- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálKulturní produkceDiMaggio, Paul: Market Structure, the Creative Process, and Popular Culture: Toward an Organizational Reinterpration of Mass-Culture TheoryAutor se vymezuje proti představě silných homogenizujících účinků masové kultury. Kulturní průmysl nabývá různých ogranizačních forem, které ovlivňují diverzitu a míru inovace kulturních produktů. DiMaggio chce zodpovědět dvě otázky: Jak je možné, že některé kulturní průmysly odpovídají masově-kulturnímu modelu, zatímco jiné produkují rozmanité zboží pro menší trhy? Jaký vývoj v tomto směru můžeme očekávat? Navržený model zahrnuje: a) strukturu trhu, b) organizaci „kreativního“ procesu, c) stupeň inovace a diverzity populárně-kulturních produktů a stojí na předpokladech, že: management kulturního průmyslu usiluje o předvídatelnost, lidé požadují rozličné kulturní zboží, tvůrci touží po inovacích3 typy systémů kulturní produkce, založené na vyjednávání (brokerage): 1) pure- vyjednávač slouží jak managementu kulturní organizace, tak tvůrcům 2) entrepreneuial- na vyjednávači leží vysoké rozhodovací pravomoce 3) centralized- je typický pro kulturní průmysly s vysokou mírou vládní regulace a monopolostickým prostředím Peterson, Richard. Why 1955? Explaining the Advent of Rock.Peterson na rozdíl od přístupů akcentujících faktory na straně poptávky nebo přístupů zaměřující se na samotné tvůrce kultury nahlíží proces kulturní změny z hlediska změn v organizačních strukturách kulturního průmysluKlade si otázku, jak je možné, že rocková hudba získala náhle na takové oblibě v polovině 50. let?A odpovídá na ni zkoumáním fa
Vloženo: 24.02.2014
Velikost: 19,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu SOC133 - Sociologie kulturyPodobné materiály
- SOC133 - Sociologie kultury - Kulturní forma
- SOC133 - Sociologie kultury - Kulturní inovace
- SOC133 - Sociologie kultury - Kulturní průmysl
- SOC133 - Sociologie kultury - Kulturní rámce
- SOC133 - Sociologie kultury - Kulturní repertoáry
- SOC154 - Sociologie umění - Sociální produkce umění
- SOC154 - Sociologie umění - Sociální produkce umění
Copyright 2024 unium.cz