- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
otázky zoologie
AEA09E - Zoologie
Hodnocení materiálu:
Vyučující: prof. Ing. CSc. Iva Langrová
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálku, popište tvar těla, kůži, typy šupin, typy ploutví, kostru, svalovinu.
Paprskoploutvé ryby (Actinopterygii) – charakteristika třídy II. Popište nervovou soustavu (především co je hlavním centrem nervové integrace), popište oko, ústrojí sluchu, čichu, chuti. Dále popište krevní oběh (především srdce), dýchací orgán, trávicí i vylučovací soustavu, pohlavní orgány.
Paprskoploutvé ryby (Actinopterygii) – popište rozmnožování ryb, etapy ontogenetického vývoje. Jak se na území ČR klasicky rozdělují vodní toky z rybářského hlediska. Charakterizujte tyto tzv. rybí pásma.
Na které podtřídy se člení paprskoploutvé ryby (Actinopterygii), charakterizujte tyto podtřídy. Dále se soustřeďte chrupavčité ryby, uveďte řády, které tato skupina obsahuje, charakterizujte je a uveďte zástupce. Jaký je význam celé skupiny, které druhy chováme v akvakulturách. Definujte pojem „akvakultura“.
Uveďte, které řády kostnatých ryb (Neopterygii) považujeme za starobylé a kterými „starobylými“ znaky se vyznačují. Dále charakterizujte řády Holobřiší (Anguilliformes) a Bezostní (Clupeiformes), uveďte zástupce těchto řádů včetně významu.
Máloostní (Cypriniformes). Charakterizujte řád (speciální morfologické struktury, speciální spojení, typy šupin). V které části světa žije nejvíce druhů, které čeledi žijí u nás, tyto charakterizujte, uveďte zástupce (v případě kaprovitých alespoň 10), význam těchto čeledí. Chovají se některé druhy tohoto řádu v akváriích? Napište alespoň jednoho akvarijně chovaného zástupce řádu Cypriniformes.
Ekonomicky významné druhy ryb z hlediska České republiky. Kapr obecný – napište latinský název, systematické zařazení, původ, potravu, kdy dospívá, podmínky tření. Tolstolobik obecný - napište latinský název, systematické zařazení, původ, potravu. Napište další druhy ekonomicky významné pro ČR (alespoň 3), jejich český i latinský název, systematické zařazení, případně morfologické a biologické zvláštnosti.
Akvarijní ryby. Uveďte řády (alespoň 5) do kterých akvarijní ryby nejčastěji patří, charakterizujte tyto řády, způsob života, kde zástupci obvykle žijí (z hlediska geografického i ekologického), uveďte vždy alespoň dva zástupce.
Sumci (Siluriformes), štikotvární (Esociformes), lososotvární (Salmoniformes). Uveďte charakteristiku těchto řádů, alespoň 2 zástupce (u lososotvárných 5) a jejich význam pro člověka.
Uveďte alespoň 10 druhů ryb hospodářsky významných z celosvětového hlediska. Napište jejich české i latinské jméno, do kterého řádu patří, popište je, uveďte kde žijí případně i roční výlov.
Hrdloploutví (Gadiformes), halančíkovci (Cyprinodontiformes), volnoostní (Gasterosteiformes), ropušnicotvární (Scorpaeniformes). Uveďte charakteristiku těchto řádů, alespoň jednoho zástupce a jejich význam.
Ostnoploutví (Perciformes). Kolik druhů tento řád obsahuje (přibližně), charakteristika řádu, druhy žijící u nás a jejich význam, druhy významné z celosvětového hlediska (potrava člověka) i druhy chované v akváriích.
Obojživelníci (Amphibia) – charakteristika třídy. Uveďte charakteristické znaky, popište jejich kůži, zvláštnosti na kostře, dýchání, typ ledvin larev i dospělců, stavbu srdce, u mozku v které části je hlavní nervové centrum, které smyslové orgány hrají primární roli, je-li vyvinuté vnější ucho. Dále napište typ oplození, popište jejich vývoj.
Obojživelníci (Amphibia) – systém. Napište na které řády či podřády se obojživelníci člení, tyto skupiny charakterizujte, napište zástupce. Vyjmenujte obojživelníky žijící u nás.
Plazi (Reptilia) – charakteristika třídy. Uveďte charakteristické znaky, popište jejich kůži, zvláštnosti na kostře (také typy lebek i chrupu), dýchání, typ ledvin, stavbu srdce, u mozku v které části je hlavní nervové centrum, které smyslové orgány hrají primární roli, popište rozmnožovací soustavu.
Plazi (Reptilia) – systém třídy. Napište na které řády, podřády či čeledi se plazi člení, tyto skupiny charakterizujte (mimo šupinatých Squamata), napište zástupce.
Šupinatí plazi (Squamata). Napište charakteristiku řádu, na které podřády se člení, tyto podřády charakterizujte, napište zástupce. Vyjmenujte plazi žijící u nás.
Ptáci (Aves) – charakteristika třídy I. Základní charakteristika, popište kůži, typy peří, žlázy, ptačí kostru (čím je specifická, popište zvláštnosti hrudního koše, srůsty na celé kostře a uveďte jejich význam). Uveďte typy ptačích nohou. Popište svalovinu ptáků, zvláště létací svaly.
Ptáci (Aves) – charakteristika třídy II. Zvláštnosti nervové soustavy u ptáků - význam a definice bazálních ganglií, v které části mozku je hlavní ústředí, popište stavbu orgánu sluchu, či ptáků, zvláštnosti trávicí soustavy (včetně co to jsou a kde vznikají vývržky), co to je a kde je umístěna Fabriciova burza. Detailně popište dýchací soustavu ptáků, čím se liší od savčí a proč je jiná. Dále popište cévní soustavu (původ), ledviny (typ ledviny, která struktura se objevuje poprvé), hlavní produkt metabolismu dusíku, močový měchýř, pohlavní orgány.
Ptáci (Aves) – systém I. Na které podtřídy se ptáci člení, charakterizujte tyto podtřídy (v čem se navzájem odlišují), u každé podtřídy dále uveďte alespoň tři řády, které rovněž charakterizujte, napište v které části světa žijí, jakým způsobem se starají o potomstvo a uveďte zástupce.
Tučňáci (Sphenisciforms), potáplice, (Gaviiformes), potápky (Podicipediformes), trubkonosí (Procellariiformes) a veslonozí (Pelecaniiformes). Charakterizujte tyto řády, uveďte alespoň dva zástupce (vyjma řádu nežijícího na našem území, zde stačí charakteristika řádu bez zástupců).
Brodiví (Ciconiiformes), plameňáci (Phoenicopteriformes), krátkokřídlí (Gruiformes), dlouhokřídlí (Charadriiformes). Charakterizujte řády i čeledi, uveďte vždy alespoň 1 - 2 dva zástupce.
Vrubozobí (Anseriformes). Charakterizujte řád, charakterizujte jednotlivé čeledi, podčeledi i triby, uveďte zástupce. Popište domestikaci domestikovaných ptáků systematicky řazených do tohoto řádu.
Dravci (Falconiformes). Charakterizujte řád, charakterizujte jednotlivé čeledi, uveďte zástupce. Celkem uveďte alespoň 10 druhů žijících u nás.
Hrabaví (Galliformes). Charakterizujte řád, charakterizujte jednotlivé čeledi, uveďte zástupce (dohromady alespoň 10). Popište domestikaci domestikovaných ptáků systematicky řazených do tohoto řádu.
Měkkozobí (Columbiiformes), papoušci (Psittaciformes), kukačky (Cuculiformes), sovy (Strigiformes). Charakterizujte řády i čeledi, uveďte zástupce.
Lelkové (Caprimulgiformes), svišťouni (Apodiformes), srostloprstí (Coraciiformes), šplhavci (Piciformes). Charakterizujte řády i čeledi, uveďte zástupce.
Pěvci (Passeriformes). Charakterizujte řád, podřády. Dále vyjmenujte všechny čeledi žijící na našem území, 10 z těchto čeledí blíže charakterizujte (popis, potrava, způsob života aj.) a uveďte zástupce. Dále vyjmenujte čeledi pěvců chovaných nejčastěji v zajetí a uveďte zástupce těchto tzv. okrasných ptáků.
Savci (Mammalia). Charakteristika třídy I. Kůže (kožní žlázy, složení, původ a typy chlupů), kostra (zde shrňte hlavní rozdíly oproti ptákům), nervová soustava, hlavní smysly – rozdíly oproti ptákům.
Savci (Mammalia). Charakteristika třídy II. Trávicí soustava (hlavní typy zubů), vylučovací, dýchací, a cévní soustava. Napište hlavní rozdíly oproti ptákům. Pohlavní soustava – typy děloh a placent s příklady.
Savci (Mammalia) - systém. Napište členění savců na podtřídy, uveďte charakteristiku těchto podtříd (u první podtřídy též charakteristiku řádu včetně zástupců), u druhé podtřídy uveďte členění na nadřády, tyto charakterizujte. U prvního nadřádu uveďte též charakteristiku řádu a zástupce.
Chudozobí (Xenarthra), Hmyzožravci (Insectivora) – uveďte charakteristiku řádu, zástupce. U hmyzožravců též uveďte jednotlivé čeledi a jejich význam. Celkem uveďte alespoň 5 zástupců hmyzožravců žijících na našem území.
Letouni (Chiroptera), charakteristika řádu (popis končetin, změny na kostře, způsob života, fyziologická přizpůsobení. Charakteristika podřádů, zástupci. Uveďte čeledi žijící u nás, charakterizujte je, uveďte alespoň 5 druhů žijících na našem území.
Primáti (Primates). Charakterizujte řád, jednotlivé podřády a nadčeledi. U každé nadčeledi uveďte jednoho zástupce.
Šelmy (Carnivora). Charakteristika řádu, jednotlivých podřádů, čeledí. Vždy uveďte jednoho zástupce, celkem však uveďte alespoň 5 druhů žijících na našem území.
Hlodavci (Rodentia). Charakteristika řádu a jednotlivých čeledí. U každé čeledi uveďte alespoň 1 zástupce, celkem však alespoň 5 druhů z našeho území. Význam.
Kytovci (Cetacea), sirény (Sirenia), chobotnatci (Proboscida), Zajíci (Lagomorpha). Charakteristika řádů, u každého uveďte alespoň jednoho zástupce. Napište rozdíl mezi rody Lepus a Oryctolagus.
Lichokopytníci (Perissodactyla). Velmi podrobná charakteristika řádu, charakteristika čeledí (u čeledi koňovitých také velmi podrobně a popište nohu koně), uveďte zástupce. Popište domestikaci koně domácího a osla domácího.
Sudokopytníci (Artiodactyla). Charakteristika řádu, podřádů, čeledí, uveďte alespoň 1 zástupce.
Podrobně popište rozdíly mezi čeleděmi jelenovití (Cervidae)a turovití (Bovidae) – chrup, lebka, pachové žlázy, rohy-parohy. U čeledi turovitých charakterizujte podčeleď Cervinae, dále napište rozdíl mezi rody Ovis a Capra.
Popište domestikaci sudokopytníků.
Domestikace – definice domestikace, typy domestikace, preadaptační předpoklady domestikace, změny v morfologii a fyziologii domestikovaných zvířat.
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 80,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu AEA09E - Zoologie
Reference vyučujících předmětu AEA09E - Zoologie
Reference vyučujícího prof. Ing. CSc. Iva Langrová
Podobné materiály
- AAA10E - Základy meteorologie a klimatologie - Otázky ze zkoušky
- AAA14E - Základní agrotechnika a herbologie - Otázky zkouška
- ABA06E - Základy fyziologie rostlin - Otázky zkouška
- AHA09E - Agrochemie - Otázky z testu
- APA12E - Pedologie pro zahradníky - Otázky ze zkoušky
- EEA08E - Základy podnikové ekonomiky - Otázky zkouška
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce.doc
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce
- ABA05Z - Botanika - Botanika zápočet otázky.doc
- AAA23E - Základy agroekologie - otazky agroekologie
- AAA23E - Základy agroekologie - Otazky agroekologie Jirka
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - otázky k ústní zkoušce
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - zkouškové otázky
- ADA19E - Chov prasat I. - otázky
- ASA17E - Chov skotu a ovcí - Vypracované otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - vypracov. otázky
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - zkouskove otazky genetika
- ETA05E - Informatika - otázky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky informatika
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky mikro
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky_mikro
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky STRUNATCI
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky BEZOBRATLÍ
- AEA09E - Zoologie - vypracované otázky PRVOCI
- AEA09E - Zoologie - otázky zoo 2
- AEA09E - Zoologie - otazky zoo 3
- AEA09E - Zoologie - otazky ze zoologie 1
- AEA09E - Zoologie - Nove zkouskove otazky ZOO
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - chovzvirat-otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky zootechnika
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky k chovu
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - postacujuce otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky
- ACA03E - Chemie organická - otázky, odpovědi
- ACA03E - Chemie organická - Vypracované otázky
- ACA02E - Anorganická a analytická chemie - Vypracované otázky
- ABA05E - Botanika - zkouškové otázky
- AVA15E - Morfologie hospodářských zvířat - zkouškové otázky
- ACA05E - Biochemie - Vypracované otázky
- AKA06E - Výživa zvířat - otázky ke zkoušce
- ASA03E - Chov skotu - zpracované otázky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otázky ze zkouškového testu
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - zpracované otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky ke zkoušce
- ARA28E - Fyto 2 - otázky fyto 2
- AGA11E - Etika chovu a etologie zvířat - testové otázky
- ASA09E - Chov koní - ZKOUŠKOVÉ OTÁZKY
- ASA25E - Chov koní - ¨zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - Zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - otázky ke zkoušce
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - vypracované otázky-59)
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Zkouškové otázky
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Otázky-výživa
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otázky pícninářství
- AEA03E - Parazitologie - otázky
- AEA03E - Parazitologie - otázky 2
- AEA03E - Parazitologie - otázky 3
- AEA03E - Parazitologie - vypracované otázky
- AVA22E - Anatomie HZ se základy histologie a embryologie - zkouškové otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky-vypracovane
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - otazky
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky bezobr.
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obr.
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obojzivelnici a plazi
- AEA26E - Zoologie obratlovců - vypracovany otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky
- AKA06E - Výživa zvířat - Otázky ze zkoušky z výživy
- AKA06E - Výživa zvířat - otazky_ke_zkousce
- AEA30E - Základy hydrobiologie - Otázky - Varianta B
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - prvoci
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - bezobralí
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - obratlovci (nedokončeno)
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - testove otazky
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otázky ke zkoušce
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otazky HUMPOLEC
- AKA05E - chov koní - ¨zkouskove_otazky
- AKA05E - chov koní - OTAZKY Z CHOVU
- AKA05E - chov koní - vyprac.otázky
- AKA05E - chov koní - ZKOUSKOVE OTAZKY
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otazky picko
- ASA27E - Technika chovu koní - vyprac.otázky
- AMA05E - Mikrobiologie a biotechnologie - otázky II.zkouškového testu
- EJA74E - Právo a životní prostředí - Zkouškové otázky
- ARA98E - Zemědělské poradenství - Testové otázky
- AVA12E - Základy porodnictví - vypracované otázky
- AEA09E - Zoologie - Zoologie cv
- AEA80E - Zoologie - seznam objektu zoologie
- AEA09E - Zoologie - Zoologie - Cvičení 01 - Protozoa
Copyright 2024 unium.cz