- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálPracovní list k terénnímu cvičení z fyziky č.1
Název úlohy:
Vytvořte čtverec o ploše 16 m2
Pomůcky:
Pásmo, 4 kolíky, papír, tužka, kalkulačka
Náročnost:
20 minut
Vypracování:
Zvolili jsme metodu měření pomocí kroků.Uděláme podél pásma 10 kroků, konečnou vzdálenost vydělíme deseti a tímto získáme délku jednoho kroku.Poté spočítáme délku jedné strany čtverce a počet kroků potřebný na odkrokování jedné strany čtverce.
Naměřená vzdálenost deseti kroků:
7,3
m
Vypočítaná vzdálenost jednoho kroku:
0,73
cm
Délka jedné strany čtverce:
4
m
Počet kroků na jednu stranu čtverce:
5,5
kroků
Odkrokujeme všechny strany čtverce a poté přeměříme rozměry odkrokovaného čtverce a porovnáme.
Odkrokovaná délka strany A:
4,2
m
Odkrokovaná délka strany B:
4,6
m
Odkrokovaná délka strany C:
3,5
m
Odkrokovaná délka strany D:
3,8
m
Skutečná délka stran:
4
m
Odchylka délky strany A:
0,2
m
Odchylka délky strany B:
0,6
m
Odchylka délky strany C:
0,5
m
Odchylka délky strany D:
0,2
m
Průměrná odchylka:
0,375
m
Odhadneme plochy odkolíkované ostatními skupinami a porovnáme se skutečnými rozměry.
Odhad plochy vytvořené skupinou A:
30
m2
Rozměry plochy vytvořené skupinou A:
24
m2
Odhad plochy vytvořené skupinou B:
20
m2
Rozměry plochy vytvořené skupinou B:
20
m2
Závěr:
Určování vzdálenosti metodou krokování není velice přesné. Při krokování čtverce o obsahu 16 m2 byla průměrná ochylka krokované strany od skutečného rozměru 37,5 cm
Pracovní list k terénnímu cvičení z fyziky č.2
Název úlohy:
Přenášení délky
Pomůcky:
Pásmo, kolík, papír, tužka
Náročnost:
5 minut
Vypracování:
Zvolili jsme metodu přenesení pomocí řetezu studentů držících se spolu za natažené ruce. Jako počáteční vzdálenost byla zvolena vzdálenost mezi pouliční lampou a stromem. Tuto vzdálenost jsme přenesli na opačnou stranu stromu. Poté jsme obě vzdálenosti přeměřili a porovnali.
Původní vzdálenost:
8,2
m
Přenesená vzdálenost:
8
m
Odchylka vzdáleností:
0,2
m
Závěr:
Přenášení vzdálenosti totou metodou také není moc přesné. Po přenesení původní vzdálenosti 8,2m jsme získali novou vzdálenost 8m. Odchylka přenosu tedy byla 0,2m.
Domácí úkol:
Co je to krokoměr?
Krokoměr je jednoduché zařízení sloužící k počítání našich kroků a které obsahuje mechanické kyvadlo, které při každém kroku vykoná jeden kmit. Každý kyvadla do snímače j
Vloženo: 24.04.2009
Velikost: 167,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz