- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Fowler navrhování otázek
SOC751 - Výběrová šetření v sociologii
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálNavrhování otázek za účelem získání faktografických dat – Fowler
teoreticky je možno uvedené informace objektivně měřit
zaměřené na charakteristiky lidí, jiné na počítání či popisy událostí
na co je otázka spíš zaměřena může tlačit na řešení návrhu otázky
dobrá otázka
definování námitek a určení druhu potřebných odpovědí za účelem vyrovnat se s cíli
zajištění toho, aby všichni respondenti chápali význam otázky shodně
klást otázky, na něž lidé znají odpověď ( lidé neumí odpovědět ze tří důvodů
nikdy neměli informaci ke zodpovězení
info mají, ale nejsou schopni si na ně vzpomenout přesně či do té míry, jak vyžaduje otázka
mají potíže události přesně časově seřadit
pokládání otázek, na něž respondenti umí odpovědět tak, jak to otázka vyžaduje
pokládat otázky na něž respondent bude chtít odpovědět
Cíle otázky
rozdíl mezi cílem otázky a otázkou samotnou je rozdíl rozhodující
cíl určuje druh odpovědi
někdy vzdálenost cíle a otázky krátká
navrhnout nástroje výzkumu tak, že vytvoří podrobný seznam otázek a plán analýzy, který naznačí budoucí využití dat
můžeme si vytvořit schéma výzkumu
nástin procesu návrhu otázky
vztažením navrhovaných otázek k návrhu cílů lze určit slabiny určených cílů
určení cílů dopředu výzkumníkovi připomene, že navrhování otázek, jež budou lidé schopni a ochotni odpovědět, je úkol samostatný, odlišný od cíle výzkumu
Definování pojmů a termínů
zajistit, aby respondenti chápali to, o čem se má vypovídat, aby si mohl být výzkumník jist, že všichni respondenti stejně chápali to, o čem se má vypovídat, aby si mohl být výzkumník jist, že všichni respondenti používali stejné definice
dva postupy k zajištění shodného chápání termínů
výzkumník může podat všechny požadované kompletní definice, aby se vyřešily všechny dvojznačnosti nebo jejich většina
můžeme požádat respondenty, aby poskytli všechny potřebné informace, aby výzkumník mohl přesně roztřídit události respondentů
vkomponovat definice do otázek je určitě nejběžnějším způsobem tvorby otázek průzkumu, jimž obvykle rozumí
někdy jsou formulační problémy příliš složité na to, aby se daly řešit jednoduchou změnou pár slov nebo přidáním věty do závorky
pokud je příliš důležitá ( není nejlepší poskytnout vyčerpávající, složitou definici
jednou z možností je dodat zvláštní otázky, které by pokryly běžně vynechávané druhy událostí
( zjednoduší úkol respondenta
ujistíme se, že běžně vynechávané činnosti zahrne do celkového počtu
složité definice nemá smysl sdělovat : položíme sérii otázek a sloučit součásti do konkrétní definice
výhody tohoto postupu
vyjasňuje otázky, není nutné dávat obtížnou definici
činí to respondentům úkol jednodušším
Vloženo: 24.02.2014
Velikost: 47,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu SOC751 - Výběrová šetření v sociologiiPodobné materiály
Copyright 2024 unium.cz