- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál-1
-1
-1
1
30
10
x1
1
0
0
0
1
0
6
zj - cj
0
0
1
0
5
0
75
používáme koeficienty ve výsledné tabulce , podle vzorce λk = (- βr / αrk ) pokud je αrk > 0 pak děláme maximum pro αrk < 0 děláme minimum, pokud neexistuje αrk > 0 pak klademe -∞
pokud neexistuje αrk < 0 pak klademe ∞
V našem případě
λ1
x4
b
α 4
λ1
1
3
0
-----
0
30
-1
30
0
6
0
----
pokud neexistuje αrk > 0 pak klademe -∞
λ1 < - ∞ ; 30 >
λ2
x5
B
α 5
λ2
0
3
-1
3
1
30
-1
30
0
6
1
-6
pro αrk < 0 děláme minimum
λ2 < -6 ; 3 >
λ3
x6
B
α 6
λ3
0
3
0
----
0
30
1
30
1
6
0
----
pokud neexistuje αrk < 0 pak klademe ∞
λ1 < 30 ; ∞ >
intervaly přípustných změn složek bi spočteme tak, že k b ve výchozí tabulce při čteme horní a dolní mez λk
b1 = < - ∞ ; 9 + 30 > = < - ∞ ; 39 >
b2 = < 45 - 6 ; 45 + 3 > = < 39 ; 48 >
b2 = < 6 + 30 ; ∞ > = < 36 ; ∞ >
oblast přípustných hodnot pro parametry λk spočteme tak, že modrá čísla ve výsledné tabulce přiřadíme k λk a dáme ≥ - zelená čísla ve sloupci b ve výsledné tabulce
0 λ1 – 1 λ2 + 0 λ3 ≥ -3
-1 λ1 - 1 λ2 + 1 λ3 ≥ -30
0 λ1 +1 λ2 + 0 λ3 ≥ -6
Dualita
a) Ax ≤ b
Ax ≤ b ( y ≥ 0
x ≥ 0 ( A(transponované)y ≥ c
cy = zmax ( by = fmin
b) Ax ≥ b vynásobíme celé -1
- Ax ≤ - b ( y ≥ 0
x ≥ 0 ( A(transponované)y ≥ c
cy = zmax ( by = fmin
c) Ax = b
Ax = b ( y = libovolné
x ≥ 0 ( A(transponované)y ≥ c
cy = zmax ( by = fmin
příklad
x1
+
3x2
≥
8
x1
+
3x2
≤
8
2x1
+
5x2
=
8
x1
≥
0
x2
libovolné
z = 2x1 + 4x2 … max
První rovnici děláme podle b)
Druhou rovnici děláme podle a)
Třetí rovnici děláme podle c)
- x1 - 3 x2 ≤ -8 y1- y1 + y2 + 2 y3 ≥ 2
+ x1 + 3 x2 ≤ 8 y2- 3 y1 + 3 y2 + 5 y3 = 4
2 x1 + 5 x2 = 8 y3y1,2 ≥ 0
x1 ≥ 0 y3 = libovolné
x2 = libovolné
z = 2 x1 + 4 x2 … maxf = - 8 y1 + 8 y2 + 8 y3 … min
čísla se v nerovnicích mění podle barev
Vloženo: 1.04.2011
Velikost: 142,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: