- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Zapisky 20_10_2008
JAP107 - Identita moderního Japonska
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál20. 10. 2008
Harumi Befu: Anthropolical analysis of Nihonjinron – Hegemony of Monogeneity
- zpracová vá vý voj japonska od poč . 19. stol. do konce 19. stol.
způ sob vní má ní toho, co to znamená ‚ bý t Japoncem ‘ , se mě ní , např . na zá kladě ná roda, vůč i ně muž se japonská ná rodní identita vymezuje
- pů vodně Čí na, poté Evropa, po WWII USA
- kdy ž se Japonsku daří (vyhrá vá vá lky, má dobrou hospodář skou situaci), př evaž uje p ozitivní kulturní nacionalismus et vice versa
18.stol. a první polovina 19. století
- kokugaku (ná rodní nauka) – uč enci definovali japonskou identitu v kontrastu s dobový m obdivem k čí nské kultuř e ( kangaku ), která kladla dů raz na neokonfuciá nství , mě la vel ký vliv na japonskou feudá lní stá tní sprá vu
- - mezi uč ence patří Kamo Maguč i , jeho žá k Motoori Norinaga a jeho žá k Hirata Acutane
- - primá rní vý znam v identitě hrá la cí sař ská instituce (pů vod od Amaterasu )
- - dá le estetické principy (např . mono no aware – melancholická a nostalgická schopnost vcí tě ní se do pří rodní ch jevů , vě domí krá sy a zá roveň pomí jivosti )
- - é tos jamato gokoro (srdce Japonska)
- - Norinaga ří ká , ž e japonská kultura je nadř azená té čí nské
- - Tokugawské období ( 1600 - 18 6 8 ) je spojeno s rozpory ve společ nosti (-> ekonomický ú padek) , ke konci vnucení nevý hodný ch obchodní ch smluv od zá padní ch ná rodů
- kromě kokugaku fungují ješ tě další š koly, např. rangaku – zá padn í studia, kangaku
- od konce 18. stol. ná rů st zá padní ch zá moř ský ch cest ; nespokojenost -> cesta komodora Perryho ( kurofune – č erné lod ě ) – ve dvou vý pravá ch, cí lem byly obchodní smlouvy se šó guná tem -> vyvrcholení dlouholeté krize
- -> vystupuje opozice – domé ny ( han ) Čóšú
Vloženo: 24.04.2009
Velikost: 88,18 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu JAP107 - Identita moderního Japonska
Reference vyučujících předmětu JAP107 - Identita moderního Japonska
Podobné materiály
- JAP106 - Úvod do náboženství v Japonsku - Zapisky 29_9_2008
- JAP106 - Úvod do náboženství v Japonsku - Zapisky
- JAP106 - Úvod do náboženství v Japonsku - Zapisky_20_10_2008
- JAP106 - Úvod do náboženství v Japonsku - Zapisky_22_9_2008
- JAP106 - Úvod do náboženství v Japonsku - Zapisky_3_11_2008
- JAP106 - Úvod do náboženství v Japonsku - Zapisky_6_10_2008
- JAP107 - Identita moderního Japonska - Zapisky _22_9_2008
- JAP107 - Identita moderního Japonska - Zapisky_13_10_2008
- JAP107 - Identita moderního Japonska - Zapisky_29_9_2008
- JAP107 - Identita moderního Japonska - Zapisky_3_11_2008
- JAP107 - Identita moderního Japonska - Zapisky_6_10_2008
- NJII_22 - Historische Entwicklung I - Zapisky_stanovska
- NJII_252 - Deutsche Gegenwartsliteratur II - Nemecka_literatura_XX.stoleti_zapisky
- NJII_39 - Literatur in der DDR - Zapisky
- US_57 - Kapitoly z dějin světové jazzové hudby - Zapisky1
- UZB001 - Psychologie pro učitele I - Zapisky
- UZB001 - Psychologie pro učitele I - Zapisky_obecna_cast
- UZB004 - Psychologie pro učitele II - Zapisky
- PB11PA3 - Obecná pedagogika - zápisky z obecné pg se Švaříčkem
Copyright 2024 unium.cz