- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
vypracovany otazky
AEA26E - Zoologie obratlovců
Vyučující: prof. Ing. CSc. Iva Langrová
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálStudenokrevní obratlovci
1. Načrtněte schematicky prvoústého a druhoústého živočicha, zakreslete a popište rozdíly.
2. Co jsou Bryozoa? Kde žijí, jak vypadají.
mechovky, coelom, řitní otvor mimo vějíř chapadélek, chitinózní schránka, chybí vylučovací i cévní soustava, hermafroditi, žijí v koloniích, vzniklých pučením z jednoho zakladatele, jedinci v kolonii mívají různé funkce, ve stojatých a mírně tekoucích vodách, na rostlinách, kamenech, spadlém dřevu, na podzim kolonie odumírají a zimu přečkávají ve formě statoblast
3. Co jsou Hemichordata? Zařaďte je do systému (načrtněte fylogenetický strom s označením jejich pozice)
Chordata
Hemichordata
Echinodermata
Ambulacraria
Xenoturbellida
- polostrunatci, tělo členěno na hlavu, límec, trup, dýchání pomocí žaberních štěrbin, diverticulum (útvar podobný nikoli homologický chordě), gonochoristé s nepřímým vývojem
Žaludovci (Balanoglossa)- žijí zahrabáni v mořském dně
Křídložábří (Pterobranchia)- v dospělosti přisedlí a tvoří kolonie
4. Co jsou Echinodermata? Uveďte charakteristiku skupiny. Zařaďte je do systému (načrtněte fylogenetický strom s označením jejich pozice). Načrtněte fylogenetický strom Echinodermat s krátkým popisem jednotlivých skupin.
Lilijice (Crinoidea) - přisedlí i volně se pohybující 5 ramenní
Hadice (Ophiuroidea) - z terčovitého těla vybíhá 5 velmi štíhlých, někdy i větvených ramen, - neprůchodnou TS, dravci
Hvězdice (Asteroidea) ramena plynule navazují na vlastní tělo, v ramenech jsou gonády i výběžky trávicí soustavy, živí se korály, houbovci, často pomocí vyhlípitelného žaludku i měkkýši a ostatními ostnokožci
Ježovky (Echinoidea) vápenité destičky spojené v pevnou, nejčastěji bochánkovitou schránku, z ní vybíhají často velmi ostré ostny, mezi kterými vyčnívají klíštkovité pedicelárie, slouží k čistění povrchu, ochraně, pohlcují drobné organismy či vylučují jedovatý sekret, většina má pravidelný tvar (podtřída Regularia), řitní otvor na hřbetní straně, živí se nánosem mikroorganismů pomocí tzv. Aristotelovy lucerny (systém klíštkovitých destiček v ústním otvoru), druhá skupina (podtřída Irregularia) je druhotně bilaterálně souměrná a žije zahrabána v písku
Sumýši (Holothuroidea) protáhlé pětičetné tělo, obvykle se jim říká "mořská okurka", ambulakrální nožky soustředěny kolem ústního otvoru a slouží k zachytávání drobných organismů - ostatní slouží ve formě pásů k pohybu, mají zvláštní dýchací orgán tzv. vodní plíce= dva tenkostěnné vaky vychlípené v zadní části střeva, kromě dýchání mají také vylučovací funkci, proti nepříteli vylučuje lepivý sliz, může také odvrhnout část střeva a tak odvrátit pozornost útočníka, střevo brzy regeneruje, sumýši v řadě zemí slouží jako potrava
5. Uveďte apomorfní a pleziomorfní znaky strunatců.
Pleziomorfní znaky - mnohobuněční živočichové, tělo tvořeno ektodermem, entodermem a mezodermem. Druhotná dutina tělní i další znaky célomových živočichů (apomorfie Metazoa, Bilateria), dvoustraná souměrnost a segmentace řady struktur a ústrojů vzniklých z célomu (apomorfie Bilateria).Během zárodečného vývoje se prvoústa strunatců uzavírají a později v
jejich místě vzniká řitní otvor. Ústní otvor se prolamuje druhotně, na
opačném konci těla (apomorfie Deuterostomia).Přední oddíl trávicí trubice, hltan, je proděravěn žaberními štěrbinami, které jsou původně po stranách ve větším počtu párů. U suchozemských skupin se žaberní štěrbiny zakládají během zárodečného vývoje a později zanikají
(apomorfie Deuterostomia).
Apomorfní znaky - vnitřní kostra, základem je struna hřbetní (chorda dorsalis) - vzniká z entodermu hřbetní strany prvostřeva. Elastická tyčinka probíhající tělem pod nervovou a nad trávicí trubicí. Základem nervové soustavy je trubice s centrálním kanálem, probíhající
tělem na hřbetní straně nad chordou. Během ontogenetického vývoje vzniká
vchlípením neuroektodermu ve stádiu zvaném neurula
6. Uveďte hypotézy vzniku strunatců.
7. Co jsou Urochordata? Popište je a uveďte jednotlivé skupiny s krátkou charakteristikou.
Pláštěnci
Mořští živočichové, larvy volně plavou, Hltan obklopený obžaberním prostorem, který ústí tzv. atrioporem ven z těla, Tělo nebo jeho část obklopuje polysacharid tunicin, Cévní soustava otevřená, srdce žene krev střídavě k přednímu a zadnímu konci těla, vylučovací orgány chybí, dospělci proterandričtí hermafroditi (=nejprve dozrávají spermie), časté nepohlavní rozmnožování pučením
Třída: Sumky (Ascidiacea) v dospělosti přisedlí , volně plovoucí larva později přisedá spodní částí předního konce těla a během metamorfózy se její trávicí trubice stočí do tvaru písmene U, pohyblivost dospělých sumek se omezuje na otevírání a zavírání obou tělních otvorů svěracími svaly a natahování celého zvířete podélnou svalovinou
Třída: Salpy (Thaliacea) dospělé salpy mají soudečkovité tělo s velkými otvory na protilehlých koncích, pohybují se stahy obroučkovitých svalů, které vypuzují vodu z těla, žijí solitérně či v koloniích, rozmnožování je pohlavní i nepohlavní (pučení), kombinované ve velmi složitou rodozměnu
Třída: Vršenky (Copelata)vršenky jou drobní planktonní mořští pláštěnci (max 30 mm), v dospělosti žijí ve složitých schránkách z tunicinu, schránky mají 2 - 3 otvory, přijímací otvory jsou opatřené síty, tělo mají rozlišené na trup a ocásek, pohyby ocásku obstarávají proudění vody schránkou
8. Co jsou Cephalochordata? Popište je a zařaďte do systému.
Mořští strunatci. 6 cm, . Přes den zahrabáni v písku, v noci plavou. 1 třída – kopinatci.rybovitý tvar těla, hlavový i ocasní konec výrazně odlišný. Kolem úst tykadlovité výrůstka s hmatovou funkcí, proděravělý hltan k filtrování potravy. svalová metamerie. žilní splav Kopinatec plžovitý (Branchiostoma lanceolatum)
Kmen Strunatci, Podkmen Bezlebeční
9. Charakterizujte Chondrichthyes (hlavní znaky). Uveďte hlavní skupiny.
Heterocerkní ocasní ploutev, zchovaná chorda, prostoupená neúplnými těly obratlů, chrupavčitá vnitřní kostra, plakoidní šupiny, hydrostatický orgán – na tuk bohatá játra, plynový měchýř není, obvykle 5 žaberních štěrbin, vnitřní oplození
Podtřída: Příčnoústí (Elasmobranchii)
Podtřída: Chimérovci (Holocephali)
10. Popište smysly u žraloka a jednotlivé orgány příslušných smyslů.
Čich – kapka krve v olympijském bazénu, umístěno v ústech a hltanu, stereočich; Zrak – dalekozrací, tapetum lucidum – lépe vidí za šera, regulace vnikající světla jako savci, Sluch, Elektroreceptory – Lorenziho ampule, vnímání bioelektrického pole kořisti, Mechanoreceptory – na hlavě a podél postranní čáry
11. Popiště fyziologické adaptace žraloků na život ve slané vodě.
Hyperosmotické – žraloci stejně nebo mírně vyšší konc. iontů. Nepotřebují dopňovat vodu pitím
12. Popiště fyziologické a anatomické adaptace příčnoústých umožňující „neutrální vznášivost“ ve vodě.
Strategie „nulové hmotnosti“ – nemají plynový měchýř, játra slouží jako hydrostatický orgán – až 25% hmotnosti žraloka. Olej je lehčí než voda a snižuje tak měrnou hmotnost těla a je nestlačitelný takže vertikální migrace a tlakový gradient ve vodním sloupci nevadí
13. Popište možné způsoby reprodukce u skupiny Chondrichthyes.
Oplození vnitřní, vejcorodí i živorodí. 40% vejcorodých – původní. Dlouhá březost a málo mláďat – K stratégové. Různé typy výživy zárodku – oophagie (pojídání ovulovaných neoplodněných vajíček), embryophagie (pojídání okolních embryí tím nejsilnějším), žloutková placenta
14. Základní charakteristické znaky chimér (Holocephali), srovnání s poměry u příčnoústých.
Horní čelist pěvně připojená k lebce. Jeden žaberní kryt, oddělený anální a urogenitální otvor, chybí spirákulum. Ve střevě není spirálovitá řasa. Deskovité zuby – bentos.
15. Základní potravní strategie skupiny Chondrichthyes. Vyjmenujte příklady. Popište zvláštnosti trávicí soustavy.
Lovci (Hexanchus, Isurus, Lamna), planktonofágové (rejnoci - Myliobatidae, Cetorhinus, Rhincodon), bentofágové (většina rejnoků, Heterodontus, Squatina)
Spirální řasa ve střevě
16. Popište pohlavní dimorfismus u příčnoústých a chimér.
U samců se ve střední části břišních ploutví vytváří kopulační orgán pterygopodium – klaspery.
Samice 3x silnější kůže než samci.
17. Popište stavbu a funkci jednotlivých částí kostry příčnoústých. Typ tělního pokryvu.
chrupavčitý endoskelet, nikdy se nemění v pravou kost
plakoidní šupiny (homologické zubům), pokrývají celé tělo, většinou 5 žaberních štěrbin, původním znakem je heterocerkní ploutev, párové končetiny s vnitřní kostrou - prsní, břišní ploutve, hlavním pohonem je ocasní ploutev, neurokránium, viscerokranium, čelisti tvořeny párovou chrupavkou
18. Jaké druhy rejnoků a žraloků patří k největším. Zařaďte do skupin.
Žralok velrybí (Rhincodon typus), žralok veliký (Cetorhinchus maximus), kladivoun obecný (Sphyrna zygaena), žralok tygří (Galeocerdo cuvieri)
19. Co jsou Myxini? Charakterizujte skupinu a načrtněte její pozici v rámci fylogenetického stromu obratlovců.
20. Co jsou Cephalospidomorphi? Charakterizujte skupinu a uveďte druhy, které jsou do této skupiny řazeny s krátkým popisem jejich biologie.
Mihule (Cephalaspidomorphi)
- 7 párů žaberních otvorů, chrupavčitá kostra, dospělci nepřijímají potravu nebo sají krev, ploutvový lem v zadní části těla, satelitní druhy, hybridizace, larvy minohy (ammocoete)
mihule říční - parazitický migratorní druh, mihule potoční - satelitní neparazitický nemigratorní
21. Uveďte hlavní rozdíly mezi skupinou Myxini a Cephalospidomorphi. Uveďte, jak se jmenuje
taxonomická skupina, do které se někdy zařazují společně.
rozdíly: Myxini-Sliznatky-přítomná 4 rudimentální srdce, přímý vývoj, vnitřní prostředí oproti vnějšímu –isoosmické, dospělci přijímají potravu
Cephalospidomorphi-Mihule – přítomno vždy 7 žaberních otvorů, nepřímý vývoj, někteří sladkovodní dospělci nepřijímají potravu
nadtřída: Bezčelistnatci
22. Co jsou to satelitní druhy? Uveďte jako příklad mihule a popište hypotézu vzniku satelitního druhu.
Mihule potoční (Lamptera planeri) – parazitická – přisává se na ryby. Některé druhy, především sladkovodní, nepřijímají v dospělosti potravu. U těchto zástupů se předpokládá, že vznikly jako satelitní nemigratorní druhy, odvozené od druhů anadromních
23. Z čeho vznikly čelisti Gnathostomat? Načrtněte hypotetickou evoluci jejich vzniku.
Vznik ze žaberních oblouků.
24. Načrtněte fylogenetický strom obratlovců, uveďte jen základní skupiny (třídy).
Obratlovci(Vertebrat)
Nadtřída-Bezčelistnatci (Aghnata)
Třída-Sliznatky (Myxini)
Tř.-Mihule (Cephalaspidomorphi)
Nadtřída-Čelistnatci (Gnathostomata)
Třída-Paryby (Chondrychtyes)
Tř.-Násadcoploutví , syn. Nozdratí (Sarcopterygii)
Tř.-Paprskoploutví (Actinopterygii)
25. Co jsou Coelacanthimorpha? Uveďte recentní druhy a charakterizujte je. V čem jsou jedineční?
-jsou to čelistnatí obratlovci
druhy-Latimérie podivná (Latimeria chalumnae)
-Latimérie celebeská (Latimeria menadoensis)
charakt.-protáhlé tělo,kosodélníková ocasní ploutev, párové končetiny vybavené mohutnou svalovinou, lebka podobná lebce obojživelníků
jedinečnost-,,přežily,, dinosaury
-kanibalizmus zárodků v těle matky
-plavou – levá prsní+pravá břišní a pravá prsní+ levá břišní
26. Co jsou Dipnoi? Kde a jak v současnosti žijí?
Austrálie, Afrika, Jižní Amerika, jedí větší bezobratlé, ryby i obojživelníky, zakrnělé žábry, 1-2 plicní vaky, mají kloaku
27. Stručně popište přechod obratlovců na souš.
28. Zhodnoťte fylogenetickou příbuznost kapra a bahníka.
29. Uveďte druhy náležící do skupiny Acipenseriformes, popište důvody jejich úbytku ve volných vodách.
Čeleď jeseterovití- jeseter malý, vyza velká, jeseter sibiřský, jeseter velký
Čeleď veslonosovití-veslonos čínský, veslonos americký
důvody úbytku- mnoho příčných překážek v toku, zničení výtěrových míst, znečištění vod
30. Charakterizujte Osteoglossomorpha na příkladech, uveďte, kde se s nimi můžete setkat ve
volné přírodě.
Arapaima velká-až 4.5 m ,200kg, Jižní Amerika, rod: baramundi-akvakulturně chovaný, čel.-rypounovití- Afrika, protažený rypec, produkce slabého el. Pole, velký mozek, dokážou se učit, rádi si hrají, J. Amerika, Afrika
31. Co to je „weberovo ústrojí“, popište jeho funkci a uveďte příklady ryb, které ho mají.
Weberovo ústrojí –skupina kostí, spojuje vnitřní ucho s plynovým měchýřem, napomáhá vnímání zvuku - kapr, sumec
32. Které řády patří do skupiny Ostariophysi?
řád Máloostní (Cypriniformes)-kapr obecný
řád Trnobřiší (Characiformes) – piraňa obecná
řád Sumci (Siluriformes)- sumec velký
33. Které ryby pijí vodu a proč?
Mořské ryby → pitím okolní vody kompenzují její ztráty z těla difůzí. Zbavují se nadbytku iontů vylučováním ledvinami (močí) rektální žlázou a chloridovými tělísky v epitelu žáber.
34. Popište anadromní a katadromní migraci, uveďte příklady. - katadromní migrace (migrace ze sladké do mořské vody za účelem rozmnožování) –úhoř říční
- anadromní migrace (migrace z mořské vody do sladké za účelem rozmnožování)-losos
35. Popište životní cyklus u některého ze zástupců řádu Anguilliformes.
úhoř říční- začíná v Sargasovém moři v Biskajském zálivu. Třou se v hloubce od 150 do 600 metrů dospělí jedinci úhoře a vzápětí po výtěru hynou. Vylíhlé larvy migrují pomocí Golfského proudu několik let k pobřeží Evropy, a mladí jedinci pak proti proudu řek až do míst, kde dospívají. Úhoři v řece žijí osm až dvanáct let, poté se vrací po proudu řek zpět do moře, kde se rozmnožují.
36. Vyberte nejvýznamnější druh pro akvakulturu ČR z řádu Cypriniformes a popište jeho životní cyklus.
Kapr obecný (Cyprinus caprio) kapři určitého věku se vytírají při 18°C na mělkém, trávou porostlém pobřeží->plůdek->kapr roste. věk ryby se zjišťuje ze šupin (jsou tam ,,letokruhy
37. Uveďte alespoň dva řády, do kterých se řadí ekonomicky významné druhy ryb, uveďte alespoň dva druhy v každém z nich a charakteristiku řádu.
- Máloostní (Cyptiniformes) - přeměna posledního žaberního oblouku na požerákové zuby, přeměna horní čelisti na vysunovatelná ústa, přítomen Weberův aparát, ploutve bez trnů, chybějí svrchní žebra, ústa často opatřena vousky, nemají vytvořen žaludek, tělo pokryto cykloidními šupinami -Kapr obecný (Cyprinus carpio), Karas obecný (Carassius carassius)
- Lososotvární (Salmoniformes) torpédovitý tvar těla, mají tukovou ploutvičku, velmi malé šupiny, vejcovody chybí nebo zakrnělé, plynový měchýř spojen s jícnem, mnozí zástupci anadromní
Losos obecný (Salmo salar), Pstruh obecný (Salmo truta)
38. Uveďte několik druhů akvarijních ryb (minimálně 6 druhů) alespoň ze dvou různých řádů.
39. Uveďte charakteristiku Siluriformes a alespoň dva zástupce, kteří se nevyskytují ve volných vodách ČR.
Především sladkovodní druhy, obývají všechny kontinenty, nejvíce Jižní Amerika, velká proměnlivost, přestavba lebečních kostí, často přítomna tuková ploutev, nemají šupiny, tělo někdy kryto kostěnými štítky, malé oči, noční aktivita, u ústního otvoru od 1 do4 párů vousků, Weberův aparát, přítomny zuby, Keříčkovec červenolemý (Clarias gariepinus), Krunýřovec (Ancistrus)
40. Schematicky nakreslete typického zástupce řádu Esociformes, dále uveďte charakteristiku řádu, zástupce.
Sladkovodní predátoři severní polokoule s cirkumpolárním rozšířením,plyn.měchýř spojen kanálkem se střevem, hřbetní,řitní ploutev posunuta k zádi těla, vysazována do volných vod, rybníků, Štika obecná (Esox lucius), blatňák tmavý (Umbra krameri)
41. Popište řád Salmoniformes s uvedením alespoň 2 zástupců, kteří migrují z moře do řek. Uveďte účel těchto migrací.
Torpédovitý tvar těla, tuková ploutvička, velmi malé šupiny, vejcovody chybí nebo zakrnělé, plynový měchýř spojen s jícnem, mnozí zástupci anadromní, chybí spodní mezisvalové kosti, účel migrace - tření
-Losos obecný
42. Uveďte charakteristiku řádu Gadiformes, sladkovodního a mořského zástupce řádu a popište jejich význam pro člověka.
Především mořské druhy, uzavřený plynový měchýř, dlouhá hřbetní ploutev-často rozdělena na několik částí, břišní ploutve před ploutvemi hrudními, ocasní ploutev vně i vnitřně souměrná, zaoblená, tělo pokryto cykloidními šupinami, mezisvalové kůstky chybí, často 1 vous na bradě
Sladkovodní - Mník jednovousý (Lota lota)
Mořské – Trespa obecná (Gadus morhua) – největší – přelovená; Treska pestrá (Theragra chalcogramma) – nejlovenější
43. Uveďte charakteristiku řádu Scorpaeniformes, uveďte příklad sladkovodního a mořského zástupce řazených do řádu a popište místo jejich výskytu.
málo pohyblivé, žijí u dna (bentické ryby), velká hlava s širokými ústy, ploutve slouží spíš k přihánění vody k žábrám (když leží bez pohybu na dně), bent.zpusob života - degenerace plynového měchýře, na hlavě trny někdy spojeny s jedovými žlázami
sladkovodní- Vranka obecná , čeleď- Vrakovití, rychle tekoucí vody
mořský – Ropušnice obecná, čeleď- Ropušnicovití, skalnaté útesy příbřežních vod moří
44. Uveďte charakteristiku řádu Perciformes. Se kterými druhy řádu Perciformes se můžete setkat ve vodách ČR?
Obývají sladké i slané vody po celém světě, trny v ploutvích v různém počtu, hřbetní rozdělena na 2 části, nemají tukovou, nemají mezisvalové kosti, šupiny-ktenoidní i cykloidní, plyn.měchýř pokud je není spojen se střevem, ryby ve vodách ČR- Okoun říční, Candát obecný
45. Uveďte řády ryb se, jejichž produkty se setkáte běžně v prodejní síti ČR jako s potravinou.
ostnoploutví- tuňák obecný, makrela obecná
hrdloploutví- treska obecná, pestrá
lososotvární- losos obecný, pstruh obecný
máloostní- kapr obecný
bezostní- sardel obecná
46. Popište rybí pásma s krátkou charakteristikou s alespoň dvěma zástupci druhů ryb v každém pásmu.
pstruhové - přirozené, většinou kamenité úseky horních toků řek a potoků, úseky řek pod přehradními nádržemi, čisté, bez organického znečištění, nasycenost kyslíkem blízká 100%, pstruh obecný, siven americký, vranka obecná
lipanové - nižší úseky s menším spádem a s pomalejšími pasážemi, hlubší vodou a štěrkovým až písčitým dnem, nasycenost O2 většinou vysoká, můž kolísat, teplota až 20°C, vyšší úživnost než pstruhové, lipan, mník, střevle
parmové - řeky přechází z hornatin do nížin, jsou už většinou poměrně vodnaté, se širokým tokem a štěrkovým až písčitým dnem, časté jsou i hlubší úseky s pomalu tekoucí vodou, obsah kyslíku klesá díky poměrně vysoké teplotě v létě 22°C, parma, podoustev
cejnové - dolní úseky větších řek, s širokým, hlubokým a často meandrujícím korytem, se štěrkovitým až písčitým dnem, často pokrytým nánosy usazenin, voda často zakalena, na pobřeží rákos, cejn, plotice, ouklej
47. Popište v krátkosti rozmnožování u mořského koníka.
samice předá samci vajíčka do jeho vaku, a ten je donosí. Po čase se na svět vyklubou miniaturní koníčci, udržet je na živu ale bývá problém, živí se výhradně planktonem
48. Co jsou Tetraodontiformes? Uveďte zástupce, který se loví pro konzumní účely.
evoluční vrchol systému ryb, vysoký stupeň redukce , srůstu jednotlivých kostí, nejmenší počet chromozomů mezi obratlovci, přítomnost 4zubovitých struktur v čelistech, dokáží se ,,nafouknout,, napumpováním vody,vzduchu do trávicí trubice, zvuky->třením svých,,zubů,, , chvěním plyn. měchýře, šupiny přeměněny často v trny nebo destičky, žijí v trop. a subtrop. mořích, někteří i sladké vody, jedí mořské houby, ostnokožci, medúziy;chutné maso , vnitřnosti obsahují-jed-tetraodotoxin, čtverzubec skvrnitý
49. Uveďte alespoň 2 druhy chované v mořské akvakultuře a 2 druhy chované ve sladkovodní akvakultuře.
Vloženo: 13.11.2009
Velikost: 389,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu AEA26E - Zoologie obratlovců
Reference vyučujících předmětu AEA26E - Zoologie obratlovců
Reference vyučujícího prof. Ing. CSc. Iva Langrová
Podobné materiály
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - vypracovany test
- AAA10E - Základy meteorologie a klimatologie - Otázky ze zkoušky
- AAA14E - Základní agrotechnika a herbologie - Otázky zkouška
- ABA06E - Základy fyziologie rostlin - Otázky zkouška
- AHA09E - Agrochemie - Otázky z testu
- APA12E - Pedologie pro zahradníky - Otázky ze zkoušky
- EEA08E - Základy podnikové ekonomiky - Otázky zkouška
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce.doc
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce
- ABA05Z - Botanika - Botanika zápočet otázky.doc
- AAA23E - Základy agroekologie - otazky agroekologie
- AAA23E - Základy agroekologie - Otazky agroekologie Jirka
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - otázky k ústní zkoušce
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - zkouškové otázky
- ADA19E - Chov prasat I. - otázky
- ASA17E - Chov skotu a ovcí - Vypracované otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - vypracov. otázky
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - zkouskove otazky genetika
- ETA05E - Informatika - otázky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky informatika
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky mikro
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky_mikro
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky STRUNATCI
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky BEZOBRATLÍ
- AEA09E - Zoologie - vypracované otázky PRVOCI
- AEA09E - Zoologie - otázky zoo 2
- AEA09E - Zoologie - otazky zoo 3
- AEA09E - Zoologie - otazky ze zoologie 1
- AEA09E - Zoologie - Nove zkouskove otazky ZOO
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - chovzvirat-otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky zootechnika
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky k chovu
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - postacujuce otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky
- ACA03E - Chemie organická - otázky, odpovědi
- ACA03E - Chemie organická - Vypracované otázky
- AEA09E - Zoologie - otázky zoologie
- ACA02E - Anorganická a analytická chemie - Vypracované otázky
- ABA05E - Botanika - zkouškové otázky
- AVA15E - Morfologie hospodářských zvířat - zkouškové otázky
- ACA05E - Biochemie - Vypracované otázky
- AKA06E - Výživa zvířat - otázky ke zkoušce
- ASA03E - Chov skotu - zpracované otázky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otázky ze zkouškového testu
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - zpracované otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky ke zkoušce
- ARA28E - Fyto 2 - otázky fyto 2
- AGA11E - Etika chovu a etologie zvířat - testové otázky
- ASA09E - Chov koní - ZKOUŠKOVÉ OTÁZKY
- ASA25E - Chov koní - ¨zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - Zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - otázky ke zkoušce
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - vypracované otázky-59)
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Zkouškové otázky
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Otázky-výživa
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otázky pícninářství
- AEA03E - Parazitologie - otázky
- AEA03E - Parazitologie - otázky 2
- AEA03E - Parazitologie - otázky 3
- AEA03E - Parazitologie - vypracované otázky
- AVA22E - Anatomie HZ se základy histologie a embryologie - zkouškové otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky-vypracovane
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - otazky
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky bezobr.
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obr.
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obojzivelnici a plazi
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky
- AKA06E - Výživa zvířat - Otázky ze zkoušky z výživy
- AKA06E - Výživa zvířat - otazky_ke_zkousce
- AEA30E - Základy hydrobiologie - Otázky - Varianta B
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - prvoci
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - bezobralí
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - obratlovci (nedokončeno)
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - testove otazky
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otázky ke zkoušce
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otazky HUMPOLEC
- AKA05E - chov koní - ¨zkouskove_otazky
- AKA05E - chov koní - OTAZKY Z CHOVU
- AKA05E - chov koní - vyprac.otázky
- AKA05E - chov koní - ZKOUSKOVE OTAZKY
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otazky picko
- ASA27E - Technika chovu koní - vyprac.otázky
- AMA05E - Mikrobiologie a biotechnologie - otázky II.zkouškového testu
- EJA74E - Právo a životní prostředí - Zkouškové otázky
- ARA98E - Zemědělské poradenství - Testové otázky
- AVA12E - Základy porodnictví - vypracované otázky
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: