- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
kresba ve vývoji dítěte - část
UPV/YS2VP - psychologie
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálKresba jako nástroj poznání dítěte
Člověk je od narození tvorem společenským. Motivace jeho činnosti a chování je určována od prvních kroků života a dále pak během zrání, kdy dochází k formování jeho osobnosti.
Ke své práci jsem zvolila porovnání dvou dětí předškolního věku.
TEORETICKÁ ČÁST
„Předškolním věkem“ můžeme označit období dítěte od tří až do šesti let. Konec tohoto období není určen pouze fyzickým věkem, ale i sociálně, to znamená, nástupem dítěte do základní školy. Období předškoláka je jedním z nejdůležitějších pro jeho správný tělesný i psychický vývoj. Charakteristickým znakem pro toto období je rozvoj pohybové aktivity a intenzivního smyslového a citového vnímání. Formují se základy osobnosti, zrychluje se proces osamostatňování. Období předškolního věku (3 – 6 let) je označováno jako věk iniciativy, jehož hlavní potřebou je aktivita a jejím důsledkem „sebeprosazení“.
Vývoj základních schopností a dovedností předškolního dítěte:
Motorický vývoj:
zdokonalování a zlepšení pohybové koordinace, hbitost, elegance pohybů
zručnost - projevuje se větší soběstačností (samostatně jí, obléká se, umí si dobře umýt
ruce, menší pomoc dospělých na toaletě…)
- projevuje se i při hraní, například s kostkami, plastelínou a obzvlášť při kresbě - uplatňuje rychlý růst svého rozumového pochopení světa - nakreslení slunce, postavy
Řeč – značné zdokonalení, je patrná například ve výslovnosti, dítě se učí jednoduché říkanky, písničky, používá delší věty. Začíná užívat řeči k regulaci svého chování.
Růst poznatků o sobě a okolním světě – zná své jméno, zlepšují se znalosti o světě věcí a lidí.
vnímá barvy, učí se je pojmenovávat
Paměť - pamatuje si nejlépe materiál, který působí citově
v druhé polovině předškolního věku pozorujeme úmyslné zapamatování
u předškoláků se paměťové procesy uskutečňují zcela mechanicky, dítě má sklon si
vybavovat věci podle zvuku, barvy, tvaru, polohy
úsudky jsou závislé na názoru – zpravidla na vizuálním tvaru
rozvíjí se rozsah a trvalost paměti
Myšlení - pokrok ve všech formách myšlení - v pojmech, soudech, úsudcích
rozvíjí s
Vloženo: 9.06.2010
Velikost: 67,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz