- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál1. Otázka: Etologie je
Odpověď (a): nauka o vztahu zvířat a prostředí
Odpověď (b): nauka o biologii chování
Odpověď (c): nauka o biochemii chování
2. Otázka: Pod pojmem "aplikovaná etologie" se většinou rozumí
Odpověď (a): etologie zvířat chovaných člověkem
Odpověď (b): aplikace poznatků fysiologie na chování zvířat
Odpověď (c): aplikace různých vědních disciplin na chování zvířat
3. Otázka: Jaká je hlavní geografická oblast původu etologie
Odpověď (a): Severní Amerika
Odpověď (b): Evropa
Odpověď (c): Asie
4. Otázka: Jaká je hlavní geografická oblast původu experimentální psychologie
Odpověď (a): Severní Amerika
Odpověď (b): Evropa
Odpověď (c): Asie
5. Otázka: Jaké bylo hlavní prostředí zájmu studia pro etologii
Odpověď (a): Přírodní prostředí nebo prostředí co nejbližší prostředí přírodnímu
Odpověď (b): Přírodní prostředí opatřené sledovací aparaturou
Odpověď (c): Záměrně zjednodušené prostředí s co největší kontrolou člověkem
6. Otázka: Jaké bylo hlavní prostředí zájmu studia pro experimentální psychologii
Odpověď (a): Přírodní prostředí nebo prostředí co nejbližší prostředí přírodnímu
Odpověď (b): Přírodní prostředí opatřené sledovací aparaturou
Odpověď (c): Záměrně zjednodušené prostředí s co největší kontrolou člověkem
7. Otázka: Laureáty Nobelovy ceny za etologii v roce 1973 byli:
Odpověď (a): K. Lorenz, P.F. Brain, K. von Frisch
Odpověď (b): K. Lorenz, N. Tinbergen, B.F. Skinner
Odpověď (c): K. Lorenz, N. Tinbergen, K. von Frisch
8. Otázka: Tři základní roviny analýzy chování jsou
Odpověď (a): Tlak vnitřní motivace, nálada a podmínky prostředí
Odpověď (b): Evoluce a funkce chování, ontogeneze chování a mechanizmy chování
Odpověď (c): Přítomnost nebo nepřítomnost ostatních členů society, koncentrace hormonů a důsledky faktorů, které ovlivňují chování v průběhu ontogeneze
9. Otázka: Proximátními příčinami chování jsou
Odpověď (a): evoluce, která zformovala chování daného druhu a vše, co s tím souvisí
Odpověď (b): všechny faktory, které vedou k úhynu zvířete
Odpověď (c): mechanismy a ontogeneze, které fakticky určují konkrétní podobu chování
10. Otázka: Ultlimátní příčinou chování
Odpověď (a): je evoluce, která zformovala chování daného druhu
Odpověď (b): je vše, co vede k úhynu zvířete
Odpověď (c): jsou mechanismy a ontogeneze, které fakticky určují konkrétní podobu chování
11. Otázka: Apetenční - pátrací (hledací) chování je chování, které
Odpověď (a): má za úkol vyhnout se predátorovi
Odpověď (b): má za úkol vyvolat kompetici mezi příslušníky stáda
Odpověď (c): má za úkol nalézt podněty vyvolávající (tj. spouštějící) konečné chování, jež vede k uspokojení určité potřeby
12. Otázka: Motivace je
Odpověď (a): vnitřní vyladění, pohotovost k jednání
Odpověď (b): výsledek evolučního vývoje jedince vdaném okamžiku
Odpověď (c): je synonymum pro termín „ultimátní příčina chování“
13. Otázka: Savci mají barevné vidění
Odpověď (a): omezené, většinou bichromatické, pouze primáti mají barevné vidění trichromatické
Odpověď (b): lepší než člověk, jejich vidění je až pentachromatické
Odpověď (c): horší než člověk, zato vidí ostřeji
14. Otázka: Šelmy (jako např. kočka a pes) mají barevné vidění
Odpověď (a): lepší než kopytníci z řad hospodářských zvířat (např. skot a kůň), protože vidí mnohem ostřeji, zejména v noci
Odpověď (b): lepší než kopytníci z řad hospodářských zvířat (např. skot a kůň), protože rozeznávají červenou barvu
Odpověď (c): obdobné jako kopytníci z řad hospodářských zvířat (např. skot a kůň)
15. Otázka: Blýskavé políčko
Odpověď (a): způsobuje lepší vidění v horších světelných podmínkách
Odpověď (b): se uplatňuje při komunikaci zejména v horších světelných podmínkách
Odpověď (c): se uplatňuje při ochraně sítnice před dopadajícím intenzívním světlem
16. Otázka: Zraková smyslová buňka v sítnici čípek
Odpověď (a): zabezpečuje barevné vidění
Odpověď (b): zachycuje jednotlivé fotony a zajišťuje tak vidění za slabého osvětlení
Odpověď (c): se shlukuje a tvoří blýskavé políčko
17. Otázka: Zraková smyslová buňka v sítnici tyčinka
Odpověď (a): zabezpečuje barevné vidění
Odpověď (b): zachycuje jednotlivé fotony a zajišťuje tak vidění za slabého osvětlení
Odpověď (c): se shlukuje a tvoří blýskavé políčko
18. Otázka: Frontální umístění očních bulev zabezpečuje
Odpověď (a): binokulární (stereoskopické) vidění, zabezpečující trojrozměrné vnímání okolí
Odpověď (b): binokulární (stereoskopické) vidění, zabezpečující široký záběr, ale s problematickým odhadem vzdálenosti
Odpověď (c): monokulární (panoramatické) vidění, zabezpečující široký záběr, ale s problematickým odhadem vzdálenosti
19. Otázka: Postranní umístění očních bulev zabezpečuje
Odpověď (a): monokulární (stereoskopické) vidění, zabezpečující trojrozměrné vnímání okolí
Odpověď (b): binokulární (stereoskopické) vidění, zabezpečující široký záběr, ale s problematickým odhadem vzdálenosti
Odpověď (c): monokulární (panoramatické) vidění, zabezpečující široký záběr, ale s problematickým odhadem vzdálenosti
20. Otázka: Horské druhy (horské ovce, kozy kozorožci kamzíci naklánějí hlavu tak aby
vyrovnali svou podélnou štěrbinu zornice se šikmým terénem proto aby
Odpověď (a): daly najevo predátorovi, že o něm vědí
Odpověď (b): svým stereoskopickým viděním „zaostřili“ na predátora a odhadli tak vzdálenost od něj
Odpověď (c): svým panoramatickým viděním přehlédli celý horizont šikmého terénu a měly tak kontrolu o predátorech
21. Otázka: Ptáci mají barevné vidění
Odpověď (a): stejné jako člověk (trichromatické)
Odpověď (b): lepší než člověk, jejich vidění je až pentachromatické
Odpověď (c): horší než člověk, zato vidí ostřeji
22. Otázka: Feromony jsou detekovány ve
Odpověď (a): čichovém orgánu, jako kterékoliv jiné látky
Odpověď (b): vedlejším čichovém (Jacobsonově vomeronasálním) orgánu
Odpověď (c): zvláštním orgánu umístěném v dutině ústní
23. Otázka: Habituace je
Odpověď (a): spojení nového podnětu s určitou reakcí
Odpověď (b): přizpůsobování habitu zvířete prostředí
Odpověď (c): vymizení odpovědi na opakovaný biologicky významný podnět. Zvíře se naučí,
že podnět ztratil biologický význam
24. Otázka: Klasické podmiňování je
Odpověď (a): spojení nového podnětu s určitou reakcí
Odpověď (b): přizpůsobování habitu zvířete prostředí
Odpověď (c): vymizení odpovědi na opakovaný biologicky významný podnět. Zvíře se naučí, že podnět ztratil biologický význam
25. Otázka: Podmíněná reakce je
Odpověď (a): reakce na původní biologický podnět
Odpověď (b): reakce na původní biologický podnět v nové situaci
Odpověď (c): reakce na nový podnět
26. Otázka: Nepodmíněná reakce je
Odpověď (a): reakce na původní biologický podnět
Odpověď (b): reakce na nový podnět v přirozené situaci
Odpověď (c): reakce na nový podnět
27. Otázka: Dishabituace je proces, při kterém
Odpověď (a): se umocní habituace a jedinec zcela přestane podnět vnímat
Odpověď (b): obměněný podnět reakci znovu vyvolá - pokud je jinak již habituovaný podnět znovu spojen s biologickým významem, je okamžitě dishabituován
Odpověď (c): dochází k překrytí jedné habituace habituací jinou
28. Otázka: Operantní podmiňování se u hospodářských zvířat uplatňuje především při
Odpověď (a): podmiňování žádoucích reflexů (např. oxytocinový reflex u dojnic) - podmiňování stresových reakcí (např. na veterinární zákroky).
Odpověď (b): uvykání zvířat na nové prostředí, rušení, procedury
Odpověď (c): ovládání krmných a napájecích systémů
29. Otázka: Klasické podmiňování se u hospodářských zvířat uplatňuje především při
Odpověď (a): podmíňování žádoucích reflexů (např. oxytocinový reflex u dojnic) - podmíňování stresových reakcí (např. na veterinární zákroky).
Odpověď (b): uvykání zvířat na nové prostředí, rušení, procedury
Odpověď (c): ovládání krmných a napájecích systémů
30. Otázka: Habituace se u hospodářských zvířat uplatňuje především při
Odpověď (a): podmíňování žádoucích reflexů (např. oxytocinový reflex u dojnic) - podmíňování stresových reakcí (např. na veterinární zákroky).
Odpověď (b): uvykání zvířat na nové prostředí, rušení, procedury
Odpověď (c): ovládání krmných a napájecích systémů
31. Otázka: Sociální učení je
Odpověď (a): učení související s vytvořením dominance a submise, kdy submisivní zvíře po boji přebírá chování zvířete dominantního
Odpověď (b): učení závislé na chování jiného zvířete (demonstrátora), které se již akci (či podmíněné spojení) naučilo. Tento typ učení je častý v osvojování preference potravy, způsobů získávání potravy apod.
Odpověď (c): učení, kterým se získávají dovednosti tak zvaným "vhledem"
32. Otázka: Štěňata německého ovčáka odstavená ve 3 měsících života měla ve srovnání
se štěňaty odstavenými standardním způsobem v 6 týdnech při výcviku na
vyhledávání narkotik výsledky
Odpověď (a): lepší, protože mohla sledovat matku při hledání narkotik (Slabbert & Rasa 1997)
Odpověď (b): stejná (Slabbert & Rasa 1997)
Odpověď (c): horší, protože tím, že byla s matkou, propásla senzitivní periodu vhodnou pro služební výcvik
(Slabbert & Rasa 1997)
33. Otázka: Učení vhledem je učení
Odpověď (a): při kterém zvířata řeší problém pokusem a omylem a asociací stimulus-reakce („aha“ řešení)
Odpověď (b): při kterém zvířata neřeší problém jen pokusem a omylem, nebo asociací stimulus reakce, ale musí při něm řešit problém pochopením souvislostí („aha“ řešení)
Odpověď (c): při kterém zvířata řeší problém pokusem a omylem a asociací stimulus-reakce
34. Otázka: Kognitivní schopnosti zvířat
Odpověď (a): zahrnuje veškerou schopnost živočichů, zejména obratlovců, získávat informace o okolí prostřednictvím pokusů a omylů a předávat je procesem učení další generaci
Odpověď (b): zahrnuje veškerou schopnost živočichů, zejména obratlovců, získávat informace o okolí prostřednictvím kombinace vjemů smyslovými orgány
Odpověď (c): zahrnuje veškerou schopnost živočichů, zejména obratlovců, zpracovávat, uchovávat a využívat komplexní informace získané z okolí
35. Otázka: Pes má
Odpověď (a): lepší kognitivní schopnosti než lidoopi při řešení úkolů, při nichž musí pochopit signály od člověka k nalezení ukryté potravy
Odpověď (b): horší kognitivní schopnosti než lidoopi při řešení úkolů, při nichž musí pochopit signály od člověka k nalezení ukryté potravy
Odpověď (c): dokonce obdobné kognitivní schopnosti než lidoopi při řešení úkolů, při nichž musí pochopit signály od člověka k nalezení ukryté potravy
36. Otázka: Nejnovější objekt studia kognitivních schopností zvířat, uměle odchovaná
vrána novokaledonská
Odpověď (a): sama od sebe vyrábí a užívá nástroje bez jakéhokoliv kontaktu s dospělými ptáky svého druhu a aniž by jí to před tím ukázal člověk
Odpověď (b): vyrábí a užívá nástroje bez jakéhokoliv kontaktu s dospělými ptáky svého druhu, když jí to před tím ukázal člověk
Odpověď (c): vyrábí a užívá nástroje bez fyzického kontaktu s dospělými ptáky svého druhu, když jí člověk před tím přehrál videozáznam tohoto chování na videozáznamu
37. Otázka: Někteří pěvci, jako například sýkora babka ukrývají potravu až do stovky
skrýší každý rok. Tyto skrýše ptáci
Odpověď (a): nejsou schopni si zapamatovat. Jsou-li touto potravou semena, přispívají tím ptáci k rozšiřování rostlin, jejichž plody se živí
Odpověď (b): jsou schopni si zapamatovat a v době nouze vyhledat
Odpověď (c): více nenavštěvují. Jedná se o ritualizované chování, jehož původní funkcí bylo ukrývat potravu před konkurencí
38. Otázka: Biorytmy sezónní (anuální) jsou řízeny
Odpověď (a): převážně cykly v prostředí (délkou světelného dne, teplotou), někdy i vnitřním rytmem - např. rozmnožováním, migrací, hibernací apod.
Odpověď (b): převážně cykly vnitřními, zejména změnami hladin androgenů
Odpověď (c): sezónní změnou prostředí a tím proměnlivou potravní nabídkou
39. Otázka: Circadiánní biorytmy
Odpověď (a): trvají zhruba jeden den (20-28 hod)
Odpověď (b): trvají zhruba jeden měsíc. (Též "lunární".)
Odpověď (c): trvají zhruba jeden rok
40. Otázka: Infradiánní biorytmy
Odpověď (a): trvají zhruba jeden den (20-28 hod)
Odpověď (b): trvají zhruba jeden měsíc. (Též "lunární".)
Odpověď (c): trvají zhruba jeden rok
41. Otázka: Circanuální biorytmy
Odpověď (a): trvají zhruba jeden den (20-28 hod)
Odpověď (b): trvají zhruba jeden měsíc. (Též "lunární".)
Odpověď (c): trvají zhruba jeden rok
42. Otázka: Efekt Bruceové (Bruce effect) se nazývá jev, při kterém
Odpověď (a): dochází k vyvolání potratu u březích samic, když se dostanou do blízkosti jiné, dominantní březí samice
Odpověď (b): dochází k vyvolání potratu u březích samic, když se dostanou do blízkosti samce, který není otcem jejich fétů
Odpověď (c): dochází k vyvolání potratu u březích samic v důsledku útoků ostatních samic
43. Otázka: K infanticidě jako samčí reprodukční strategii dochází u savců
Odpověď (a): výhradně u trvale polyestrických druhů
Odpověď (b): u polyestrických a sezónně polyestrických druhů
Odpověď (c): jen u sezónně polyestrických druhů
44. Otázka: U haplodiploidních druhů hmyzu jsou si sestry, které mají stejné rodiče příbuzné z
Odpověď (a): tří čtvrtin
Odpověď (b): čtyř pětin
Odpověď (c): z jedné poloviny
45. Otázka: U haplodiploidních druhů hmyzu jsou synové příbuzní s otci z
Odpověď (a): nula procent, protože se vyvíjejí z neoplozených vajíček
Odpověď (b): tří čtvrtin
Odpověď (c): z jedné poloviny
46. Otázka: Termín "fitness" se používá k vyjádření
Odpověď (a): evoluční zdatnosti či způsobilosti, která vyjadřuje schopnost daného jedince přežít a zplodit životaschopné potomstvo
Odpověď (b): evoluční zdatnosti či způsobilosti, která vyjadřuje schopnost daného jedince
monopolizovat potravní zdroje
Odpověď (c): evoluční neschopnost daného jedince přežít a zplodit životaschopné potomstvo
47. Otázka: Altruismus vyjadřuje chování, kterým
Odpověď (a): jedinec zvyšuje vlastní výhodu na úkor někoho jiného
Odpověď (b): jedinec takticky získává reprodukční partnery příbuzných samců
Odpověď (c): jedinec zvyšuje výhodu někoho jiného na svůj úkor
48. Otázka: Přírodní selekce upřednostňuje altruismus, když
Odpověď (a): zvíře zvyšuje vlastní výhodu na úkor někoho jiného
Odpověď (b): zvíře takticky získává reprodukční partnery příbuzných samců
Odpověď (c): zvíře zvyšuje výhodu někoho jiného na svůj úkor
49. Otázka: Z hlediska reprodukčního systému je typický savec
Odpověď (a): polygynní
Odpověď (b): monogamní
Odpověď (c): polyandrický
50. Otázka: Z hlediska reprodukčního systému je typický pták
Odpověď (a): polygynní
Odpověď (b): monogamní
Odpověď (c): polyandrický
51. Otázka: Evolučně stabilní strategie (ESS) je taková strategie, která
Odpověď (a): je průběžně zlepšována alternativními strategiemi a kterou si osvojí dostatečný počet členů populace
Odpověď (b): nemůže být zlepšena žádnou alternativní strategií a kterou si osvojí dostatečný počet členů populace
Odpověď (c): musí být zlepšována alternativní strategií a kterou si osvojí dostatečný počet členů populace
52. Otázka: Podle současného pojetí evoluční biologie slouží chování k
Od
Vloženo: 16.07.2009
Velikost: 170,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu AGA18E - Etologie zvířat
Reference vyučujících předmětu AGA18E - Etologie zvířat
Podobné materiály
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - zkouskove otazky genetika
- AEA09E - Zoologie - Nove zkouskove otazky ZOO
- ABA05E - Botanika - zkouškové otázky
- AVA15E - Morfologie hospodářských zvířat - zkouškové otázky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otázky ze zkouškového testu
- ASA09E - Chov koní - ZKOUŠKOVÉ OTÁZKY
- ASA25E - Chov koní - ¨zkouškové otázky
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Zkouškové otázky
- AVA22E - Anatomie HZ se základy histologie a embryologie - zkouškové otázky
- AKA05E - chov koní - ¨zkouskove_otazky
- AKA05E - chov koní - ZKOUSKOVE OTAZKY
- AMA05E - Mikrobiologie a biotechnologie - otázky II.zkouškového testu
- EJA74E - Právo a životní prostředí - Zkouškové otázky
- AAA10E - Základy meteorologie a klimatologie - Otázky ze zkoušky
- AAA14E - Základní agrotechnika a herbologie - Otázky zkouška
- ABA06E - Základy fyziologie rostlin - Otázky zkouška
- AHA09E - Agrochemie - Otázky z testu
- APA12E - Pedologie pro zahradníky - Otázky ze zkoušky
- EEA08E - Základy podnikové ekonomiky - Otázky zkouška
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce.doc
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce
- ABA05Z - Botanika - Botanika zápočet otázky.doc
- AAA23E - Základy agroekologie - otazky agroekologie
- AAA23E - Základy agroekologie - Otazky agroekologie Jirka
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - otázky k ústní zkoušce
- ADA19E - Chov prasat I. - otázky
- ASA17E - Chov skotu a ovcí - Vypracované otázky
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - vypracov. otázky
- ETA05E - Informatika - otázky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky informatika
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky mikro
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky_mikro
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky STRUNATCI
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky BEZOBRATLÍ
- AEA09E - Zoologie - vypracované otázky PRVOCI
- AEA09E - Zoologie - otázky zoo 2
- AEA09E - Zoologie - otazky zoo 3
- AEA09E - Zoologie - otazky ze zoologie 1
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - chovzvirat-otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky zootechnika
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky k chovu
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - postacujuce otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky
- ACA03E - Chemie organická - otázky, odpovědi
- ACA03E - Chemie organická - Vypracované otázky
- AEA09E - Zoologie - otázky zoologie
- ACA02E - Anorganická a analytická chemie - Vypracované otázky
- ACA05E - Biochemie - Vypracované otázky
- AKA06E - Výživa zvířat - otázky ke zkoušce
- ASA03E - Chov skotu - zpracované otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - zpracované otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky ke zkoušce
- ARA28E - Fyto 2 - otázky fyto 2
- AGA11E - Etika chovu a etologie zvířat - testové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - otázky ke zkoušce
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - vypracované otázky-59)
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Otázky-výživa
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otázky pícninářství
- AEA03E - Parazitologie - otázky
- AEA03E - Parazitologie - otázky 2
- AEA03E - Parazitologie - otázky 3
- AEA03E - Parazitologie - vypracované otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky-vypracovane
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - otazky
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky bezobr.
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obr.
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obojzivelnici a plazi
- AEA26E - Zoologie obratlovců - vypracovany otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky
- AKA06E - Výživa zvířat - Otázky ze zkoušky z výživy
- AKA06E - Výživa zvířat - otazky_ke_zkousce
- AEA30E - Základy hydrobiologie - Otázky - Varianta B
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - prvoci
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - bezobralí
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - obratlovci (nedokončeno)
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - testove otazky
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otázky ke zkoušce
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otazky HUMPOLEC
- AKA05E - chov koní - OTAZKY Z CHOVU
- AKA05E - chov koní - vyprac.otázky
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otazky picko
- ASA27E - Technika chovu koní - vyprac.otázky
- ARA98E - Zemědělské poradenství - Testové otázky
- AVA12E - Základy porodnictví - vypracované otázky
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: