- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
otázky zoologie
AEA09E - Zoologie
Hodnocení materiálu:
Vyučující: prof. Ing. CSc. Iva Langrová
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálckých znaků, uveďte druhy parazitující u zvířat, člověka i rostlin, druhy které osídlili vodní prostředí. Je možno v rámci skupiny označit některé druhy za užitečné člověku?
Podřád: Bezpancířníci či zákožkovci (Astigmata či Sarcoptiformes). Charakterizujte tuto skupinu pomocí morfologicko-anatomických znaků, uveďte druhy škodící člověku - a to z různých úhlů pohledu, parazity zvířat.
Pavouci (Araneae). Podrobně charakterizujte celou skupinu, dále uveďte jednotlivé řády a čím se tyto odlišují, hlavní zástupce řádů, u největšího pak hlavní čeledi včetně zástupců.
Korýši (Branchiata neboli Crustacea). Popište stavbu těla, končetiny na jednotlivých částech těla (hlava, hruď, zadeček) cévní, trávicí, vylučovací soustavu, nervovou soustavu včetně smyslových orgánů, čím dýchají, rozmnožování. Uveďte na které třídy se podkmen člení.
Které třídy patří do podkmene korýši (Branchiata). Uveďte včetně charakteristiky a hlavních zástupců.
Třída: Lupenonožci (Lupenonožci). Co spojuje řády této třídy, které řády sem patří. Charakterizujte tyto řády, uveďte hlavní zástupce a zhodnoťte význam této skupiny z hlediska člověka.
Klanonožci (Copepoda). Charakterizujte celou tuto třídu, které řády sem patří. Charakterizujte tyto řády, uveďte hlavní zástupce a zhodnoťte význam této skupiny z hlediska člověka.
Rakovci (Malacostraca). Charakterizujte celou tuto třídu, které řády sem patří. Charakterizujte tyto řády, případně podřády, uveďte hlavní zástupce a zhodnoťte význam této skupiny z hlediska člověka.
Které druhy raků se vyskytují v České republice, které jsou původní a z kterých zemí pocházejí druhy introdukované. Popište rozdíly v morfologii i v biologii.
Stonožkovci (Myriapoda). Popište stavbu těla, končetiny na jednotlivých částech těla (hlava, hruď, zadeček) cévní, trávicí, vylučovací soustavu, nervovou soustavu včetně smyslových orgánů, čím dýchají, kde vyúsťují pohlavní orgány. Uveďte na které třídy se podkmen člení, uveďte jejich charakteristiku a zástupce.
Šestinozí (Hexapoda). Popište stavbu těla, končetiny na jednotlivých částech těla (hlava, hruď, zadeček) cévní, trávicí, vylučovací soustavu, nervovou soustavu, vývoj. Uveďte na které třídy se podkmen člení, uveďte jejich charakteristiku a zástupce.
Hmyz (Insecta). Podrobně popište stavbu těla, končetiny na jednotlivých částech těla (hlava, hruď, zadeček) rozmnožování, vývoj včetně typů larev a kukel. Na které podtřídy hmyz členíme, charakterizujte tyto skupiny a uveďte hlavní zástupce.
Jepice (Ephemeroptera), vážky (Odonata), pošvatky (Plecoptera). Charakterizujte tyto řády hmyzu, popište typ proměny, způsob života dospělců i larev, uveďte zástupce i význam tohoto hmyzu.
Kobylky (Ensifera (Orthoptera ex parte)), saranče (Caelifera (Orthoptera ex parte)), škvoři (Dermaptera),kudlanky (Mantidea). Charakterizujte tyto řády hmyzu, popište typ proměny, způsob života dospělců i larev, uveďte zástupce i význam tohoto hmyzu pro člověka.
Švábi (Blattodea), všekazi (Isoptera), pisivky (Psocoptera), vši a všenky (Phthiraptera). Charakterizujte tyto řády hmyzu včetně podřádů, popište typ proměny, způsob života dospělců i larev, uveďte zástupce i význam tohoto hmyzu pro člověka.
Ploštice (Heteroptera), křísi (Auchenorrhyncha (Homoptera ex parte)), třásnokřídlí (Thysanoptera). Charakterizujte tyto řády hmyzu včetně podřádů, popište typ proměny, způsob života dospělců i larev, uveďte zástupce i význam tohoto hmyzu pro člověka.
Stejnokřídlí, Sternorrhyncha (Homoptera ex parte). Charakterizujte tento řád hmyzu včetně jeho podřádů, popište typ proměny, vývoj (u mšic podrobně), způsob života dospělců i larev, uveďte zástupce i význam tohoto hmyzu pro člověka.
Co spojuje řády hmyzu s proměnou dokonalou (Holometabola, Endopterygota). Uveďte podrobnou charakteristiku této skupiny řádů, srovnejte s Hemimetabola a které řády sem patří.
Střechatky (Megaloptera), dlouhošíjky (Raphidioptera), síťokřídlí (Neuroptera). Charakterizujte tyto řády hmyzu včetně případných nadčeledí, popište typ proměny, způsob života dospělců i larev, uveďte zástupce i význam tohoto hmyzu pro člověka.
Brouci (Coleoptera). Podrobně tento řád hmyzu charakterizujte (anatomicko-morfologicky), uveďte charakteristiku, zástupce a význam pro člověka jednotlivých podřádů i nadčeledí.
Blanokřídlí (Hymenoptera). Podrobně tento řád hmyzu charakterizujte (anatomicko-morfologicky), uveďte charakteristiku, zástupce a význam pro člověka jednotlivých podřádů i nadčeledí.
Srpice (Mecoptera), chrostíci (Trichoptera), blechy (Siphonaptera). Charakterizujte tyto řády hmyzu včetně případných nadčeledí, popište typ proměny, způsob života dospělců i larev, uveďte zástupce i význam tohoto hmyzu pro člověka.
Motýli (Lepidoptera). Podrobně tento řád hmyzu charakterizujte (anatomicko-morfologicky), uveďte charakteristiku, zástupce a význam pro člověka jednotlivých podřádů i čeledí.
Dvoukřídlí (Diptera). Podrobně tento řád hmyzu charakterizujte (anatomicko-morfologicky), uveďte charakteristiku, zástupce a význam pro člověka jednotlivých podřádů, infrařádů i čeledí.
Mechovky (Ectoprocta, Bryozoa), ostnokožci (Echinodermata), polostrunatci (Hemichordata). Charakterizujte tyto kmeny, uveďte zástupce, kde žijí, jejich způsob života.
Obratlovci
Strunatci (Chordata).Charakterizujte celý kmen, dále pak charakterizujte jednotlivé podkmeny včetně tříd (u Vertebrata necharakterizujte třídy). Vždy uveďte zástupce, jejich způsob života, prostředí kde žijí.
Vývojová morfologie obratlovců. Srovnejte kostru u jednotlivých skupin obratlovců z hlediska vývoje. Kterými tkáněmi je kostra obratlovců tvořena, význam těchto tkání během vývoje. U kostry se soustřeďte na chordu, kostru hrudníku (popište žebra a výskyt hrudní kosti u jednotlivých skupin obratlovců), definujte žaberní oblouky, jejich význam. Popište kostru končetin u jednotlivých skupin obratlovců, popište proces vzniku končetiny z břišní ploutve ryb.
Vývojová morfologie obratlovců. Srovnejte tělní pokryv a svalovinu jednotlivých skupin obratlovců.
Vývojová morfologie obratlovců – centrální nervová soustava. Napište její původ, popište změny šedé a bílé hmoty koncového mozku během vývoje obratlovců, popište vznik neopallia a definujte ho. Která část mozku je hlavním ústředím jednotlivých skupin (tříd) obratlovců ? Dále napište co to jsou bazální ganglia a jakou mají funkci, co to je pinální a parietální orgán, se kterou částí mozku je spojen a u kterých obratlovců se vyskytuje.
Vývojová morfologie obratlovců – smyslové orgány. Porovnejte umístění sídla chuti (chuťových pohárků či pupenů) a čichu u jednotlivých skupin obratlovců, výskyt a význam proudového orgánu, se kterým smyslem je úzce spojen. Popište vývoj vnitřního ucha u jednotlivých skupin obratlovců, popište střední a vnější ucho jednotlivých tříd obratlovců. Popište původ a rozdíly zrakového orgánu obratlovců.
Vývojová morfologie obratlovců – trávicí soustava. Uveďte původ zubů a jejich rozdíly u jednotlivých skupin obratlovců, úlohu hltanu i žaludku během vývoje, popište tenké střevo jednotlivých skupin obratlovců, kterým skupinám chybí či nechybí žlučník, zakončení trávicí soustavy u jednotlivých skupin obratlovců.
Vývojová morfologie obratlovců – dýchací orgány. Uveďte, jak a čím které skupiny obratlovců přijímají kyslík, popište rozdíly žaber u jednotlivých skupin vodních obratlovců, vznik orgánů k dýchání vzduchu, rozdíly ve stavbě plic, původ plic. Dále napište co to jsou choany a zda jsou napojeny na dýchací trubici, a kde je u obratlovců umístěné hlasové ústrojí. Plynový měchýř – z čeho vznikl, u kterých skupin obratlovců se vyskytuje a jakou má funkci.
Vývojová morfologie obratlovců – cévní soustava. Popište stavbu srdce u jednotlivých skupin obratlovců (výskyt komor, síní, žilného splavu, srdečního či tepenného násadce) a jaká krev jím protéká. Co je příčinnou podélného dělení srdce, popište podrobně změny v srdci v souvislosti se vstupem okysličené krve. Popište rozdíly v krvinkách obratlovců.
Vývojová morfologie obratlovců – močopohlavní soustava. Uveďte evoluční propojenost pohlavní a močové soustavy, co rozumíme pojmem „exkrece“ a jakými způsoby probíhá. Popište rozdíly ve stavbě ledvin u jednotlivých skupin obratlovců i jakým způsobem odstraňují amoniak.
Vývojová morfologie obratlovců – rozmnožovací soustava. Uveďte počet varlat u jednotlivých skupin obratlovců, rozdíly v jejich uložení i vývodné cesty, počet vaječníků, pářící orgány jednotlivých skupin obratlovců. Dále popište rozdíly ve vajíčkách obratlovců, zárodečný vývoj obratlovců.
Proč se ze systamatické zoologie ztratil název “ryby”, charakterizujte bezčelistnatce (Agnatha), čím se liší od čelistnatců (Gnathostomata), charakterizujte sliznatky (Myxini) a mihule (Cephalaspidomorphi), uveďte zástupce.
Charakterizujte čelistnatce (Gnathostomata) a paryby (Chondrychthyes). U paryb se soustřeďte na tvar těla, kůži, končetiny, kostru, srdce, dýchací orgány (čím se liší od paprskoploutvých ryb), zvláštnosti trávicí soustavy i smyslů, rozmnožování. Na které podtřídy se dělí, charakterizujte tyto podtřídy a uveďte vždy alespoň jednoho zástupce.
Násadcoploutví , syn. nozdratí (Sarcopterygii). Charakterizujte tuto třídu, na které podtřídy se dělí, charakterizujte tyto podtřídy a uveďte alespoň jednoho zástupce. Která z těchto podtříd se podílela na vzniku čtvernožců, popište tento evoluční proces.
Paprskoploutvé ryby (Actinopterygii) – charakteristika třídy I. Uveďte hlavní charakteristi
Vloženo: 24.06.2009
Velikost: 80,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu AEA09E - Zoologie
Reference vyučujících předmětu AEA09E - Zoologie
Reference vyučujícího prof. Ing. CSc. Iva Langrová
Podobné materiály
- AAA10E - Základy meteorologie a klimatologie - Otázky ze zkoušky
- AAA14E - Základní agrotechnika a herbologie - Otázky zkouška
- ABA06E - Základy fyziologie rostlin - Otázky zkouška
- AHA09E - Agrochemie - Otázky z testu
- APA12E - Pedologie pro zahradníky - Otázky ze zkoušky
- EEA08E - Základy podnikové ekonomiky - Otázky zkouška
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce.doc
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce
- ABA05Z - Botanika - Botanika zápočet otázky.doc
- AAA23E - Základy agroekologie - otazky agroekologie
- AAA23E - Základy agroekologie - Otazky agroekologie Jirka
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - otázky k ústní zkoušce
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - zkouškové otázky
- ADA19E - Chov prasat I. - otázky
- ASA17E - Chov skotu a ovcí - Vypracované otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - vypracov. otázky
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - zkouskove otazky genetika
- ETA05E - Informatika - otázky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky informatika
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky mikro
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky_mikro
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky STRUNATCI
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky BEZOBRATLÍ
- AEA09E - Zoologie - vypracované otázky PRVOCI
- AEA09E - Zoologie - otázky zoo 2
- AEA09E - Zoologie - otazky zoo 3
- AEA09E - Zoologie - otazky ze zoologie 1
- AEA09E - Zoologie - Nove zkouskove otazky ZOO
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - chovzvirat-otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky zootechnika
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky k chovu
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - postacujuce otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky
- ACA03E - Chemie organická - otázky, odpovědi
- ACA03E - Chemie organická - Vypracované otázky
- ACA02E - Anorganická a analytická chemie - Vypracované otázky
- ABA05E - Botanika - zkouškové otázky
- AVA15E - Morfologie hospodářských zvířat - zkouškové otázky
- ACA05E - Biochemie - Vypracované otázky
- AKA06E - Výživa zvířat - otázky ke zkoušce
- ASA03E - Chov skotu - zpracované otázky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otázky ze zkouškového testu
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - zpracované otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky ke zkoušce
- ARA28E - Fyto 2 - otázky fyto 2
- AGA11E - Etika chovu a etologie zvířat - testové otázky
- ASA09E - Chov koní - ZKOUŠKOVÉ OTÁZKY
- ASA25E - Chov koní - ¨zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - Zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - otázky ke zkoušce
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - vypracované otázky-59)
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Zkouškové otázky
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Otázky-výživa
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otázky pícninářství
- AEA03E - Parazitologie - otázky
- AEA03E - Parazitologie - otázky 2
- AEA03E - Parazitologie - otázky 3
- AEA03E - Parazitologie - vypracované otázky
- AVA22E - Anatomie HZ se základy histologie a embryologie - zkouškové otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky-vypracovane
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - otazky
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky bezobr.
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obr.
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obojzivelnici a plazi
- AEA26E - Zoologie obratlovců - vypracovany otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky
- AKA06E - Výživa zvířat - Otázky ze zkoušky z výživy
- AKA06E - Výživa zvířat - otazky_ke_zkousce
- AEA30E - Základy hydrobiologie - Otázky - Varianta B
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - prvoci
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - bezobralí
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - obratlovci (nedokončeno)
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - testove otazky
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otázky ke zkoušce
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otazky HUMPOLEC
- AKA05E - chov koní - ¨zkouskove_otazky
- AKA05E - chov koní - OTAZKY Z CHOVU
- AKA05E - chov koní - vyprac.otázky
- AKA05E - chov koní - ZKOUSKOVE OTAZKY
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otazky picko
- ASA27E - Technika chovu koní - vyprac.otázky
- AMA05E - Mikrobiologie a biotechnologie - otázky II.zkouškového testu
- EJA74E - Právo a životní prostředí - Zkouškové otázky
- ARA98E - Zemědělské poradenství - Testové otázky
- AVA12E - Základy porodnictví - vypracované otázky
- AEA09E - Zoologie - Zoologie cv
- AEA80E - Zoologie - seznam objektu zoologie
- AEA09E - Zoologie - Zoologie - Cvičení 01 - Protozoa
Copyright 2024 unium.cz