- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
otazky bezobr.
AEA25E - Zoologie bezobratlých
Hodnocení materiálu:
Vyučující: prof. Ing. CSc. Iva Langrová
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálovací soustavu, čím dýchají, rozmnožování.
Hlístice (Nematoda). Systematické členění. Uveďte jednotlivé řády, případně podřády, se stručnou charakteristikou, vývojovým cyklem a se zástupci.
Uveďte všechny druhy parazitů, jejichž exogenní stádia se vyskytují ve faeces psů a která se mohou v člověku dále vyvíjet (zoonózy). Uveďte systematické zařazení těchto cizopasníků, celé vývojové cykly, patogenitu pro psa i člověka, prevenci těchto onemocnění.
Vířníci (Rotatoria) a Vrtejši (Acantocephala). Charakteristické znaky, u vrtejšů vývojový cyklus, zástupci, význam.
Charakterizujte paplže (Aculifera) a uveďte alespoň jednoho zástupce.
Popište hlavní anatomické rozdíly mezi přílipkovci (Monoplacophora) a ostatními schránkovci (Conchifera).
Charakterizujte obecně plže (Gastropoda) – tělo, vnitřní ústroje, atd.
Proveďte rozdělení plžů (Gastropoda) až na úroveň vykládaných řádů, uveďte znaky a zdůvodněte použité rozdělení.
Uveďte tři příklady hospodářského významu plžů (Gastropoda), zmíněné druhy zařaďte do systému a charakterizujte jejich hlavní znaky.
Charakterizujte kelnatky (Scaphopoda), popište a zdůvodněte proč jsou řazeny mezi třídy plžů a mlžů.
Charakterizujte obecně mlže (Bivalvia) – tělo, vnitřní ústroje, atd.
Uveďte tři příklady hospodářského významu mlžů (Bivalvia), zmíněné druhy zařaďte do systému a charakterizujte jejich hlavní znaky.
Charakterizujte třídu hlavonožců (Cephalopoda) a proveďte její rozdělení až na úroveň řádů.
Vysvětlete termín hektokotylus, uveďte které taxonomické skupiny se týká, zástupce a skupinu charakterizujte.
Charakterizujte sumýšovce (Sipunculida), anatomie, zástupci, atd.
Charakterizujte tupohlavce (Echiurida), anatomie, zástupce, popište ovlivnění určení pohlaví u larev.
Charakterizujte obecně kroužkovce (Annelida), popis těla, anatomia, atd.
Charakterizujte mnohoštětinatce (Polychaeta) a uveďte alespoň dva zástupce skupiny a co o nich víte.
Charakterizujte máloštětinatce (Oligochaeta) a uveďte alespoň dva zástupce skupiny a co o nich víte.
Uveďte nejméně tři druhy významných máloštětinatců (Oligochaeta), popište jejich tělní ústroje a zdůvodněte jejich význam z hlediska člověka či jeho hospodářské produkce.
Charakterizujte pijavice (Hirudinea) a uveďte alespoň dva zástupce skupiny a co o nich víte.
Vyjmenujte tři druhy kroužkovců (Annelida), které podle Vás mají největší hospodářský význam, zařaďte je do systému kroužkovců a charakterizujte (morfologicky, anatomicky, hospodářský význam).
Bezobratlí II
Klepítkatci (Euchelicerata). Popište stavbu těla, končetiny na jednotlivých částech těla (hlava, hruď, zadeček) cévní, trávicí, vylučovací soustavu, nervovou soustavu včetně smyslových orgánů, čím dýchají, vyústění pohlavních orgánů, rozmnožování. Uveďte na které třídy se podkmen člení a tyto stručně charakterizujte.
Sekáči (Opilionides), štíři (Scorpionida), štírci (Pseudoscorpiones), solifugy (Solifugae). Podrobně charakterizujte tyto podtřídy, popište morfologické zvláštnosti, které jsou pro tyto skupiny typické, které zástupce znáte a kde žijí.
Roztoči (Acari). Podrobně charakterizujte celou skupinu, dále uveďte jednotlivé řády a podřády, jejich charakteristiku a hlavní zástupce.
Podřád klíšťata (Ixodida). Uveďte charakteristiku celého podřádu, čím se odlišují nadčeledi klíšťáci (Argasoidea) a vlastní klíšťata (Ixodoidea). Charakterizujte obě nadčeledi, uveďte hlavní zástupce. Popiště životní cyklus klíštěte obecného (Ixodes ricinus), co přenáší, uveďte další rody klíšťat které znáte včetně příkladu jednohostitelského klíštěte. Vysvětlete, co pojem “jednohostitelský” znamená.
Sametkovci (Prostigmata). Charakterizujte tuto skupinu pomocí morfologicko-anatomických znaků, uveďte druhy parazitující u zvířat, člověka i rostlin, druhy které osídlili vodní prostředí. Je možno v rámci skupiny označit některé druhy za užitečné člověku?
Podřád: Bezpancířníci či zákožkovci (Astigmata či Sarcoptiformes). Charakterizujte tuto skupinu pomocí morfologicko-anatomických znaků, uveďte druhy škodící člověku - a to z různých úhlů pohledu, parazity zvířat.
Pavouci (Araneae). Podrobně charakterizujte celou skupinu, dále uveďte jednotlivé řády a čím se tyto odlišují, hlavní zástupce řádů, u největšího pak hlavní čeledi včetně zástupců.
Korýši (Branchiata neboli Crustacea). Popište stavbu těla, končetiny na jednotlivých částech těla (hlava, hruď, zadeček) cévní, trávicí, vylučovací soustavu, nervovou soustavu včetně smyslových orgánů, čím dýchají, rozmnožování. Uveďte na které třídy se podkmen člení.
Které třídy patří do podkmene korýši (Branchiata). Uveďte včetně charakteristiky a hlavních zástupců.
Třída: Lupenonožci (Lupenonožci). Co spojuje řády této třídy, které řády sem patří. Charakterizujte tyto řády, uveďte hlavní zástupce a zhodnoťte význam této skupiny z hlediska člověka.
Klanonožci (Copepoda). Charakterizujte celou tuto třídu, které řády sem patří. Charakterizujte tyto řády, uveďte hlavní zástupce a zhodnoťte význam této skupiny z hlediska člověka.
Rakovci (Malacostraca). Charakterizujte celou tuto třídu, které řády sem patří. Charakterizujte tyto řády, případně podřády, uveďte hlavní zástupce a zhodnoťte význam této skupiny z hlediska člověka.
Které druhy raků se vyskytují v České republice (latinské jméno), které jsou původní a z kterých zemí pocházejí druhy introdukované. Popište rozdíly v morfologii i v biologii.
Stonožkovci (Myriapoda). Charakteristika (popište stavbu těla, hlavu s přívěsky, trup s ostatními končetinami, cévní, trávicí, vylučovací soustavu, nervovou soustavu včetně smyslových orgánů, čím dýchají, kde vyúsťují u jednotlivých skupin pohlavní orgány)
Stonožky (Chilopoda) a stonoženky (Symphyla). Charakteristika (zejména popis trupu a končetin – u stonožek se zřetelem na první a poslední pár končetin trupu) a zástupce – latinsky, čím se odlišují od mnohonožek (Diplopoda) a Drobnušek (Pauropoda)?
Mnohonožky (Diplopoda) a drobnušky (Pauropoda). Charakteristika (zejména popis trupu a končetin – u mnohonožek se zřetelem na uspořádání končetin trupu) a zástupce – latinsky, čím se odlišují od stonožek (Chilopoda) a stonoženek (Symphyla)?
Šestinozí (Hexapoda). Popište stavbu těla, končetiny a jejich modifikace na jednotlivých částech těla (hlava, hruď, zadeček) cévní, trávicí, vylučovací soustavu, nervovou soustavu, vývoj. Uveďte na které třídy se podkmen člení.
Nižší šestinožci (hmyzenky, vidličnatky, chvostoskoci). Popište stavbu těla, zástupce a hospodářský v
Vloženo: 13.11.2009
Velikost: 108,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu AEA25E - Zoologie bezobratlých
Reference vyučujících předmětu AEA25E - Zoologie bezobratlých
Reference vyučujícího prof. Ing. CSc. Iva Langrová
Podobné materiály
- AAA10E - Základy meteorologie a klimatologie - Otázky ze zkoušky
- AAA14E - Základní agrotechnika a herbologie - Otázky zkouška
- ABA06E - Základy fyziologie rostlin - Otázky zkouška
- AHA09E - Agrochemie - Otázky z testu
- APA12E - Pedologie pro zahradníky - Otázky ze zkoušky
- EEA08E - Základy podnikové ekonomiky - Otázky zkouška
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce.doc
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce
- ABA05Z - Botanika - Botanika zápočet otázky.doc
- AAA23E - Základy agroekologie - otazky agroekologie
- AAA23E - Základy agroekologie - Otazky agroekologie Jirka
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - otázky k ústní zkoušce
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - zkouškové otázky
- ADA19E - Chov prasat I. - otázky
- ASA17E - Chov skotu a ovcí - Vypracované otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - vypracov. otázky
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - zkouskove otazky genetika
- ETA05E - Informatika - otázky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky informatika
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky mikro
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky_mikro
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky STRUNATCI
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky BEZOBRATLÍ
- AEA09E - Zoologie - vypracované otázky PRVOCI
- AEA09E - Zoologie - otázky zoo 2
- AEA09E - Zoologie - otazky zoo 3
- AEA09E - Zoologie - otazky ze zoologie 1
- AEA09E - Zoologie - Nove zkouskove otazky ZOO
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - chovzvirat-otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky zootechnika
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky k chovu
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - postacujuce otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky
- ACA03E - Chemie organická - otázky, odpovědi
- ACA03E - Chemie organická - Vypracované otázky
- AEA09E - Zoologie - otázky zoologie
- ACA02E - Anorganická a analytická chemie - Vypracované otázky
- ABA05E - Botanika - zkouškové otázky
- AVA15E - Morfologie hospodářských zvířat - zkouškové otázky
- ACA05E - Biochemie - Vypracované otázky
- AKA06E - Výživa zvířat - otázky ke zkoušce
- ASA03E - Chov skotu - zpracované otázky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otázky ze zkouškového testu
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - zpracované otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky ke zkoušce
- ARA28E - Fyto 2 - otázky fyto 2
- AGA11E - Etika chovu a etologie zvířat - testové otázky
- ASA09E - Chov koní - ZKOUŠKOVÉ OTÁZKY
- ASA25E - Chov koní - ¨zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - Zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - otázky ke zkoušce
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - vypracované otázky-59)
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Zkouškové otázky
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Otázky-výživa
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otázky pícninářství
- AEA03E - Parazitologie - otázky
- AEA03E - Parazitologie - otázky 2
- AEA03E - Parazitologie - otázky 3
- AEA03E - Parazitologie - vypracované otázky
- AVA22E - Anatomie HZ se základy histologie a embryologie - zkouškové otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky-vypracovane
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - otazky
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obr.
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obojzivelnici a plazi
- AEA26E - Zoologie obratlovců - vypracovany otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky
- AKA06E - Výživa zvířat - Otázky ze zkoušky z výživy
- AKA06E - Výživa zvířat - otazky_ke_zkousce
- AEA30E - Základy hydrobiologie - Otázky - Varianta B
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - prvoci
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - bezobralí
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - obratlovci (nedokončeno)
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - testove otazky
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otázky ke zkoušce
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otazky HUMPOLEC
- AKA05E - chov koní - ¨zkouskove_otazky
- AKA05E - chov koní - OTAZKY Z CHOVU
- AKA05E - chov koní - vyprac.otázky
- AKA05E - chov koní - ZKOUSKOVE OTAZKY
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otazky picko
- ASA27E - Technika chovu koní - vyprac.otázky
- AMA05E - Mikrobiologie a biotechnologie - otázky II.zkouškového testu
- EJA74E - Právo a životní prostředí - Zkouškové otázky
- ARA98E - Zemědělské poradenství - Testové otázky
- AVA12E - Základy porodnictví - vypracované otázky
Copyright 2024 unium.cz