- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálSROVNÁNÍ KVALITY U TŘÍ ZPŮSOBŮ SBĚRU DATtazateltelefonpošta(1) Návratnost U vzorku celkové populacedobrádobrádobrá U vzorku specifické populacedobrádobrádobrá(2) Možnost získání reprezent. vzorku Vyrovnat zkreslení z odmítnutí dobrádobrášpatná Kontrola kdo vyplňuje dotazníkdobráucházejícíšpatná Přístup k respondentůmucházejícídobrádobrá Získání správných adres (telefonů)ucházejícídobrádobrá(3) Limity vůči formě dotazníku Schopnost čelit zkreslení vyvolaném: Délkou dotazníku dobráucházejícíucházející Složitostí otázekdobrášpatnáucházející Vynechanými odpověďmidobrádobráucházející Nudnými otázkami dobrá ucházející špatná Otevřenými otázkamidobrádobrášpatná Filtračními otázkamidobrádobráucházející Sledem otázekdobrádobrášpatná(4) Kvalita odpovědí Zamezení stylizace odpovědíšpatnáucházejícídobrá Schopnost čelit zkreslení vyvolaném: Rysy tazatelešpatnáucházejícídobrá Názory tazateleucházejícíucházejícídobrá Vlivem jiných osobucházejícídobrášpatná Odbýváním práce, podváděnímšpatnáucházejícídobrá Možnost R poradit se s jinýmiucházejícíšpatnádobrá(5) Realizace výzkumu Snadnost sestavení pracov. týmušpatnádobrádobrá Rychlost sběruucházející*dobráucházející NákladyšpatnáucházejícídobráPramen: De Vaus str. 113* Zde se odlišujeme od originálu tabulky (původně známka „špatná“ je zaměněna za „ucházející“. ČR má malou rozlohu, respondenti nejsou tak geograficky rozptýleni jako je tomu v USA či Austrálii, odkud pocházejí autoři originálních textů – D. Dillman a D. de Vaus).===========================================================================OBVYKLÝ VÝPOČET NÁVRATNOSTI: (uskuteč. rozhovorů) Počet navrácených dotazníkůNávratnost = ------------------------------------------------------------------------------- . 100 N ve vzorku - (R neschopni šetření + R nedosažitelní)MĚŘENÍ FAKTOGRAFICKÝCH ÚDAJŮ1 Jasné cíle otázek2 Jak si poradit se složitými pojmy?3 Problém vědomostí a rozpomínání respondentů4 Jak minimalizovat stylizaci respondentů?----------------------------------------------------------------------1 Jasné cíle otázek Než začneme s formulacemi otázek, musíme znát přesné cíle otázek Příjem re
Vloženo: 24.02.2014
Velikost: 25,22 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu SOC751 - Výběrová šetření v sociologiiPodobné materiály
- ENS107 - Dějiny přírodních věd - Dějiny přírodních věd Úvod
- SOC142 - Sociologie města - Sociologie mesta úvod
- SOC154 - Sociologie umění - Úvod
- SOC710 - Sociologické aspekty migrace - Úvod
- SPP211 - Drogy a společnost - Úvod
- ENS107 - Dějiny přírodních věd - Dějiny přírodních věd Úvod
- SOC142 - Sociologie města - Sociologie mesta úvod
- SOC154 - Sociologie umění - Úvod
- SOC710 - Sociologické aspekty migrace - Úvod
- SOC751 - Výběrová šetření v sociologii - Úvod
- SPP211 - Drogy a společnost - Úvod
- MVZ402 - Geopolitika: teorie a případové studie - Úvod do geopolitiky
- MVZ416 - Radikalismus na Blízkém východě - Úvod
- PSY701 - Uvedení do psychologie - Úvod do metodologie psychologického výzkumu
- PSY702 - Psychologie osobnosti - Pojem osobnosti úvod
- BSS102 - Dějiny strategie a strategického myšlení - Úvod
- ENS104 - Základy geografie - Úvod do studia geografie
- ENS108 - Ekologie krajiny - Úvod
- ENS114 - Úvod do studia environmentalistiky - Úvod
Copyright 2024 unium.cz