnice tvaru klotoidy
Vloženo: 26.01.2013
Velikost: 248,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu BO01 - Konstrukce a dopravní stavby
Reference vyučujících předmětu BO01 - Konstrukce a dopravní stavby
Reference vyučujícího Ing. Richard Svoboda
Podobné materiály
- BH11 - Požární bezpečnost staveb - Vypracované otázky
- BI02 - Zkušebnictví a technologie - vypracované otázky
- BI02 - Zkušebnictví a technologie - vypracované otazky_2
- BT51 - TZB I (S) - Vypracované otázky
- BF02 - Mechanika zemin - Vypracované příklady pro kombinované studium
- BD01 - Základy stavební mechaniky - Vypracované testy z mechaniky
- BD01 - Základy stavební mechaniky - Vypracované příklady z mechaniky
- BC01 - Stavební chemie - Vypracované otázky
- BE01 - Geodézie - Vypracované otázky geodézie
- BF02 - Mechanika zemin - Vypracované rámcové otázky
- BI01 - Stavební látky - Vypracované příklady
- BT51 - TZB I (S) - Vypracované otázky ze skrpit
- BV01 - Ekonomie - Vypracované otázky do ekonomie
- BI52 - Diagnostika stavebních konstrukcí (K) - Vypracované dk2
- BS01 - Vodohospodářské stavby - Vypracované otázky
- BV01 - Ekonomie - vypracované otázky
- BB01 - Fyzika - Vypracované příklady
- BE01 - Geodézie - vypracované otázky
- BD02 - Pružnost a pevnost - vypracované verze zkoušky
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - vypracované otázky
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - vypracované otázky do konstrukcí
- BB01 - Fyzika - Fyzika- vypracované otázky z teorie
- 0 - Geodézie I (1) - Vypracované otázky-Soukup
- BV01 - Ekonomie - Vypracované otázky - zkouška 2009
- BG01 - Dějiny architektury a stavitelství - Vypracované odpovědi dle osnovy r.2010
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - vypracované otázky z dopravy
- BG01 - Dějiny architektury a stavitelství - vypracované otázky
- BE01 - Geodézie - Vypracované okruhy otázek
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - vypracované otázky ke zkoušce
- CD03 - Pružnost a plasticita - vypracované otázky ke zkoušce
- BM02 - Pozemní komunikace II - vypracované otázky
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - vypracované příklady ke zkoušce
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - vypracované otázky ke zkoušce
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - vypracované otázky ke zkousce
- BF03 - Zakládání staveb - vypracované otázky
- BW04 - Technologie staveb II - vypracované otázky 2011
- BS05 - Vodní hospodářství krajiny II - Vypracované otázky
- BR06 - Hydrotechnické stavby I - Vypracované otázky
- BR07 - Hydrotechnické stavby II - Vypracované otázky
- BS05 - Vodní hospodářství krajiny II - Vypracované otázky
- CV01 - Ceny ve stavebnictví II - Vypracované otázky
- CV63 - Management stavebního podniku - Vypracované otázky
- CV74 - Integrované systémy managementu - Vypracované otázky
- BL12 - Betonové mosty I - vypracované otázky 1,2,6,7a
- BL12 - Betonové mosty I - vypracované otázky 10a
- BL12 - Betonové mosty I - vypracované otázky 10b
- BL12 - Betonové mosty I - vypracované otázky 11a
- BL12 - Betonové mosty I - vypracované otázky 11b
- BL12 - Betonové mosty I - vypracované otázky 7b
- BL12 - Betonové mosty I - vypracované otázky 9
- BC01 - Stavební chemie - Vypracované otázky ke zkoušce
- CL01 - Předpjatý beton - Vypracované otázky
- BL04 - Vodohospodářské betonové konstrukce - Vypracované otázky
- BD04 - Statika II - VYPRACOVANÉ OTÁZKY
- BI02 - Zkušebnictví a technologie - Vypracované kontrolní testy ze skript a Autotesty
- BO06 - Dřevěné konstrukce (S) - Vypracované otázky - Ing. Milan Šmak Ph.D.
- BE01 - Geodézie - Vypracované otázky
- BF02 - Mechanika zemin - Vypracované otázky 2012
- BE01 - Geodézie - Vypracované otázky podle skript 2012
- BD02 - Pružnost a pevnost - Vypracované otázky ke zkoušce
- BS02 - Hydrologie - Nejčastější otázky u zkoušky-vypracované
- BC01 - Stavební chemie - vypracované otázky
- BL09 - Betonové konstrukce II - vypracované otázky betonové konstrukce II
- BC01 - Stavební chemie - Vypracované otázky na zkoušku
- BL05 - Betonové konstrukce I - Vypracované příklady
- BF02 - Mechanika zemin - Vypracované otázky Weiglová 2013
- BC01 - Stavební chemie - Chemie - vypracované otázky
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Vypracované otázky z dopravy
- BD02 - Pružnost a pevnost - Vypracované testy
- BD03 - Statika I - Statika - vypracované otázky
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Dopravní stavby - vypracované otázky
- BD04 - Statika II - Statika II vypracované otázky
- BH08 - Pozemní stavitelství - vypracované otázky z testů
- BL03 - Betonové konstrukce (E) - Vypracované otázky
- BB01 - Fyzika - VYPRACOVANÉ PRÍKLADY ku skúške
- BC01 - Stavební chemie - Kompaktní tahák (vypracované otázky) část 1.
- BE01 - Geodézie - Vypracované otázky
- BB01 - Fyzika - Vypracované upravené otázky
- BE01 - Geodézie - vypracovane_otazky_2016
- CD03 - Pružnost a plasticita - Vypracovane otazky
- BS04 - Vodní hospodářství krajiny I - Vypracované otázky - pedologie 2016
- CD03 - Pružnost a plasticita - vypracované otázky
- BO09 - Kovové mosty I - vypracované otázky
- BN02 - Železniční stavby II - Vypracované otázky
- BC03 - Chemie a technologie vody - vypracovane otazky z chemie vody
- BF02 - Mechanika zemin - Vypracované zkoušky 2016 - Miča
- BC01 - Stavební chemie - Vypracované otázky
- BB01 - Fyzika - Vypracované zkouškové příklady
- BE001 - Geodézie - Vypracované otázky na zkoušku
- BB001 - Fyzika - Vypracované otázky ke zkoušce
- BC001 - Stavební chemie - vypracované otázky
- BD005 - Pružnost a plasticita - vypracované otázky
- BA004 - Matematika 4 - Vypracované skúškové príklady
- BI002 - Zkušebnictví a technologie - Vypracované otázky
- BE001 - Geodézie - Vypracované otázky ke zkoušce
- BW002 - Technologie stavebních prací 2 - Vypracované otázky z prezentací
- BO002 - Prvky kovových konstrukcí - Vypracované otázky
- BR005 - Hydraulika a hydrologie - Vypracované příklady
- BR005 - Hydraulika a hydrologie - Vypracované laborky
- Bl001 - Prvky betonových konstrukcí - Betonové prvky - vypracované otázky
- Bl001 - Prvky betonových konstrukcí - Betonové prvky - vypracované otázky
- BL005 - Betonové konstrukce I - Betony 1 - vypracované otázky.
- BL011 - Předpjatý beton - Vypracované otázky-Panáček
- NDA015 - Pružnost a plasticita - Vypracované otázky ke zkoušce.
- BOA008 - Kovové konstrukce 1 - vypracované otázky 2023
- BFA012 - Základy geotechniky - Zadání zkoušek a vypracované otázky
- BCA001 - Stavební chemie - Nejlepší vypracované otázky
- BV01 - Ekonomie - otázky a odpovědi
- BH02 - Nauka o pozemních stavbách - Otázky ke zkoušce z pozemních staveb od klimeov-2005
- BA02 - Matematika II - Otázky teorie 1
- BA02 - Matematika II - Otázky teorie2
- BD02 - Pružnost a pevnost - Otázky na pružnost
- BE01 - Geodézie - Gedodézie - otázky +odpovědi
- BE01 - Geodézie - Geo otázky
- BE01 - Geodézie - Hanzl otázky a odpovědi
- BE01 - Geodézie - Otázky ke ZK Geodézie
- BE01 - Geodézie - Otázky ke zkoušce Geodezie 1
- BE01 - Geodézie - Otázky ke zkoušce geodézie moje
- BE01 - Geodézie - Otázky ke zkoušce z geo
- BE01 - Geodézie - Otázky ke zkoušce z Geodezie3
- BE01 - Geodézie - Otázky ke zkoušce z Geodézie
- BF01 - Geologie - Geologie- zpracované otázky z učebnice
- BF01 - Geologie - Otázky z knížky
- BF02 - Mechanika zemin - Mechanika zemin otázky a odpovědi
- BF02 - Mechanika zemin - Otázky ze zkoušek
- BI02 - Zkušebnictví a technologie - Otázky + odpovědi
- BI02 - Zkušebnictví a technologie - Otázky z opor
- BI52 - Diagnostika stavebních konstrukcí (K) - Diagnostika otázky
- BI52 - Diagnostika stavebních konstrukcí (K) - Otázky ke zkoušce diagnostika konstrukcí 2006
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Beton otázky
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Otázky zadání a vypracování
- BO02 - Prvky kovových konstrukcí - Otázky kovy Bajer
- BS01 - Vodohospodářské stavby - Otázky VS2-1
- BV01 - Ekonomie - Otázky a odpovědi
- BV01 - Ekonomie - Otázky financování
- BV01 - Ekonomie - Otázky ekonomie
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - otázky ke zkoušce
- BE01 - Geodézie - otázky ke zkoušce
- BE01 - Geodézie - otázky ke zkoušce
- BE01 - Geodézie - otázky ke zkoušce
- BC01 - Stavební chemie - otázky ke zkoušce
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - otázky ke zkoušce
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - otázky teorie ing. Panáček
- BV01 - Ekonomie - otázky a odpovědi
- BI01 - Stavební látky - Možné otázky
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Otázky
- BW01 - Technologie staveb I - Otázky ke zkoušce
- BH02 - Nauka o pozemních stavbách - Zpracované Fucimanovy otázky
- BV04 - Finance - Otázky z financí k Hejdukové
- BF01 - Geologie - otázky ke zkoušce
- BV01 - Ekonomie - Otázky ke zkoušce
- 0V1 - Základy ekonomické teorie I - Otázky do ekonomie vypracovaný
- BL03 - Betonové konstrukce (E) - Otázky k teorii
- BB01 - Fyzika - otázky ke zkoušce
- BV03 - Ceny ve stavebnictví I - Některé otázky
- BV51 - Pracovní inženýrství (E) - Testové otázky
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Otázky teorie
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - otázky z konstrukcí
- BF01 - Geologie - otázky+výtah z učebnice
- BC01 - stavební chemie - chemie otázky
- BF01 - Geologie - Geologie otázky 2011
- BF05 - Mechanika hornin - otázky k zápočtu
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - otázky ke zkoušce
- CD03 - Pružnost a plasticita - otázky ke zkoušce
- CD03 - Pružnost a plasticita - otázky - salajka
- BM02 - Pozemní komunikace II - otázky na zkoušce
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - otázky ke zkoušce
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - otázky ke zkoušce 2
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - otázky ke zkoušce
- BO04 - Kovové konstrukce I - zkouškové otázky předtermín 20.12 2010
- BO04 - Kovové konstrukce I - zkouškové otázky termín 7.1 2011
- BO04 - Kovové konstrukce I - zkouškové otázky termín 14.1 2011
- BS01 - Vodohospodářské stavby - Přednášky a otázky
- BV04 - Finance - Otázky na ZK 2010/2011 č.1
- BV04 - Finance - Otázky na ZK 2010/2011 č.2
- BH52 - Pozemní stavitelství I (S),(E) - otázky ke zk. 2011
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - zkouska-otázky 3.5.2011
- BO02 - Prvky kovových konstrukcí - otázky ke zkoušce
- BO08 - Kovové konstrukce II - otázky ke zkoušce - Melchcer
- CV09 - Projektové řízení staveb II - Zpracované otázky 2006/2007
- CV70 - Veřejné stavební investice II - Zpracované otázky
- CV73 - Hodnotové inženýrství - Zpracované otázky
- CH53 - Modernizace a rekonstrukce - Zkušební otázky
- BN02 - Železniční stavby II - otázky ke zkoušce - Plášek
- BL12 - Betonové mosty I - otázky
- BO04 - Kovoé konstrukce I - otázky ke zkoušce - Melchcer
- BD01 - Základy stavební mechaniky - teoretické otázky
- BI01 - Stavební látky - Některé testové otázky
- BD03 - Statika I - Otázky - Kytýr
- BW02 - Technologie stavebních prací II - Zpracované otázky
- CL01 - Předpjatý beton - Zpracované otázky
- BI02 - Zkušebnictví a technologie - Současné otázky
- BL02 - Betonové konstrukce (A,K) - otázky 2012, zadání 18.1.2012
- BJ05 - Základy technologických procesů - otázky ke zkoušce
- 0O3 - Kovové konstrukce II - otázky
- 0O3 - Kovové konstrukce II - otázky
- 0O3 - Kovové konstrukce II - otázky
- BD02 - Pružnost a pevnost - otázky
- BD02 - Pružnost a pevnost - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0L6 - Zděné konstrukce - otázky
- 0F5 - Zakládání staveb - otázky
- 0F5 - Zakládání staveb - otázky
- 0F5 - Zakládání staveb - otázky
- 0F5 - Zakládání staveb - otázky
- CV14 - Ekonomické nástroje řízení stavební výroby - otázky
- CV14 - Ekonomické nástroje řízení stavební výroby - otázky
- CW12 - Systémy řízení jakosti - otázky
- CW12 - Systémy řízení jakosti - otázky a odpovědi
- 0O4 - Kovové konstrukce III - kovy-otázky
- 0O4 - Kovové konstrukce III - otázky melcher
- BL11 - Předpjatý beton - otázky
- BN02 - Železniční stavby II - otázky
- BT51 - TZB I (S) - Otazky z opor
- BD03 - Statika I - Teoretické otázky ve statice (Kytýr, Keršner)
- BD03 - Statika I - Teoretické otázky ve statice (Kytýr, Keršner)
- CA01 - Matematika IV (S) - Teoretické otázky ke zkoušce 1
- BI02 - Zkušebnictví a technologie - Otázky a odpovědi ke zkoušce
- BI02 - Zkušebnictví a technologie - Otázky a odpovědi ke zkoušce (starší verze MS Office)
- CO01 - Kovové konstrukce II - Vypsané otázky
- BI02 - Zkušebnictví a technologie - Zkušebnictví - sjednocené otázky z 2 word dokumentů - upravené pro tisk a učení (2012/13)
- BT01 - TZB II - TZB - otázky a odpovědi
- BT01 - TZB II - TZB - otázky + odpovědi verze 2.0
- BH04 - Pozemní stavitelství II (E) - otazky
- BV03 - Ceny ve stavebnictví I - otazky
- BU04 - Informační technologie a systémová analýza - tahaky a otazky
- CV05 - Investování - otázky
- CV04 - Informační systémy a informační management - otazky
- BL02 - Betonové konstrukce (A,K) - Komplet_otazky_2013
- BE01 - Geodézie - otázky ke zkoušce
- BE01 - Geodézie - otázky ke zkoušce
- BE01 - Geodézie - otázky ke zkoušce
- BE01 - Geodézie - otázky ke zkoušce
- BE01 - Geodézie - otázky ke zkoušce
- BE01 - Geodézie - otázky ke zkoušce
- BE01 - Geodézie - otázky ke zkoušce
- BD02 - Pružnost a pevnost - časté otázky z teorie
- BF01 - Geologie - KONTROLNÍ OTÁZKY ze skript
- BF01 - Geologie - Ke zkoušce -> otázky ze skript + rozdělení hornin
- 0C1 - Stavební chemie - opravené a dopracované otázky ke zkoušce
- BC01 - Stavební chemie - opravené a dopracované otázky ke zkoušce
- BV02 - Základy podnikové ekonomiky - Otázky
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - otázky
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - otázky
- BU01 - Informatika - Všechny dostupné otázky z NOVÝCH testů
- BU01 - Informatika - možné otázky v testu
- BU01 - Informatika - možné otázky v testu
- BV06 - Podnikový management I - BV06-otazky
- BS01 - Vodohospodářské stavby - Otázky ke zkoušce
- BH08 - Pozemní stavitelství - otázky 2015
- BM03 - Městské komunikace - otázky 2015
- BL11 - Předpjatý beton - otázky teorie 2015
- BV51 - Pracovní inženýrství (E) - odpovedi na otazky z prezentace za abecedou
- BE01 - Geodézie - Otázky ke zkoušce
- BE01 - Geodézie - Otázky 2016
- BU01 - Informatika - Další otázky
- BS001 - Vodohospodářské stavby - Otázky na test na pc
- BS001 - Vodohospodářské stavby - Otázky z pc testů
- BE001 - Geodézie - Otázky ke zkoušce 2016
- BV02 - Základy podnikové ekonomiky - Otázky ke zkoušce
- BN001 - Železniční stavby 1 - Otázky teórie - 2016/2017
- BF01 - Geologie - Kontrolní otázky ze skript
- BH04 - Pozemní stavitelství II (E) - zpracované otázky
- BH003 - Pozemní stavitelství 3 (S) - Vypracovaé otázky
- BN002 - Železniční stavby II - Vstupní otázky Ríša Svobodů
- BT001 - Technická zařízení budov 1 - testove_otazky
- BC001 - Stavební chemie - Rozdělené otázky z testů dle kapitol skript
- BV002 - Základy podnikové ekonomiky - Otázky ze zkoušky
- BV002 - Základy podnikové ekonomiky - Kvíz na otázky z testu
- BI02 - Zkušebnictví a technologie - Vypracoané otázky ke zkoušce
- AG08 - Obnova památek - otázky
- BT001 - Technická zařízení budov 1 - Testové otázky_opravená verze
- BH058 - Pozemní stavitelství 2 - rozšířené otázky ke zkoušce
- BH058 - Pozemní stavitelství 2 - rozšířené otázky ke zkoušce
- BP003 - Vodárenství - Otázky z testů
- BD004 - Statika 2 - Teoretické otázky (zkrácené)
- BD004 - Statika II - Teoretické otázky (113 otázek)
- BT001 - Technická zařízení budov 1 - Testové otázky ke zkoušce
- BI002 - Zkušebnictví a technologie - Nové otázky u zkoušky
- BL006 - Zděné konstrukce - BL006 - otázky na skúšku
- BR005 - Hydraulika a hydrologie - Otázky ke zkoušce
- BU006 - Informační technologie a systémová analýza - Otázky ke zkoušce
- BU001 - Informatika - Otázky ke zkoušce kratší
- BU006 - Informační technologie a systémová analýza - Otázky ke zkoušce kratší
- BC001 - Stavební chemie - Zpracované otázky z testů
- BA009 - Operační výzkum - Otázky ke zkoušce
- BT002 - Technická zařízení budov 2 - Testové otázky ke zkoušce
- BO002 - Prvky kovových konstrukcí - Otázky a odpovědi ke zkoušce
- BL02 - Betonové konstrukce (A,K) - Praktické otázky BL002 2020-2021
- BV009 - Řízení jakosti - Otázky k zápočtu
- BZ001 - Stavební právo (V, E) - Otázky k zk
- BH001 - Pozemní stavitelství 1 - otázky
- BOA002 - Prvky kovových konstrukcí - Otázky zo skúšok
- BFA002 - Mechanika zemin - otázky ze zkoušek
- NDA015 - Pružnost a plasticita - Otázky ke zkoušce 2022
- NDA015 - Pružnost a plasticita - Otázky 2022 - tahák
- NLA022 - Betonové konstrukce (S) - Otázky ke zkoušce
- NHA040-A - Nauka o budovách 2 - Otázky ke zkoušce
- NLA022 - Betonové konstrukce (S) - Otázky ke zkoušce 2023
- BZ002 - Stavební právo - Otázky
- BOA002 - Prvky kovových konstrukcí - Otázky zo skúšok
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: