- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Technologie_IS_tahak
PA102 - Technologie informačních systémů I
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálKlient (tenký klient) Uživatelské rozhraní, část aplikační logiky (úspora HW, snažší správa,bezpeč., ↓záplat, upgrade)
Server (tlustý klient) Zbytek aplikační logiky, data, spojení s jinými systémy
*úspora paměti, nákladů koordinace (data většinou pouze 1, opravy na jediném místě), výkonu
3vrstvá Klient(uživ.rozhr.)>Apl.servr(apl.vrstva)>Datový server(d.vrstva-data)+jiné aplikace
RSI-repeated strain injuries=skupina objektivně zjistitelných nemocí z povolání
příznaky - třes, neobratnost rukou, necitlivost, brnění, ztuhlost,potíže při běž. Činnostech
rizika – čaté použ. PC, nuda, naštvanost, nehty, sezení, kouření, špatná ergonomie, málo cvič.
SWOT technika volby cílů s atributy: interní s-přednosti, w-slabiny, externí o-příležitosti, t-hrozby
so-útok-jak uplatnit přednosti,st-obrana-jak odvrátit hrozby, wo-posílení-jak se zbavit nedostatků, wt-krize-jak snížit škody
Koalice majitelé-zisk(udržet dobré pracovníky), zaměstnanci-↓práce↑peněz(nežádat nereál. mzdy),
partneři-dodavatelé↑termíny↑cena↓kvalita, odběratelé↓↓↑(vyjít vstříc), státní orgány-zaměstnanost, daně.
Spol.zájem-dlouhodobá prosperita>IS prospěšný pro všechny
Výběr řízení 1°veřejná poptávka, příjem a vyhodnocení nabídek, výběr*,smlouva
Poradci-terno ▲↑znalosti, umí hledat lidi, vlivní, nemají přímou zodpovědnost, ▼jen nepřímá kontrola,střet zájmů
Úspěch zainte uživ.,podpora managmentu uživ., jasné požadavky, real. očekávání, správná dekomp. Úkolů
Potíže neví co chce, neúplnost požadavků, ↓podpora managementu, nedostateč.technologie,↑očekávání, termíny
Neúspěch ↓požadavky, nezájem uživatelů, ↓zdroje(peníze, čas), nereal.očekávání, ↓podpora managementu
Další velikost úkolu, nepřímé efekty, existenční ohrožení, ztráta pozic, skrytá rizika(ztráta znalostí)
Specifikace požadavků spolupráce dodavatele + uživatele a oponován managementem konc. uživ.
Nebezpečí těch „co jsou u toho“, omezení na požadavků min., ↓znalost IT, co lze a nelze
úplné – ve všech aspektech, vystop. – u každého důvodu je možné zjistit proč byl formulován
ověřitel. – není vhodné mít požadavky, kt. nelze testovat, modifik. – změny se provádějí snadno a srozumitelně
bezrozpor. – neobsahovat požadavky, kt. Jsou ve sporu, konzistent. – podobné podobně, stejné stejně
Vodopád vize>specifikace>návrh>kód>testy>předání*>údržba (data, prog. Testů + dokumentace)
Odborný článek odlišné profese, přesnost vyjadřování, požadavky na uživ. Fce v jaz. Uživ.
(+) plyn. přechod od form.cílů k požadavkům, lze se dohodnout o používaném jazyce, vágní>definice
(-) nejasnosti, ↓mat.důkaz (obr.-oponentury), jazyk není dokonalý a není strandardizován, ↓prototyp
BPR business process reingeneering – radikální, neměnit r. Procesy pokud to není nezbytně nutné
NDR – úplná, drahá a dluohodobá| revoluční změny > většinou zhoršení výsledků
(-) založené na zkušenostech při R se ztratí, kulturní bariéry, kvalifikace zaměstnaců,
Minimalizace rozsahu Začínat od co nejmenšího již užitečného sys., Proč
Úzké místo dle teor.omez. Existuje 1 ÚM. ÚM je char. systému. Pokud ho nevyřešíme nedojde při investicích
k zlepšení chování sys. (lidé, výrobky, kapacita,..). Určení je problém(neúplné info)>zkušenost, intuice.
Různé pro doby výhledu. (-) nedokument.a opomenuté předpokl., nejasné a nevystop. Požadavky
Hodnocení rizika Tabulka(interaktiv, #uživ, velikost dat, kritičnost, velikost, rozsah, zabezpeč.)
1) Prokaždý aspekt vemu číslo sloupce(0-4) a zmenším o č. odpovídající dosavadní zkušenosti. Sečtu.
2) +2 je-li restart, +1 když nový typ úlohy, nový partner, špatná spolupráce, podpora managmentu
větší než 4 > nezahájím, 3-4 výjmečně. Systém,který implementujeme nesmí být technicky podstatně náročnější
na vývoj, než systémy, se kterými jsme dosud měli zkušenosti.
Ergonomie jaká opatření učinit, aby práce co nej
Vloženo: 26.04.2009
Velikost: 249,43 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz