- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
otázky
ETA05E - Informatika
Hodnocení materiálu:
Vyučující: RNDr. Eva Jablonská CSc.
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálk ní přes internetovou www stránku přístup z libovolného počítače, z práce, z domova, nebo třeba i na dovolené, ať jste kdekoliv na světě.
→ jasně a stručně: bezplatně si na portálech (seznam, centrum, google, atlas…) zařídit emailovou schránku
46.
Makroviry
Může se vyskytnout ve všech datových souborech, které vytvářejí programy podporující tzv. makrojazyk, což je soubor instrukcí, které může v daném programu uživatel použít pro vytvoření tzv. maker např. pro usnadnění práce.
Programy v rámci MS Office ukládají makra společně s vytvořenými daty, ukládá se makrovirus do datového souboru.
Makro (nebo souhrn maker), které je schopno zkopírovat sebe sama z jednoho dokumentu do druhého (a to opakovaně), je nazýváno makrovirem.
23.
Operační systémy – funkce OS
- programy, které řídí činnost počítače
- funkce: přidělování (a řízení priority přidělování) prostředků výpočetního systému
- času procesoru
- kapacity operační paměti
- kapacity vstupních a výstupních zařízení
: manipulace s daty
- práce se soubory a složkami
: komunikace s uživatelem (informace o problémech a chybách pomocí vhodného
uživatelského rozhraní)
: jednotné základní prostředí pro všechny programy
: umožnění spolupráce programů
: podpora bezpečnosti a spolehlivosti výpočetního systému (použití hesel, přístupová data
v síti)
: řízení zpracování úloh
: správa řízení
: síťové služby
: zabezpečení dat
Zavádění operačního systému: při spouštění počítače se zavede do operační paměti jádro OS –
bootování
: programy jádra zavádějí do operační paměti další části OS nebo
aplikační programy
: zaváděč zavádí další programy
24.
Vrstvy operačního systému, ovladače
Struktura programového vybavení: HW (uživatel nekomunikuje přímo s vrstvou HW, ale
prostřednictvím OS)
: OS – úroveň ovladačů
: OS – úroveň procesorů
: aplikační program
: uživatel
Struktura OS: ovladače = drivery
- ovládají jednotlivá vstupní a výstupní zařízení
- tvoří rozhraní mezi různorodými vstupními a výstupními zařízeními a jednotnou komunikací mezi nimi
: úroveň procesů
- komunikuje s jednotlivými procesy (programy)
- zajišťuje paralelní zpracování více procesů
25.
Rozdělení operačních systémů – příklady jednotlivých skupin
OS podle počítačové platformy
- pro mainframe (střediskové počítače)
- pro počítače střední třídy (různé varianty Unixu)
- pro stolní počítače (MS – DOS, MS Windows, Linux, OS/2, Mac OS X)
- pro přenosné počítače (MS Windows CE, MS Windows Mobile, Pocket PC – z Windows CE,
MS Windows Mobile, Palm OS)
- pro mobilní zařízení (PDA – Windows CE, dnes Windows Mobile 2003, Palm OS
podle počtu souběžně zpracovávaných úloh
- jednoprogramové
- víceprogramové (multitasking)
podle počtu uživatelů
- jednouživatelské
- víceuživatelské = síťové (dovolují připojení více uživatelů najednou)
dávkové a interaktivní
- dávkové zpracování (batch processing)
- interaktivní (může komunikovat s programem)
26.
Multitasking, multiprocessing, multithreading
Multitasking
preemptivní
- preempce = přerušení od OS, střídání úloh po desítkách milisekund (pomocí vnějšího přerušení od čítače hodinových pulsů), time slicing (přidělování časových kvant)
přepínání kontextu
na explicitní zásah uživatele (např. mezi textovým editorem a tabulkovým programem):
kooperativní multitasking
Multiprocessing
při dvou nebo více procesorech
každý procesor může provádět odděleně jeden proces
proces – realizace programu v paměti
Multithreading: prostředí pro výkon programu, které je schopné zpracovávat instrukce v několika liniích - vláknech
: rozšíření principu multitaskingu
- specifické operace uvnitř jedné aplikace lze rozdělit na jednotlivá vlákna – subprocesory
- každé vlákno může být prováděno paralelně, nezávisle
- OS může tedy rozdělit čas procesoru nejen mezi různé aplikace, ale také mezi jednotlivá vlákna uvnitř aplikace
: příklad
- MS Word (přestránkování, zápis do tiskového souboru)
- prohlížeč (vyplňování formuláře při stahování souboru)
(Pentium 4 Hyper – Threading technologie – zpracování dvou vláken paralelně)
27.
GUI – grafické uživatelské rozhraní, příklady GUI
Uživatelské rozhraní
textové
- MS – DOS
- uživatel zadává pokyny prostřednictvím příkazové řádky
- prompt > výzva k zadání příkazu
grafické
- GUI (Graphical User Interface)
- srozumitelná komunikace mezi člověkem a počítačem
- intuitivní ovládání, jednotné pro všechny aplikace
GUI: pracovní plocha – pozadí, na něm okna
: překrývající se okna
: ukazatel – grafický symbol nejčastěji ve tvaru šipky, jehož pohyb je ovládán periferním zařízením (myš, trackball)
: okno – oblast na obrazovce počítače, uvnitř které běží nějaký samostatný proces (program, část programu, dialog), okna mohou být na sobě nezávislá (lze se přepínat z úlohy do úlohy) nebo závislá (nedovolují přepnutí zpět do programu, který je vyvolal, aniž by se před tím dialog neukončil)
: ikony pro znázornění objektů (např. souborů, složek), akcí (např. tisk) a vlastností
: myš – pro přímou manipulaci
vybere se objekt (např. soubor)
provede se akce (např. tisk)
přesune se objekt (např. mezi okna)
přemístí se objekt na ikonu např. tisku nebo koše
: menu – zvláštní druh okna
padací (pull – down) – v liště pod záhlavím okna
vynořovací (pop – up) – pro stisku pravého tlačítka myši
roletová (rolette menu) – po vybrání zobrazují řáde se zvolenou volbou
: tlačítka – např. OK, STORNO
: zaškrtávací políčka – slouží k zaznamenávání logické informace (např. ano/ne nebo obsahuje/neobsahuje)
: pole stupnice hodnot
: posuvníky (rolovací lišty) – slouží k posunu grafických prvků na ploše
Příklady: Finder – první úspěšné grafické uživatelské rozhraní, pro počítače firmy Apple, pro řadu MacIntosh
: MS Windows (Windows 3.1, Windows 3.11, Windows 98, Windows 98, …)
28.
MS – DOS – charakteristika
Microsoft Disk Operating Systém
- hierarchický
- modulární
ROM (Flash) BIOS (Basic Input/Output Systém)
- přímo komunikuje s HW
- inicializační program: testy HW, technický zavděč čte z disku, systémový zavaděč
- služby BIOSu: např. ovládání klávesnice
- zavaděč: načítá IO.SYS a MSDOS.SYS (jádro ovladačů)
- io.sys: úroveň ovladačů
: doplňuje funkce, která nemá BIOS
: obsahuje ovladače standardních zařízení
: rozšíření o další ovladače uvedeno v config.sys
- msdos.sys: jádro systému
: komunikuje s programy pomocí služeb OS
- command.com: komunikuje s uživatelem
: obsahuje interní příkazy
: uživatel zadává příkazy, command.com provádí požadované operace
: dir, md, del, cls, type, copy
- vnější příkazy: uloženy v souborech na disku
: format, scandisk, diskcopy
- autoexec.bat: path c:\; c:\dos;
- config.sys
29.
Windows – základní charakteristika
- systém Microsoft Windows původně vznikl jako grafická nadstavba operačního systému MS-DOS
- Windows 95
- Windows 98
- Windows ME (Millenium Edition)
především pro domácí uživatele
podpora zábavy – digitální obrázky, přehrávání hudby (Windows Media Player), úprava (střih) videoklipů (Windows Movie Maker), podpora pro připojení k internetu
možnost vytvořit malou počítačovou síť
- Windows NT Server, Workstation
rozdíly v nabídce služeb
- Windows 2000
- Windows XP
- Windows Server 2003
- Windows Mobile 2003
- Windows Longhorn (pravděpodobně v roce 2006)
- Windows Vista
- Windows XP: Professional – pro podnikové prostředí
- podpora víceprocesorových počítačů
- podpora práce od výkonných počítačů po přenosné
- zvýšení spolehlivosti a zabezpečení podnikových dat
- možnost práce se dvěma monitory
: Home Edition – Firewall pro připojení k Internetu
- pomocí Ovládacích panelů lze nastavit a zabezpečit heslem
uživatelské účty
- funkce Onova systému (obnova předchozího stavu OS bez ztráty dat)
- zpracování obrázků, hudby (MP3), videa
- přehrávání DVD
- Windows Messenger pro komunikaci v reálném čase
- Internet Explorer 6
zvýšená ochrana
lze ovládat informace, které o vás webové servery
shromažďují
30.
Unix – základní charakteristika
- nástup nových pracovních stanic v osmdesátých letech znamenal také vývoj nových principů dialogu s výpočetními systémy v rámci unixových prostředí, také zde byly vyvíjeny systémy grafických uživatelských rozhraní, výsledkem je X Windows System
- hlavním rysem X Windows je, že správa oken byla vyvinuta jako samostatný program (resp. složka programů), který není součástí jádra, jak je tomu u některých jiných GUI
- systém není bezprostředně závislý na operačním systému a je možné jej pak používat distribuovaně (v počítačové síti) – aplikace mohou běžet na jiném počítači, než na kterém se zobrazují
- víceuživatelský víceúlohový síťový OS
- je to různý SW dodržující standardy (formát souborů, příkazy OS, síťová komunikace)
- Solaris: pro riscové stanice Sun/spart
- Ultrix: DEC
- AIX: IBM
- HPUX: Hewlett Packard
- AUX: Apple Computer
- Linux: ve Finsku (Linus Torvalds)
: spolupráce programové komunity na Internetu
: dnes různé distribuce postavené na volně šiřitelném základu, některé zdarma, za některé se platí
- vlastní OS: jádro
: z velké části napsáno v jazyce C – nezávislé na HW, přeloží se překladačem
- služby: Mail, Telnet, Talk, Gopher, WWW, FTP
: Shell – příkazový internet pro komunikaci mezi uživatelem a OS (SH, CSH, VSH)
- login uživ_jméno, heslo
- kohout (Ctrl + D)
- příkazy OS Unix: programy, použití parametrů
: CD, LS, PWD, MKDIR, RMDIR, KILL, PASSWORD, WIIO
- stromová struktura adresářů: oddělovač /, rozlišuje velká a malá písmena (na rozdíl od Windows)
31.
Kód ASCII, UNICODE
KÓD ASCII
- každá hodnota v paměti počítače je zakódována do posloupnosti bitů, využívá se při tom dvojková (binární) soustava, která používá dva znaky „1“ (nebo „I“) a „0“, k vyjádření dvou možných stavů, ve kterých se mohou nacházet příslušné paměťové nebo počítací obvody počítače
- dvojková číslice, jako nejmenší zobrazitelná jednotka informace, jako jedna ze dvou možností, se nazývá bit (bojary digit)
- bit je technicky vyjádřen dvěma různými úrovněmi napětí (výskyt nebo absence impulsu), či jako různé hodnoty magnetizace na magnetických médiích
- pro kódování základní sady znaků v počítači se bity seskupují do vyšší jednotky, zvané byte (nejmenší adresovatelná jednotka paměti), každý byte je označen pořadovým číslem (adresa bytu)
1 byte = 8 bytů = 1 znak
- těchto 8 bytů dává 256 možných kombinací nul a jedniček, které se používají ke kódování znaků
- vniká tak 8bitový znakový kód, kombinace 8 bitů (v jednom bytu) jsou očíslovány od 0 do 255 (celkem 256 kombinací), seřazeny do tzv. ASCII tabulky a je jim přiřazen význam (znak)
- znaky ASCII tabulky: 0 – 31 speciální znaky, neviditelné, např. ovládání periferií (např. znak s kódem 10 je přiřazen příkazu přechodu na novou řádku)
: 32 – 126 anglická abeceda, číslice
: 127 – 255 prostor pro tzv. národní abecedy s odlišnými znaky, např. znakové sady LATIN2, ISO 1250, Windows CE pro jazyky střední a východní Evropy
UNICODE
- od roku 1991 prosazuje a vyvíjí Unicode Consorcium šestnáctibitové kódování pro znaky všech hlavních světových jazyků
- je to šestnáctibitová kódovací tabulka, konstantní šířky, která vychází z ASCII
- zahrnuje 38 885 znaků světových abeced, jako např. ruština, arabština, anglosaština, řečtina, hebrejština, Thai a Sanskrit
- 6 400 znaků je vyhrazeno pro potřeby aplikací
- nevýhody kódování v Unicode jsou dvojnásobná délka textu než při osmibitovém kódování, fonty (sady znaků) obsahují 256krát více znaků než osmibitové sady a problematická bude i kompatibilita s osmibitovým prostředím, některé programové kódy by se musely od základů přepsat
32.
Sítě LAN, MAN, WAN, PAN
Vývoj výpočetního modelu: představa o tom, kde jsou aplikace, programy, jak spolupracují, kde a jak se uchovávají a zpracovávají data, kde je uživatel
: dávkové zpracování
: host/terminál – terminálové sítě
: izolované osobní počítače
potřeba sdílení HW a SW, komunikace – sítě LAN a WAN
: file server/pracovní stanice
: klient server
Dělení sítí: podle vzdálenosti (LAN, WAN, PAN, MAN)
: podle role uzlů v síti (síť typu peer – to – peer, síť severozápadního typu)
: k čemu síť slouží (internet – k vlastním potřebám, využívá internetových technologií, využití v podnicích, extranet – slouží vně podniku, nabízí své služby, slouží ke komunikaci se zákazníky)
: podle vlastnických vztahů k síti (privátní, poloprivátní, veřejné, sítě VAN)
: podle přenosových cest ( drátové, bezdrátové)
Síť LAN: lokální sítě
Sítě PAN: sítě, které vznikají propojením mobilních zařízení, např. mobilních telefonů, PDA, visaček, vizitek
: použitelné technologie – Bluetooth, IrDA
: na krátkou vzdálenost
Sítě WAN: sítě s přídavnou hodnotou
: rozlehlá síť
Sítě MAN: sítě v rámci celého světa
: sítě sloužící potřebám města
33.
Model klient – server, princip
- v internetu komunikují mezi sebou programy – procesy
- program, který vyžaduje nějakou službu, se nazývá klient, program, který službu poskytuje, se nazývá server
- komunikace mezi klientem a servrem se řídi dohodnutým protokolem
- uživatel si v případě potřeby vyvolá příslušného klienta (v případě www služby je klientem internetový prohlížeč např. Internet Explorer, Netscape, Mozilla, …) a sdělí mu své požadavky, klient předá požadavek vhodnému serveru, který požadavek vyřídí a výsledek sdělí klientovi, klient zprostředkuje výsledek v určité formě uživateli, tento cyklus se opakuje až do ukončení práce klienta
34.
Hlavní rozdíly mezi síti typu peer – to – peer (p2p) a klient server
Peer – to - peer
- komunikace mezi dvěma procesy či programy, při které oba účastníci mají stejné postavení v rámci svého systému, a při které jsou současně zastřeny všechny případné fyzické rozdíly mezi počítači na obou stranách, v případě vrstevnatých modelů počítačových sítí se tím obvykle míní komunikace mezi dvěma vrstvami na stejné úrovni hierarchického členění
- v typické síti LAN nemají všechny uzlové počítače stejné postavení - některý či některé z nich jsou určeny k plnění úlohy serverů, tedy poskytovatelů služeb, zatímco jiné počítače v roli (uživatelských) pracovních stanic tyto služby využívají, termín "peer-to-peer" se pak používá k označení lokální sítě, která takové rozdělení uzlových počítačů nevyžaduje
Klient – server
- komunikace se odehrává stylem požadavek/odpověď
- sever pasivně čeká, až dostane nějaký požadavek
- komunikaci iniciuje klient zasláním požadavku
- musí být definována vzájemná komunikace mezi klientem a servrem
35.
Základní charakteristika sítě LAN
- topologie – způsob propojení stanic (sběrnice, hvězda, kruh, kombinace)
- protokoly – soubor pravidel pro vzájemnou komunikaci (síťový model ISO/OSI a rodina protokolů TCP/IP)
- přístupové metody – pravidla pro přístup pracovní stanice k síti (CSMA/CD, Token Bus, Token Ring)
- síťový hardware – síťová karta, spojovací vedení, další aktivní prvky
- přenosová rychlost – v Mb/s, Gb/s
- maximální počet a vzdálenost stanic
36.
Topologie a přístupové metody v sítích LAN
- topologie: sběrnicová
: hvězdicová (počítače jsou připojeny přes rozbočovače)
: kruhová
- způsoby přenosu: přepojování okruhů (data jsou přenášená jako souvislý datový proud) – u telefonování
: přepojovaní paketů
lze realizovat na různých úrovních (pakety – na úrovni síťové vrstvy, rámce – na úrovni linkové vrstvy, buňky – ATM)
při překročení celkové přenosové kapacity „pozdržení“ datového bloku, u posílání emailů (ten se po poslání rozdělí na pakety)
- přepojování paketů: základ většiny sítí budovaných od konce 60. let
: síťový SW odesílajícího počítače rozdělí data na části (pakety)
: každý paket obsahuje hlavičku s identifikací a se 2 adresami (cílovou a zpáteční odesílajícího počítače)
: pakety mohou putovat po různých nejdostupnějších cestách přes různé směšovače
: síťový SW cílového počítače složí doporučené pakety do jednoho datového souboru
: pokud paket nebyl úplný nebo nebyl doručen, posílá se znova
37.
Bezdrátové přenosy, Bluetooth, Wi – Fi, IrDA
- bezdrátové sítě: přenosové technologie – satelitní přenosy, buňkové komunikace, mikrovlnné spoje
: přenosové služby – mobilní telefony, SMS, DirecPC, Intercast
- bezdrátové přenosy mohou být využívány jako dvoubodové, nebo jako vícebodové (broadcasting)
- přednosti: možnost mobility
: „nehmotnost“ přenosových dat (není nutná pokládka kabelů)
- nevýhody: závislost na atmosférických podmínkách
: vliv fyzikálních zákonů (např. šíření jen na přímou viditelnost)
- Bluetooth: „Modrý zub“ – podle vikingského krále Haralda Modrý zub z konce prvního tisíciletí, který spojil Norsko a Dánsko
: první návrh v Ericsson v roce 1994 (spojení osobních počítačů s osobní komunikací)
: nezávislé bezdrátové zařízení nahrazující kabelové rozvody pro PAN (Personál Area Network)
: pracuje v bezlicenčním pásu kolem 2,4 GHz
: dosah do 10 m, 50 m, 100 m
Vloženo: 18.06.2009
Velikost: 312,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ETA05E - Informatika
Reference vyučujících předmětu ETA05E - Informatika
Reference vyučujícího RNDr. Eva Jablonská CSc.
Podobné materiály
- AAA10E - Základy meteorologie a klimatologie - Otázky ze zkoušky
- AAA14E - Základní agrotechnika a herbologie - Otázky zkouška
- ABA06E - Základy fyziologie rostlin - Otázky zkouška
- AHA09E - Agrochemie - Otázky z testu
- APA12E - Pedologie pro zahradníky - Otázky ze zkoušky
- EEA08E - Základy podnikové ekonomiky - Otázky zkouška
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce.doc
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce
- ABA05Z - Botanika - Botanika zápočet otázky.doc
- AAA23E - Základy agroekologie - otazky agroekologie
- AAA23E - Základy agroekologie - Otazky agroekologie Jirka
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - otázky k ústní zkoušce
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - zkouškové otázky
- ADA19E - Chov prasat I. - otázky
- ASA17E - Chov skotu a ovcí - Vypracované otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - vypracov. otázky
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - zkouskove otazky genetika
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky informatika
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky mikro
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky_mikro
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky STRUNATCI
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky BEZOBRATLÍ
- AEA09E - Zoologie - vypracované otázky PRVOCI
- AEA09E - Zoologie - otázky zoo 2
- AEA09E - Zoologie - otazky zoo 3
- AEA09E - Zoologie - otazky ze zoologie 1
- AEA09E - Zoologie - Nove zkouskove otazky ZOO
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - chovzvirat-otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky zootechnika
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky k chovu
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - postacujuce otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky
- ACA03E - Chemie organická - otázky, odpovědi
- ACA03E - Chemie organická - Vypracované otázky
- AEA09E - Zoologie - otázky zoologie
- ACA02E - Anorganická a analytická chemie - Vypracované otázky
- ABA05E - Botanika - zkouškové otázky
- AVA15E - Morfologie hospodářských zvířat - zkouškové otázky
- ACA05E - Biochemie - Vypracované otázky
- AKA06E - Výživa zvířat - otázky ke zkoušce
- ASA03E - Chov skotu - zpracované otázky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otázky ze zkouškového testu
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - zpracované otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky ke zkoušce
- ARA28E - Fyto 2 - otázky fyto 2
- AGA11E - Etika chovu a etologie zvířat - testové otázky
- ASA09E - Chov koní - ZKOUŠKOVÉ OTÁZKY
- ASA25E - Chov koní - ¨zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - Zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - otázky ke zkoušce
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - vypracované otázky-59)
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Zkouškové otázky
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Otázky-výživa
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otázky pícninářství
- AEA03E - Parazitologie - otázky
- AEA03E - Parazitologie - otázky 2
- AEA03E - Parazitologie - otázky 3
- AEA03E - Parazitologie - vypracované otázky
- AVA22E - Anatomie HZ se základy histologie a embryologie - zkouškové otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky-vypracovane
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - otazky
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky bezobr.
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obr.
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obojzivelnici a plazi
- AEA26E - Zoologie obratlovců - vypracovany otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky
- AKA06E - Výživa zvířat - Otázky ze zkoušky z výživy
- AKA06E - Výživa zvířat - otazky_ke_zkousce
- AEA30E - Základy hydrobiologie - Otázky - Varianta B
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - prvoci
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - bezobralí
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - obratlovci (nedokončeno)
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - testove otazky
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otázky ke zkoušce
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otazky HUMPOLEC
- AKA05E - chov koní - ¨zkouskove_otazky
- AKA05E - chov koní - OTAZKY Z CHOVU
- AKA05E - chov koní - vyprac.otázky
- AKA05E - chov koní - ZKOUSKOVE OTAZKY
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otazky picko
- ASA27E - Technika chovu koní - vyprac.otázky
- AMA05E - Mikrobiologie a biotechnologie - otázky II.zkouškového testu
- EJA74E - Právo a životní prostředí - Zkouškové otázky
- ARA98E - Zemědělské poradenství - Testové otázky
- AVA12E - Základy porodnictví - vypracované otázky
Copyright 2024 unium.cz