- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Soma, MR, Oftalmo
SZ7BP_SP1P - Speciální pedagogika 1
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálSomatopedie
Klasifikace pohybových vad
Podle doby vzniku:
vrozené
získané
Podle stupně:
obrny
deformace
malformace
amputace
Obrny
parézy – částečné ochrnutí
plégie – úplné ochrnutí
monoparéza/plégie
diparéza/plégie
triparéza/plégie
kvadruparéza/plégie
hemiparéza/plégie
diparéza
X
hemiparéza
Dětská mozková obrna (DMO)
prenatální, perinatální, postnatální vznik
cca 50 % - novorozenci s váhou pod 1500 g
hybné postižení (HM,JM)
poruchy koordinace a síly svalové činnosti
vady řeči – dysartrie
66 % snížený intelekt
až 70 % epileptické záchvaty
smyslová postižení
Dětská obrna
infekční onemocnění – horečnaté onemocnění → ochrnutí svalů na končetinách
intelekt nepoškozen
vakcína
Deformace
skolióza
kyfóza
lordóza
plochá noha
progresivní svalová dystrofie
Epilepsie
záchvatové onemocnění
různý stupeň:
generalizované tonicko-klonické - křeče, pád, možnost zmodrání, pomočení
X
absence – dítě má prázdný výraz, zírá a může sebou trochu trhat, nebo mrkat; toto trvá několik sekund
Zásady jednání při epilepsii
1. Chránit hlavu (podložit polštářem či svinutým šatstvem).
2. Nesnažit se vložit něco mezi zuby.
3. Nepodávejte nic k pití.
4. Opatrně uvolnit těsný oděv kolem krku.
5. Nevolat sanitku nebo lékaře, pokud není záchvat delší než 5 minut.
6. Jakmile je to možné, obrátit dítě na bok do pololežící polohy, abychom napomohli dýchání a celkové rekonvalescenci. Utřít sliny kolem úst.
7. Nepodléhat zmatku. Jestliže je potřeba odpočinek, učinit k tomuto účelu přípravy a zůstat u dítěte tak dlouho, dokud nenabude plného vědomí.
8. Jestliže došlo k pomočení, přikrýt dítě, abychom předešli rozpakům. V případě, že k tomu dochází častěji, mělo by mít dítě náhradní oděv ve škole. Obvykle není nutné posílat dítě po záchvatu domů. Má-li učitel pocit, že období dezorientace pokračuje, spojit se s rodiči a dohodnout postup řešení.
Podmínky integrace TP žáků
sociální adaptabilita žáka
dostatečná míra volních vlastností
vhodné architektonické uspořádání budovy školy, bezbariérové prostředí
odpovídající technické vybavení školy pro samostatný pohyb žáků (rampy, plošiny)
vhodné didaktické pomůcky, kompenzační pomůcky
pomůcky k rozvoji manuálních dovedností (ježci, míčky, stavebnice, …)
Didaktické pomůcky pro TP
trojhranný program – psací potřeby
psací deska s magnetickým pravítkem
protismykové podložky
pc
Kompenzační pomůcky pro TP
Mentální retardace
postihuje celou osobnost člověka – duše
Vloženo: 25.04.2009
Velikost: 111,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz