- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálpověď (a): zachování druhu
Odpověď (b): přežití a reprodukci jedince
Odpověď (c): zachování a rozšíření druhu
53. Otázka: Exklusivní fitness
Odpověď (a): vyjadřuje dobrou fyzickou kondici
Odpověď (b): je míra prosazení vlastních genů do další generace prostřednictvím svých potomků
Odpověď (c): je míra prosazení vlastních genů do další generace prostřednictvím potomků svých a potomků příbuzných
54. Otázka: Inklusivní fitness
Odpověď (a): je míra prosazení vlastních genů do další generace prostřednictvím potomků svých a potomků příbuzných
Odpověď (b): je míra prosazení vlastních genů do další generace prostřednictvím svých potomků
Odpověď (c): vyjadřuje skrytou dobrou fyzickou kondici
55. Otázka: Reprodukční systémy typu r – selekce jsou typické tím, že
Odpověď (a): fitness se dosahuje reprodukcí na kvantitu – organizmy tohoto typu mívají krátký
život, bývají malí, slabí, produkují množství mláďat při malé, či žádné rodičovské péči
Odpověď (b): fitness se dosahuje reprodukcí na kvalitu – organizmy tohoto typu mívají dlouhý život, bývají silní nebo schopní účinné obrany, produkují málo potomků při významné a většinou dlouhodobé rodičovské péči
Odpověď (c): fitness se dosahuje kombinací reprodukce na kvantitu a na kvalitu, kdy záleží na prostředí, která strategie se uplatní
56. Otázka: Reprodukční systémy typu K–selekce jsou typické tím, že
Odpověď (a): fitness se dosahuje reprodukcí na kvantitu – organizmy tohoto typu mívají krátký život, bývají malí, slabí, produkují množství mláďat při malé, či žádné rodičovské péči
Odpověď (b): fitness se dosahuje reprodukcí na kvalitu – organizmy tohoto typu mívají dlouhý život, bývají silní nebo schopní účinné obrany, produkují málo potomků při významné a většinou dlouhodobé rodičovské péči
Odpověď (c): fitness se dosahuje kombinací reprodukce na kvantitu a na kvalitu, kdy záleží na prostředí, která strategie se uplatní
57. Otázka: Reprodukční systémy typu r–selekce jsou výhodné v prostředí
Odpověď (a): mírného pásu, které je klimaticky stabilizované a organismy nemusí čelit extrémním podmínkám prostředí, jako je nízká, či vysoká teplota, vlhkost apod.
Odpověď (b): nejistém a nebezpečném, ve kterém většina mláďat nepřežije. Čím více se vyprodukuje mláďat, tím větší šance, že některé přežije
Odpověď (c): stabilizovaném s relativně predikovatelnými zdroji a relativně malým nebezpečím. Nejlepší kompetitorem se stává, kdo má nejvíce času rozvinout sílu, zkušenost, případně velikost
58. Otázka: Reprodukční systémy typu K–selekce jsou výhodné v prostředí
Odpověď (a): mírného pásu, které je klimaticky stabilizované a organismy nemusí čelit extrémním podmínkám prostředí, jako je nízká, či vysoká teplota, vlhkost apod.
Odpověď (b): nejistém a nebezpečném, ve kterém většina mláďat nepřežije. Čím více se vyprodukuje mláďat, tím větší šance, že některé přežije
Odpověď (c): stabilizovaném s relativně predikovatelnými zdroji a relativně malým nebezpečím. Nejlepší kompetitorem se stává, kdo má nejvíce času rozvinout sílu, zkušenost, případně velikost
59. Otázka: Z hlediska reprodukčního systému (monogamie, polygynie a polyandrie se u
člověka nevyskytuje
Odpověď (a): polygynie
Odpověď (b): polyandrie
Odpověď (c): žádný z uvedených typů (tzn., že v různých lidských kulturách se můžeme setkat monogamií, polygynií i polyandrií)
60. Otázka: Atraktivita
Odpověď (a): je termín, který vyjadřuje míru, do jaké je samice samce schopna upoutat a svádět
Odpověď (b): je termín, který vyjadřuje stimulační hodnotu samice vyvolávat sexuální reakci samce především v úvodní fázi námluv. (Uplatňují se při tom optické, pachové, zvukové a případně i další signály.)
Odpověď (c): je termín, který vyjadřuje ochotu samice přijmout samcovy pokusy o kopulaci
61. Otázka: Proceptivita
Odpověď (a): je termín, který vyjadřuje míru, do jaké je samice samce schopna upoutat a svádět
Odpověď (b): je termín, který vyjadřuje stimulační hodnotu samice vyvolávat sexuální reakci samce především v úvodní fázi námluv. (Uplatňují se při tom optické, pachové, zvukové a případně i další signály.)
Odpověď (c): je termín, který vyjadřuje ochotu samice přijmout samcovy pokusy o kopulaci
62. Otázka: Receptivita
Odpověď (a): je termín, který vyjadřuje míru, do jaké je samice samce schopna upoutat a svádět
Odpověď (b): je termín, který vyjadřuje stimulační hodnotu samice vyvolávat sexuální reakci samce především v úvodní fázi námluv. (Uplatňují se při tom optické, pachové, zvukové a případně i další signály.)
Odpověď (c): je termín, který vyjadřuje ochotu samice přijmout samcovy pokusy o kopulaci
63. Otázka: Evoluční biologie
Odpověď (a): formuje přírodním výběrem chování tak, že slouží k zachování druhu. Vlastnosti, které prospívají skupině, byť na úkor jedince, se v populaci šíří
Odpověď (b): formuje přírodním výběrem chování tak, že zvířata při zvýšené populační hustotě omezují své rozmnožování. Za takovýchto okolností se dokáže jedinec obětovat pro skupinu (tzv. altruismus)
Odpověď (c): přesouvá pozornost z celého druhu (populace, stáda) na jednotlivce. (Stádo = soubor jednotlivců, kteří mohou mít naprosto protichůdné potřeby a motivace ke svému chování)
64. Otázka: Trade off
Odpověď (a): ("výměnný obchod") vyjadřuje situaci, kdy jedinec váží výhody (benefit) a nevýhody (cost) svého rozhodnutí
Odpověď (b): je termín pro situaci, kdy se zvíře vzdává zvířeti zřetelně silnějšímu
Odpověď (c): ("výměnný obchod") vyjadřuje situaci, kdy při rozhodování jedince převažují nevýhody (cost) nad výhodami (benefit)
65. Otázka: Dědičné chování je
Odpověď (a): chování zděděné v genech po rodičích
Odpověď (b): chování zděděné v genech po rodičích, říká se mu někdy chování vrozené
Odpověď (c): chování zděděné v genech po rodičích nebo získané v průběhu prenatálního vývoje
66. Otázka: Vrozené chování je
Odpověď (a): chování zděděné v genech po rodičích
Odpověď (b): přítomno při narození, není naučeno ani získáno během postnatálního vývoje
Odpověď (c): chování zděděné v genech po rodičích nebo získané v průběhu prenatálního vývoje
67. Otázka: Získané chování je
Odpověď (a): chování zděděné v genech po rodičích a získané v průběhu postnatálního vývoje
Odpověď (b): chování získané v průběhu postnatálního vývoje
Odpověď (c): chování vrozené a naučené v průběhu prenatálního vývoje
68. Otázka: Selekce na krotké chování lišek stříbrných ve známých experimentech D. K.
Běljajeva přinesla již po 8. až 10. generaci selekce
Odpověď (a): vedle dosažení krotkosti také změny ve zbarvení srsti
Odpověď (b): změnu chování, takže selektované lišky byly zcela krotké. Při tom nedošlo k žádným změnám v morfologii zvířat
Odpověď (c): změny ve zbarvení srsti, ale chování zůstalo vůči selekci resistentní. Lišky zůstaly stejně málo ochočitelné, jako na začátku experimentu
69. Otázka: Genomický imprinting
Odpověď (a): je nesmyslný termín, který má zmást zkoušeného studenta
Odpověď (b): vyjadřuje senzitivitu určité genetické kombinace k procesu imprintingu
Odpověď (c): vyjadřuje stav, kdy se projeví účinek jednoho genu může záviset na rodiči, od kterého pochází
70. Otázka: Genetické vlohy pro chování
Odpověď (a): byly selekcí (domestikací) zásadně změněny (zejména tomu tak je u sociálního, agonistického a teritoriálního chování)
Odpověď (b): byly selekcí (domestikací) málo změněny (zejména tomu tak je u sociálního, agonistického a teritoriálního chování)
Odpověď (c): byly selekcí (domestikací) různě změněny (k zásadním změnám například došlo u sociálního a agonistického chování, zatímco ke změně nedošlo u teritoriálního chování)
71. Otázka: Na čem je založena teorie kritických period?
Odpověď (a): na zjištění, že organizační procesy v organismech jsou nejsnadněji měnitelné v období nejpomalejšího rozvoje
Odpověď (b): na kritickém posouzení jednotlivých vývojových stádií v rané ontogenezi
Odpověď (c): na zjištění, že organizační procesy v organismech jsou nejsnadněji měnitelné v období nejrychlejšího rozvoje
72. Otázka: Z hlediska teorie kritických period může být abnormální vývoj orgánu
vyvolán
Odpověď (a): stimulací růstu, stejně jako jeho inhibicí
Odpověď (b): stimulací růstu
Odpověď (c): inhibicí růstu
73. Otázka: Vývoj vazby savčí matky na mládě po porodu je
Odpověď (a): delší a zahrnuje také orientaci na ostatní členy skupiny, zejména na mláďata narozená ve stejném období
Odpověď (b): relativně dlouhý, trvá několik týdnů po porodu
Odpověď (c): krátký a přesně definovaný
74. Otázka: Vývoj vazby savčího mláděte na matku či adoptivní samici je
Odpověď (a): delší a zahrnuje také orientaci na ostatní členy skupiny, zejména na mláďata narozená ve stejném období
Odpověď (b): relativně dlouhá, trvá několik týdnů po porodu
Odpověď (c): krátká a přesně definovaná
75. Otázka: Zvířata altriciální se rodí či líhnou
Odpověď (a): v časnějším stádiu vývoje, tzn. že jsou vývojově nezralá
Odpověď (b): ve vyšším stádiu vývoje, tzn. že jsou vývojově zralá
Odpověď (c): ve středním stádiu vývoje, tzn. že jsou vývojově částečně zralá
76. Otázka: Zvířata prekociální se rodí či líhnou
Odpověď (a): v časnějším stádiu vývoje, tzn. že jsou vývojově nezralá
Odpověď (b): ve vyšším stádiu vývoje, tzn. že jsou vývojově zralá
Odpověď (c): ve středním stádiu vývoje, tzn. že jsou vývojově částečně zralá
77. Otázka: Místo termínu 'altriciální' se u ptáků používá často také termín
Odpověď (a): 'krmiví' či 'nidikolní'
Odpověď (b): 'nekrmiví' či 'nidifugní'
Odpověď (c): 'krmiví' či 'nidifugní'
78. Otázka: Místo termínu 'prekociální' se u ptáků používá často také termín
Odpověď (a): 'krmiví' či 'nidikolní'
Odpověď (b): 'nekrmiví' či 'nidifugní'
Odpověď (c): 'krmiví' či 'nidifugní'
79. Otázka: Vůči filiálnímu a sexuálnímu imprintingu jsou vnímavější zvířata, která se
rodí či líhnou na
Odpověď (a): relativně časném stupni ontogenetického vývoje
Odpověď (b): relativně vysokém stupni ontogenetického vývoje
Odpověď (c): relativně průměrném stupni ontogenetického vývoje
80. Otázka: Beránci a býčci odchovávaní po odstavu v monosexuální skupině
Odpověď (a): mohou mít sníženou sexuální reakci na estrické samice v dospělosti, ale tato orientace se zlepší se vzrůstající zkušeností
Odpověď (b): nemohou mít sníženou sexuální reakci na estrické samice v dospělosti, protože sexuální orientace je geneticky podmíněná
Odpověď (c): mohou mít sníženou sexuální reakci na estrické samice v dospělosti
81. Otázka: Sociální (kulturní) transmise chování je
Odpověď (a): přenos schopností, zvyklostí či dovedností učením od adoptivních rodičů
Odpověď (b): přenos schopností, zvyklostí či dovedností učením od rodičů nebo členů skupiny, ve které jedinec vyrůstá
Odpověď (c): přenos schopností, zvyklostí či dovedností učením výhradně matkou mláděte
82. Otázka: Prenatální stres vyvolává u savčích samčích embryí
Odpověď (a): maskulinizaci a defeminizaci (potlačením hladin testosteronu při prenatální maskulinizaci samčích fétů)
Odpověď (b): zvýšenou žravost v dospělosti
Odpověď (c): demaskulinizaci a feminizaci (potlačením hladin testosteronu při prenatální maskulinizaci samčích fétů)
83. Otázka: Navykání na prostředí v prenatálním období savce může
Odpověď (a): výrazně zlepšit adaptaci na prostředí a tím ovlivnit welfare a užitkovost v nepřirozeném prostředí, ve kterém jsou zvířata chována
Odpověď (b): výrazně zhoršit adaptaci na prostředí a tím ovlivnit welfare a užitkovost v nepřirozeném prostředí, ve kterém jsou zvířata chována
Odpověď (c): výrazně zvýšit účinky stresu v nepřirozeném prostředí, ve kterém jsou zvířata chována, a tím ovlivnit normální vývoj postnatální fázi ontogeneze
84. Otázka: Držení jehňat 45-90 dní starých v ohradě se skotem po 60 dní způsobí, že
Odpověď (a): tato jehňata jsou v dospělosti přátelská vůči skotu, ale zachovávají si na pastvě odstup od stáda skotu
Odpověď (b): tato jehňata jsou v dospělosti schopna zařadit se do stáda skotu, který je tak v prostředí s výskytem přirozených predátorů (např. kojota, vlka) před těmito predátory na pastvě ochrání
Odpověď (c): tato jehňata nejsou v dospělosti nijak ovlivněna, protože ovce jsou vůči imprintingu málo citlivá
85. Otázka: Imprinting je využíván u hospodářských zvířat
Odpověď (a): ke zlepšení kontaktu člověka se zvířetem a k překonávání meziplemenných či mezidruhových behaviorálních barier při paření (křížení, šlechtění)
Odpověď (b): k navykání chovaného zvířete k nepřirozenému prostředí chovné technologie
Odpověď (c): k přirozené imunizaci chovaného zvířete a ke zvýšení jeho odolnosti v prostředí zvýšeného rizika infekce
86. Otázka: Nedostatek bílkovin („proteinová malnutricie“) v rané ontogenezi zvířat
způsobuje u nich v dospělosti
Odpověď (a): demaskulinizaci a feminizaci mozku samčího potomstva
Odpověď (b): snížený výskyt strachových reakcí a útočnosti, narušeného sociální chování, zlepšuje učení, v dospělosti zlepšuje kvalitu mateřského a sexuálního chování a proto se často používá v chovu psů určených pro služební výcvik
Odpověď (c): zvýšený výskyt strachových reakcí a útočnosti, narušené sociální chování (nesnášenlivost), motorické abnormality v novém prostředí (stereotypie, křeče), poruchy učení, v dospělosti pokles mateřského a sexuálního chování
87. Otázka: Negativní důsledky malnutricie v rané ontogenezi
Odpověď (a): se již nikdy nedají zlepšit
Odpověď (b): může zmírnit sociální prostředí (např. přítomnost dospělé „tety“)
Odpověď (c): se dají kompenzovat kvalitní výživou v dospělosti
88. Otázka: Handling
Odpověď (a): je termín pro stimulaci behaviorálního vývoje savců formou manipulace se
zvířaty v rané ontogenezi (snižuje emocionalitu v dospělosti)
Odpověď (b): je termín pro rehabilitaci morfologických vývojových změn (dnes je již používá zřídka)
Odpověď (c): je obecný termín pro manipulaci zvířat (například při fixaci zvířete pro veterinární zákrok apod.)
89. Otázka: Fyzická struktura sociální skupiny zahrnuje
Odpověď (a): velikost skupiny, věkovou strukturu, poměr pohlaví a stupeň příbuznosti členů skupiny
Odpověď (b): všechny vztahy mezi jednotlivci ve skupině a důsledky těchto vztahů na prostorové rozmístění a interindividuální interakce
Odpověď (c): trvání společného výskytu členů skupiny a frekvence, s jakou jeden či více členů skupiny skupinu opouštějí
90. Otázka: Teritorium
Odpověď (a): je území, které jedinec, nebo sociální skupina obhajuje před jedinci zpravidla stejného pohlaví svého druhu nebo jiné skupiny výhradně konkurenčních druhů
Odpověď (b): je území, které jedinec, nebo sociální skupina obhajuje před jedinci zpravidla opačného pohlaví svého druhu nebo jiné skupiny obvykle stejného druhu
Odpověď (c): je území, které jedinec, nebo sociální skupina obhajuje před jedinci zpravidla stejného pohlaví svého druhu nebo jiné skupiny obvykle stejného druhu
91. Otázka: "Lek" je
Odpověď (a): místo s potravními zdroji, které samci obhajují před jinými samci. Samice tato místa navštěvují a vybírají si zde partnery podle bohatosti potravních zdrojů.
Odpověď (b): místo be
Vloženo: 16.07.2009
Velikost: 170,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu AGA18E - Etologie zvířat
Reference vyučujících předmětu AGA18E - Etologie zvířat
Podobné materiály
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - zkouskove otazky genetika
- AEA09E - Zoologie - Nove zkouskove otazky ZOO
- ABA05E - Botanika - zkouškové otázky
- AVA15E - Morfologie hospodářských zvířat - zkouškové otázky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otázky ze zkouškového testu
- ASA09E - Chov koní - ZKOUŠKOVÉ OTÁZKY
- ASA25E - Chov koní - ¨zkouškové otázky
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Zkouškové otázky
- AVA22E - Anatomie HZ se základy histologie a embryologie - zkouškové otázky
- AKA05E - chov koní - ¨zkouskove_otazky
- AKA05E - chov koní - ZKOUSKOVE OTAZKY
- AMA05E - Mikrobiologie a biotechnologie - otázky II.zkouškového testu
- EJA74E - Právo a životní prostředí - Zkouškové otázky
- AAA10E - Základy meteorologie a klimatologie - Otázky ze zkoušky
- AAA14E - Základní agrotechnika a herbologie - Otázky zkouška
- ABA06E - Základy fyziologie rostlin - Otázky zkouška
- AHA09E - Agrochemie - Otázky z testu
- APA12E - Pedologie pro zahradníky - Otázky ze zkoušky
- EEA08E - Základy podnikové ekonomiky - Otázky zkouška
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce.doc
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce
- ABA05Z - Botanika - Botanika zápočet otázky.doc
- AAA23E - Základy agroekologie - otazky agroekologie
- AAA23E - Základy agroekologie - Otazky agroekologie Jirka
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - otázky k ústní zkoušce
- ADA19E - Chov prasat I. - otázky
- ASA17E - Chov skotu a ovcí - Vypracované otázky
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - vypracov. otázky
- ETA05E - Informatika - otázky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky informatika
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky mikro
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky_mikro
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky STRUNATCI
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky BEZOBRATLÍ
- AEA09E - Zoologie - vypracované otázky PRVOCI
- AEA09E - Zoologie - otázky zoo 2
- AEA09E - Zoologie - otazky zoo 3
- AEA09E - Zoologie - otazky ze zoologie 1
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - chovzvirat-otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky zootechnika
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky k chovu
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - postacujuce otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky
- ACA03E - Chemie organická - otázky, odpovědi
- ACA03E - Chemie organická - Vypracované otázky
- AEA09E - Zoologie - otázky zoologie
- ACA02E - Anorganická a analytická chemie - Vypracované otázky
- ACA05E - Biochemie - Vypracované otázky
- AKA06E - Výživa zvířat - otázky ke zkoušce
- ASA03E - Chov skotu - zpracované otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - zpracované otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky ke zkoušce
- ARA28E - Fyto 2 - otázky fyto 2
- AGA11E - Etika chovu a etologie zvířat - testové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - otázky ke zkoušce
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - vypracované otázky-59)
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Otázky-výživa
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otázky pícninářství
- AEA03E - Parazitologie - otázky
- AEA03E - Parazitologie - otázky 2
- AEA03E - Parazitologie - otázky 3
- AEA03E - Parazitologie - vypracované otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky-vypracovane
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - otazky
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky bezobr.
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obr.
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obojzivelnici a plazi
- AEA26E - Zoologie obratlovců - vypracovany otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky
- AKA06E - Výživa zvířat - Otázky ze zkoušky z výživy
- AKA06E - Výživa zvířat - otazky_ke_zkousce
- AEA30E - Základy hydrobiologie - Otázky - Varianta B
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - prvoci
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - bezobralí
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - obratlovci (nedokončeno)
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - testove otazky
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otázky ke zkoušce
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otazky HUMPOLEC
- AKA05E - chov koní - OTAZKY Z CHOVU
- AKA05E - chov koní - vyprac.otázky
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otazky picko
- ASA27E - Technika chovu koní - vyprac.otázky
- ARA98E - Zemědělské poradenství - Testové otázky
- AVA12E - Základy porodnictví - vypracované otázky
Copyright 2024 unium.cz