- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
otázky
ETA05E - Informatika
Hodnocení materiálu:
Vyučující: RNDr. Eva Jablonská CSc.
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál1.
Informační systém IS
Poskytuje informace o stavu a vývoji zdrojů
Zdroje: personální, finanční, hmotný a nehmotný majetek
Životní cyklus IS
Analýza požadavků
Návrh systému
Implementace (konstrukce) systému
Testování
Provoz
Rozvoj systému (úpravy, rozšiřování)
Systémová integrace
optimální kombinace a integrace produktů a služeb od různých externích dodavatelů
Outsourcing
vyčlenění činností mimo vlastní organizaci
2.
Architektura IS
Operativní úroveň (TPS)
Provozní agendy
Účetnictví a finance, marketing a prodej
Vedení účtu v bankách
Rezervace letenek RIS
Rozhodnutí
jsou strukturovaná, předvídatelná
týkají se úzkého časového rámce
jsou založena na rutinních procedurách
Taktické řízení (MIS)
větší potřeba odvozených informací
sumarizace, analýzy, trendy, vyjímky, průměry, zákonitosti
Strategické řízení (SIS)
Strategie podniku, IS na podporu rozhodování, rozhodování se týká budoucnosti, potřeba informací zevnějšku
3.
Von Neumannova architektura počítače
HAPE \* MERGEFORMAT
Tok dat
Řídící signaly řadiče
Stavová hlášení řadiči
Von Neumannova architektura počítače
Koncepce je založe na tom, že data a program jsou ve své podstatě totéž - posloupnost bitů, která je uložena v operační paměti. Program je složen ze strojových instrukcí, které znamenají povely pro dílčí činnosti počítače. Řídící jednotka čte strojový instrukce z paměti.
Paměť s přímým přístupem. Počítač pracuje ve dvojkové soustavě.
Současné počítače x Von Neumann
Výpočetní systém může obsahovat více procesorů
Počítač zpracovává více programů najednou (multitasking)
Program lze zavádět do paměti po částech (nemusí být zaveden celý)
Základní části počítače
Operační paměť
Množina paměťových míst o velikosti 1 B
Byte (B) = 8 bitů (b)
bit – binary digit
adresa B – vzdálenost paměťového místa od počátku paměti (1 B je nejmenší adresovatelná jednotka paměti)
typu RAM
je zde uloženo základní programové vybavení, další používané programové vybavení a základní množina dat, se kterými se pracuje
Základní procesor (CPU)
Řadič – (řídíci jednotka)
Jádro řadiče – čte, dekóduje a provádí instrukce
Registry – rychlá pracovní paměť malé kapacity, slouží k jeho činnosti. Velikost registru je jednou ze základních charakteristik procesoru. Má- velikost 32bitů(4B) →32bitový procesor (dříve 16,8)
Registry lze rozdělit na obecné (pracovní, universální) a řídící.
ALU- (aritmeticko-logická jednotka)
Provádí příslušné operace s daty, která byla předtím připravena.
4.
Operační paměť
Paměť (obecně)- integrovaný obvod se schopností:
ukládat binárně kódovanou informaci
a dle potřeby ji předávat na výstupu
Operační paměť (také označována jako paměť hlavní)
Slouží pro ukládání programů a dat.
Je realizována na principu pamětí typu RAM
RAM
Lze informace číst a i zapisovat.
Je závislá na napájení → při přerušení napájení je její obsah zničen → ukládat !!!
Používá se tedy k operativnímu krátkodobému ukládání informací
Kapacita paměti
v B (bytech) a vyšších jednotkách se měří kapacita vnitřní paměti a paměťových médií
1 KB = 210 bytu (1024 B)
1 MB = 220 = 1024 KB
1 GB = 230
1 TB= 240
Přístupová doba
v nanosekundách
10-3=ms
10-6= mikrosekunda
10-9=ns
5.
Činnost procesoru při provádění programu
Program se skládá z intrukcí (základní povely pro činnost procesoru)
Počet a druh instrukcí tvoří tzv. instrukční sadu, která charakterizuje příslušný druh procesoru.
Instrukce se skládá z operačního kódu a operandu.
Instrukce se provádí ve dvou fázích.
Výběrová
Prováděcí
- načtení instrukce
- dekódování instrukce
- získávání operandů
- provedení instrukce
- zápis výsledků
6.
RAM – data číst a ukládat, viz operační paměť
ROM – (read only memory) – nezávislé na napájení, obsah dán výrobcem a nelze měnit
- pro uložení v BIOSu (programovové vybavení pro ovládání komponent na základní úrovni)
- (koupíme CD od výrobce a něco na něm už je)
PROM – (programovatelná ROM) – obsah je vypálen do prázdného čipu → poté nelze obsah měnit,
ale už jen číst
- CD-R (PROM) – 1x použít
EPROM – (erasable PROM – mazatelná PROM) - obsah lez smazat pomocí ultrafialového světla a
znova naprogramovat pomocí speciálního zařízení
- CD-RW
FLASH – (EEPROM)
- připojení k počítači přes port USB
- pro záznam dat je použitá vnitřní přepisovací paměť
- mechanicky odolné
- obsah uchován až 10 let
- postačující rychlosti čtení a zápisu
→ do budoucna nahradí diskety
CMOS (konfigurační paměť)
paměť typu SRAM (RAM)
obsah udržován pomocí vnitřní baterie počítače
změna pomocí Setup
informace o základní sestavě počítače a jeho parametrech (počet pevných disku, datum, čas, heslo..)
udržuje datum a čas → dobré, abychom věděli, kdy jsme provedli poslední aktualizaci
7.
Cache paměť
používá se pro zrychlení práce výpočetního systému
v cache paměti se ukládají data pro následné využití procesorem
v porovnání s operační pamětí, tak cache má relativně malou kapacitu, ale má větší rychlost
Interní (primární) L1
Vestavěná v procesoru
Část pro data a část pro instrukce
(Pentium II 16KB data + 16 KB instrukce)
Externí (sekundární) L2
Umístěna přímo na základní desce
Zrychluje přístup do L1
Dnes kapacita 256, 512 KB
L3
Zrychluje přesuny mezi operační pamětí a L2
8.
Sběrnice
spojovací vedení pro přenos signálů mezi jednotlivými částmi počítače
FSB – pro propojení základního procesoru s operační pamětí
Pro propojení s ostatními komponentami – vodice vyvedeny na tzv. sloty , kde se připojují karty (rozšiřující desky)
Členění dle funkcí:
Řídicí – přenos řídících signálů
Adresová – přenos adres
Datová – přenos dat
Vliv šířky sběrnice
adresové – maximální velikost paměti
datové – rychlost počítače
AGP
- pro připojení grafické karty
-obsahuje čistě potřeby grafické karty (zobrazování na monitoru)
-umožňuje rychlé zobrazování 3D grafiky
-je více specifikací 2x,4x,8x
USB
- připojení až 127 zařízení (klávesnice, myš, tiskárna, modem, skener..)
-podpora Plug and Play (podpora pro automatickou a dynammickou úpravu sestavy počítače
bez zásahu počítače)
-připojení nového zařízení za chodu počítače
Fire Wire
- až 64 zařízení
-připojení videokamery, HDD, DVD mechaniky, tiskárny, skeneru
- přenos velkých dat
9.
Zvuková karta
Zvuky
- reproduktor (je připojen na základní desku)
- zvuková karta (do slotu, často integrovaná na zákládní desce)
Podstatnou částí každé zvuk. karty je zvukový procesor a dva převodníky: analogově-digitální a digitálně analogový.
Aby zvuková karta mohla pracovat se zvukem, musí být zvuk převeden z analogové formy na digitální. Tento proces se nazývá → Digitalizace zvuku. Vzorkování signálu. Opakované odebírání vzorku signálu za sekundu. Průběh signálu je tedy vzorkován. Čím víc vzorků, tím větší kvalita.
44 100 vzorků za sekudnu. Hodnoty se aproximují a uloží do 8bitů nebo 16bitů →256 nebo 65536 hodnot.
10.
Monitory
- klasické
- CRT – cathod ray tube – katodová trubice
- Obraz vzniká dopadem elektronových paprsků na luminiscenční vsrtvu na vnitřní straně obrazovky
- vrstva tvořena soustavou trojic bodů v barvě červené, zelené a modře (RGB)
- zobrazování po řádcích
- LCD
- ploché, lze je instalovat na stěnu po odpojení nebo sklopení podstavce
- často mají digitální rozhraní DVI
- často lze otočit displej na výšku
- někdy umístěny v monitoru malé reproduktory
- některé mají USB rozhraní pro připojení USB periferií
- některé mají vidovstupy pro připojení k DVD přehravači nebo videu
+ malé rozměry, nízká hmotnost, nižší spotřeba el. energie, obraz ostrý na celé ploše, nebliká,
nevyzařuje škodlivé elektromagnetické záření
-displej má pevný počet bodů, při jiném rozlišení obraz méně ostrý
výskyt vadných bodů
Parametry monitoru
rozměr úhlopříčky v palcích (15“,17“ standart, 19“,21“)
frekvence obnovovací (vertikální)
počet obrazů za sekundu (85MHz)
frekvence horizontální – počet řádků za sekundu
přizpůsobení jasu
nejvhodnější umístění – bokem k oknu
11.
RGB model
Aditivní způsob vytváření barev
- sčítání barev-
Červená (red), zelená (green), modrá (blue)
Pokud smísíte rozdílná množství těchto barev, můžete vytvořit skoro jakoukoliv varvu.
Červená + zelená + modrá = bílé světlo.
Pokud smícháme pouze dvě nějaké barvy → vzníká doplňková barva.
Červená + zelená = žlutá atd.
12.
Tiskárny
obsahují jednoúčelový procesor a RAM
font – obraz pro vytištění
jehličkové, inkoustové, laserové, tepelné
Parametry tiskárny
rychlost tisku (str/min, zn/s)
kvalita tisku – dána hustotou bodů – v dpi (počet bodů na palec)
pořizovací náklady – cena tiskárny
provozní náklady – cena za vytištěnou stránku (cena papíru, inkoustu nebo toneru, náhradních dílů, oprav)
možnosti tisku – barevný tisk – pomalejší a dražší
rozměr tisku (A4,A3)
druh média (fólie, obálky, papír, štítky..)
Jehličková tiskárna (maticové, bodové)
Jehličky tiskové hlavy vytisknou znak přes barvící pásku na papír – 9 jehličkové
- 24 jehličkové (dvě řady po 12)
+ nižší pořizovací náklady, nízké provozní náklady, možnost tisku kopíí (výplatní pásky..)
- nižší kvalita a rychlost tisku, hlučnější
Inkoustová tiskárna
Místo jehliček mají trysky, které vystřikují kapičky inkoustu na papír
+ poměrně levné, nehlučné, rychlejší nez jehličkové, kvalitní tisk
- vyšší provozní náklady, nelze tisknout kopie, rozpíjení tisku ve vlhku
Dvě techniky:
Bublinková technika
Inkoust je v trysce nahříván, plynová bublina vymrští kapku inkoustu rychlostí asi 100km/h
Piezo technologie
Prostřednictvím elektrických impulsů se smršťují a roztahují piezoelektrické krystaly a tímbo pohybem vytlačují inkoustové kapky
Laserová tiskárna
Princip činnosti
vyčištění optické válce (OPC)
plošné vybití OPC
plošné nabití OPC
expozice laserem (tvorba matrice)
vyvolání tonerového obrazu na OPC
přenos toneru na papír
zatavení toneru
tzv. stránkové, protože tisk neprobíhá po jednotlivých znacích nebo řádcích, ale najednou po celých stránkách. V paměti tiskárny se celá stránka nejprve zpracuje a až potom se tiskne papír.
+ rychlý, kvalitní tisk, bezhlučnost
- pořizovací náklady vysoké, ale samotný provoz je levnější
13.
CMYK model
Barevný tisk
bílý papír jen odráží dopadající světlo, některé složky pohlcuje
oko vnímá odražené složky (na rozdíl od obrazovky, která je aktivním světelným zdrojem)
substraktivní způsob vytváření barev
tištěný barevný obraz se vytváří nejčastěji ze 4 postupně nanášených obrazu v barvách
cyan (modrozelená – tyrkysová)
magenta (purpurová – fialová)
yellow (žlutá)model CMYK
black (černá)
Subtraktivní způsob vytváření barev
- odčítání barev- CMYK
Při míšení barev můžeme snadno vytvořit mnoho rozdílných barev.
Všechny tři barvy dohromady vytvoří černou.
Žlutá + azurová = zelená
Žlutá + purpurová = červená
(je zbytečné černou vytvářet ze 3 barev, radši černou koupit samotnou)
Barevné předměty pohlcují určité barevné složky na ně dopadajícího bíleho světla a zbylé odrážejí.
14.
Vnější paměti
slouží k trvalému uložení programů a dat
zvyšují celkovou kapacitu paměti počítače
→ magnetické paměti
diskety
pevné disky
páskové jednotky
→ optické paměti
CD
DVD
→ magneticko-optické paměti
15.
Disketa
Průžný disk, floppy disk, FD
Magnetizovatelný povrch na pružném plastovém nosiči
Data se zapisují na obě strany diskety
Čtecí a záznamová hlava v přímém kontaktu s povrchem diskety
TEĎ 1,4 MB, 3,5“ (palce)
Fyzická struktura – informace uloženy v soustředných kružnicích – stopách (na CD ve spirálách), stopa rozdělena na sektory, sektro 512B pro data + informační pole (číslo stopy a sektoru), vytvoření struktury příkazem FORMAT
Logiská struktura
systémová část
zaváděcí sektor (boot sektor) – zaváděcí program u systém. Diskety
struktura souborového systému (např. FAT 1, FAT 2)
hlavní kořenový adresář – root
datová část
Boot sektor
FAT 1,
FAT 2
Kořenový adresář
Datová část
Systém souborů podle FAT
disk/disketa je blokové zařízení, není tedy možno přímo pracovat s jednotlivými byty, ale je nutno přečíst nebo zapsat celou skupinu bytů
nejmenší fyzicky dostupná oblast na disku se nazývá sektor (512 byte)
tento prostor je pro většinu dat příliš malý, proto se naskýtá myšlenka přidělovat prostor na disku po větších úsecích
nejmenší logicky dostupná oblast na disku se nazývá cluster (jeden nebo několik sektorů)
ochrana proti smazání : ochranný přepínač
rozměry a kapacita: 3,5“, 1,44 MB
pravidla pro skladování a manipulaci:
nevyndavat z mechaniky, dokud svítí kontrolka!
Nutno chránit proti – dotyku v části pro čtení a zápis (kryt neodsunovat)
- magnetickému poli
- teplotám mimo 4-53 stupňů C
- vlhku
- znečištěnému ovzduší
16.
HD – Hard disk – pevný disk
Svazek několika disků (kotoučů) nad sebou
Uzavřený v prachotěsném pouzdře
Čtečí/záznamová hlava „plave“ těsně nad povrchem
Válec (cylindr) – stopy se stejným průměrem
Kapacita v GB (4,20,40,60,80,100,120,180,200)
Pásková jednotka (streamer)
Kazeta s magnetickou páskou
Pro zálohování pevného disku (hlavně u serverů)
Pomalé, velká kapacita
CD
Paměťové médium
Vysoká kapacita, dostačující přístupová rychlost
Kapacita až 870MB = 99min, nejvíce používaná velikost 650MB = 74min
Existují zde sektory a stopy, ale jejich uspořádání je spirálovité s počátkem ve středu a koncem na okraji disku.
Ve stopě jamky (prohlubně, délka jako bakterie) – pit (2 biliony)
Rychlost oproti pevnému disku je pomalejší
Přenosová rychlost – původní 150kB/s
teď až 56 rychlostní → tzn. 150*56=8400kB/s
označování 4x,6x,12x,24x..56x
Pravidla pro skladovaní:
CD disk bereme za okraje
Dáváme do ochranného obalu (prach)
Nesaháme na záznamovou stranu disku
Nenecháváme na slunci a mrazu
Neohýbáme
Čistíme jemným hadříkem
Nepoužíváme rozpouštědla a chemikálie
DVD
Vznik z podnětu filmového průmyslu 1995
Přenos dat je rychlý, obraz je plynulý a kvalitní
Nová generace CD technologie
Má shodnou tloušťku a průměr jako CD
Menší prohlubně než u CD
Větší kapacita
Záznam z jedné nebo obou stran
Záznam v jedné nebo dvou vrstvách
Velká kapacita, zpětná kompatibilita (DVD mechaniky mohou přehrávat existující CD, CD-ROM, CD-R,CD-RW)
Vysoká kvalita obrazu a zvuku
Trvalá kvalita záznamu (vypalovaná DVD mají životnost asi 50let)
Nevýhody: velké množství formátů, náchylnější k poškození než CD
Kapacita minimálně 4,7GB
Dvě vrstvy + dvě strany = kapacita až 17GB
DVD+R,DVD-Video, DVD-Audio, DVD-ROM,DVD+RW..
17.
Grafické programy, uložení grafických dat
Prezentační grafika – PowerPoint
Pro malování (bitmapové editory)- PanitBrush, Adobe Photoshop
Pro kreslení (vektorové editory)- Adobe Illustrator, CorelDraw, Zoner Callisto
Způsob uložení grafických dat
- bitmapový formát
- vektorý formát
Bitmapový (rastrový) formát
Písmena a obrázky vykresleny pomocí bodů (na obrazovce nazývaných pixelů)
Při zvětšování hrubší kresba
Při zmenšování ztráta detailů
JPEG, JPG
TIFF, TIF – ze skenovacích programů
BMP – bitová mapa
MPEG, MPG – multimediální formát
Vektorový formát
Každý grafický objekt definován pomocí matematických funkcí
Změna velikosti bez problému
WMF – MS Windows Metafile
CDR – Corel Draw
18.
PDF soubory
Univerzální formát pro dokumenty obsahující text a grafiku
Věrný tisk formulářů (žádost o cestovní pas, daňové přiznání..)
19.
DTP
Polygrafie – rozmnožování předloh (noviny, časopisy, letáky, plakáty..) pomocí tisku
Typografie – grafický návrh uspořádání textových a obrazových prvků
Desk Top Publishing
Publikační činnost pomocí počítače, příprave dokumentů k tisku a elektronických dokumentů pro CD-ROM a WWW
konverze textových a obrazových předloh do digitální podoby a jejich úprav
integrace všech digitalizovaných předloh do jediného celku pomocí programů pro sazbu a stránkovou montáž
kontrolní tisk menšího počtu exemplářů
vytvoření souboru pro zpracování v osvitové jednotce – film pro další zpracování
20.
Public domain
autor díla se vzdal jeho vlastnictví, zřekl se autorských práv a věnoval jej k veřejnému použití.
S dílem může každý nakládat, jak se mu zlíbí
Autor nad dílem nemá už žádnou kontrolu a nemůže za něj vyžadovat žádné poplatky
(opakem jsou programy, jejichž autoři si ponechali autorská práva copyright → autoři tak sami rozhodují o způsobech distribuce a o využití svých programů. Jestliže se setkáte s takovým programem, musíte se řídit omezeními, která autoři jasně uvádějí v programové dokumentaci. To, že autor programu vlastní jeho copyright, ještě neznamená, že za své dílo musí požadovat poplatek.
Kategorie autorsky chráněných programů (jejich šíření a používání je zdarma) je FREEWARE.
Shareware
Marketingová metoda
umožňuje vyzkoušet software nejvyšší kvality předtím, než zaplatíte jeho autorovi.
Zaplatíme malý poplatek, který hradí náklady na kopírovaní a distribuci
Budeme-li program dále používat, musíme zaslat jeho autorovi další platbu, která nám může přinést práva a výhody jako technickou pomoc, vytištěnou příručku, bonusové programy..
Platba podporuje autory a dovoluje jim pokračovat v psaní nových a lepších sharewarových programů
21.
Programovací jazyky vyšší úrovně
Fortran
Algol
Cobol
BASIC
Pascal
LISP
Prolog
Smalltalk
C,C++
Java – objektově orientovaný, přenositelný mezi různými OS, programy nejen pro Internet
Visual Basic – v rámci Office
VBA – Visual Basic for Application
22.
Postup při tvorbě SW (programového vybavení)
Strategie – formulace cílů, stanovení priorit, zjištění slabých míst
Analýza
Strukturovaná – vytvářejí se odděleně příslušné modely:
Datový model ERD
Funkční model DFD
Datové struktury DSD
Objektově orientovaná
OMT
Výsledkem analýzy jsou tzv. konceptuální modely. Jedná se o logickou úroveň řešení.
Návrh algoritmu řešení
Požadované výstupní informace
Nutná vstupní data
Ošetření vyjímečných situací
Omezující podmínky
Implementace – programová realizace
Testování programu – odstraňování logických chyb na testovacích datech, beta verze
Tvorba dokumentace – technické, uživatelské
Rutinný provoz
Údržba programu
Algoritmus
- návody (postupy), jak řešit dané okruhy problémů z různých oborů lidské činnosti
- úplný a přesný předpis konečného počtu kroku, které vedou od měnitelných vstupních údajů k požadovaným výsledkům
- konečná posloupnost elementárních kroků, po provedení každého kroku je určen další krok, pro každá přípustná vstupní data získáme po konečném počtu kroků výstupní data
- je postup:
Mechanický
Rozdělen do jednoduchých kroků
Deterministický ( po každém kroku je určeno co bude následovat)
Hromadný (pro řešení celé třídy úloh)
Konečný (po provedení konečného počtu kroků skončí)
Správný
- výjádření algoritmu:
Slovní, grafické, rohodovací tabulky, pseudokód, programovací jazyk
Překladače
Kompilátor – přeloží celý program najednou, po odstranění chyb je pak cílový program k dispozici. Obtížnější je v takovém případě provádění oprav – znovu za pomoci textového editoru, a znovu překlad.
Interpert - zdrojový program při každém jeho použití překládá. Je v operační paměti současně s prováděným programem. Každá instrukce je po přeložení provedena. Výhody jsou v opravování chyb. → přeloží po částech
Dynamický kompilátor – vzniklý mezikód (byte code) je nezávislý na typu procesoru a musí se ještě interpretovat do strojového kódu příslušného procesoru.
43.
Freemail
Umožňuje pomocí libovolného www prohlížeče, poštu přijímat i odesílat, ale také ji třídit do jednotlivých složek, vést vlastní adresář atd.
Tyto free-mailové servery se od sebe vzájemně liší především maximální velikostí e-mailové schránky, dále možností automatického přesměrování došlé pošty do jiné schránky, možností zasílání informací o došlé poště na mobilní telefon, nebo na jinou e-mailovou adresu… a řadou různých doplňkových služeb.
Slouží k libovolnému vytváření e-mailových schránek na veřejných poštovních serverech.Výhody tzv. free-mailových služeb jsou jednoznačné:
váš emailový box může mít jakýkoli název, takže neprozrazuje nic o vaší skutečné, civilní identitě
tento e-mail máte přístupný 24 hodin denně a 7 dní v týdnu
nemusíte za něj nic platit
pokud si zde zřídíte svou privátní e-mailovou schránku, máte
Vloženo: 18.06.2009
Velikost: 312,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ETA05E - Informatika
Reference vyučujících předmětu ETA05E - Informatika
Reference vyučujícího RNDr. Eva Jablonská CSc.
Podobné materiály
- AAA10E - Základy meteorologie a klimatologie - Otázky ze zkoušky
- AAA14E - Základní agrotechnika a herbologie - Otázky zkouška
- ABA06E - Základy fyziologie rostlin - Otázky zkouška
- AHA09E - Agrochemie - Otázky z testu
- APA12E - Pedologie pro zahradníky - Otázky ze zkoušky
- EEA08E - Základy podnikové ekonomiky - Otázky zkouška
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce.doc
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce
- ABA05Z - Botanika - Botanika zápočet otázky.doc
- AAA23E - Základy agroekologie - otazky agroekologie
- AAA23E - Základy agroekologie - Otazky agroekologie Jirka
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - otázky k ústní zkoušce
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - zkouškové otázky
- ADA19E - Chov prasat I. - otázky
- ASA17E - Chov skotu a ovcí - Vypracované otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - vypracov. otázky
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - zkouskove otazky genetika
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky informatika
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky mikro
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky_mikro
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky STRUNATCI
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky BEZOBRATLÍ
- AEA09E - Zoologie - vypracované otázky PRVOCI
- AEA09E - Zoologie - otázky zoo 2
- AEA09E - Zoologie - otazky zoo 3
- AEA09E - Zoologie - otazky ze zoologie 1
- AEA09E - Zoologie - Nove zkouskove otazky ZOO
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - chovzvirat-otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky zootechnika
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky k chovu
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - postacujuce otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky
- ACA03E - Chemie organická - otázky, odpovědi
- ACA03E - Chemie organická - Vypracované otázky
- AEA09E - Zoologie - otázky zoologie
- ACA02E - Anorganická a analytická chemie - Vypracované otázky
- ABA05E - Botanika - zkouškové otázky
- AVA15E - Morfologie hospodářských zvířat - zkouškové otázky
- ACA05E - Biochemie - Vypracované otázky
- AKA06E - Výživa zvířat - otázky ke zkoušce
- ASA03E - Chov skotu - zpracované otázky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otázky ze zkouškového testu
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - zpracované otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky ke zkoušce
- ARA28E - Fyto 2 - otázky fyto 2
- AGA11E - Etika chovu a etologie zvířat - testové otázky
- ASA09E - Chov koní - ZKOUŠKOVÉ OTÁZKY
- ASA25E - Chov koní - ¨zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - Zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - otázky ke zkoušce
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - vypracované otázky-59)
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Zkouškové otázky
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Otázky-výživa
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otázky pícninářství
- AEA03E - Parazitologie - otázky
- AEA03E - Parazitologie - otázky 2
- AEA03E - Parazitologie - otázky 3
- AEA03E - Parazitologie - vypracované otázky
- AVA22E - Anatomie HZ se základy histologie a embryologie - zkouškové otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky-vypracovane
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - otazky
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky bezobr.
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obr.
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obojzivelnici a plazi
- AEA26E - Zoologie obratlovců - vypracovany otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky
- AKA06E - Výživa zvířat - Otázky ze zkoušky z výživy
- AKA06E - Výživa zvířat - otazky_ke_zkousce
- AEA30E - Základy hydrobiologie - Otázky - Varianta B
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - prvoci
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - bezobralí
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - obratlovci (nedokončeno)
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - testove otazky
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otázky ke zkoušce
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otazky HUMPOLEC
- AKA05E - chov koní - ¨zkouskove_otazky
- AKA05E - chov koní - OTAZKY Z CHOVU
- AKA05E - chov koní - vyprac.otázky
- AKA05E - chov koní - ZKOUSKOVE OTAZKY
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otazky picko
- ASA27E - Technika chovu koní - vyprac.otázky
- AMA05E - Mikrobiologie a biotechnologie - otázky II.zkouškového testu
- EJA74E - Právo a životní prostředí - Zkouškové otázky
- ARA98E - Zemědělské poradenství - Testové otázky
- AVA12E - Základy porodnictví - vypracované otázky
Copyright 2024 unium.cz