- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
otazky bezobr.
AEA25E - Zoologie bezobratlých
Hodnocení materiálu:
Vyučující: prof. Ing. CSc. Iva Langrová
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálneopisovat otázky – jen číslo
Všechny požadované taxonomické jednotky (kmeny, podkmeny, třídy, podtřídy, řády, podřády) uvádějte česky i latinsky stejně jako zástupce.
Prvoci
Charakteristika Eukaryí (Eukarya) a charakteristika prvoků (Protozoa)
Základní stavba buňky prvoků (Protozoa) – povrch, jednotlivé organely a jejich funkce.
Systém prvoků (Protozoa). Vyjmenujte 6 velkých taxonů, které sdružují jednotlivé kmeny prvoků. Charakterizujte je včetně stručné charakteristiky jednotlivých kmenů prvoků.
Které kmeny prvoků mají bičíky a čím se tyto jednotlivé kmeny liší.
Které parazitické bičíkovce znáte. Vyjmenujte alespoň 3 zástupce ze tří různých kmenů, popiš jejich stavbu těla, vývojový cyklus, hostitele, v kterém parazitují a co hostiteli způsobují.
Trichomonády (Trichomonadida). Popište stavbu těla, vyjmenujte alespoň tři zástupce, u každého uveďte způsob života, u parazitických druhů uveďte hostitele a vývojový cyklus.
Eugleny (Euglenozoa). Charakteristika, systematické rozdělení kmene, vyjmenujte zástupce (u každého podkmene alespoň dva zástupce různých rodů)
Eugleniga. Charakteristické znaky, způsob života. Do kterého kmene tato skupina patří a kteří nebezpeční parasité jsou blízce příbuzní.
Kinetoplasta. Charakteristické znaky, způsob života. Do kterého kmene tato skupina patří a kteří známí volně žijící prvoci jsou blízce příbuzní.
Trypanosomatidea. Charakteristika třídy, uveďte druhy způsobující vážná onemocnění člověka.
Rod Leishmania. Způsob života, přenašeči, rozšíření, patogenita. Uveďte alespoň dva druhy.
Měňavkobičíkovci (Heterolobosea). Charakteristika, systematické členění, význam.
Prvoci s měňavkovitým tělem. Do kterých kmenů se řadí, uveďte stručnou charakteristiku těchto kmenů.
Měňavkovci (Amoebozoa). Charakteristika, systematické členění, význam.
Měňavka úplavičná (Entamoeba histolytica.). Zařaďte do kmene, popište stavbu těla, vývojový cyklus a vše co o ní víte.
Třída Hlenky (Mycetozoa ). Systematicky zařaďte a vše co o nich víte.
Kteří prvoci mají horninotvorný význam. Vyjmenujte kmeny a napište jejich charakteristiku.
Apicomplexa. Systematické zařazení, vnitřní systematické členění (které skupiny - třídy organismů sem patří), základní charakteristika, význam.
Gregariny (Gregarinea), charakteristické znaky, vývojový cyklus, zástupci, význam.
Kokcidie (Coccidea) ), charakteristické znaky, které řády a čeledi sem patří, uveďte jejich stručnou charakteristiku, význam celé skupiny.
Čeleď kokcidiovití (Eimeriidae), charakteristika, popis oocysty.
Čeleď kokcidiovití (Eimeriidae), podrobný vývojový cyklus
Čeleď kokcidiovití (Eimeriidae), uveďte zástupce včetně hostitelů, patogenity, prevenci.
Čeleď Sarcocystidae. Vývojový cyklus, uveďte zástupce včetně hostitelů, význam.
Toxoplasma gondi. Vývojový cyklus, význam pro člověka, prevence.
Čeleď kryptosporidiovití (Cryptosporidiidae). Vývojový cyklus, uveďte zástupce včetně hostitelů, specifitu, význam pro člověka.
Třída: Haematozoa. Charakteristické znaky, které řády, čeledi či důležité rody sem patří, uveďte jejich stručnou charakteristiku, význam celé skupiny.
Rod Plasmodium. Vývojový cyklus.
Lidská malárie. Které druhy (species) ji způsobují, a dál napište vše, co o ní víte. Vyskytuje se toto onemocnění i v ČR?
Řád: Klíštěnky (Piroplasmida). Charakteristické znaky, které čeledi sem patří, uveďte jejich stručnou charakteristiku
Řád: Klíštěnky (Piroplasmida). Vývojový cyklus vybraného zástupce, význam celé skupiny.
Nálevníci (Ciliophora), podrobná charakteristika skupiny.
Významné druhy nálevníků. Parasitičtí nálevníci - vyjmenujte druhy které znáte, jejich hostitele, patogenitu, prevenci.
Významné druhy nálevníků. Nálevníci používaní jako indikátoři hodnocení kvality odpadních vod – vyjmenujte rody nálevníků používaných pro různou úroveň čistoty vod (latinsky). Vyjmenujte rody (latinsky) nálevníků žijících symbioticky v předžaludku přežvýkavců a jejich význam.
Významné druhy nálevníků. Vyjmenujte rody nálevníků žijících symbioticky v předžaludku přežvýkavců (latinská jména) a jejich význam.
Mikrosporidie (Microsporidiomyceta). Systematické zařazení skupiny v rámci živé přírody, charakteristika, vývojový cyklus, zástupci, význam.
Živočichové (Animalia)
Bezobratlí I.
Charakterizujte teorie vzniku mnohobuněčnosti a uveďte hlavní rozdíly mezi jedno a mnohobuněčným organismem
Pojmenujte skupiny mnohobuněčných dle počtu zárodečných listů, rozdělte orgány dle původu, uveďte příklady zástupců jednotlivých skupin živočichů
Uveďte základní stavební typy živočišných hub (Porifera) a charakterizujte alespoň tři typy buněk zastoupených v tělech houbovců (archeocyty, amebocyty, choanocyty).
Popište způsoby rozmnožování houbovců (Porifera) a charakterizujte klidová stadia hub
Uveďte tři hlavní skupiny houbovců (Porifera), charakterizujte důvody této klasifikace a uveďte některé zástupce
Charakterizujte vločkovce (Placozoa) a uveďte alespoň jednoho zástupce.
Charakterizujte obecně žahavce (Cnidaria), jejich tělní organizaci a základní soustavy.
Popište žahavé buňky žahavce (Cnidaria) a uveďte alespoň dva další typy buněk jejich těl a jejich funkci.
Vysvětlete termín metageneze a popište obecně způsoby rozmnožování žahavce (Cnidaria).
Uveďte naše zástupce poplypovců (Hydrozoa), popište jejich tělo.
Vysvětlete termín efyra (co to je, jak vzniká) a charakterizujte medúzovce (Scyphozoa).
Popište korálnatce (Anthozoa), jejich systematické členění a uveďte zástupce
Charakterizujte pojem “helmint”, uveďte a popište typy vývojových cyklů helmintů.
Ploštěnci (Platyhelminthes). Popište jejich povrch, tělní dutinu, trávicí, nervovou, vylučovací soustavu, čím dýchají, rozmnožování.
Ploštěnky (Turbellaria). Charakteristické znaky, zástupci.
Jednorodí (Monogenea). Charakteristické znaky, vývojový cyklus, zástupci, význam skupiny.
Motolice (Trematoda). Charakteristické znaky, typy vývojových cyklů (podrobný popis a vždy uvést příklad druhu, pro který je typ vývojového cyklu charakteristický).
Uveďte zástupce motolic (Trematoda), zvláště parazitující u přežvýkavců a člověka.
Tasemnice (Cestoda). Charakteristické znaky, systematické členění (podtřídy, řády, vždy uveďte stručnou charakteristiku skupiny).
Uveďte alespoň 10 zástupců tasemnic (Cestoda) – celé latinské názvy, zvláště parazitující u masožravců a člověka. Vždy uveďte mezihostitele a finálního hostitele.
Hlístice (Nematoda). Popište jejich povrch, tělní dutinu, svalovinu, trávicí, nervovou, vyluč
Vloženo: 13.11.2009
Velikost: 108,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu AEA25E - Zoologie bezobratlých
Reference vyučujících předmětu AEA25E - Zoologie bezobratlých
Reference vyučujícího prof. Ing. CSc. Iva Langrová
Podobné materiály
- AAA10E - Základy meteorologie a klimatologie - Otázky ze zkoušky
- AAA14E - Základní agrotechnika a herbologie - Otázky zkouška
- ABA06E - Základy fyziologie rostlin - Otázky zkouška
- AHA09E - Agrochemie - Otázky z testu
- APA12E - Pedologie pro zahradníky - Otázky ze zkoušky
- EEA08E - Základy podnikové ekonomiky - Otázky zkouška
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce.doc
- ETA05E - Informatika - Otázky ke zkoušce
- ABA05Z - Botanika - Botanika zápočet otázky.doc
- AAA23E - Základy agroekologie - otazky agroekologie
- AAA23E - Základy agroekologie - Otazky agroekologie Jirka
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - otázky k ústní zkoušce
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - zkouškové otázky
- ADA19E - Chov prasat I. - otázky
- ASA17E - Chov skotu a ovcí - Vypracované otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA13E - Zoohygiena a prevence - zkouškové otázky
- AVA35E - Praktická fyziologie zvířat-kůň - vypracov. otázky
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - zkouskove otazky genetika
- ETA05E - Informatika - otázky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky
- ETA05E - Informatika - vypracovane otazky informatika
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky mikro
- AMA06E - Praktická mikrobiologie - otazky_mikro
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky STRUNATCI
- AEA09E - Zoologie - Vypracované otázky BEZOBRATLÍ
- AEA09E - Zoologie - vypracované otázky PRVOCI
- AEA09E - Zoologie - otázky zoo 2
- AEA09E - Zoologie - otazky zoo 3
- AEA09E - Zoologie - otazky ze zoologie 1
- AEA09E - Zoologie - Nove zkouskove otazky ZOO
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - chovzvirat-otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky zootechnika
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky k chovu
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - postacujuce otazky
- AGA12E - Základy obecné zootechniky - otázky
- ACA03E - Chemie organická - otázky, odpovědi
- ACA03E - Chemie organická - Vypracované otázky
- AEA09E - Zoologie - otázky zoologie
- ACA02E - Anorganická a analytická chemie - Vypracované otázky
- ABA05E - Botanika - zkouškové otázky
- AVA15E - Morfologie hospodářských zvířat - zkouškové otázky
- ACA05E - Biochemie - Vypracované otázky
- AKA06E - Výživa zvířat - otázky ke zkoušce
- ASA03E - Chov skotu - zpracované otázky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otázky ze zkouškového testu
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - zpracované otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky
- ARA28E - Fyto 2 - otázky ke zkoušce
- ARA28E - Fyto 2 - otázky fyto 2
- AGA11E - Etika chovu a etologie zvířat - testové otázky
- ASA09E - Chov koní - ZKOUŠKOVÉ OTÁZKY
- ASA25E - Chov koní - ¨zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - Zkouškové otázky
- AGA18E - Etologie zvířat - otázky ke zkoušce
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - vypracované otázky-59)
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Zkouškové otázky
- AHa02E - Výživa hospodářských zvířat - Otázky-výživa
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otázky pícninářství
- AEA03E - Parazitologie - otázky
- AEA03E - Parazitologie - otázky 2
- AEA03E - Parazitologie - otázky 3
- AEA03E - Parazitologie - vypracované otázky
- AVA22E - Anatomie HZ se základy histologie a embryologie - zkouškové otázky
- AVA10E - Praktická anatomie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky
- AVA11E - Praktická fyziologie zvířat - otazky-vypracovane
- AGA13E - Genetika se základy biometriky - otazky
- AEA25E - Zoologie bezobratlých - otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obr.
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky obojzivelnici a plazi
- AEA26E - Zoologie obratlovců - vypracovany otazky
- AEA26E - Zoologie obratlovců - otazky
- AKA06E - Výživa zvířat - Otázky ze zkoušky z výživy
- AKA06E - Výživa zvířat - otazky_ke_zkousce
- AEA30E - Základy hydrobiologie - Otázky - Varianta B
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - prvoci
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - bezobralí
- AEA09E - Zoologie - Zpracované otázky - obratlovci (nedokončeno)
- AGA36E - Etika chovu zvířat a welfare koní - testove otazky
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otázky ke zkoušce
- ALA13E - Etologie zvířat - koní -Humpolec - Bc. - Otazky HUMPOLEC
- AKA05E - chov koní - ¨zkouskove_otazky
- AKA05E - chov koní - OTAZKY Z CHOVU
- AKA05E - chov koní - vyprac.otázky
- AKA05E - chov koní - ZKOUSKOVE OTAZKY
- ATA05E - Pícninářství a pastvinářství - otazky picko
- ASA27E - Technika chovu koní - vyprac.otázky
- AMA05E - Mikrobiologie a biotechnologie - otázky II.zkouškového testu
- EJA74E - Právo a životní prostředí - Zkouškové otázky
- ARA98E - Zemědělské poradenství - Testové otázky
- AVA12E - Základy porodnictví - vypracované otázky
Copyright 2024 unium.cz