- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
perspektivita
EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice))
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálPerspektivita > 0 není optimální, je třeba obsadit takovou buňku převáženým množstvím pomocí Dantzigova uzavřeného obvodu.
S1
S2
S3
S4
ai
D1
7
10
9
4
10
D2
2
3
3
7
10
D3
6
1
9
5
25
D4
9
1
9
3
20
DF
0
0
0
0
?
bj
10
20
20
20
∑70
Výchozí zadání
Máme 4 dodavatele D a 4 spotřebitele S, jejichž kapacity a požadavky jsou vyjádřeny v následujících vektorech.
a = (10, 10, 25, 20)T
b = (10, 20, 20, 20)
Matice sazeb C vyjadřuje ohodnocení přepravy jednotky množství na vzdálenost přepravy [t. km] - tunokilometry.
1. krok – vyvážení dopravní tabulky
… součet kapacit dodavatelů se musí rovnat součtu kapacit spotřebitelů.
V tomto případě je úloha nevyvážená. Poptávka převyšuje nabídku, Spotřebitelé tedy požadují více zboží, než jsou dodavatelé schopni dodat (vyrobit).
Pro vyvážení úlohy doplníme fiktivního dodavatele DF a přidělíme mu chybějící kapacitu (5) a 0 sazby.
S1
S2
S3
S4
ai
D1
7
10
9
4
10
D2
2
3
3
7
10 + ε
D3
6
1
9
5
25 5
D4
9
1
9
3
20
DF
0
0
0
0
5
bj
10
20
20
20
∑70
2. krok – nalezení výchozího řešení
- Pomocí Indexové metody
vybereme minimální sazbu z tabulky a přiřadíme jí množství min (ai; bj)
vyškrtneme řadu (řádek nebo sloupec), ve kterém jsme vyčerpali kapacitu/požadavek
pokračujeme stejným způsobem až do obsazení tabulky
pokud dojde k situaci ai = bj v našem případě = 10, vybereme si, zda škrtneme řádek či sloupec a do zbylé řady (neškrtnutý řádek nebo sloupec) přidáme kapacitu ε, kterou umístíme do pole s nejnižší sazbou. A pokračujeme dále...
S1
S2
S3
S4
ai
D1
7
10
9
4
10
D2
2
3
3
7
10 + ε
D3
6
1
9
5
25 5
D4
9
1
9
3
20 + ε
DF
0
0
0
0
5
bj
10
20
20 10 5 0
20
∑70
3. krok – vypočteme hodnotu účelové funkce a zjistíme případnou degeneraci ve výchozím řešení
ÚF (min) =
Degenerované řešení: počet obsazených polí < m+n-1
m ... počet dodavatelů
n ... počet spotřebitelů
výchozí řešení je nedegenerované
4. krok – test optima
určíme hodnoty duálních proměnných ui a vj
první proměnnou položíme rovnu 0
- nejlépe tu, v jejíž řadě (řádku nebo sloupci) je nejvíce obsazených polí
a pomocí ní dopočítáme ostatní podle vzorce ui+vj = cij v obsazených polích
doplníme do tab
Vloženo: 29.03.2011
Velikost: 316,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice))
Reference vyučujících předmětu EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice))
Podobné materiály
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - perspektivita
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - perspektivita
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - perspektivita
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - perspektivita
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - perspektivita
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - perspektivita
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - perspektivita
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - perspektivita
Copyright 2024 unium.cz